Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keraaminen liesi: kehuja tai moitteita?

Vierailija
28.10.2011 |

Meillä vielä vanhanmallinen liesi käytössä, ei kokemusta keraamisesta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin. Helppo pitää puhtaana. Paljon parempi, kuin sen vanhna ajan liesi.

6v ollut tämä nykyinen ja on kuin uusi.

Vierailija
2/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi tyytyväinen, se on niin helppo. Pitkään mietittiin otetaanko keraaminen vai induktio, mutta keittiömyyjä sanoi niin suoraan, miksi induktio on turha ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä päätökseen ottaa keraaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että induktio on turha? Minä olen myös keraamiseen ollut tyytyväinen - helppo pitää puhtaana, näkee onko levyt kuumat jne.

Vierailija
4/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keittiömyyjä sanoi niin suoraan, miksi induktio on turha ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä päätökseen ottaa keraaminen.

Induktio on tosi hyvä. Turvallinen ja nopea. En vaihtaisi.

Vierailija
5/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo pitää puhtaana. Kannattaa ostaa keraamisen lieden puhdistusaine, joka muistuttaa vähän hankausjauhetta. Mukana on jokin kiillottava ainesosa. Kiinni palaneet liat saa irti tarkoitukseen varatulla terällä.

Huono puoli on naarmuuntumisherkkyys. Ei siis kannata käyttää huonoja kattiloita eikä hinkata mitää raapivaa tai terävää huolimattomasti.

Vierailija
6/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja induktioliesi on sitten vielä parempi vaihtoehto kuin vanhanaajan keraaminen. Vieläkö joku ostaa muita uusia liesiä kuin induktioliesi? Miksi?

Vierailija
7/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että induktio on turha? Minä olen myös keraamiseen ollut tyytyväinen - helppo pitää puhtaana, näkee onko levyt kuumat jne.

Sano, että esim. sähkön säästö ei todellakaan ole mitenkään merkittävää, turvallisuus kääntyy itseään vastaan, kun vahingossa lapset sinne jotain heittää tai itse unohtaa tai vahingossa laittaa kattilan tai jonku kipon, ja vaikka sse vaatii ihan tietyn kattilan sen saa kuitenkin vahingossa polttamaan muitakin (ilmeisesti siis tarkoitti että jos siinä ihan vieressä on joku muu kippo tjtn) Ja ne muutamat hyvät asiat, kuten nopeus, ei todellakaan ole sen hintaeronarvoisia, kun keraaminenkin on nopea. Oli siinä vielä jotain muutakin. Tää ei ollu provikkapalkalla tää myyjä ;)

Vierailija
8/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitään negatiivista. Tosi helppo pitää puhtaana, kuumenee ihan nopeasti ja näkee mikä "levy" on päällä. Meillä on säilynyt naarmuttomana ihan normaalilla käytöllä.

Vierailija
9/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen kokannut sillä kymmenisen vuotta ja välillä joudun vanhan hellan ääreen, niin huomaa kyllä eron.

Vanha liesi hankala pitää puhtaana, kestää kauan enenkuin kuumenee ja jäähtyy.

Keraamisella liedellä on kätevä vetää kattila sivuun, ei tarvitse nostaa pois pöydälle.

Kiehuminen loppuu samantien kun lämpöä laskee, vanhassa kiehuu yli vaikka sammutat koko lieden.

Jne.

Vierailija
10/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että esim. sähkön säästö ei todellakaan ole mitenkään merkittävää, turvallisuus kääntyy itseään vastaan, kun vahingossa lapset sinne jotain heittää tai itse unohtaa tai vahingossa laittaa kattilan tai jonku kipon, ja vaikka sse vaatii ihan tietyn kattilan sen saa kuitenkin vahingossa polttamaan muitakin (ilmeisesti siis tarkoitti että jos siinä ihan vieressä on joku muu kippo tjtn) Ja ne muutamat hyvät asiat, kuten nopeus, ei todellakaan ole sen hintaeronarvoisia, kun keraaminenkin on nopea. Oli siinä vielä jotain muutakin. Tää ei ollu provikkapalkalla tää myyjä ;)

Meillä induktioliesi menee pois päältä itsekseen, jos siinä ei ole oikeanlaista kattilaa. Ei kuumia ilman, että induktiokattila on levyllä.

Hinnasta en tiedä, kun liesi oli jo asennettu, kun ostettiin talo, mutta nopeus on kyllä ehdoton plussa. Ja tosiana se, että levy ei voi unohtua päälle, jos ottaa kattilan pois. Samoin liesi menee pois päältä, jos esim. perunakattila kiehuu liikaa yli ja liesi kastuu.

Meillä on kaksi etulevyä induktiolevyjä ja kaksi takalevyä keraamisia. Molemmat ihan hyviä, mutta kyllä minä aina ensisijaisesti induktiolevyjä käytän, sitten vasta keraamisia, jos molemmat induktiolevyt ovat varattuja.

Vierailija
11/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiasioilla. Sehän on puhunut teille ihan puppua. Induktioliedellähän nimenomaan ei voi tapahtua mitään, jos jotain muita kippoja tai kamoja on joutunut lieden päälle, koska se ei kuumene eikä pysy päällä, jos levyillä on leluja tai muovikippoja (eli ei oikeaa kattilaa).

Ja nopeus on ihan muuta kuin keraamisella liedellä. Induktioliedellä vesi kiehuu nopeammin kuin vedenkeittimellä, joten minä en enää juurikaan käytä koko vedenkeitintä. Se on meillä oikeastaan enää siksi, että siitä on hyvä kaataa vieraille teevesi. Kun en itse juo teetä, niin ehkäpä tuon vedenkeittimen voisi heittää hiiteen ja hankkia tilalle jonkin kivan teepannun.

Vierailija
12/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että esim. sähkön säästö ei todellakaan ole mitenkään merkittävää, turvallisuus kääntyy itseään vastaan, kun vahingossa lapset sinne jotain heittää tai itse unohtaa tai vahingossa laittaa kattilan tai jonku kipon, ja vaikka sse vaatii ihan tietyn kattilan sen saa kuitenkin vahingossa polttamaan muitakin (ilmeisesti siis tarkoitti että jos siinä ihan vieressä on joku muu kippo tjtn) Ja ne muutamat hyvät asiat, kuten nopeus, ei todellakaan ole sen hintaeronarvoisia, kun keraaminenkin on nopea.

Levy menee heti meillä pois päältä jos liedellä on jotain "omituista", eli reunalla oleva (induktio-)kattila, kissantassut, lapsen kyynärpää tai yli kiehunut vesi. Nopeus on aivan eri luokkaa kuin keraamisilla liesillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi