Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kysyy treffeillä jostain viisivuotissuunnitelmista ja musiikkimauista?

Vierailija
31.03.2026 |

En minä ainakaan tiedä missä olen viiden vuoden päästä, ja jokainen voi kuunnella lempimusaansa kuulokkeilla niin kovaa kuin korvat kestää.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei olis tohon muuta vastata,kun viiden vuoden päästä olen 5 vuotta vanhempi ellen ole kuollut. Ja kaikki musiikki käy paitsi se mistä en tykkää.

Oon savolainen ja jopa minä hermostuisin näin näsäviisaaseen vastaukseen 😂

Toisaalta saattaisin ihastua samalla 🤣

Vierailija
42/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen haluaa ostaa asunnon, toinen vaihtaa alaa ja opiskella 5 vuotta, yksi perustaa yrityksen, joku jättäytyä töistä pois ja kalastella päivät putkät. Kyllä nuo on tärkeä tietää. Miksi tuhlata aikaa, jos suunnitelmat täysin päinvastaiset tai yhteensopimattomat

No ei ihmissuhteet toimi ns. kirjojen mukaan. Jos rakastamasi ihminen haluaa opiskella niin normaalisti halutaan tukea tätä.

Vaikka se tarkoittaisi muuttoa 500 kilometrin päähän viideksi vuodeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt muistinkin miksen treffaile, muistuttaa aivan liikaa jotain työnhakua.

Ja sitten pitäisi vielä olla asenne kohdallaan, että kiinnostaisi muut ihmiset ja pystyisi kohtaamaan heitä avoimin mielin.👀

Vierailija
44/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt kivempi kuin kysyä jotain että mikä sun pahin lapsuustrauma on ja pelkäätkö inflaatiota :D

Jos nää on sun peruskysymyksiä, joilla tutustut ihmisiin niin lähdetkö treffeille?

Terveisin toinen vähän autistinen

Vierailija
45/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla ei ole 5-vuotissuunnitelmia, minkä ikäisiä olette ja millaista elämänne on tällä hetkellä? 

Ja te, joille kumppanin musiikkimaku on yhdentekevä: kuinka suuri osa musiikki on omaa elämäänne? Mitä musiikkia kuuntelette, ja käyttekö lainkaan keikoilla tai festareilla?

Vierailija
46/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikille musiikki ei ole vain sitä, että kuunnellaan radiohittejä, vaan se on syvä intohimo. Siihen kuuluu syvälle sukeltaminen eri genreihin, underground-artistien kuuntelu, festareilla kiertäminen ympäri maailmaa ja mahdollisesti myös oman musiikin tekeminen. On täysin luonnollista, että tällainen ihminen haluaa kumppanin, joka ymmärtää tämän suhtautumisen ja jakaa samanlaisen intohimon. Ja totta kai on tärkeää tietää, mitä haluaa viiden vuoden sisällä, ja että arvot ja suunnitelmat ovat samansuuntaisia. Jos toinen esimerkiksi suunnittelee muuttavansa ulkomaille tai haluaa lapsia viiden vuoden aikana, niin silloin on tärkeää, että kumppanilla on samanlaiset toiveet.

Tiedän aina vastauksesta tuleeko suhteesta mitään.

Jos sanoo "kaikki käy" niin ei todellakaan käy 🤣

Sekin selviää yleensä seuraavassa kysymyksessä.

Vierailija
47/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt muistinkin miksen treffaile, muistuttaa aivan liikaa jotain työnhakua.

Sama. Tavoitteet ja hyöty tärkeimpiä. 

Niin, kuten tässäkin keskustelussa näkee. Ei haluaisi vahingossakaan joutua jättää työpaikkaa kumppanin vuoksi. Huomaa prioriteetit. Kiinnostavat näitä lähinnä se miten "kumppani" hyödyttäisi omien tavotteiden saavuttamista.

Vierailija
48/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musamaku on täysin olennainen tieto arvioitaessa potentiaalista tulevaa sulosuuta ja hunajahuulta - opinnot, työt, harrastukset etc. ovat täysin toisarvoista hömppää tälle kriittisen tärkeälle informaatiolle.

Joillekin se ei ole vain taustamelua, vaan iso osa identiteettiä, arkea ja sitä, miten kokee maailman. Se musiikki voi olla myös tärkeä harrastus tai jopa sellainen asia, jota opiskelee ja jonka parissa haluaa tehdä töitä. En mä ainakaan haluaisi sellaista kumppania, joka suhtautuu välinpitämättömästi mun intohimoihin tai pitää niitä hömppänä. Kyllä siinä aika nopeasti tulee olo, ettei toinen oikein ymmärrä tai arvosta sitä, mikä itselle on tärkeää. Siksi se ei ole mikään turha kysymys  vaan ihan olennainen osa sitä, että löytää ihmisen, jonka kanssa elämäntyyli ja kiinnostuksen kohteet oikeasti kohtaa. 

Musiikki tärkeämpi kuin ihmissuhteet? Kyllä asiat, kiinnostuksen kohteet voi myös muuttua, se on vain elämää. En nyt kynsin hampain pitäisi tuosta kiinni.

Vierailija
49/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen haluaa ostaa asunnon, toinen vaihtaa alaa ja opiskella 5 vuotta, yksi perustaa yrityksen, joku jättäytyä töistä pois ja kalastella päivät putkät. Kyllä nuo on tärkeä tietää. Miksi tuhlata aikaa, jos suunnitelmat täysin päinvastaiset tai yhteensopimattomat

No ei ihmissuhteet toimi ns. kirjojen mukaan. Jos rakastamasi ihminen haluaa opiskella niin normaalisti halutaan tukea tätä.

Vaikka se tarkoittaisi muuttoa 500 kilometrin päähän viideksi vuodeksi?

No ethän sinä yksin voi olla jo päättänyt teidän puolesta mihin suuntaan teidän elämä menee.

Vierailija
50/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele lisääntyvää yksinelämistä, kun treffailustakin on tehty jotain paskantärkeää työhaastattelumaista tenttausta.

No elämänkumppanin valitseminenhan on yksi tärkeimmistä päätöksistä, mitä elämässä tekee, monella tapaa jopa tärkeämpi kuin työpaikan valinta. Totta kai on tärkeää, että arvomaailma, tulevaisuuden suunnitelmat ja kiinnostuksen kohteet natsaavat, jotta arki sujuu ja molemmat voivat olla onnellisia. Miksi ihmeessä sinulle on yksi ja sama minkälaisen kumppanin kanssa päätyy yhteen?

Vierailija
51/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai karsee, minulta yksi tylsä tyyppi kysyi tuota viisivuotisjuttua. Pidin häntä ääliönä.

Tunne oli varmasti molemminpuolinen!

Vierailija
52/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelta ihmiseltä ymmärrän, että voi kysyä viisivuotissuunnitelmaa tyyliin mitä opintojen jälkeen tms. Mutta siinä vaiheessa kun elämä on vakiintunut uomiinsa, niin vaikeahan tuollaiseen on vastata. Musiikkimaku tai leffamaku kyllä kiinnostaa, jos on itse kiinnostunut jostain erityisestä ja toista ei kiinnosta asiat yhtään. 

Mistä ihmeestä sitä voi jutella, jos mitään ei saa kysyä?

Vierailija
53/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai karsee, minulta yksi tylsä tyyppi kysyi tuota viisivuotisjuttua. Pidin häntä ääliönä.

Tunne oli varmasti molemminpuolinen!

Voisiko joku kertoa esimerkin viisivuotissuunnitelmasta?

Vierailija
54/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musamaku on täysin olennainen tieto arvioitaessa potentiaalista tulevaa sulosuuta ja hunajahuulta - opinnot, työt, harrastukset etc. ovat täysin toisarvoista hömppää tälle kriittisen tärkeälle informaatiolle.

Joillekin se ei ole vain taustamelua, vaan iso osa identiteettiä, arkea ja sitä, miten kokee maailman. Se musiikki voi olla myös tärkeä harrastus tai jopa sellainen asia, jota opiskelee ja jonka parissa haluaa tehdä töitä. En mä ainakaan haluaisi sellaista kumppania, joka suhtautuu välinpitämättömästi mun intohimoihin tai pitää niitä hömppänä. Kyllä siinä aika nopeasti tulee olo, ettei toinen oikein ymmärrä tai arvosta sitä, mikä itselle on tärkeää. Siksi se ei ole mikään turha kysymys  vaan ihan olennainen osa sitä, että löytää ihmisen, jonka kanssa elämäntyyli ja kiinnostuksen kohteet oikeasti kohtaa. 

Musiikki tärkeämpi kuin ihmissuhteet? Kyllä asiat, kiinnostuksen kohteet voi myös muuttua, se on vain elämää. En nyt kynsin hampain pitäisi tuosta kiinni.

Päinvastoin, se musiikki nimenomaan auttaa rakentamaan ihmissuhteita sellaisten ihmisten kanssa, jotka jakavat saman arvomaailman ja kiinnostuksen kohteet.

Tällaisista ihmissuhteista tulee usein syvempiä ja merkityksellisempiä, koska ymmärrätte toisianne paremmin ja jaatte jotain, mikä on molemmille tärkeää.

Vierailija
55/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa miehen tulevaisuus että nainen tietää kuinka paljon pääsee hyötymään miehestä. 

Ihan samalla tavalla kun miehiä kiinnostaa tietää naisen historia että tuleeko sieltä jotain mikä aiheuttaa miehelle ongelmia ja kustannuksia

Vierailija
56/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, eipä elämä sen kummempaa ole. Töissä pitää käydä, olisi hyvä olla terveet elämäntavat ja ihmissuhteet kunnossa, toivottavasti terveys. Eipä siitä ikinä tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Pitää osata nauttia nyt eikä odotella, että viiden vuoden päästä sitten "kun asiat on paremmin".

Kuka on puhutunut odottelusta? Moni tekee aktiivisesti asioita tavoitteidensa eteen

Niin eli et voi nauttia kun vasta viiden vuoden päästä.

Vierailija
57/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa elää hetkessä kun naisten psyyke ei kestä sitä että eläisi ilman etukäteis suunnittelua ja ilman käsikirjoitusta minkä mikään kaiken pitää tapahtua. Tuohan on yksi syy mikä takia suhteet kariutuu heti alussa kun nainen alkaa tekemään  yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia eikä kysele yhtää miehen mielipidettä tai sitä mitä mies haluaisi ja tämä aika usein johtaa siihen että mies ei halua enempää kuin seksiä naisen kanssa

Vierailija
58/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä ikinä tiedä jos kumppani vaikka kyllästyy työhönsä tai koko suhteeseen, innostuu alkamaan yrittäjäksi tai menettää terveytensä, joutuu onnettomuuteen, nykyään voi sotakin alkaa...kaikki sijoituksensa voi menettää yms. Itse en ainakaan ole niin kylmähermoinen, että tästä huolimatta pystyisin elää 5 vuotta jonkun tietyn kaavan mukaan.

Vierailija
59/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotissuunnitelmaa kyselee vain vanhat stallarit ja uuskomukat. Tavoitteena sosialisoida viidessä vuodessa sun tienestit omiin taskuihinsa ja sit heippa.

Vierailija
60/112 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä ikinä tiedä jos kumppani vaikka kyllästyy työhönsä tai koko suhteeseen, innostuu alkamaan yrittäjäksi tai menettää terveytensä, joutuu onnettomuuteen, nykyään voi sotakin alkaa...kaikki sijoituksensa voi menettää yms. Itse en ainakaan ole niin kylmähermoinen, että tästä huolimatta pystyisin elää 5 vuotta jonkun tietyn kaavan mukaan.

Edellä oleva misogyynille tiedoksi, olen naishenkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan