Neuvostoliiton vauva.fi
Kirjoittakaa tänne mitä Neuvostoliiton vauvalla olisi keskusteltu
Kommentit (163)
Minulla ainakin on kaikki hyvin
Kolhoosissa kaikki hyvin! Munia ja votkaa on, lapset ja vaimo pieksetty tältä päivältä jo. Kokardi hattuun ja menox
Kuka vaihtaisi sukkahousut ladan pakoputkeen.
Dmitri on nyt ilmoitettu vaavipioneereihin! Siitä se ura urkenee pikkupinskuista isompiin ja ehkä ihan politiikkaan asti. Haluan varmistaa tulevaisuuden pojalleni.
Olen volgansaksalainen. Miksi minua haukutaan fasistiksi, vaikka sodan päättymisestä on jo aikaa? En päässyt opiskelemaan yliopistoon taustani takia. Nyt työskentelen rakennustrustin konttorissa 90 ruplan kuukausipalkalla. Asun yhteisasunnossa, jossa saan kuunnella haukkumista joka päivä! Jos onnistun saamaan kangasta ja ompelen itselleni uuden kauniin leningin, niin saan kuulla olevani fasistien h.ora! Aviomiestä en saa taustani vuoksi. Yhteisasunnon keittiö on välillä likainen ja kun huomautan siivousvuoroista, niin saan melkein tappouhkauksia! Miksei tässä maassa voi elää normaalia elämää? Ehkä saan vielä joskus muuttoluvan Länsi-Saksaan, sinne on ainakin joku onnistunut muuttamaan, ainakin meidän luterilaisen seurakuntamme pastori sanoi niin.
Vierailija kirjoitti:
Olen volgansaksalainen. Miksi minua haukutaan fasistiksi, vaikka sodan päättymisestä on jo aikaa? En päässyt opiskelemaan yliopistoon taustani takia. Nyt työskentelen rakennustrustin konttorissa 90 ruplan kuukausipalkalla. Asun yhteisasunnossa, jossa saan kuunnella haukkumista joka päivä! Jos onnistun saamaan kangasta ja ompelen itselleni uuden kauniin leningin, niin saan kuulla olevani fasistien h.ora! Aviomiestä en saa taustani vuoksi. Yhteisasunnon keittiö on välillä likainen ja kun huomautan siivousvuoroista, niin saan melkein tappouhkauksia! Miksei tässä maassa voi elää normaalia elämää? Ehkä saan vielä joskus muuttoluvan Länsi-Saksaan, sinne on ainakin joku onnistunut muuttamaan, ainakin meidän luterilaisen seurakuntamme pastori sanoi niin.
Kyllähän tuo ihan normaalilta elämältä kuulostaa, mutta mistä ihmeestä olet saanut ompelukoneen käyttöösi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni katosi. Viranomaiset sanoivat hänen kadonneen, mutta minä tiedän, että hänet lähetettiin Siperiaan.
Oletko varma, ettei hän ole Lubjankassa?
Mitä väliä, kun koko keskuskomitea on nykyään täynnä wokettajia? Pääs uvakki Gorba höpisee perestroikasta... M52
Miten olette ratkaisseet perintöriidat? Vanhemmiltamme jäi Ladan jonotuspaikka ja kaalimaa. Siskoni miehellä on jo auto, mutta hänen mielestään heille kuuluu myös Lada-jono. Meillä taas ei ole autoa ja on jo niin suuri kasvimaa että kaalimaa otettaisiin varmaan valtion haltuun. Miksi siskoni on niin kohtuuton?
Vierailija kirjoitti:
Poikaystäväni meni varusmiespalvelukseen, mutta onneksi pääsee lomille jo vuoden päästä.
Olisiko mitään juhlavaa kaalireseptiä mitä voisin sitten kokata ja millä voi lihan korvata.
Kyllähän mustasta pörssistä saa sianlihaa, jos ei liian tarkkaan katso.
Toinen vaihtoehto on, että käyt auttamassa sitä sukulaistätiä maalla. Sillä on kaneja, niin niistä saa kyllä ihan hyvän padan kaalin kanssa. Mutt älä kerro kellekään, Vanja-setäkin voi olla joko ilmiantaja tai sabotööri. En tiedä, kumpi on pahempi.
Kaalia, suolasieniä, kania ja valkosipulia sekä perunoita, sillä ruokit sen poikaystävän poikaystävänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette ratkaisseet perintöriidat? Vanhemmiltamme jäi Ladan jonotuspaikka ja kaalimaa. Siskoni miehellä on jo auto, mutta hänen mielestään heille kuuluu myös Lada-jono. Meillä taas ei ole autoa ja on jo niin suuri kasvimaa että kaalimaa otettaisiin varmaan valtion haltuun. Miksi siskoni on niin kohtuuton?
Naapurinperheessä mumma upotettiin Laatokkaan. Eikä kerrottu kellekään. Saivat nostettua mumman eläkettä 10v. Harmi, että joku vahingossa naarasi sen mattokäärön sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää etsiä puoliso Gruusiasta tai Kazakstanista, tai vielä idempää. Niille kelpaa fasishtitaustallakin, kunhan pääsevät asumaan äiti-venäjän sydänmaille.
Kaupassa oli säilykkeitä ja rinkeleitä,Sergeiltä ja Olgalta sain Ladan sytytystulpilla ja tulitikuilla melkein kaikki loput ruoat.
Stasi kyselee. On soluttautunut palstalle. ;)
Kohta saadaan Neuvostoliiton meininkiä kun ahdasmielinen kulli perse mode tulee poistamaan tämän ketjun.
Vierailija kirjoitti:
mistä voisi hamstrata lisää ilmaista vodkaa ja banaania ruoka-avusta`?
Se ruoka-apu oli kaupan henkilökunnan varastamaa ja tiskin alta välittämää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin vähän näpäyttää anoppia ja vitsailin miliisille että hän suunnittelee loikkausta länteen. Nyt anoppi on kadonnut ja koko suvun mielestä se on minun syytäni. Mitä teen?
En jaksa nyt miettiä asiaa, koska viereisessä karjavaunussa oli taas joku Karenka, joka kailotti koko matkan kovaan ääneen omista asioistaan. Kiva kuunnella pari tuhatta kilsaa motkotusta miniästä ja uhriutumista siitä, kuinka hänet on muka vahingossa lähetetty ojennusleirille.
Ja joo, ymmärrän kyllä, että monille se reissu on se elämän ainoa kerta kun pääsee ihan junaan, josta sitten halutaan ottaa kaikki ja olla niin olevinaan. Lähinnä ottaa päähän nuo ihmiset, jotka vaikuttavat luulevan, että he tulisivat huutamalla paremmin kuunnelluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo ihan normaalilta elämältä kuulostaa, mutta mistä ihmeestä olet saanut ompelukoneen käyttöösi?
Olen tehnyt ylitöitä ja säästänyt! Käytettyjen tavaroiden komissiokaupasta ostin pienen käsikäyttöisen ompelukoneen. Luulen, että se on aikoinaan tuotu sotasaaliina Saksasta sodan jälkeen. Eivät neuvostoliittolaiset tehtaat näin hyvää tavaraa valmista! Hyvin toimii kyllä. Omaan pieneen kahdentoista neliön huoneeseeni, joka sijaitsee puisessa parakissa, haluaisin uuden nojatuolin. Huonekaluliikkeessä on kolmen vuoden jono! On kuitenkin ihana, että kesä on tulossa. Pääsee uimarannalle loman aikana ja elokuvissakin voi käydä! Neuvostosaksalaisena en oikein pääse matkustelemaan minnekään! Haluaisin käydä Krimillä ja Baltian maissa!
Miten teillä muilla anopin vanhetessa, käyttekö ollenkaan päivystyksessä, vaan ajatteko hänet suoraan hautuusmaalle?
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla anopin vanhetessa, käyttekö ollenkaan päivystyksessä, vaan ajatteko hänet suoraan hautuusmaalle?
Mikä on päivystys? Meillä on kolhoosissa hyvä itse oppinut lapsenpäästäjä, hän tulee kyllä auttamaan jos pystytään maksamaan. Muuten tietysti huolehditaan että anoppi saa kuolla omaan sänkyynsä. 55-vuotias on sentään jo vanhus ja ansaitsee hyvä kuoleman.
Kauanko aikaa teillä on kestänyt kotiarestit? Meillä vaimo kotiarestissa jo 5.dettä vuotta, ei tiedätä harmillisesti syytä ollenkaan.