Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan oikeasti kohtuuton vai onko tää äijä vaan aivan naurettavan pihi ja toksinen?

Vierailija
02.04.2026 |

Ollaan asuttu avoliitossa nyt vajaa vuosi ja mulla alkaa olla ihan todella mitta täynnä tän touhua. Haluaisin vähän muiden mielipiteitä, kun tuntuu etten jaksa tätä jatkuvaa vääntämistä ja mun rajojen polkemista.

​Taustaksi siis, mä teen tällä hetkellä töitä vaan kahtena päivänä viikossa yhden lifestyle-putiikin somettajana. Totesin jo pari vuotta sitten, että mun mielenterveys ja hermosto ei yksinkertaisesti kestä mitään normaalia 8-16 oravanpyörää. Tarvitsen paljon aikaa palautumiselle, pilatekselle ja ihan vaan omalle healing journeylle. Mun mies taas on asiantuntijana jossain IT-firmassa ja tienaa vissiin jotain reilusti päälle kuus tonnia kuussa, eli rahaa pitäisi kyllä olla.

Ongelmat alkoi melkein heti kun muutettiin yhteen. Tää sankari ihan oikeasti oletti, että me aletaan laittamaan kaikki asumiskulut ja ruokaostokset puoliksi! Siis anteeksi mitä? 50/50 -suhteet on mulle ihan suurin mahdollinen yök ja kertoo suoraan kaiken maskuliinisen provider-energian puutteesta. Mä yritin vääntää sille nätisti rautalangasta, että mun omat pienet tulot menee puhtaasti mun itseni ylläpitämiseen. Mulla menee helposti satoja euroja kuussa kynsiin, ripsiin, ihonhoitoon ja esteettisiin juttuihin ihan vaan siksi, että pysyn freessinä ja oon edustava hänen rinnallaan. Mun pelkkä läsnäolo ja se feminiininen energia mitä tuon tähän kotiin pitäisi olla ihan riittävä panostus, mut silti toi kehtaa ulista jostain sähkölaskuista. Kuinka pihi voi ihminen olla?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Toinen ihan käsittämätön juttu on se, että koska oon enemmän kotona, se jotenkin hiljaa olettaa mun tekevän enemmän kotitöitä. Eilen se tuli puoli kuudelta töistä ja alkoi passiivis-aggressiivisesti ihmetellä ääneen, miksi tiskikone on tyhjentämättä ja miksi en oo laittanut mitään ruokaa, vaikka oon katsonut koko päivän Netflixiä ja "levännyt". Sanoin sille ihan suoraan, että nyt mä asetan mun rajat: mä en todellakaan oo mikään 50-luvun ilmainen kotiapulainen tai kenenkään äiti. Wolt on keksitty. Se, että hän haluaa vapaaehtoisesti stressata itsensä pilalle jossain hikisessä palkkatyössä ei tarkoita, että mun pitäisi kompensoida sitä paistamalla jotain ihmeen alennusjauhelihaa.

​Mutta se kaikista sairain juttu tapahtui toissa viikonloppuna. Olin tyttöjen kanssa Tallinnassa ja joo, tuli juotua pari Aperol Spritziä liikaa ja eksyin vähän pussailemaan yhen toisen tyypin kanssa baarissa. Oon parisuhteessa aina radikaalin rehellinen, joten kerroin tästä heti kun tulin kotiin. Avasin sille myös tosi rauhallisesti sen juurisyyn: se ei ollut pitkään aikaan tarjonnut mulle sellaista princess treatmentia mitä ansaitsen ja koin oloni emotionaalisesti täysin laiminlyödyksi. Siksi mun alitajunta joutui hakemaan sitä validointia muualta. Eli teknisesti ottaen tää oli ihan täysin sen oman käytöksen seurausta. No arvatkaa miettikö se hetkeäkään omaa toimintaansa? Ei, vaan se veti ihan järkyttävät itkupotkuraivarit ja alkoi syyllistää mua! Aivan uskomatonta uhriutumista.

Vierailija
2/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jaksa. 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi huono

Vierailija
4/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Kaiken huipuksi katoin eilen sen puhelinta kun se kävi suihkussa (ihan perus juttu mielestäni tarkistaa jos toinen alkaa käyttäytyä noin epäluuloisesti mua kohtaan), ja näin että se oli käynyt tykkäämässä sen naispuolisen työkaverin kuvasta IGssä!! Siis jostain firman pikkujoulukuvasta missä se nainen hymyili joku mekko päällä. Meni ihan kuppi nurin tollasesta disrespektistä. Kun vaadin siltä selitystä, se alkoi heti kaasuvalottamaan mua ja väitti ettei siinä muka ole mitään pahaa. Mun rajat on tässä asiassa ihan ehdottomat, tollanen on suoraan henkistä pettämistä.

​Tuntuu et suomalaiset miehet on nykyään ihan ihme velliperseitä. Kannattaisko vaan pakata kamat ja etsiä suosiolla joku oikea high value mies, jolla on varaa ylläpitää mun elintasoa ilman jatkuvaa itkemistä?

Vierailija
5/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ilmeisesti ap:n käsitys siitä, mitä on naisen elämä :D

Vierailija
6/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota jaksa edes lukea

Vierailija
7/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kaiken huipuksi katoin eilen sen puhelinta kun se kävi suihkussa (ihan perus juttu mielestäni tarkistaa jos toinen alkaa käyttäytyä noin epäluuloisesti mua kohtaan), ja näin että se oli käynyt tykkäämässä sen naispuolisen työkaverin kuvasta IGssä!! Siis jostain firman pikkujoulukuvasta missä se nainen hymyili joku mekko päällä. Meni ihan kuppi nurin tollasesta disrespektistä. Kun vaadin siltä selitystä, se alkoi heti kaasuvalottamaan mua ja väitti ettei siinä muka ole mitään pahaa. Mun rajat on tässä asiassa ihan ehdottomat, tollanen on suoraan henkistä pettämistä.

​Tuntuu et suomalaiset miehet on nykyään ihan ihme velliperseitä. Kannattaisko vaan pakata kamat ja etsiä suosiolla joku oikea high value mies, jolla on varaa ylläpitää mun elintasoa ilman jatkuvaa itkemistä?

Lopeta jo, ei edes naurata.

Vierailija
8/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää on kyllä huono. Aihe on kulunut, kirjoitustyylistä nyt puhumattakaan. 0/5

Vierailija
9/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tosi huono

harvinaisen hyvä. se on tappanu aikaa tohon 

Vierailija
10/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hauska

Vierailija
11/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapeikko ei nyt ihan onnistunut. 

Vierailija
12/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sääliksi sitä sun äijää. 

Vierailija
13/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juur tuollaisia naiset ovat 🤣

Vierailija
14/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopo.

Vierailija
15/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei olisi sinua vuotta kestänyt. Että häivy takas Porvooseen

Vierailija
16/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi sääliksi sitä sun äijää. 

(Jos tuo olisi totta) älä sääli kun itse on muijansa valinnut

Vierailija
17/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kirjoittanut jo useamman kymmentä kirjaa ja saanut edes jotain tuloja, jos pystyisit keskittämään energiaasi muuhun kuin huomionhakuisuuteen. 

Vierailija
18/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on kirjoittanut karvaperseinen mies.

Vierailija
19/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hauska. Onko oikeasti miehiä jotka sietää ap:n kuvailun kaltaisia naisia ? Joku susiruma kiltti nörtti, joka on innoissaan kun on saanut turbohuuliprinsessan ?

Vierailija
20/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on kirjoittanut karvaperseinen mies.

Joo, ja onko ne karvat edes puhtaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme