Mietittekö koskaan että mitä niistä koulun kilteistä pojista tuli?
Ja että olisiko heillä asiat paremmin, jos olisivat saanut myös kokea sen kaikkein kauneimman?
Kommentit (83)
Tehtävä 1: Pinppi pois podiumilta.
En. En kiinnittänyt koulussa huomiota poikiin, vaan olin kiinnostunut opiskelusta. Fuksivuonna löysin yliopistolta hyvän miehen, jonka kanssa ollaan oltu yhdessä nyt 21 vuotta.
Monet kaikkein "nörteimmistä" ovat nyt hyvissä asemissa, eläneet terveellisesti, urheilee, löytäneet oman tyylinsä ja itsevarmuutta, on parisuhteet ja ihan "tasokkaita" kumppaneita. Suosituista koviksista osalla menee todella huonosti, elämäm koulu jääneet pyörimään kotikaupunkinsa baareihin jne.. Osa heistäkin toki menestyviä tai taviksia. Olen päälle 40.
No yhden koulun kiltistä pojasta tuli mieheni. Muutenkin vähän ihmettelen aina näitä avauksia. Ainakin omassa nuoruudessa kaikenlaisille ihmisille löytyi omansa. Eikä kyse ollut mistään ulkonäöstä vaan kiinnostuksen kohteista ja luonteesta.
Oma tyttö on nyt teini. On kiinnostunut lähinnä skeittauksesta ja Marvelista. On tosi nätti tyttö, mutta outo porukoissaan, niin ei ne suositut pojat sillä tavalla (onneksi) kiinnostu.
Ap ei ymmärrä pariutumisen logiikkaa ollenkaan, kun tekee näitä narina-aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään palstalla pillittävä neiti, jotka yleistää aika reippaasti.
Palstalla rehottaa misogynia. Kun käytätä naiseen viittavaa sanaa haukkumasanana, niin peukut on taattu. Samalla mammat alleviivaa sitä, että pitävät lähtökohtaisesti miestä naista parempana, kun rinnastus naiseen on loukkaus.
Kyllä, mutta todennäköisesti kyse on aika pienestä määrästä aktiivisia kirjoittajia, jotka tehtailevat näitä "kiltti poika", "naisten äänestysoikeus" ja "naiset ilmastoliikkeen kannattajina" -provoja toisinaan monta kertaa päivässä. Nämä palstat ovat sekopäiden temmellyskenttää.
Ei tarvitse miettiä, tuntuvat parveilevan täällä suurin laumoin.
En mieti ketään entisiä luokkalaisia. Ei kiinnostanut silloin eikä nytkään.
Ei mitään käsitystä kenenkään kohtaloista.. yhden kympin tytön näin joku vuosi yläkoulun päättymisen jälkeen työntelemässä vauvanvaunuja.
Yhdestä heistä tuli minun aviomieheni ja lasteni isä. Ja kyllä, olen se kaunis ja suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Mun luokallani ei ollut kilttejä poikia. Kaikki pojat, siis joka ainoa, menivät amikseen ja ovat luultavasti työttömiä juoppoja.
Itse löysin yliopistosta kiltin pojan, ja olemme onnellisia.
Duunari tekee jotain hyödyllistä toisin kuin "korkeakoulutettu" välimerkkitutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on pankinjohtaja eikä ollut mikään kiltti poika.
Ei siinä hommassa kiltti pärjäisikään. Antaisi kaikki rahat vain pois.
Yritysjohtajissa on paljon psykopaatteja,tietty röyhkeys siihen tosiaan tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun luokallani ei ollut kilttejä poikia. Kaikki pojat, siis joka ainoa, menivät amikseen ja ovat luultavasti työttömiä juoppoja.
Duunari tekee jotain hyödyllistä toisin kuin "korkeakoulutettu" välimerkkitutkija.
Korkeakoulutettu tekee esimerkiksi päätöksiä siitä, mitä rakennuksia mihinkin tullaan rakentamaan ja minkä korkuisia ne saavat olla. Korkeakoulutettu päättää, hoidetaanko syöpää vai laitetaanko ihminen saattohoitoon. Korkeakoulutettu päättää, riittävätkö pelkät päiväsakot, vai heilahtamiseen häkki. Korkeakoulutettu päättää, minkälainen puhe ukin hautajaisissa pidetään. Korkeakoulutettu päättää, otetaanko lapsesi huostaan, vai riittääkö, että sinua yritetään vielä tukea olemaan aikuinen.
Meillä kiltit pojat olivat niitä suosituimpia. Kovikset ja sosiaalisesti oudot erakot olivat epäsuosittuja.
Ao varmaankin tarkoittaa kiltillä jotain sosiaalisesti omituista nurkassa kyhjöttäjää? Eihän sellaisesta voi tietää, että onko kiltti vaiko ei, kun mitään kontaktia ei saa. Eivätköhän kouluampujatkin ole tällaisia olleet. Pelottavia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman korkeakoulutettuja ne duunarit olisivat yhä pellolla lapioimassa pskaa. Korkeakoulutetut mahdollistavat kehityksen.
Olen itse semmonen nelikymppinen kilttipoika. Tein koulujen jälkeen eka perusduuneja ja kävin kouluja ja niidenkin aikana töitä. Aikuisena kävin baareissakin, mutta ei niistä yhtä yötä pidempää juttua löytänyt. Nyt olen tehnyt jo semmoset 20 vuotta töitä. On oma koti, toki velaksi, auto, mp yms. Kilttipoikana opettelet myös paljon DIY-juttuja, elikä korjailen kaiken itse. Ne jännäpojat ei osaa. Niillä ei kato keskittymiskyky ja hermot siihen riitä. On ihan ok rahatilanne, mutta seurustellut en ole koskaan.
Kiltit ja mukavathan olivat juuri niitä, joilla vientiä riitti. Ilkeät jäivät yksin, tietysti.
Mitä nyt luokkakokouksissa ja muissa yhteyksissä olen nähnyt ja kuullut, suurin osa kilteistä pojista on menestynyt ihan kivasti. On vaimot ja perheet, ammatit ja asunnot jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiltit pojat olivat niitä suosituimpia. Kovikset ja sosiaalisesti oudot erakot olivat epäsuosittuja.
Ao varmaankin tarkoittaa kiltillä jotain sosiaalisesti omituista nurkassa kyhjöttäjää? Eihän sellaisesta voi tietää, että onko kiltti vaiko ei, kun mitään kontaktia ei saa. Eivätköhän kouluampujatkin ole tällaisia olleet. Pelottavia tapauksia.
Ne sosiaalisesti oudot nurkassa kyhjöttäjät olivat sellaisia, koska muut heitä syrjivät ja eivät edes yrittäneet ottaa kontaktia. Älä nyt valehtele netissä. Ei nyt kukaan olisi syrjitty, jos ei häntä aktiivisesti taikka passiivisesti syrjittäisi. Mutta ihmiset aina jaksavat valehdella näistä ja muistakin asioista. Taisit ottaa piikit...
Vierailija kirjoitti:
Kiltit ja mukavathan olivat juuri niitä, joilla vientiä riitti. Ilkeät jäivät yksin, tietysti.
Tämä. Kiltin vastakohtahan ei ole jännä, vaan ilkeä. Jännän vastakohta on tylsä.
Kiltti voi olla yhtä aikaa myös jännä, tai tylsäkin.
Palstalla rehottaa misogynia. Kun käytätä naiseen viittavaa sanaa haukkumasanana, niin peukut on taattu. Samalla mammat alleviivaa sitä, että pitävät lähtökohtaisesti miestä naista parempana, kun rinnastus naiseen on loukkaus.