Miten Lidlissä ollaan mainostamisessa niin ammattitaidottomia että tarjouslohifileestä (8,90/kg) ei kerrota sen leikkuutasoa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut vuosikymmeniä kalaa, mutta ei ole mitään hajua mitä ne ABCD YM leikkaukset on. Kala on kalaa, samaan mahaan ne mulla menee.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/kala/lohen-fileointiluokitukset
Fileointiluokitukset A:sta D:hen
A-leikkaus
Kalasta on poistettu kidusluu sekä selkä- ja kylkiruodot.
Loistava raaka-aine perusruoanlaittoon.
Sopii uunikalaksi, medaljonkeihin, pannulla paistamiseen sekä esimerkiksi loimulohen valmistukseen.
Pienellä harjoittelulla fileestä voi poistaa ruodot ja sen voi käsitellä mieleisekseen.
B-leikkaus
A-leikkuun lisäksi fileestä on poistettu kaikki evät ja eväruodot sekä osittain vatsarasva.
Myös B-leikattu filee on hyvä raaka-aine perusruoanlaittoon.
C-leikkaus
B-leikkuun lisäksi vatsarasvat poistettu.
Kalan pystyruodot on poistettu koneellisesti 98–100-prosenttisesti.
Koska pystyruodot on poistettu, C-leikattu filee sopii hyvin myös lapsiperheille tai käyttäjille, joita ruodot haittaavat.
Käyttövalmis file mm. graavaukseen.
D-leikkaus
C-leikkuun lisäksi kaikki selkä- ja vatsarasvat sekä pyrstöpala poistettu.
Soveltuu kaikkeen ruoanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen siitä kalasta.
Kyllä. Mutta jos suunnittelee esim kotona ostoksiaan.
Siihen nähden Lidl on paska kauppa . Tarjoukset näkee netistä, eikä kaikkien tuotteiden titoja ja hintajoja.
Turhauttava. Räkii vaan asiakkaan silmille. Jätän käymättä.
Voi ei, nyt varmasti ketju menee konkurssiin kun sä jätät käymättä.
Lopeta tuollainen tyhmyys. Ei tietenkään mene.
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
- ap
Meidän K-Marketin tiskillä kalleimmillaankin tuon hintaista, no tänään oli joo normihinta 8,99€/kg, usein 5,99€ fileoituna.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
- ap
Osaat kirjoittaa hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen siitä kalasta.
Kuvitus voi yhtä hyvin olla kuvapankista napattu geneerinen otos eikä siten esitä juuri kyseistä myytävää tuotetta.
Mun lähilidlissä myydään ihan oikeita kaloja eikä kalojen kuvia.
Ongelmana on selvittää MAINOKSESTA, mikä leikkuu on kyseessä. Ja jos tekstissä ei mainita, ei kuvakaan välttämättä anna oikeaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän K-Marketin tiskillä kalleimmillaankin tuon hintaista, no tänään oli joo normihinta 8,99€/kg, usein 5,99€ fileoituna.
Tuota nyt ei usko kalastaja-Eemelikään. Tai sitten se kala alkaa jo itse uida pois siitä tiskistä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Kiitos tiedosta, jätän väliin. Mulle kelpaa vain c:stä eteenpäin, en kestä ruotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota nyt ei usko kalastaja-Eemelikään. Tai sitten se kala alkaa jo itse uida pois siitä tiskistä.
On kyllä pakko sanoa et halpaa sit on kun nyt olen joka arkipäivä käynyt tiskillä ja tän päivän hinta 8,99€/kg on tosiaan kallein tähän mennessä. Kolme vuotta nyt seurannut ja muut ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään väliä, koska jos menet Lidliin, kaikki nuo lohet on kuitenkin ostettu jo.
Kävin eilen meidän Lidlissä katsomassa lohitarjontaa ja kun näin nuo halvat lohifileet, jätin ostamatta A-leikkauksen takia, ostin sitten tänään C-leikatun fileen S-marketista, tosin hintakin oli vähän toinen, 20,81/kg. Minulla on aina leikkausastelappu mukana kalaa ostettaessa, siitä näkee heti, mitä mikäkin aste tarkoittaa.
äppi äppi tämä ei ole tätä heh he mitta täynnä käymme ainoastaa cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Pyrstöpala poistettu, eli vähintään D leikkaus. Tummasta ääriviivasta päättelen, että nahka on jäljellä, eli ei ole Ei leikkaus. Vastaukseni on siis D.
Eikö nämä opetettu jo yläkoulun köksän tunnilla?
Sanni16kerava
Kuvasta päätellen saan mukaan siis myös tillit ja sitruunat.
Oli paksu rasvareuna mukana, että pakko olla A. En ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut vuosikymmeniä kalaa, mutta ei ole mitään hajua mitä ne ABCD YM leikkaukset on. Kala on kalaa, samaan mahaan ne mulla menee.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/kala/lohen-fileointiluokitukset
Fileointiluokitukset A:sta D:hen
A-leikkaus
Kalasta on poistettu kidusluu sekä selkä- ja kylkiruodot.
Loistava raaka-aine perusruoanlaittoon.
Sopii uunikalaksi, medaljonkeihin, pannulla paistamiseen sekä esimerkiksi loimulohen valmistukseen.
Pienellä harjoittelulla fileestä voi poistaa ruodot ja sen voi käsitellä mieleisekseen.
B-leikkaus
A-leikkuun lisäksi fileestä on poistettu kaikki evät ja eväruodot sekä osittain vatsarasva.
Myös B-leikattu filee on hyvä raaka-aine perusruoanlaittoon.
C-leikkaus
B-leikkuun lisäksi vatsarasvat poistettu.
Kalan pystyruodot on poistettu koneellisesti 98–100-prosenttisesti.
Koska pystyruodot on poistettu, C-leikattu filee sopii hyvin myös lapsiperheille tai käyttäjille, joita ruodot haittaavat.
Käyttövalmis file mm. graavaukseen.
D-leikkaus
C-leikkuun lisäksi kaikki selkä- ja vatsarasvat sekä pyrstöpala poistettu.
Soveltuu kaikkeen ruoanlaittoon.
Tekoälyvastauksista pitäisi tuomita kaksi vuotta kuritushuonetta. Häpeä.
Lidl on ainoa kauppa, missä ei voi olla varma edes maidosta, että sitä on siellä kun menee ostoksille.
Pullokoneet toimii tai ei toimi, paistopisteessä on jotain tai sitten ei. Vähä henkilökunta höpöttää jotain headsettiinsä ja välttelee asiakaskontaktia viimeiseen asti.
Oletko a) niin tyhmä, ettet jo hinnasta osaa suunnilleen päätellä ja b) niin kädetön, ettet osaa ruotoja poistaa?