Robotti-imuri kuuntelee ja kuvaa sinun touhujasi?
Yksityinen käyttäjä pääsi käsiksi toistenkin laitteisiin. Hienoa?
Iltalehti tänään 2.4.26:
Saatuaan pääsyn laitteille Azdoufal kertoo pystyneensä ohjaamaan niitä. Lisäksi hän sai pääsyn imureiden kameroihin, mikrofoneihin ja sijainteihin. Hänen kehittämänsä sovellus ohitti roboteille asetetut pin-koodit.
Tämä kuitenkin avasi kaikkien laitteiden tiedot, myös tuotantopalvelimille Kiinassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ad981c3c-5f34-4065-8a71-aab9aa24…
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Siksi ostin imurin jossa ei ole kameraa. Onnistuu se imurointi ilmankin.
Toistraiseksi voi ostaa imurin ilman kameraankin. Siis vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ostin imurin jossa ei ole kameraa. Onnistuu se imurointi ilmankin.
Toistraiseksi voi ostaa imurin ilman kameraankin. Siis vielä.
Mistä tavis tietää mitä ne lopulta sisältää ja tekee? Lähes kaikilla uusilla sähkölaitteilla on tänään tarve kytkeytyä nettiin. Mistähän se johtuu, osaako joku selittää?
Lähes kaikki elektoroniikka valmistetaan Kiinassa. Kuten diktaattorit venäjällä ja kiinassa totesivat, yhteistyö ei tunne rajoja. Suomalaisten tiedot voi päätyä venäjällekin. Kiinaan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan. Tosin siinä ei ole kameraa, saati mikrofonia.
Mistä tiedät varmaksi?
Kuuntelemalla ne tietävät mistä puhut ja voivat kohdistaa palvelujaan ja markkinointia. Voivat tunnistaa jos olet Kiina vastainen ja pidättävät kun lennät Kiinan kautta Thaimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki elektoroniikka valmistetaan Kiinassa. Kuten diktaattorit venäjällä ja kiinassa totesivat, yhteistyö ei tunne rajoja. Suomalaisten tiedot voi päätyä venäjällekin. Kiinaan ainakin.
Haukut Putinia niin hän tietää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, noin kerätyt tiedot voivat joku päivä olla arvaamattoman arvokkaita kiinan valtiolle.
Ja venäjän. Näillähän on jokin "rajaton" yhteistyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä neiti pyyllistelee alastomana huoneessa, imuri ottaa video ja piankos imuri alkaa kiristää paljastusvideolla.
Tähän se vielä menee.
Jep. Kahvinkeitin paljastaa etätyöläisen lusmuilun. Ei se mitään työtä tänään tehnyt, sillä oli vain ruutu auki.
Jotkut ovat hankkineet sellaisen wifi-keittimen, nekin voi vakoilla. Ja todennäisesti jollain tasolla tekeekin:
WiFi-yhteydellä varustetut kahvinkeittimet ja muut älykodinkoneet (IoT-laitteet) tuovat mukavuutta, mutta ne muodostavat uudenlaisen tietoturvariskin kotiverkkoon. Heikosti suojattu kahvinkeitin voi toimia porttina muuhun kotiverkkoon.
voima.fi +2
WiFi-kahvinkeittimien tietoturvariskit:
Haavoittuvuus: Älylaitteissa on usein heikko suojaus, ja hakkeroitu laite voi altistaa koko kotiverkon tietoturvauhkille.
Vakoilu tai kaappaus: Pahimmillaan laitteen kautta voidaan vakoilla käyttäjää tai käyttää sitä osana bottiverkkoa.
Päivitysten puute: Toisin kuin tietokoneet, kodinkoneet eivät aina saa säännöllisiä tietoturvapäivityksiä, mikä jättää ne alttiiksi vanhoille haavoittuvuuksille.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun menen sohvalle makoilemaan robotti-imuri tulee lähistölle kyttäämään. Yrittää liikkua varovasti ettei sitä huomattaisi.
:D
Robotti-imurin kameran linssiin kannattaa teipata maalarinteippi eteen. Näin mäkin olen tehnyt. Hyvin näyttää siivoavan ilman kameraakin.
Eikö voisi kehittää terapeuttista robotti-imuria? Se sekä imuroisi että kuuntelisi huolesi ja vastaisi tilanteeseen sopivin lausein.
Käyttäjätietojen kerääminen markkinointiin ja muuhun on suurta bisnestä ja kasvaa kokoajan.
En jos ei ole robotti-imuria?? Kuunteleeko mun tavallinen töpseli imuri mun horinoita ja lauleluita myös?? 🖕🤪🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hanki sähköautoa enkä muutakaan uutta autoa. Isoveljet ympäri maailman valvoo ja kerää tietoa missä kuljen ja mitä teen.
Asunto jossa asuu kannattaa myös vuorata foliolla ja kommunikoida vain savumerkein.
Peiliovet saavat myös lidaria käyttävät robotit hämilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan. Tosin siinä ei ole kameraa, saati mikrofonia.
Mistä tiedät varmaksi?
Olen aukaissut mokoman.
Vierailija kirjoitti:
Robotti-imurin kameran linssiin kannattaa teipata maalarinteippi eteen. Näin mäkin olen tehnyt. Hyvin näyttää siivoavan ilman kameraakin.
Näin minäkin teen tietokoneelle. Muita silmällisiä laitteita en hanki edes pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi kehittää terapeuttista robotti-imuria? Se sekä imuroisi että kuuntelisi huolesi ja vastaisi tilanteeseen sopivin lausein.
Joo, lisämaksusta. Ja lopulta imuroisi sun rahat.
Vierailija kirjoitti:
En jos ei ole robotti-imuria?? Kuunteleeko mun tavallinen töpseli imuri mun horinoita ja lauleluita myös?? 🖕🤪🖕
Sun tietsikka kuuntelee, kännykkä, kahvinkeitin, ovikello, pesukone, astianpesukone, pleikkari, telkkari, mikroaaltouuni, jääkaappi, patteritermostaatti, palovaroitin, stereot, auto jne. myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tietsikka kuuntelee, kännykkä, kahvinkeitin, ovikello, pesukone, astianpesukone, pleikkari, telkkari, mikroaaltouuni, jääkaappi, patteritermostaatti, palovaroitin, stereot, auto jne. myös.
Jopa lenkkareissa ja lastenleluissa voi olla nettiyhteys. Tietojen kalastelu on päivän sana, ei niitä muuten typerimmisäkin laitteissa muuten olisi.
pölypunkin kanssa sängyn alla, nyt natisee.