Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yksityisestä lääkäristä maksaa? Huhujen mukaan siellä ei määrätä lääkkeitä

Vierailija
01.04.2026 |

Kannattaako yksityisestä lääkäristä maksaa? Huhujen mukaan siellä ei määrätä lääkkeitä melkein ollenkaan, joten pelkään, että menee rahat hukkaan ja joudun pärjäämään Buranalla :/ 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no?

Vierailija
2/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on työterveys yksityisellä ja kyllä sieltä saa lääkkeet, mitä tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi, kun koitin saada apua kipuun, niin maksoi 460 euroa ja lähdin lääkäristä tyhjin käsin, joten todella epätodennäköistä saada apua

Vierailija
4/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on työterveys yksityisellä ja kyllä sieltä saa lääkkeet, mitä tarvitsee.

ei saa enää nykyään sieltäkään esimerkiksi opioideja tai bentsoja

Vierailija
6/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen reseptin saanut jos on ollut aihetta ja myös lähetteen leikkaukseen 

Vierailija
7/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne kirjoittaa lähetteen kunnalliselle. 

Vierailija
8/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl törkeetä miten epäonnistunut päihdepolitiikka heijastuu näin brutaalisti viattomiin kipupotilaisiin. Kunnon kivunlievitystä ei saa silloinkaan jos haluaa kotona saattohoitoon.

Vierailija
9/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli sanot siis, että on turhaa maksaa yksityisestä, koska eivät määrää lääkkeitä?

Vierailija
10/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen lääkärin luo, jolta sait alunperin reseptin. Uusi lääkäri ei koskaan aloita tuntemattomalle potilaalle huumaavia lääkkeitä eka kerralla. Lääkäreitä on valistettu ettei niin daa tehdä, koska katukaupan lääkkeistä suurin osa on näin hankittuja.

Vierailija
11/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sen lääkärin luo, jolta sait alunperin reseptin. Uusi lääkäri ei koskaan aloita tuntemattomalle potilaalle huumaavia lääkkeitä eka kerralla. Lääkäreitä on valistettu ettei niin daa tehdä, koska katukaupan lääkkeistä suurin osa on näin hankittuja.

siitä on 10 vuotta, kun on viimeksi määrätty Panacodia, enkä muista kuka lääkäri oli

Vierailija
12/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus yksityiseltä on se, että poskiontelon tulehdukseen määrättiin erittäin tehokkaasti avaavia pillereitä ja nenäsuihketta. Nenän huuhtelu ei pelkästään auttanut ja vitsi kun pää olikin täynnä räkää.

En muista enää niiden tablettien nimeä, mutta jouduin käymään neljässä apteekissa ennen kuin sain niitä. Olivat loppu joka paikasta. Silloin katsoin googlesta että valmiste oli kiellettyjen listalla urheilijoilla, sillä siinä oli doping- aineena pidettyä vaikuttavaa ainetta.

Oli todella tehokas kombo ja sillä lähti poskiontelot tyhjenemään nopeasti. 

Sain myös eri tulehdukseen tehokkaan tulehduskipulääke kuurin. Lisäksi kirjoitti Buranaa ja Panadolia, mutta muistutti ettei Buranaa saa ottaa kuurin ollessa päällä.

Kirjoittivat syyhyyn tabletit koko perheelle, vaikka terkkarissa väittivät atooppiseksi ihottumaksi. "Atooppinen iho" parani tableteilla.

Terkkarista en oo koskaan saanut muuta kuin buranaa. 

Vierailija
13/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalääkärimalli olisi tässä(kin) asiassa hyvä ratkaisu. Lääkärillä olisi kokonaisnäkemys potilaasta ja tietäisi kenellä ei ole ongelmia lääkkeiden käytössä. Esim. rauhoittava lääke on ahdistuksesta kärsivälle oikein hyvä lisäeläke kunhan käyttö pysyy parissa tabletissa vuodessa.

Vierailija
14/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei saa sieltä varsinkaan lääkkeitä

Vierailija
15/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on lääkäri, olipa hän työssä yksityisellä tai julkisella.

16/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui viime kesänä jalka ja sain kyllä Terveystalossa lääkäriltä kipulääkereseptin.  Kun iski korona  syyskuussa,  niin ihan Dokportin eli digilääkärin kautta sain astmalääketeseptin.

Vierailija
17/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mulla murtui viime kesänä jalka ja sain kyllä Terveystalossa lääkäriltä kipulääkereseptin.  Kun iski korona  syyskuussa,  niin ihan Dokportin eli digilääkärin kautta sain astmalääketeseptin.

saitko jotain vahvempaa kipulääkettä kuin Buranaa? 

Vierailija
18/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli sanot siis, että on turhaa maksaa yksityisestä, koska eivät määrää lääkkeitä?

Minä menin ensin yksityiseen työterveyteen. Kun eivät siellä voineet hoitaa tai vakuutus ei korvannut, kirjoittivat lähetteen kunnalliselle, jossa ottivat magneettikuvat, tekivät selkäydinpunktion ja lopulta kirjoittivat lääkkeitä, joita ei yksityiseltä saa. Ei se suinkaan turhaa ollut.

Vierailija
19/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen reseptin saanut jos on ollut aihetta ja myös lähetteen leikkaukseen 

Reseptin siis saa, mutta sitä ei sitten uusita muualla, vaan siellä mistä reseptin on alunperin saanut. En tiedä, kannattaako, sen harkitsee jokainen itse.

Vierailija
20/25 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia vaihtelle yhdella terveytalon asemalla on seinällä lappu, että eivät määrää rauhoittaia lääkkeitä lainkaan vain muita lääkkeitä. eli masennuksen takia on potilaiden mentävä julkiselle.

ymmärrän että narkomaanit on ongelma käyttäjiä ,mutta myös oikeat sairaus potilaat kärsii tästä.monessa sairaudessa on järkyttäviä kipuja.esim.horton ja reumat ja syövät.