Robotti-imuri kuuntelee ja kuvaa sinun touhujasi?
Yksityinen käyttäjä pääsi käsiksi toistenkin laitteisiin. Hienoa?
Iltalehti tänään 2.4.26:
Saatuaan pääsyn laitteille Azdoufal kertoo pystyneensä ohjaamaan niitä. Lisäksi hän sai pääsyn imureiden kameroihin, mikrofoneihin ja sijainteihin. Hänen kehittämänsä sovellus ohitti roboteille asetetut pin-koodit.
Tämä kuitenkin avasi kaikkien laitteiden tiedot, myös tuotantopalvelimille Kiinassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ad981c3c-5f34-4065-8a71-aab9aa24…
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, noin kerätyt tiedot voivat joku päivä olla arvaamattoman arvokkaita kiinan valtiolle.
Ja laitefirman pomot voivat myydä sivubisneksenä mielenkiintoisimmat kuvat ja äänitteet rikollisjärjestöille.
En halua, että edes laitevalmistajalle lähtee missään oloissa dataa ja jopa videokuvaa laitteestani. Mihinkähän tämä lopulta johtaa?
Mun telkkarikin vähänväliä päivitteli laitetta. Otin päivitysasetuksen pois päältä. Toimii silti. Voiko edes kaikissa sitä tehdä, tulevaisuudessa ei kai.
En ikinä hanki sähköautoa enkä muutakaan uutta autoa. Isoveljet ympäri maailman valvoo ja kerää tietoa missä kuljen ja mitä teen.
Siellä neiti pyyllistelee alastomana huoneessa, imuri ottaa video ja piankos imuri alkaa kiristää paljastusvideolla.
Tähän se vielä menee.
Ihan sama. Mä en tee mitään niin ihmeellistä, että yksikään kiinalainen jaksaisi siitä olla kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hanki sähköautoa enkä muutakaan uutta autoa. Isoveljet ympäri maailman valvoo ja kerää tietoa missä kuljen ja mitä teen.
Asunto jossa asuu kannattaa myös vuorata foliolla ja kommunikoida vain savumerkein.
Vierailija kirjoitti:
Siellä neiti pyyllistelee alastomana huoneessa, imuri ottaa video ja piankos imuri alkaa kiristää paljastusvideolla.
Tähän se vielä menee.
Jep. Kahvinkeitin paljastaa etätyöläisen lusmuilun. Ei se mitään työtä tänään tehnyt, sillä oli vain ruutu auki.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän uusissa bensa-autoissa ole sama vakoilutoiminto.
Usein sen sisältä kuuluu puhetta ja kun menen lähemmäs se hiljenee. Kameralla seuraavat ympäristöä ja piilotetulla mikrofonilla nauhoittavat ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Mä en tee mitään niin ihmeellistä, että yksikään kiinalainen jaksaisi siitä olla kiinnostunut.
Entä kun tietosi on myyty rikollisjärjestöille. Kuten jo tänään tehdään . Kerroit että talletat rahat ja arvoesineet sängyn alle ja lähdet lomalle viikoksi. Joku käy kotonasi, vie rahat ja korut. Mieti, mitä tulossa. Nyt rikolliset vielä keskittyy pankkihuijauksiin, kun pankkitietoturva saadaan lopulta kuntoon, seuraava askel on tiedot sinusta, toimistasi ja kodistasi. Alkaa kiristyshuijaukset.
Siitä vaan. Tosin siinä ei ole kameraa, saati mikrofonia.
Mun robotti-imuri viettää ne ajat kun ei ole käytössä khh kaapissa.. että siinähän kattelee kaapin seinää. Pimeässä. Ja imuri on käytössä kun itse en oo kotona, ainoa kuvauskohde on toi meidän koira, joka pääsääntöisesti vetää hirsiä omassa punkassaan.
Siksi ostin imurin jossa ei ole kameraa. Onnistuu se imurointi ilmankin.
ÄLÄ SIIS OSTA ROBOTTI-IMURIA
Eikö olekkin helppoa. Jääkaappia ei myöskään tarvitse kytkeä nettiin. Kun menet ostamaan sitä imuria, niin myyjä ei tarvi sun sähköpostia mihinkään. Tavallinen kassakuitti käy takuusta.
Omasta elämästä / asunnosta/matkoista ei myöskään tarvi laittaa kuvia jakeluun. Ylipäätään sun ei tarvi osallistua oman elämän levittelyyn mitenkään. jne jne jne
ELI . se robotti-imuri on vain osa kokonaisuutta.
Aina kun menen sohvalle makoilemaan robotti-imuri tulee lähistölle kyttäämään. Yrittää liikkua varovasti ettei sitä huomattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun menen sohvalle makoilemaan robotti-imuri tulee lähistölle kyttäämään. Yrittää liikkua varovasti ettei sitä huomattaisi.
Alkaako se jossain vaiheessa kyttäilyä liikehtiä paikallaan nylkyttävästi?
Vierailija kirjoitti:
Mun robotti-imuri viettää ne ajat kun ei ole käytössä khh kaapissa.. että siinähän kattelee kaapin seinää. Pimeässä. Ja imuri on käytössä kun itse en oo kotona, ainoa kuvauskohde on toi meidän koira, joka pääsääntöisesti vetää hirsiä omassa punkassaan.
Mutta se imuri yhä kuuntelee. Vuonna 2030: Maija osti pimeästä TOR2-verkosta yhden kuukauden käyttöoikeuden kuunnella Liisan kodin imuria ja televisiota. 1,2 Bitcoin senttiä.
Kyllä, noin kerätyt tiedot voivat joku päivä olla arvaamattoman arvokkaita kiinan valtiolle.