Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyn halutessani kytkemään empatiakyvyn kokonaan pois päältä

Vierailija
01.04.2026 |

Muilla vastaavaa ominaisuutta?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onnistuu? Itse olen sellainen saatanan empatiasieni, että ei mitään rajaa. Ja sen näkee varmaan päällepäin, vaikka koitan olla cool, kun aina, ihan aina ihmiset avautuvat minulle kipeimmistä asioistaan. Ja sitten ne menee minulla tunteisiin. Kun lopulta saan yhden jaloilleen, niin seuraava tulee kolkuttamaan ovelleni. Se on AINA näin. Nyt olen tietoisesti opetellut, että kun joku alkaa avautumaan, niin kylmästi katkaisen aiheen ja vaihdan aihetta. Yksi avautuja on nyt selvästi minulle siitä loukkaantunut, mutta kun taas annoin ylittää rajani ja kuuntelin VUODEN tämän miessotkuja, joihin itse ihan väenväksin hakeutuu, niin en s**tana enää jaksanut. Olen kyllä ylpeä siitä, että vihdoin pistin rajat ja samaan aikaan tunnen syyllisyyttä. Uskon kuitenkin, että tämä menee vielä ohi ja jonain päivänä pääsen myös tästä syyllisyydestä. 

En ihan totta aio kantaa enää kenenkään murheita kuukausitolkulla! Ymmärrän sen, että ihminen tarvitsee joskus kuuntelijaa, mutta tapavalittajat- kiitos ei. 

Vierailija
102/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tilanne 

nyt se, että pelkkä palstalle 

saapuminen nostaa sykkeeni.. 

välittömästi.

Vauva av triggeröi

Taistele ja Pakene-moodin

kehooni hämmentävän 

voimallisesti. Lisäksi 

näen palstasta piinaavia 

painajaisia. Ne lisänä

talon alkuaikojen 

elokuvamaisiin

traumatapahtumiin. E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta oo varovainen sen kanssa. Jos sulla siis on oikeasti toi ominaisuus, ja susta ei oo vaan kiva kirjoitella miten "niinku hui vaarallinen" sä olet. Sun keho varastoi ne tunteet, päätit sä kokea niitä tai et. Lopputulos on pitkällä aikavälillä terveysongelmia. Pahimmillaan jonkun auto immuuni taudin puhkeaminen. 

Sä et ole psykopaatti. Sulle tunteiden huomioimatta jättäminen tuottaa seurauksia. 

En useinkaan tunne mitään tunnetta, ainoastaan neutraalia olotilaa.

Jossakin kriisitilanteessa, kuten vaikkapa autokolari tai tulipalo, olen tyynen rauhallinen. Annan muille ohjeet, miten heidän tulee toimia. Olen luonnollinen johtaja näissä tilanteissa. Muut itkevät ja menevät shokkiin.

Ap

Olet siis töissä pelastusalalla?

Vierailija
104/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta oo varovainen sen kanssa. Jos sulla siis on oikeasti toi ominaisuus, ja susta ei oo vaan kiva kirjoitella miten "niinku hui vaarallinen" sä olet. Sun keho varastoi ne tunteet, päätit sä kokea niitä tai et. Lopputulos on pitkällä aikavälillä terveysongelmia. Pahimmillaan jonkun auto immuuni taudin puhkeaminen. 

Sä et ole psykopaatti. Sulle tunteiden huomioimatta jättäminen tuottaa seurauksia. 

En useinkaan tunne mitään tunnetta, ainoastaan neutraalia olotilaa.

Jossakin kriisitilanteessa, kuten vaikkapa autokolari tai tulipalo, olen tyynen rauhallinen. Annan muille ohjeet, miten heidän tulee toimia. Olen luonnollinen johtaja näissä tilanteissa. Muut itkevät ja menevät shokkiin.

Ap

Olet siis töissä pelastusalalla?

En ole töissä pelastusalalla.

Joutunut kerran vakavaan kolariin ja kerran tulipaloon. Sitten näitä pienempiä onnettomuustilanteita, joissa sivullisena ollut,

Ap

Vierailija
105/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Tarvittaessa toimin kuin kone.

Kyllä.

Ap

Vähänkö kova. Tuosta ominaisuudesta sietääkin olla ylpeä ja varsinkin mainostaa sitä vauva - palstalle. Olet varmaan myös Mensan jäsen? Kumarran.

En ole sanonut, olenko ylpeä vaiko epäylpeä - ainoastaan todennut, miten asia on.

Mensan jäsen en ole.

Ap

Vierailija
106/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatti varmaan on

Vierailija
108/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalliako kaipaat, ihme vikisijä. Kanna vastuu omista valinnoistasi. Täältä et mitään vuoden ystävä palkintoa saa. Kuulostat vittumaiselta ystävältä enemmänkin. Raskas uhriutuja. Onneksi en ole ystäväsi

Vierailija
109/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitalliako kaipaat, ihme vikisijä. Kanna vastuu omista valinnoistasi. Täältä et mitään vuoden ystävä palkintoa saa. Kuulostat vittumaiselta ystävältä enemmänkin. Raskas uhriutuja. Onneksi en ole ystäväsi

Oletko sinä se eläköitynyt kielten opettaja, jota omat lapset eivät käy katsomassa?

Olen ihan tyytyväinen itseeni, perheeseeni ja elämääni.

Mukavaa, että aiheeni on kiinnostanut näin monia :).

Ap

Vierailija
110/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne kylmä ihminen kuulostaa eks mieheltäni. Uhriutuu jos tarve ja samalla virnistää sairaasti kun pystyy pyörittämään viranomaisista lähtien kaikkia. Hän on sosiopaatti. Ei kykene empatiaan edes oman lapsensa kohdalla.

Vierailija
111/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut kasvatettiin siten, ettei saanut paljastaa, jos oli hyvin surullinen, pelkäsi tai tarvitsi aikuisen apua. Myöskään iloa ei saanut ilmaista, paitsi silloin kun meillä oli vieraita. Muuten käskettiin lopettamaan nauraminen.

Olen nelikymppinen nainen.

Ap

Sä olet siis traumatisoitunut.

Vierailija
112/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se onnistuu? Itse olen sellainen saatanan empatiasieni, että ei mitään rajaa. Ja sen näkee varmaan päällepäin, vaikka koitan olla cool, kun aina, ihan aina ihmiset avautuvat minulle kipeimmistä asioistaan. Ja sitten ne menee minulla tunteisiin. Kun lopulta saan yhden jaloilleen, niin seuraava tulee kolkuttamaan ovelleni. Se on AINA näin. Nyt olen tietoisesti opetellut, että kun joku alkaa avautumaan, niin kylmästi katkaisen aiheen ja vaihdan aihetta. Yksi avautuja on nyt selvästi minulle siitä loukkaantunut, mutta kun taas annoin ylittää rajani ja kuuntelin VUODEN tämän miessotkuja, joihin itse ihan väenväksin hakeutuu, niin en s**tana enää jaksanut. Olen kyllä ylpeä siitä, että vihdoin pistin rajat ja samaan aikaan tunnen syyllisyyttä. Uskon kuitenkin, että tämä menee vielä ohi ja jonain päivänä pääsen myös tästä syyllisyydestä. 

En ihan totta aio kantaa enää kenenkään murheita kuukausitolkulla! Ymmärrän sen, että ihminen tarvitsee joskus kuuntelijaa, mutta tapavalittajat- kiitos ei. 

Tälle uhriutuja idjootille oli toi mitalli kommentti tarkoitettu. Ja en ole. Syö sinä vaikka vähemmän sieniä niin et hallusinoi

Vierailija
113/113 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut kasvatettiin siten, ettei saanut paljastaa, jos oli hyvin surullinen, pelkäsi tai tarvitsi aikuisen apua. Myöskään iloa ei saanut ilmaista, paitsi silloin kun meillä oli vieraita. Muuten käskettiin lopettamaan nauraminen.

Olen nelikymppinen nainen.

Ap

Sä olet siis traumatisoitunut.

Kyllä. Terävä huomio.,,

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän