Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****+++Enskattaret tiistaina+++*****

07.03.2006 |

Huomenta kaikille, tässä uusi avaus päivälle!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitampa päivän itkuvirrellä.

menossa siis kp23/24 aamulla tuntui masunpohjassa juilinaa ja kun nousin säggystä ylös alaselkää vihlaisi tuttuun tapaan.

toisin sanoen, tässä sitä odotellaan tätiä saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä.

fiilikset on aika matalalla taasen, se on varmaan aika tilata ovistikkuja ja ryhdyttävä ns. rankempiin toimiin.

Ukolle pitää tilata sellainen spermatesti, hän itse haluaa ( ihana mies )

Hän haluaa varmistua siitä että hänen osaltaan on kaikki kunnossa ennenkuin lähdetään tutkimaan minua, aion kyllä vielä hetken aikaa yrittää ennen kuin lähden ronkittavaksi, ja tämä johtuu vain pelosta.

Mitään vikaa ei gyne ole ainakaan koskaan maininnut, mutta eihän noita voi ilman asiallisia tutkimuksia tietääkkään.

Ehkäpä tämä tästä taasen helpottaa, odotellaan nyt että milloin se tätsä tulee ja pistetään uutta putkeen.

tsemiä kaikille, sitä tarvitaan aina joskus !

Vierailija
2/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mistäs sen tietää vaikka joku miespuolinenkin täällä Ensikoissa olisi mukana...?

Jos joku vielä jaksaa miettiä piinailenko enää niin vastaus on ISO EI. Eli kierto nro n. 100 lähti käyntiin sunnuntain riemuksi. Ekaa kertaa itkin ihan silmäni punaisiksi, mutta kaipa se tästä taas. Jos tästäkään kierrosta en raskaudu, niin sitten otan gynen lähetteen kauniiseen käteen ja lähden lapsettomuustutkimusten ihmeelliseen maailmaan.

Tsemppiä muille Enskattarille ja toivottavasti muut kovasti plussailette!

- Jessica -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut! On tää vauvan kuumeilu hirveetä hommaa! Vaikka meidän yritys on vasta ihan alussa, niin silti joka toinen päivä olen ihan maassa ja joka toinen päivä onnessani. Näyttää kroppa olevan sen verran sekaisin, että edes menkkoja ei halua minulle suoda. Nyt kp 40 eikä loppua näy. Vaikeapa sitä raskaaksi on tulla, jos kierrot alkaa olemaan tätä luokkaa. Kovasti yritän ajatella, että sen 3kk jaksan odottaa ja sitten menen lääkäriin, jos tätiä ei siihen mennessä näy. Mutta mehän täältä suosta noustaan eikös vaan?:)

Toivottavasti jollakin on iloisempia asioita kerrottavanaan!

Hoyt

Vierailija
4/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika murheelliselta näyttää itse kunkin päivä tänään, mutta kovasti tsemppiä ja jaksamisia kaikille! Kyllä me täältä suosta vielä noustaan =)!

Olen aika laiskasti ollut koneella, mutta nyt tulin kuulumisianne lukemaan.

Omaa napaa vaivaa samat jutut kuin ennenkin. Kp 22 ja 23 tuli ruskehtavaa tuhruvuotoa ja pikkuisen verta. Kp 24 ei mitään vuotoja ja tänään, kp 25 on jälleen tullut vähän verta. Kierron pituus on yleensä 30 pv. Tuhruvuodon kanssa joudun joka kierrossa taistelemaan, mutta koskaan ennen ei ole näin aikaisessa vaiheessa tullut verta.

Ei tästä tule taas yhtään mitään. Gynelle pitäisi varmaan mennä, mutta pelkään sitä, että sieltä tulisi liian rankka arviointi tilanteesta, joten en uskalla mennä ikäviä uutisia kuulemaan. Mielummin elän vielä hetken epätietoisuudessa ja toivon edes vähäsen.

EmmaAnna

Vierailija
5/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, Elinalle paljon onnea! Aika ihanaa, että se " viivan paikka" olikin ihan oikea plussa! :)

Ja teille pitkään yrittäneille: testejä ei kannata liikaa hermoilla, sillä useinhan niistä ei edes löydy mitään. En sitten tiedä lohduttaako se kamalasti, jos mitään ei ole vialla muttei silti raskaudu, mutta asian selvittäminen voi ainakin laukaista stressitekijän pois yrityksestä.. Ihminen on kuitenkin niin kokonaisvaltainen paketti, että kaikki mahdollinen - ja mahdottomaltakin tuntuva - voi vaikuttaa raskautumiseen.

Olen kuullut useamman tarinan siitä, kuinka juuri siinä vaiheessa, kun luopui toivosta ja meni tutkimuksiin, tulikin ihan luonnollisesti raskaaksi! On se vaan ironista, että joillekin riittää yksi yrityskierto, ja toisilla kestää vuosia plussaamiseen.. Onneksi lopputulokset ovat sentään yhtä ihastuttavia kaikilla, pikaluomu tai pitkään harjoiteltu :)

Hauskaa ja positiivista päivänjatkoa kaikille! Katsoin juuri eilen sen Frendien jakson, missä Rachel tekee testin varmistaakseen raskautensa, ja tuli kyllä tippa linssiin.. Olisi se vaan niin ihanaa plussata!

Vierailija
6/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia..kyllä oli eilinen hieman epätodellinen päivä..nyt jo vähän rauhallisempaa ja aamulla sain kokea ensimmäisiä aamupahoinvoinnin oireita..neuvolassakin jo kävin ja ekaa aikaa varasin..ehkä tää tästä todellisemmaksi kohta muuttuu...

Pahoitteluni kaikille tätin yllättämille tai muuten vain niitä menkkoja odotteleville..Yritän sädettää teille kovasti plussasäteitä että pääsisitte viivakerhoon...!!! =)

Vierailija
7/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Viipulin tiistain itkuvirsi:

En tullut minäkään raskaaksi tästä kierrosta...plääh. Alkaa jotenkin tuntumaan todella ylivoimaiselta tämä vauvan alullelaittaminen...tuntuu, että kierto toisensa jälkeen joutuu pettymään=( Meillä on yritys aloitettu loka-marraskuussa ' 05...eli vielä ei olla edes kovin kauaa yritetty, mutta sen verran kuitenkin, että pettyä on saanut useamman kerran. Tiedän, että moni pari joutuu odottamaan vauvaa hirmuisen kauan...eikä meidän viisi yrityskiertoa ole siihen verrattuna oikeastaan mitään! Mutta silti tuntuu epäreilulta ja typerältä, kun itsellä ei tärppää...

No se on vaan yritettävä ajatella positiivisesti ja antaa vauvan tulla silloin kun on tullakseen=)! On vaan niin hitsin vaikeaa olla ajattelematta vauvajuttuja ja kaikkea sitä, mitä vauvantekoon voi liittyä (esim. ovulaatioasiaoita, raskaustestejä, raskausoireita, greippimehuja, tyynyjä pyllyn alla, tätejä, menkkojen myöhästymisiä, kiertopäiviä, kiinnittymisvuotoja, plussia, negoja, vitamiineja, piinaviikkoja jne...lista on loputon!)...Voisin kuvitella, että vauva löytäisi helpommin tiensä perille, jos itse pystyisin ottamaan rennosti ja välttämään liiallista ajattelua!

Täällä on tosiaan menossa kp 4/27-32 ja nyt vain odotellaan, että tätsy pakkaisi pian tavaransa, jotta pääsisimme taas ukkelin kanssa jatkamaan harjoituksia=)!

Lämpöisiä plussatuulia kaikille ihanille Enskattarille=)!

Vierailija
8/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi miten pitkä aika vierähtänyt etten ole ennättänyt täällä käydä.

Pitää mennä kattomaan mitä kaikkea on ehtinyt tapahtua.

Varmasti muutamia plussia tullut viimeisen parin viikon aikana. Onnea hurjasti kaikille niille! Käyn kohta kattomassa kenen kaikkien luona herra haikara on käynyt tervehdyskäynnillä.

Ja harmittelut tädin yllättämille. Niitäkin täällä taitaa olla.

Oma napa: viime kierto meni pupuiluitta, nyt pitäisi intoa olla sitäkin enemmän. Parhaat päivät alkaa olla käsillä (kp13/28-30)

Oman ja miehen pupuiluinto on vaan aika hukassa.. molemmilla paljon töitä, stressiä ja muita kiireitä. Vaikka eihän se sais mikään syy olla. Sitäpaitsi on se tosi mukavaa puuhaa kunhan siihen ryhtyy ;)

Ei vaan jaksais pedissä suorittaa kun koko elämä muutenkin on tällä hetkellä pelkkää suorittamista...

Ihme noidankehä.. vauva toisi tervetulleen breikin, mutta vauvaa ei saa alulle kun ei ole breikkiä.. kuulostaako tutulle?

Mutta nyt meen lueskelemaan mitä täällä on oikein viime aikoina keskusteltu. Ehkä tulen kohta takaisin kasapäin kysymysten kanssa :)

Leppis

Vierailija
9/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla itkuvirsien päivä enskoilla tänään :) Joten lisään löylyä kehiin..kp 27/27-34, ei sen kummempia oireita, tätiä odotellessa... No, en jaksa tänään nyt ihan niin paljon enää vinkua kun ei ole toiveetkaan kovin korkealla. Tähän plussattomuuteen alkaa näköjään tottua kun tätä tarpeeksi kauan kestää (10 kierto nyt menossa). Eli Aurora, kyllä meitä ¿vanhoja¿ vielä täällä roikkuu muitakin :)

AinoAurora: se on hyvä kun saa täällä purkaa tuntojaan kuitenkin, eikö? Muuten olis sitäkin pahempi olla. Jessica2:lle ja Essille myös pahoittelut tädistä. Se p**iainen osaa aina pilata ihmisten päivän :( ja toisille ei sitten näyttäydy ollenkaan vai mitä hoyt?

EmmaAnna: ei kandee pelätä sitä gynelle menoa. Sitähän ei tiedä vaikka sieltä avunkin saisi :) Itse yritän ainakin sillä mielellä odotella sitä omaa aikaani tässä lähikuukausina. Olen sitä pohtinut ja itkenytkin, mutta tällä hetkellä olen saanut jonkinlaisen ¿rauhan¿, että syytä löytyy tai ei löydy, mutta pääasia että tutkitaan ja saadaan selvyys. Sellainen epävarmuuskin on raastavaa.

Ja Elinalle paljon onnea! Joku meitä vetää täältä suostakin ylös :) Otahan uusi plussa-aalto mukaasi o-puolelle.

Terkut Leppis, kiva kun tulit taas morjestaan meitä. Tiedän tunteen oikein hyvin: koko ajan on kiire ja tässä kiireessä pitäisi sitten raskautuakin.....Lisbeth, jos sulla on noinkin pitkä kierto kuin 34 pv niin kyllä sä varmaan voit vieläkin aloittaa tikuttelun tässä kierrossa.

Onnea piinailuun Maitikka. Ja tervetuloa joukkoon Iisa.

Pakkasterveisin

Afternoon

Vierailija
10/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi aalto kääntyä laskuveden puolelle, kun Elinan plussan lisäksi monella kurjaakin kurjempia täti-uutisia! Pahoittelut kaikille jotka se täti jo tavoitti!

Voi Jessica! Just ehdin miettiä, että susta ei oo hetkeen kuulunut! Tosi ikäviä uutisia, pahoitteluni!! En kyllä ihmetele, että sulta itku pääsi, kun itellä taisi se itku tulla jo kolmannella toivottomalla yrityksellä. Sä taidat olla tällä hetkellä yksi pisimpään yrittäneistä Ensikoista?!

Ja AinoAurorallekin pahoittelut, jos se täti nyt siis jo kaarsi paikalle! Mutta ihana toi sun mies, kun suostuu testeihin mukisematta. Se taitaa olla monelle miehelle kova paikka. Ja mustakin toi kuulostaa hyvältä idealta tutkia eka mies: se on kuitenkin vaan kertakäynti labrassa, kun taas naiset joutuu pelkässä kierronkartoituksessa kerran ultraan ja kaksi kertaa labraan, puhumattakaan jos pitää selvitellä munajohdinten aukioloa yms.

Leppiksestä oli hauska kuulla pitkästä aikaa! Tiedän ton tunteen, kun ite oon usein väsynyt töiden takia ja silloin kun mä ole, niin sit on mies stressaantunut työkuvioista! On tosiaan harmillista, jos pupuilu-intoa ei tahdo löytyä oviksen aikoihin. Täytyy kuitenkin varoa, ettei vaan tule koko touhusta pakkopullaa, jos väkisin joutuu tahkoamaan.

Niin ja Elina: mä päivitän tota esittelylistaa sit lopummasta viikkoa!

Terkut moolille, jos käyt kurrkimassa! :)

Killa (ent. Dio, niille jotka ei tienny et oon vaihtanut nickiä)

Vierailija
11/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaihe ja Afternoon, olette oikeassa että gynelle meno saattaisi rauhoittaa mieltä ja sieltä luultavasti saisi selvyttää mieltä askarruttaviin asioihin. Silti, kaikesta sen hyvistä puolista huolimatta se jännittää tosi paljon ja sitä on helpompi lykätä hamaan tulevaisuuteen kuin mennä sinne. Ikuisuutta tässä ei kannata odotella, mutta en ole vielä valmis menemään gynelle näiden asioiden kanssa. Vielä hetken täytyy koittaa totutella ajatukseen, että meille ei ehkä tule vauvaa ilman lääkkeitä tai hoitoja, tai välttämättä ei niidenkään avulla. Kiitos teille molemmille piristyksestä =)! Ihania olette.

Elina-1985, paljon onnea plussasta =)!!! Onnellista odotusaikaa!!

EmmaAnna

Vierailija
12/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vierailulla kiukkuinen täti. Ei oo masua nipistellyt tällä tavoin aikoihin. Eikä vuotokaan ole mitenkään niukkaa. Mutta kun noin äkänen akka on niin kai se muutamassa päivässä menee menojaan... Tää olikin pitkästä aikaa täti joka ei itkettänyt. Sitä oli jo niin varautunut sen tuloon, että enemmänkin vain odotti sen tuloa, jotta pääsis taas oikeaan yritykseen. Kova tsemppi jo päällä siis :-)

Jessicalle ja Viipulille myös pahoitteluja eukon retaleesta.

Muiden juttuja lukiessa tulee vahvasti tunne siitä, että säännöllisestä kierrosta pitää olla onnellinen. Mähän olisin hermoraunio, jos kiertojen pituudet venyisi ihan mahdottomiksi.

EmmaAnna: Eikös sun vuodoissa vois olla kyse myös kiinnittymisvuodosta? Ainakin jos sitä verta ei kovin paljoa ole ollut.

Mä oon valokuvien kanssa sählännyt jo monta iltaa. Tilauksissa virheitä ja virheellisiä kuvia. Pitää taas sählätä lisää, jotta saadaan oikeat virheettömät kuvat albumiin. Ja ku ton sais pois käsistä ni vois ruveta suunnittelemaan kaavoja uuteen paitaan. Saas nähdä mitä saan aikaan kun en ennen oo moista tehny...

Kolme päivää töitä ennen lomaa - jee!!

Vierailija
13/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh kun mä oon ihan pyörällä päästäni kaiesta ja teistä kaikista...menee vielä aikaa päästä kärryille vaikka kävinkin teidän esittelyjä lukemassa... Mutta vaikutatte kaikki ihanilta, tykkään teistä jo nyt!

pahoittelut kaikille teille tädin yllättäneille, ei voi sanoa muuta kun: " pthyi, ja uutta matoa koukkuun!" mä jännitän vielä paljon enemmän teidän muiden puolesta kun omani, koska on vielä sulattelemista koko vauvanhankinta-ajatus, kun tuntuu niin uudelta vielä. Vaikka vuosia onkin haaveillut niin isolta askeleelta tuntuu. Haluaisitteko muut kertoa mistä tiesitte olevanne valmiita? tai miksi juuri nyt? tms...

Mutta Elinalle tosiaan onnentoivotus! hurjalta tahdilta tuntuu, kun eilen kirjauduin ekaa kertaa sisään ja sinä Elina kerroit meidän alkaneen yrityksen samaan aikaan ja samana päivänä jo ilmoitit iloisesta plussauutisesta, huh.. :) Arvaa vaan alkoiko itseäkin jännittämään, että mitäs jos... Kun kuitenkin oon ollut niin pää kylmänä etten ole vielä malttanut moista edes ajatella.

Mutta tosiasiassa en edes osaa sanoa missäkohdassa kiertoni on kun en millään muista että koska viimeksi vuosi... mutta eilen kyllä innoissani perustin päiväkirjan johon merkitsen noita päiviä ja muitakin tuntemuksia. hihi, ja oikeastaan on hankalaa ymmärtää koko vauva-lehti keskustelujen slangia vielä...

Hehe, mies just yllätti mut täältä ja kysyi, että kyselenkö mä täällä että miten niitä vauvoja oikein tehdään? :) hassu tyyppi...

mutta jatketaan harjoituksia! ;)

lämpimin ajatuksi, Iisa

Vierailija
14/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi-78, voi miten ihanan positiivista ajattelua :). Kiinnittymisvuoto on varmaan mahdollista, mutta jotenkin tässä pettymysten maailmassa itse ei ole sellaista ajatellutkaan (tai no olen, mutta ihan vähän vain =)). Voi miten ihanaa se olisikaan jos vuoto olisi kiinnittymisvuotoa, mutta pahoin epäilen ettei ole. Toivon kuitenkin!

Iisa25, vauvapalstan slangi tulee varmasti äkkiä tutuksi =). Tervetuloa minunkin puolestani!

EmmaAnna, joka koukussa palstaan =)

Vierailija
15/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja olen todella iloinen puolestasi. Onneksi maalailin vääriä piruja seinille, kun kerroin omasta kokemuksestani. Toivottavasti et pahasti masentuntut...

Hienoa ja vielä kerran onnea odotukselle :)

Tuisku

Vierailija
16/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, eikö sitä ihminen voisi omata vähän enemmän itsehillintä?! Meninpä sitten testaamaan äskön mietittyäni vauva-asiaa koko illan. Hoin koko ajan itselleni, että älä testaa ennen perjantaita, mutta sitten hulluus iski ja syösyin odottamatta laatikolle ja tein testin hyvin nopeasti etten muuttaisi mieltäni. Testitulos on epäselvä, ja pelkään että testi on viallinen, koska siinä punainen väri lähti leviämään oudosti koko valkoiselle alueelle. Kuitenkin, kontrolliviiva näkyy ja yös hieman toista viivaa (!) tosin vain puoliksi. Pelkään, että väri on levinnyt kanavaan jotenkin alhaalta päin, eikä kyse ole haamusta. Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa?

No, täytyypä testaa uudelleen huomenna tai myöhemmin. Oireita ei ole muita kuin pientä alavatsakipua. Alavatsakipu tuntuu todella alhaalla, noin 10-15 cm navasta alaspäin, voiskohan se olla oire?

Vierailija
17/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se testi-ikkunan väri on levinnyt kokonaan testiin, ja haamuntapainen on kadonnut. En kestä tätä piinaa!!

Ai niin, testin merkki on Advanced ultra ja se on herkkä, löytää jo 10 mlU pitoisuuden.