Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti sijoitusasunnon ja on nyt tosi ärsyttävä

Vierailija
01.04.2026 |

Mies sai pienen perinnön, ja päättä käyttää sen ostaakseen pienen sijoitusasunnon. Ei siinä mitään, mutta ensinnäkin kokonkuvio ärsyttää, koska esikoinen on ensi syksynä aloitamassa opintoja ihan eri paikkakunnalla. En tajua, miksi mies ei voinut ottaa sitä huomioon ja ostaa asuntoa sieltä. Hänen mielestään lapsia ei saa hemmotella, heidän pitää kuulemma itse pärjätä.

Lisäksi ärsyttää se, että mies on nyt ihan stressissä rahan takia, kun remonttiin ja kalustukseen menee hirveästi rahaa. Meidän kaikkien pitää nyt kuulemma olla rahan kanssa tarkkoja sen takia. 

Arjessa ärsyttää se, että mies on muuttunut todella raivostuttavaksi nipottajaksi. Hänellä on yhtäkkiä kaikki huonosti, mikään ei suju. Koko hänen olemuksensa on ihan erilainen kuin ennen. En vaan kestä häntä tällä hetkellä ollenkaan. 

Saa nähdä kaatuuko meidän 20-vuotinen suhde nyt tuohon typerään asuntoon.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Jospa tuet miestäsi etkä kiukuttele. Miehesi remppaa asunnon ja muuttaa sinne itse, jos jatkat tuohon malliin. 

Vierailija
42/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vingu. Ukko heittää veivinsä ja sinulle on hyvä ylimääräinen tulonlähde eläkepäivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on aikeena laittaa asunto Arinbn:hen ja samalla, että kävisimme siellä välillä perheenä viettämässä lomaa. Hän ei vaan halua hyväksyä sitä, että ketään ei kiinnosta se hänen asuntonsa eikä kukaan halua mennä sinne. Tää tuleva opiskelija varsinkaan ei missään tapauksessa halua mennä sinne, ei ole käynyt edes katsomassa.

Ap

Kyse on kuitenkin miehen perinnöstä, joten kyllä hän itse päättää mitä sillä tekee. Niin sinäkin tekisit. 

Asunnon ostaminen lapsen käyttöön ei ole taloudellisesti kovin kannattavaa. Lapsi saisi kuitenkin tarvittaessa opiskelija-asunnon ja siihen täydet asumistuet . Mutta jos asuu vanhemman asunnossa ei saa asumistukia ja vanhempi menettää vuokratulot mitä muuten saisi.

Me ostimme myös sijoitusasunnon ja itsekin yllätyin kun remonttiin meni yli 1600e/ m2. Toki siihen hintaan laitettiin ilmalämpöpumppukin.

On sijoitusasunnon ostaminen lapsen käytöön edelleen järkevää, täytyy vain sopia tuttavapariskunnan kanssa vuokraukset ristiin. 

Vierailija
44/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan mene, että koko perhe jotenkin mököttäisi. Mä olen istunut tuntikausia autossa käydessäni siellä asunnolla ja auttanut miestä kantamaan kamoja, eikä siinä mitään, ihan hauskaahan se on kun on joku projekti.

Mutta siis mies nipottaa nykyään ihan joka asiasta, koska stressaa rahasta, vaikka oikeasti meillä on kaikki ihan kunnossa. Hänellä vaan ei pää kestä. Pahin oli se, kun minä omilla rahoillani, omalta tililtäni tein aika ison ostoksen, jolle on käyttöä ihan koko perheellä (kestävät puutarhakalusteet), ja mies alkoi valittaa siitä. Siinä napsahti mun sietokykyni varsin tehokkaasti.

Ap

Jos puutarhakalusteet on jokin iso ostos, niin sijoitusasunto on ollut 100% virhe

Vierailija
45/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan mene, että koko perhe jotenkin mököttäisi. Mä olen istunut tuntikausia autossa käydessäni siellä asunnolla ja auttanut miestä kantamaan kamoja, eikä siinä mitään, ihan hauskaahan se on kun on joku projekti.

Mutta siis mies nipottaa nykyään ihan joka asiasta, koska stressaa rahasta, vaikka oikeasti meillä on kaikki ihan kunnossa. Hänellä vaan ei pää kestä. Pahin oli se, kun minä omilla rahoillani, omalta tililtäni tein aika ison ostoksen, jolle on käyttöä ihan koko perheellä (kestävät puutarhakalusteet), ja mies alkoi valittaa siitä. Siinä napsahti mun sietokykyni varsin tehokkaasti.

Ap

Jos puutarhakalusteet on jokin iso ostos, niin sijoitusasunto on ollut 100% virhe

Puutarhakalusteet voi olla kalliita esim. 5000 euroa. 

Vierailija
46/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies voi tehdä perinnöllään mitä haluaa mutta ei sen varjolla voi määräillä ja kiukutella muun perheen rahankäyttöä. Kerran itse päätti mihin perintönsä käyttää ja käytti omaksi hyväkseen, kantaa myös vastuun itse eikä määräile muita.

Vierailija
47/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse  olisin laittanut osakkeisiin jotka tuottaa osinkoa. No se on mun juttu ja kaikista helpoin mulle. Ei asuntoa eikä vuokralaisia.

Meillä autetaan lapsia se mitä pystytään. Tuki on tärkeää.

Vierailija
48/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.

Olet varmaan taitava ärsyttämään naisia.

Juu, spermaviemärit ärsyyntyy kun mies hengittää.

Vierailija
49/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki asumislisällä jotain 600€? Vuokra 600€.

Opintotuki ilman asumislisää 300€? Yksiön yhtiövastike 100€.

Onhan tuo ainakin lapsen kannalta kannattavaa.

Mulla on perintökämppä vuokralla yliopistokaupungissa. Lapsi saa siihen opiskelemaan muuttaa jos haluaa, tai saa valita toisen kaupungin tai toisen asunnon tässä kaupungissa. Tuen sitten tarpeen mukaan jotenkin muuten.

Ei se sijoituskämppä perheen yhden ihmisen projenktina saa häiritä muun perheen taloutta. Mullekin mies sanoi että ei ota osaa muuta kuin pieneen fiksaamiseen ja sellaisen jelppaamiseen, kävi auttamassa suunnilleen vaatehuoneen hyllyjen ja lattialistojen kanssa. Itse maalasin ja remppafirma teki muun. Nyt makselen remppalainaa vuokratuloista.

Vierailija
50/50 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puutarhakalusteet voi olla kalliita esim. 5000 euroa. 

Sijoitusasunto on yleensä moninkertaisesti kalliimpi ja 5000€ menee kevyesti, jos jääkaappi ja lattia pitää vaihtaa villin airbnb tai tavallisen vuokralaisen jälkeen. Sijoitusasunnon omistajalla pitää olla puskuria selvitä musitakin kuin suorista kuluista. Taloyhtiölle voi tulla yllättävä meno joka jyvittyy kaikille. 5 000 € on tosi pieni puskuri, jos joutuu häätämään vuokralaisen tai tulee jotain pieniä vanhinkoja asuntoon tai ihan tavallisia kodinkoneiden uusimisia. Vuokralaiselta ei yleensä saa yhtään mitään ulosoton kautta, jos käy huono tuuri ja vuokranantajana maksat kaikki kulut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi