Karitsat teurastetaan jo 3-8kk ikäisinä
Eikö tällänen asia vaivaa teitä yhtään? Elämä päättyy noin nuorena.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä huoli omista syömisistäsi!
Niin kauan kuin muiden syöminen aiheuttaa tuskaa jä kärsimystä muille eläville olennoille, on hyvä pitää huoli myös muiden syömisistä.
Et pidä huolta vaan VAUHKOAT! Mene nyt vaikka parvekkeelle ja kaduille huutamaan! Miksi vegaanit sitten syövät kaikkea elollista Kaukaa tuotua myös
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä eläimistä, mutta kuoleminen on sen verran luonnollinen osa elämää, että en jaksa siitä järkyttyä.
Mitä luonnollista on eläimen kuolemassa silloin kun se tapetaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin katsos lampaita ei kasvateta lemmikeiksi.
Olen nähnyt lähes vastasyntyneitä karitsoja ja toisaalta tiedän miten hyvin lampaista normaalisti huolehditaan Suomessa, joten ei haittaa että ne käytetään ravinnoksi. Itse en tosin syö lammasta, koska en pidä sen lihan rakenteesta.
Tämä asuu kerrostaloyksiössä Kalliossa eikä ole maalla edes käynytkään.
Ihminen ei ole sekasyöjä. Jos ihmisen olisi tarkoitus syödä lihaa, niin ihminen metsästäisi niitä ilman apuvälineitä ja söisi lihan raakana, kuten mikä tahansa muu eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän vaivaa. Olen itsekin muutamana pääsiäisenä syönyt karitsaa ja myös ulkomailla. Mutta onhan se aika sääli ajatella niiden teurastusta, niin kuin monen muunkin eläimen. Ne luottavat ihmiseen, joka sitten ottaakin niiltä nirrin pois. Sen takia olen koittanut lisätä kasvisten syöntiä.
Ei ne kyllä luota. Lampaat on säikkyjä ja vainoharhaisia. Ne luottaa vain laumaan. Lauman suojissa ne hyppäävät vaikka rotkoon tai siis käytännössä iloisena marssivat teurasautoon.
Sinä olet vainoharhainen!
Joo ja vastasyntyneet tiput jauhetaan hakkerilla rehuksi. Lehmät pakkosiemennetään ja vasikka otetaan pois että ihmiset saa sen maidon. Elämä on.
Tämän vegaanin jutut on niin sairaita, että alan syömään!
Paljon pahemminkin voisi olla, kuten halal-teurastus
Ymmärrötkö, että mitä enemmän vauhkoat sitä enemmän ihmiset syövät karitsojakin? Mene hoitoon!
Alan vihaanaan vegaaneja just nyt! Ennen en, mutta tämä vauhkoaminen on jo sairasta kiihottamista!
Miksi vegaanit syövät kaikkea elollista? Häpeäisitte!
Vierailija kirjoitti:
Alan vihaanaan vegaaneja just nyt! Ennen en, mutta tämä vauhkoaminen on jo sairasta kiihottamista!
Alkaako omatunto painamaan? Siltä vaikuttaa.
Voi voi kun tietäisit edes miltä lanta haisee
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä eläimistä, mutta kuoleminen on sen verran luonnollinen osa elämää, että en jaksa siitä järkyttyä.
Lihan tehotuotannossa ei ole mitään luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luonnollista on eläimen kuolemassa silloin kun se tapetaan?
Hyvä pointti. Luonnossa eläimet kuolevat tyynesti vuoteessa rakkaiden läheistensä ympäröiminä. Sanovat jotain viisasta läheisilleen, laskevat päänsä tyynyyn ja kuolevat kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako omatunto painamaan? Siltä vaikuttaa.
Ei ollenkaan! Päinvastoin! Lähden juuri kauppaan ja mietin mitä karitsankareen kanssa laittaisin! 😋 en muuten lue enää kommentteja tähän ähäkutti!
Vierailija kirjoitti:
Kanojen jälkeläiset syödään usein vieläkin nuorempana, ennen syntymää (kuoriutumista). Erilaiset toukat syödään myös ennen kuin niistä tulee mitään sen ihmeellisempää. Jos tämä tuntuu pahalta, niin ei kannata syödä eläinperäisiä tuotteita. Mutta ei tämä mikään uutinen ole, tiesin tähän jo 70-luvulla ja minua edeltävät sukupolvet myös ihan pentuna.
Ja kuten moni jo mainitsi, Suomessa lammas kasvatetaan tosi vanhaksi, monissa maissa niin vanhaa lihaa ei syötäisi koska maku ei vastaa heidän laatutasoa. Ei ihme, että Suomessa lampaan lihan kulutus on tosi pientä, tätä probleemaa puitiin 90-luvulla lammastutkijoiden kanssa, mutta markkinathan täällä määrää (ja hinta).
Ei kananmunat ole mitään kanan jälkeläisiä. Jälkeläisen muodostumiseen tarvitaan hedelmöittäjää ja sitä ei munintakanalassa ole saatavilla. Jestas sentään.
Niin katsos lampaita ei kasvateta lemmikeiksi.
Olen nähnyt lähes vastasyntyneitä karitsoja ja toisaalta tiedän miten hyvin lampaista normaalisti huolehditaan Suomessa, joten ei haittaa että ne käytetään ravinnoksi. Itse en tosin syö lammasta, koska en pidä sen lihan rakenteesta.