Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisihärö probleema!!!! APUA!

Vierailija
16.10.2011 |

Onko kellään ollut riisihäröä kotona? Ällöttävä pikkuotus, jonka hävittäminen on tuskallista :(

Olisiko mitään neuvoja/niksejä asian suhteen? Mitä ei ehdottomasti pitäisi tehdä? Oliko teillä noita pikku-pirulaisia paljon? Kymmeniä, satoja tms..

Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä..!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen viikkoa sitten havahduin häröongelmaan ja aloin myrkyttämään joka paikkaa pyretriinillä. Kaksi tölkkiä mennyt. Saattaa löytyä enää yksi elävä härö joka toinen päivä, mutta sekin on liikaa.

Vierailija
42/47 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellinen postaaja. Yhtäkään häröä ei enää löydy. Neem-öljyn ruiskuttaminen niihin samoihin paikkoihin mihin laitoin pyretriiniä, auttoi selvästi. Eli suihkepulloon ainakin teelusikallinen neem-öljyä, loput vettä ja saippuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on kertonut. Piti taloyhtiön osallistua hävittämiseen js mielellään osallistukin.

Leviää muihin asuntoihin salamannopeasti ja sitten olet kusessa.

Vierailija
44/47 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kaikki kuiva-aineet (paitsi mausteet) ilmatiiviisti purkeissa, koska olen ötökkäkammoinen. Nyt muutaman aamun aikana olen löytänyt riisihärön keittiön lattialta. Oletin ensin, että kesäaikaan ulkoa tullut öttiäinen. Tänään sitten kun taas näin yhden, aloin jo tajuta, ettei voi olla taas ulkoa tullut. Tutkinkin öttiäistä tarkemmin hirveestä inhosta huolimatta ja totesin ettei sillä oo edes siipiä, joilla ois ulkoa lentänyt. Googlaamalla sitten selviskin, että kyseessä riisihärö.

Kuiva-ainekaapeissa ei näkynyt yhtään. Myrkytin pyretriiniä sisältävällä suihkeella lattialistoja ja niitten alta oli jonkin ajan päästä kömpinyt pari pirulaista. Siirsin hellan ja jääkaapin, imuroin takaa ja myrkytin.

Ihmettelen, miten kaikesta tarkasta kuiva-ainesäilytyksestä huolimatta noita on tullu. Onko jollekin muulle käyny sama? Kannattaako tässä vaiheessa irrottaa listat? Pelko on että sinne ois munittu, mutta ilmeisesti

Jatkan omaan riisihärötaisteluuni, jonka luulin jo loppuneen. Tosiaan vajaa vuosi kun yksittäisiä riisihäröjä löyty kotoa ekan kerran. Tuholaistorjunta kävi myrkyttämässä kaksi kertaa viime syksynä. Myrkytyksiin valmistauduin mm. tyhjentämällä kuiva-ainekaapin ja roskiskaapin, joissa ei ikinä häröjä ollut näkynyt. Kaapit ei ole vieläkään tulleet käyttöön. Jokaisen ruokailun jälkeen oon pyyhkinyt keittiön lattian, imuroinut oon koko kämpän joka toinen päivä. Roskat vien ulkoroskikseen joka toinen päivä. Kaikki elintarvikkeet on pakastimessa ja jääkaapissa. En kokkaile juuri koskaan, en tyyliin edes joka kuukausikaan.

Mutta silti kaikesta neuroottisesta siivoomisesta yms huolimatta, tänään näin keittiössä riisihärön. Miten helv#$issä voi olla mahdollista?? Googlen ai kertoi että voivat elää kuukausia ilman ravintoa, mutta että melkein vuoden?? En oikeesti jaksa 😭😭 enkä edes tiedä mistä nuo paskiaiset tulivat alkujaankaan, koska missään elintarvikkeissa niitä ei oo näkynyt ikinä.

Vierailija
45/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskan... meillä häröt pääsi leviämään koko taloon pari vuotta sitten. Koko talo siivottiin, siis kaikki kaapit. Tuholaistorjuja kävi kaksi kertaa ja kaikki kaapit koko talosta, ei vain keittiöstä, myrkytettiin. Tietysti myös listat ym. Viime kesänä tulivat takaisin.. 3 kertaa kävi tuholaistorjuja. Ja vain jotta tulivat taas takaisin. En tiedä missä voivat elää. Niitä on jopa yläkerrassa. Mielenterveys koetuksella mietitty pitääkö taas soittaa torjuja paikalle vai hyväksyä että tämä ongelma ei katoa koskaan. Ja kaikki ruoat on aina purkeissa eikä niitä missään kuivaruoissa ole edes näkynyt.

Vierailija
46/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tuholaistorjuntafirmaan. Jos päässeet leviämään, niitä on vaikea torjua kotikonstein. Jos asut vuokralla, kysy asunnon omistajalta miten kulut menee. En pidä myrkyistä enkä eläinten tappamisesta, mutta valitettavasti häröjä on vaikea torjua muuten, uusiutuvat helposti. 

Vierailija
47/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo kyseessä. En vaan ymmärrä miten voivat säilyä hengissä kaikista myrkytyksistä ja siivouksesta huolimatta vuodesta toiseen. Eikä niitä näy talvella ainuttakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän