Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti pärjää 595 tuloilla kun osinkotuloja tulee keskimäärin neljä tonnia kuussa räpylään.

Tuo lysti se sitten loppuu yleistueksi kun muuttuu työmarkkinatuki. Silloin et saa enää yleistukea kun osinkotulosi ovat säännölliset.

Vierailija
242/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

Kannattaako kirjoittaa jos ei mitään mistään ymmärrä. Omistusasuja omistaa ja ei saa senttiäkään asumistukea eikä toimeentulotukea.

Niin no, käsittelen työkseni toimeentulotukihakemuksia. Kyllä, ap ei saa asumistukea jos asuu omistusasunnossa. Mutta toimeentulotukea voi saada mikäli tietyt edellytykset täyttyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut töihin menoa?

Vierailija
244/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

Kannattaako kirjoittaa jos ei mitään mistään ymmärrä. Omistusasuja omistaa ja ei saa senttiäkään asumistukea eikä toimeentulotukea.

Niin no, käsittelen työkseni toimeentulotukihakemuksia. Kyllä, ap ei saa asumistukea jos asuu omistusasunnossa. Mutta toimeentulotukea voi saada mikäli tietyt edellytykset täyttyy.

No ei täyty yksikään edellytys ja tiedät sen. 

Vierailija
245/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusvastike ei ole meno tt-tuessa eli saa 300 euroa.

Vierailija
246/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään asutaan halvalla vuokralla ja satsataan vaatteisiin. Minulla on 817 mekkoa kesäksi.

Vierailija
247/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä laitetaan joka päivä eri mekko päälle.

Vierailija
248/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmä aloitus, tai kertoo kirjoittajan älykkyydestä. Eihän hyvin tienaavan tarvi kokeilla elää pienellä budjetilla. Se budjetti on sitä varten, jotta sillä voi elää. 

Vierailija
249/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä ettei työssäollessaan saa mitään säästöön? Edes sen 100e  nipistäisi/kk säästöihin.

Vierailija
250/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Talo on maksettu eikä lainoja lainkaan. Joo säästöön ei jäänyt, meni ihan elämiseen.

Ap

Etkä talon maksamisen jälkeen ole saanut samaa lyhennyssummaa säästöön?

Kannattaa katsoa peiliin, arvon Maisteri

Vierailija
251/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ostaa vaatteita joka viikko.

Suomessa omistusasunto kulttuuri vaihtuu vaatekulttuuriin.

Vuokra-asuntoja ei siivota.

Vierailija
252/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon myynnissä on viiden vuoden vastuu. Vuokra-asuntoa voi vaihtaa joka vuosi.

Vierailija
253/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, hankala uskoa että jos maksettu talo, ei lainaa niin ei ole saanut yhtään säästöön, outoa jopa, tosi hienoa taloudenhoitoa.

Vierailija
254/254 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Koulutustaso ja palkka eivät automaattisesti korreloi keskenään. 

Sivusta

Vaikka olisi matapalkka alalla niin 32 vuoden jälkeen olla peeaa on kyllä melkoinen saavutus.

Normaali-ihminen on saanut oma asunnon maksettua tuossa ajassa. Useimmilla velaton OK-talo ja kohtuullisen suuri sijoitussalkku. 

Useimmilla EI TODELLAKAAN ole "kohtuullisen suurta sijoitussalkkua".  Sijoittajia on vain noin 2 miljoonaa 5,6 miljoonasta ja mediaanisalkku on vain noin 6000 euroa. eli miljoonalla on alle 6000 € salkussaan rahaa sijoitettuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi