Miksi niin monella näkee pieniä koiria? Mikseivät vain ota kissaa?
Pienessä koirassa otat kaikki koiran huonot puolet, eikö ihmiset tajua että kissa on myöskin seurallisempi kuin paskarakki? Jos otat koiran niin sen pitää olla iso
Kommentit (66)
Kissoja harvemmin näkee ihmisillä kun kissat on kotona.
Koiraihminen ei siedä kissaa, koska kissa ei tunnusta auktoriteetteja.
Jos tykkää ulkoilla. Kissa valjaissa ei täytä samaa tarvetta.
Pienikin koira jaksaa pitkiä ja reippaita lenkkejä omistajan tahdissa.
Ottakoon vaikka hillerin kunhan ei pikkuruista ilkeää ja tyhmää sovinistia.
Kontrollointitaipumuksesi viittaa narsismiin. Ja vonkumisesi täällä syvään yksinäisyyteen ja tarpeettomuuden kokemukseen
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun saa omassa kodissaan huutaa ja komentaa jotain :)
Pieni koira on helppo ottaa mukaan, isoa koiraa tai kissaa ei. Pienestä koirasta saa ulkoiluseuraa, mutta se ei vaadi pitkiä lenkkejä. Siinä muutama syy.
Jos haluaa ulkolu- tai retkeilykaverin? Koiran voi ottaa mukaan moneen paikkaan pitkäksikin aikaa, kissaa ei voi jättää kotiin yksinään pitkäksi aikaa.
Itse en niin välitä kissojen luonteesta, vaikka lähipiirissä onkin upeita ja todella kilttejä rotukissoja. Tykkään reissata autolla ja koirat on aina ihan innoissaan mukana, lisäksi niistä on turvaa kun olen yksin matkassa.
Jos tietää, ettei kykene, tai halua, järjestää ison koiran vaatimaa liikuntamäärää (toki roduissa eroja) tai asuu pienesti, on pieni koira järkevä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ottakoon vaikka hillerin kunhan ei pikkuruista ilkeää ja tyhmää sovinistia.
Kontrollointitaipumuksesi viittaa narsismiin. Ja vonkumisesi täällä syvään yksinäisyyteen ja tarpeettomuuden kokemukseen
Taidat viettää paljon aikaa täällä?
Ap. Tämmönenkö sulla aamusta mieltä painaa? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse huutaa eikä komentaa, kun on lempeästi opettanut talon tavoille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap projisoi. Se tulee tänne kitisemään kun kotona kukaan ei edes huomaa sen uhmaikäkohtauksia.
Minulla on 65kg laumanvartija. Nauratti kun joku amstaffin ylpeä omistaja tuli uhoamaan että minun koira tap paa sinun koiran.
Mulla on 2 pientä koiraa. Mulle on tärkeää, että koirat on lenkkeily- ja retkeilykavereita, tavallaan pakottavat minutkin ulos silloin kun ei huvittaisi. Kissan kanssa ei kauheasti lenkkeillä. Vaikka sen voikin opettaa toki valjaissa ulkoilemaan, se on semmoista lähiseudulla pyörimistä, ei esim. 5-10 km lenkkejä.
Kissat haisee ja on vi tuumaisia olentoja. Jos olisivat isompia niin todennäköisesti tappaisivat omistajansa, tästä on tutkimus.
Oon omistanut kainkiaan 8 kissaa ja luonani on ollut lukuisia kodinetsijöitä sijaiskotilaisina. Koiria on ollut 7, joista vain yksi oli pieni ärhäkkä terrierityyppi. Parhaillaan mulla on 2 koiraa.
Kissa on paljon koiraa vaativampi lemmikki kun otetaan huomioon esim. ulkoilutus ja ruokinta. Kissa ei tottele kuin koira eli vaikka se kulkisi nätisti valjaissa, niin se saattaa silti karata, eikä tottele omistajan SEIS tai TÄNNE komentoja. Vapaana kissaa ei voi pitää lainkaan, eikä se pysy pihapiirissään ellei ole kissavarmaa aitaa. Koira on sekasyöjä, mutta kissa puhtaasti lihansyöjä joka helposti saa ruokintaperäisiä sairauksia mm. virtsakiviä. Koira ei välttämättä hyppää kerrostalon avoimesta ikkunasta tai partsilta pihamaalle, mutta kissa hyppää. Tässä vain muutama esimerkki. Kissa ei ole helpoo lemmikki, eikö sen pito tule halvaksi.
Monilla on molemmat, pieni koira ja kissa. Tai useita.
Vierailija kirjoitti:
Kissoja harvemmin näkee ihmisillä kun kissat on kotona.
Sadistiset ihmiset ottavat eläimen kotiinsa vangikseen. Sillä ei ole lajitovereita. Sillä ei ole luonnollista ruokaa. se ei voi käyttää saalistusvaistoaan. On yksin kotona n.9 tuntia. Ei pääse vapaasti lkoilemaan ja juoksemaan. Vesikippo ja haisevia kuivapapanoita. 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Ap. Tämmönenkö sulla aamusta mieltä painaa? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ap todennäköisesti lintsaa peruskoulusta. Se on teini-ikäinen kyylä joka katsoo iiiinasta muiden ihmisten onnellista elämää eikä ikinä tunne samaa
Kissa on rahvaalle liian hieno eläin