Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee tilasin kesäksi uusia mekkoja ja kenkiä

Vierailija
03.04.2026 |

Kiva kun tulee (toivottavasti) lämmin! No reissuun lähdetään alkukesästä niin siellä ainakin on käyttöä hellevaatteille. 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä viime kesänä ostettuja vaatteita käyttämättömänä. En raaskisi ostaa mitään uutta ennen kuin saan niitä edes kerran käytettyä. Ostan mieluummin erikseen yläosat kun mulla on hameita. Mekko pitää aina pestä yhden käytön jälkeen. Kun on ylä- ja alaosat erikseen, se on käytännöllisempää.

Zalandolta en enää viitsi tilata kun epäonnistun siinä nykyään joka kerta. Ne kuvat ja tiedot on jotenkin muuttuneet epäselvemmiksi tai jotain. Ennen onnistuin useammin. 

Kun nyt tulisi vähän lämpimämpää, niin olisi kiva. Toppatakissa täytyy yhä kulkea. 

Vierailija
62/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee kesä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivijalkakaupat kuolee nettikauppojen vuoksi.

Ikävää mutta en mene kivijalkakauppaan ostamaan itselleni väärän kokoista vaatetta jopa kolminumeroisella summalla.

Kivijalkakaupassa saat sovittaa sitä vaatetta ennen ostopäätöstä, nettikaupassa et, joten miksi et opettelisi aivan uutta ostotyyliä eli sovitus ennen ostopäätöstä?

No niin ainakin minä teen nettikaupassakin. Rauhassa sovittelu kotona, ehkä pariinkin kertaan ja sitten päätös pidänkö vai en.

Minäpä tutkin vaatteet jo normikaupassa. Tsekkaan kankaan laadun ja erityisesti saumat, tuo on opetettu minulle jo lapsena. Jos on epäilyttävä vaate, se jää kauppaan, oli se sitten vaikka kuinka kivan näköinen. Ennen kaikkea tuossa ei tarvitse tehdä edes-takaisin-humppaa niin kuin tässä pakettien palauttelurumbassa tapahtuu, vaate on heti käytössä, kun sen on kotiin asti tuotu. Toki kannattaa ensin pestä ja jos värit leviää, sen voi sitten palauttaa kauppaan ja saada rahat takaisin. Tuollainen on tapahtunut ehkä kerran tai kaksi elämäni aikana.

T N60+

Ihan samalla lailla ne saumat voi tutkia kotonakin. 

Sitten palauttelet niitä jatkuvasti. Sitten käy samalla tavalla kuin uutistenlukija-Riikalle, että saa bannit verkkokauppaan. Sitten voit miettiä, että kannattiko. Tuossa menee myös aikaa niin, että se vaate on sulla oikeasti käytössä vasta kuukauden tai parin päästä tilaamisesta, kun kaupasta olisit saanut sen ostohetkestä asti omaksi.

Vierailija
64/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää mutta en mene kivijalkakauppaan ostamaan itselleni väärän kokoista vaatetta jopa kolminumeroisella summalla.

Kivijalkakaupassa saat sovittaa sitä vaatetta ennen ostopäätöstä, nettikaupassa et, joten miksi et opettelisi aivan uutta ostotyyliä eli sovitus ennen ostopäätöstä?

No niin ainakin minä teen nettikaupassakin. Rauhassa sovittelu kotona, ehkä pariinkin kertaan ja sitten päätös pidänkö vai en.

Minäpä tutkin vaatteet jo normikaupassa. Tsekkaan kankaan laadun ja erityisesti saumat, tuo on opetettu minulle jo lapsena. Jos on epäilyttävä vaate, se jää kauppaan, oli se sitten vaikka kuinka kivan näköinen. Ennen kaikkea tuossa ei tarvitse tehdä edes-takaisin-humppaa niin kuin tässä pakettien palauttelurumbassa tapahtuu, vaate on heti käytössä, kun sen on kotiin asti tuotu. Toki kannattaa ensin pestä ja jos värit leviää, sen voi sitten palauttaa kauppaan ja saada rahat takaisin. Tuollainen on tapahtunut ehkä kerran tai kaksi elämäni aikana.

T N60+

Sitten palauttelet niitä jatkuvasti. Sitten käy samalla tavalla kuin uutistenlukija-Riikalle, että saa bannit verkkokauppaan. Sitten voit miettiä, että kannattiko. Tuossa menee myös aikaa niin, että se vaate on sulla oikeasti käytössä vasta kuukauden tai parin päästä tilaamisesta, kun kaupasta olisit saanut sen ostohetkestä asti omaksi.

Jos toi on sun kokemus asiasta niin tosi ikävää. Mä pidän verkkokaupasta ostamista sujuvana ja se on itselleni parhain vaihtoehto. 

Vierailija
65/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE JEE..JIPPII..

Vierailija
66/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T N60+

Jos toi on sun kokemus asiasta niin tosi ikävää. Mä pidän verkkokaupasta ostamista sujuvana ja se on itselleni parhain vaihtoehto. 

Tietysti jos tykkää pikamuodista eikä välitä vaatteen laadusta ja kestävyydestä, silloinhan se on sama ostaa kuin sika säkissä. Minulle tuo puolestaan ei käy, haluan että vaatteet pysyvät kuosissaan vuosikausia.

Vierailija
67/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T N60+

Tietysti jos tykkää pikamuodista eikä välitä vaatteen laadusta ja kestävyydestä, silloinhan se on sama ostaa kuin sika säkissä. Minulle tuo puolestaan ei käy, haluan että vaatteet pysyvät kuosissaan vuosikausia.

Olkinukke (engl.straw man) on argumentointivirhe, jossa vastustajan argumentti vääristellään, yksinkertaistetaan tai kärjistetään tahallaan heikoksi "pilakuvaksi". Tämän jälkeen hyökätään tätä helposti kumottavaa, itse tehtyä versiota vastaan, ei alkuperäistä väitettä. Se on yleinen epäreilu taktiikka poliittisessa ja verkkokeskustelussa. 

Vierailija
68/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin laadukkaista materiaaleista kolme kesämekkoa jotka käy kaiken kanssa vähän asustamalla että en tarvii uusia. Ovat olleet jo viisi vuotta.

Vierailija
69/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lähes kaikki vaatteeni 20 vuotta verkkokaupoista, Zalandosta eniten ja hyvin vähän on tarvinnut mitään palauttaa. Käytän samoja lempparimerkkejå joiden mitoituksen ja istuvuuden tiedän. Yhä käytössä on myös vanhoja HM:n vaatteita jotka edelleen moitteettomassa kunnossa. Verkkokaupat on mun pelastus. En yhtään jaksa pyöriä missään kaupoissa. 

Vierailija
70/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, olet joko koko ajan velaksieläjä, kun pitää tilata kaikki vaatteet tai niin läski, ettet ilkeä mennä suoraan kauppaan ostoksille.

Sulla on raukka lääkkeet ottamatta

Vierailija
71/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin laadukkaista materiaaleista kolme kesämekkoa jotka käy kaiken kanssa vähän asustamalla että en tarvii uusia. Ovat olleet jo viisi vuotta.

Mä taas tykkään että on valinnanvaraa kaapissa. Eihän se sulje pois etteikö voisi olla hyvälaatuisia vaatteita. 

Vierailija
72/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä on hyviä eikä mene hukkaan. Siellä on myös valtavilta Puolan markkinoilta vähän erinäköisiä vaatteita. 

Vierailija
73/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy kivoja mekkoja? On osoittautunut yllättävän vaikeaksi. Jos jossain on kiva malli niin jäljellä on kokoa 32 ja 46.

houseofsundar.com

Eettisesti tuotettuja, tekijät saa myös reilun palkan jne.

Maya midin tilaan itselleni heti kun saan päätettyä värin 😂

Mistä noi lähettää tuotteensa? 

Intiasta. Käyttävät tunnettuja kuriirikuljetuksia joten pitäisi olla nopea toimitus. FAQ löytyy tieto.

En ole vielä tuolta tilannut niin en sen tarkemmin osaa sanoa miten toimitukset sujuu. Mahdolliset tullimaksut yhtä lailla arvoitus.

Vierailija
74/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy kivoja mekkoja? On osoittautunut yllättävän vaikeaksi. Jos jossain on kiva malli niin jäljellä on kokoa 32 ja 46.

houseofsundar.com

Intiasta. Käyttävät tunnettuja kuriirikuljetuksia joten pitäisi olla nopea toimitus. FAQ löytyy tieto.

En ole vielä tuolta tilannut niin en sen tarkemmin osaa sanoa miten toimitukset sujuu. Mahdolliset tullimaksut yhtä lailla arvoitus.

Mä boikotoin Intiaa. Se on niin inhottava ja paha maa, että en osta mitään mikä on siellä teetetty. Toisekseen, ne vaatteet haisee aina yököttävälle.

Vierailija
75/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

houseofsundar.com

Daughters of India kantsuu tsekata. Pikkasen kalliimpi ja toimitus Australiasta.

Vierailija
76/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistakaa, kun menette apteekkiikn, niin älkää ostako israelilaisia lääkkeitä! 

Niitä ovat Ratiopharm, Actavis ja Teva. Yritysfuysioiden kautta. Toi Teva on og israelilaisfirma, joka osti nuo kaksi muuta 😢

Harvemmin menen apteekkiin etsimään kesämekkoa, mutta hei kiitti tiedosta.

Vierailija
77/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä niillä teet?

Vierailija
78/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zalandosta saa kivoja vaatteita ja asusteita. Olen jo vuosia tilannut sieltä valtaosan kaikesta mitä tarvitsen.

Samoin. Toinen mistä tilasin oli edesmennyt Esprit. 

Eli tilaatte molemmat halpaa muoviroskaa. 

Vierailija
79/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

houseofsundar.com

Ei kyllä nähnyt tuota tietoa FAQssa? Firman osoite on Wyomingissa. No joka tapauksessa en tilaa eu:n ulkopuolelta. 

Vierailija
80/87 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään että on valinnanvaraa kaapissa. Eihän se sulje pois etteikö voisi olla hyvälaatuisia vaatteita. 

Ollaan erilaisia. Mä oon minimalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme