Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain vasemmistoa äänestämällä saadaan suomalaisille töitä

Vierailija
31.03.2026 |

Fakta on se että tällä menolla paljonpuhutut jäänmurtajat tullaan hitsaamaan vieraskielisellä työvoimalla kun kotimaiset hitsarit istuu kortistossa. Alihankintaketjuja ei valvota kunnolla ilman lainsäädännön muutosta ja valvonnan resurssointia, joten nämä firmat palkkaa halvimman j a t k o s s a k i n. 

Vain vasemmisto aikoo vahvistaa ammattiyhdistysten ja työsuojeluviranomaisen asemaa. 

Myös hoitoalalla oikeisto haluaa lisää vierastyövoimaa samaan aikaan kun kotimaisia hoitajia irtisanotaan. Syy on tuttu: Työntekijät tajuavat arvonsa ellei osaa heistä pidetä kortistossa "varoittavana esimerkkinä".

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpuutus, suomalaiset ovat pelanneet ihan itse itsensä ulos työmarkkinoilta.#koskaolensenarvoinen

Kyllä sen peruskoulun nippanappa suorittaneet Jannican pitää saada se sama kuin sen joka käytti aikansa taululle katsomiseen, eikä sen luokan pahispojan nimen kirjoittamiseen matikanvihkoon. Hoitajat sen kaiken työnkin tekee, kun lääkärit vaan goolettaa.#tasapäistäminen

Mistä sinä tämän keksit? Kuka on vaatinut hoitajille lääkärin palkkaa? Ymmärrän että sinua tulevana hävittäjälentäjänä huolettaa tämä "tasapäistäminen" mutta nyt puhutaan siitä saako hoitaja hoitajan palkan vai otetaanko halvempi ulkomailta.

Tuodaan tietenkin ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

..ja sitten maksetaan työttömyyskorvaus suomalaiselle hoitajalle? Eikä mummo ymmärrä mitä hoitaja sanoo?

Vierailija
22/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina äänestämällä tuet suhmurointia köyhien kustannuksella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lippua heiluttavat ra***it eivät aio panna tikkuakaan ristiin asian parantamiseksi. Kannattaa siis miettiä tarkkaan ketä äänestää ensi vaaleissa jotta mummosi ymmärtää mitä hoitaja hänelle sanoo.

Kirjoitin vahingossa "eivät aio panna" - paremminkin "eivät pane". Hehän ovat nyt vallassa kolmatta vuotta.

Muslimihoitajat todellakin panevat mummoja jos vain tulee tilaisuus.

Vierailija
24/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpuutus, suomalaiset ovat pelanneet ihan itse itsensä ulos työmarkkinoilta.#koskaolensenarvoinen

Kyllä sen peruskoulun nippanappa suorittaneet Jannican pitää saada se sama kuin sen joka käytti aikansa taululle katsomiseen, eikä sen luokan pahispojan nimen kirjoittamiseen matikanvihkoon. Hoitajat sen kaiken työnkin tekee, kun lääkärit vaan goolettaa.#tasapäistäminen

Hoitajat? Ne jotka ei selviä edes peruslaskutoimituksta ja jotka sekoilee jatkuvasti yksinkertaisten työtehtävien kuten lääkkeiden jakelun kanssa? Joopa joo, tosi lääkäreitä taas nää meidän hoitajat.

Vähän sama asenne oli kun olin kesätöissä kauan sitten tehtaassa, ja niillä tehdasduunareilla oli muutamalla se asenne, ettei tehtaassa muut tiedä mitään ja he käytännössä pyörittää koko firmaa sen koneensa vieressä seisoessaan. Silti tää duunari tuskin osaisi edes ostaa sitä konettaan konevalmistajalta, saati sitten suunnitella niitä palikoita joita tää tehdas tuotti, myydä tehtaan valmistamia tuotteita asiakkaille, tai johtaa koko tehtaan laajuista henkilöstöä siten että kaikki tekee mitä pitääkin tai saa palkkansa ajoissa jne. 

Ensimmäinen askel oppimisessa on tajuta miten vähän itse oikeastaan tajuaa. Moni ei tunnu pääsevän tuostakaan yli. 

Vierailija
25/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps.  Niinhän se on.  Vai onko?

Yle

https://yle.fi

He muuttivat maailman onnellisimpaan maahan – Suomessa heistä tuli uusi köyhälistö | MOT

7.12.2025 — Sanna Marinin hallitus halusi suomalaisiin korkeakouluihin kansainvälisiä opiskelijoita. Täällä opiskelijat päätyvätkin rutiköyhinä ...

Vierailija
26/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tämän keksit? Kuka on vaatinut hoitajille lääkärin palkkaa? Ymmärrän että sinua tulevana hävittäjälentäjänä huolettaa tämä "tasapäistäminen" mutta nyt puhutaan siitä saako hoitaja hoitajan palkan vai otetaanko halvempi ulkomailta.

Tuodaan tietenkin ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

..ja sitten maksetaan työttömyyskorvaus suomalaiselle hoitajalle? Eikä mummo ymmärrä mitä hoitaja sanoo?

No, mun mummolle on ihan sama millä kielellä joku sitä tuubaansa länkyttää kun se ei muista mitä joku sille on minuutti sitten sanonut. 

Vierailija
27/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta työtä kuten kommunismissa kuuluu.

Vierailija
28/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat? Ne jotka ei selviä edes peruslaskutoimituksta ja jotka sekoilee jatkuvasti yksinkertaisten työtehtävien kuten lääkkeiden jakelun kanssa? Joopa joo, tosi lääkäreitä taas nää meidän hoitajat.

Vähän sama asenne oli kun olin kesätöissä kauan sitten tehtaassa, ja niillä tehdasduunareilla oli muutamalla se asenne, ettei tehtaassa muut tiedä mitään ja he käytännössä pyörittää koko firmaa sen koneensa vieressä seisoessaan. Silti tää duunari tuskin osaisi edes ostaa sitä konettaan konevalmistajalta, saati sitten suunnitella niitä palikoita joita tää tehdas tuotti, myydä tehtaan valmistamia tuotteita asiakkaille, tai johtaa koko tehtaan laajuista henkilöstöä siten että kaikki tekee mitä pitääkin tai saa palkkansa ajoissa jne. 

Ensimmäinen askel oppimisessa on tajuta miten vähän itse oikeastaan tajuaa. Moni ei tunnu pääsevän tuostakaan yli. 

Tuo on tuttua. Olin opiskeluaikoinani useissa tuotantolaitoksissa hommissa ja tuollainen asenne tuli erittäin tutuksi. Kukaan ei tiennyt, että minulla oli pohjalla ihan käytännön tason kokemusta enemmän kuin monella duunarilla. Yleisesti voi sanoa, että mitä tyhmempi ihminen, sen voimakkaimmin halveksuu itseään korkeammalla tasolla olevaa henkilöstöä.

Vierailija
29/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun mummolle on ihan sama millä kielellä joku sitä tuubaansa länkyttää kun se ei muista mitä joku sille on minuutti sitten sanonut. 

Suomessa vihataan vanhuksia panemalla ne julkisiin ja yksityisiin hoitokoteihin kostoksi omista lapsuudentraumoistamme.

Meillä olisi varaa vanhustenhoitoon, jos meillä olisi jotain oikeaa myytävää ihmisille, Suomessa ja ulkomailla. Siis oikeita tuotteita ja palveluita, joita myisimme muualle kuin julkiselle sektorille. Se vaatisi isompia firmoja sekä tulo- ja varallisuuserojen kasvua. Siihen saakka odottelen vain, että nämä Esperi Caren ja muiden firmojen ahneet paskiaiset saavat jatkaa rahastustaan. Minulla on nimittäin pitkä lista ihmisistä, jotka haluan sinne hoitoon.

Vierailija
30/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Vasemmistoliiton Milja Koskela kannattanut saatavuusharkinnasta luopumista? Se on täysin päinvastaista mitä itse horiset aloitusviestissä. 

Vierailija
31/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tuttua. Olin opiskeluaikoinani useissa tuotantolaitoksissa hommissa ja tuollainen asenne tuli erittäin tutuksi. Kukaan ei tiennyt, että minulla oli pohjalla ihan käytännön tason kokemusta enemmän kuin monella duunarilla. Yleisesti voi sanoa, että mitä tyhmempi ihminen, sen voimakkaimmin halveksuu itseään korkeammalla tasolla olevaa henkilöstöä.

itseään korkeammalla tasolla olevaa henkilöstöä.😂😂😂

Vierailija
32/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoa äänestämällä saadaan niitä köyhiä ja kurjia ulkomailta Suomeen "turvaan ja tekemään töitä". Aina ne muistaa olla rasisteja ennen vaaleja mutta vaalien jälkeen syytetään muita rasisteiksi ja pidetään "meillä on rajat auki" -konsertteja.

Sotemenoihin tehdyt lisäykset ovat menneet pääosin palkkoihin ja hallintoon,noin 4,5miljardia.

Vierailija
33/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia puolueita nyt pitäisi äänestää missä on kannattajina paljon rohkeita yrittäjiä, joilla on tahtoa ja mahdollisuuksia palkata työvoimaa ja vasemmistossa näitä yrittäjiä tuskin juurikaan on. Koska vasemmalla olevissa puolueissa ei esiinny paljonkaan yrittäjähenkisyyttä, niin niillä ei ole juurikaan vaikutusvaltaa muiden työpaikkojen syntyyn kuin yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien itsemme kustantamiin työpaikkoihin.

Vierailija
34/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Vasemmistoliiton Milja Koskela kannattanut saatavuusharkinnasta luopumista? Se on täysin päinvastaista mitä itse horiset aloitusviestissä. 

Ei, mutta Minja Koskela kylläkin:

"Saatavuusharkinta voidaan poistaa siinä tapauksessa, että samaan aikaan edistetään keinoja jotka vaikeuttavat palkkadumppausta ja ulkomaisen työvoiman riistoa"

Eli niin kauan kun ei edes yritetä valvoa mitä telakoilla tapahtuu niin ei ole poistamassa.

Vierailija
35/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto tuhosi jo kuuban ja venezuelan. Niissä täydellinnen köyhyys nyt.

Itä-Saksakin on yhä köyhempi kuin kapitalistinen Länsi-Saksa. 

Koska sosialismi veti idän niin alas ja kuralle -tuota eroa ei ole kurottu umpeen vaikka sosialismi romahti jo 1989!

Vasemmisto vie kansalaisoikeudet ja hoitaa talouden aina huonoksi.

Vierailija
36/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia puolueita nyt pitäisi äänestää missä on kannattajina paljon rohkeita yrittäjiä, joilla on tahtoa ja mahdollisuuksia palkata työvoimaa ja vasemmistossa näitä yrittäjiä tuskin juurikaan on. Koska vasemmalla olevissa puolueissa ei esiinny paljonkaan yrittäjähenkisyyttä, niin niillä ei ole juurikaan vaikutusvaltaa muiden työpaikkojen syntyyn kuin yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien itsemme kustantamiin työpaikkoihin.

Kannattaa joskus tutustua vasemmistoliiton aktiiveihin. Huomaat että yrittäjiähän siellä on yhä enemmän.

Vierailija
37/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta sen alanuolinapin runkkaaminen kun mikään muu puolue ei aio tehdä mitään tuon valvonnan edistämiseksi telakoilla.

Vierailija
38/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoa äänestämällä saadaan niitä köyhiä ja kurjia ulkomailta Suomeen "turvaan ja tekemään töitä". Aina ne muistaa olla rasisteja ennen vaaleja mutta vaalien jälkeen syytetään muita rasisteiksi ja pidetään "meillä on rajat auki" -konsertteja.

Totta.

Köyhyys ja työttömyys on vasemmiston bisnes.

Eli mitä enemmän köyhiä -sitä enemmän on vasemmistolaisia tukiloisia.

Siten vasemmisto siis hyötyy köyhistä -ja pyrkiikin pitämään köyhät köyhinä holhouksellaan.

Oikeistolainen sen sijaan kannustaa köyhin opiskeluun ja töihin -eli vaurastumaan.

Vierailija
39/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Siten vasemmisto siis hyötyy köyhistä -ja pyrkiikin pitämään köyhät köyhinä holhouksellaan.

Oikeistolainen sen sijaan kannustaa köyhin opiskeluun ja töihin -eli vaurastumaan.

Kannustaa opiskeluun ja vaurastumaan ja poistaa aikuiskoulutustuen?😂

Vierailija
40/78 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Työllistämistoimet ja työllistäminen on ilmeisesti holhousta? Nyt kun sellainen turhuus on lopetettu niin kansa on vissiin reipastunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan