Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvostoliiton vauva.fi

Vierailija
31.03.2026 |

Kirjoittakaa tänne mitä Neuvostoliiton vauvalla olisi keskusteltu

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen paikka se Tsernobyl on asua? Siellä on kuulemma niin hieno se ydinvoimalakin.

Sen kaupungin nimi ei ollut Tsernobyl

Pripjat. Lukijat ymmärsivät, mistä puhutaan.

Vierailija
62/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kaikille. Olen tehnyt tästä langasta rikosilmoituksen sekä alunperin nettivinkin liittyen kommentteihin ja moderaattoreiden valtamieliseen käytökseen. Poistivat äsken edellisenkin viestini. Minulla on kaikki viestit aikaleimoineen tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi kaikille. Olen tehnyt tästä langasta rikosilmoituksen sekä alunperin nettivinkin liittyen kommentteihin ja moderaattoreiden valtamieliseen käytökseen. Poistivat äsken edellisenkin viestini. Minulla on kaikki viestit aikaleimoineen tallessa.

Mistä sinä nyt suutut?

Vierailija
64/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että Suomen keskusteluohjelmat ovat kuin suoraan neukkulasta. Sielläkin oli samanlaisia lässytysohjelmia. Puhutaan, ehkä riidellään, mutta mikään ei muutu. 

Vierailija
65/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKVD on jo hakenut kaikki tähän lankaan vastanneet. 

Vierailija
66/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NKVD on jo hakenut kaikki tähän lankaan vastanneet. 

Laitahan korkki jo kiinni 

Vierailija
67/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että minun pitää laittaa vodka pullon korkki kiinni. Kiukku!

Vierailija
68/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte tyttöjen rusetit pysymään niin pöyhkeinä koko päivän? Koululla on huomenna kevään tulo- juhla ja pitäisi saada kunnon rusetit. Naapuri lainasi liivimekon, se on siis ok.

Mulla on tuota valkoista sifonkia metritolkulla (älkää kysykö, miten sain). Että jos joku Pripjatissa tai lähistöltä voisi tulla neuvomaan? Työläisbussilla pääsee joka päivä tänne lähiöön.

Vierailija
69/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettivinkattu koko ketju! Äärimmäisen rasistista!!!! Häpeäisitte!

Pötyä. Neuvostoliittolaiset kertoivat toisilleen vitsejä maansa asioista. Näitä puhuttiin varmaan luotettavassa ystäväpiirissä tai kotona. Yksi siellä opiskellut sumalainen kertoi  vitsistä, jonka mukaan huivipäinen maalaismummo kävi isossa kaupungissa ja katseli kaupan ikkunoita,. "Voi, miten täällä kaupungissa on kauniita tavaroita! Meidän kylässä ei ole sellaisia." Kyseessä oli korkeille puolueen jäsenille tarkoitettu kauppa, johon tavallisilla kansalaisilla ei ollut pääsyä.

Vierailija
70/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että neuvostoaikana olisi kirjoitettu yhtään mitään, niin et ymmärrä miten se yhteiskunta toimi. Kukaan ei puhunut julkisesti yhtään mitään, se oli meille lapsille opetettu jo ennen kouluikää. Mitään kotona puhuttua ei puhuttu kodin ulkopuolella. 

Saman kuulin bulgaarituttavalta.

Vierailija
71/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalaiset kaupustelijat myivät farkkuja ja kivoja t-paitoja lähempänä keskustaa. 

Vierailija
72/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tekivät hyvää kombuchaa. 

Vierailija
73/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Irina. Ostan käytetyt sukkahousut ja farkut hintaan, josta et ole osannut edes unelmoida. Yst. vast. toim.

Vierailija
74/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on sensuuri pahempaa kuin neukkulassa konsanaan. Erona se ettei vielä tule kuljetusta uudelleenkoulutusleirille eriävästä mielipiteestä 🤨 Jos vasen laita saisi päättää niin olisi.

Neukkulasta vielä, siellähän kritiikkiä annettiin valtaapitävien suuntaan peitellysti. Piilokritiikistä tuli suorastaan taiteenmuoto. Pakkohan se oli koska muuten päätyi leirille paitsi itse myös koko perhe/suku.

Vierailija
75/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rjiikka on ihana sjuuri pjäällikkö, täytyy kjerätä rjisu, että knjansakjunjnan eliitti pjääsee kjukoistamaan sjampanjabjaariin.

Nyt tjärkeä johtaja Pjotor Ljapanen kjertoo mjeille alamjaisille mjahtavista sotavoimista ja ljentelevistä droonjeista - hjän sjuojelee mjeitä kjaikelta - kjiitos Pjeter Orpovits - kjunnioitettava pjäämies!

Vierailija
76/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettivinkattu koko ketju! Äärimmäisen rasistista!!!! Häpeäisitte!

Pötyä. Neuvostoliittolaiset kertoivat toisilleen vitsejä maansa asioista. Näitä puhuttiin varmaan luotettavassa ystäväpiirissä tai kotona. Yksi siellä opiskellut sumalainen kertoi  vitsistä, jonka mukaan huivipäinen maalaismummo kävi isossa kaupungissa ja katseli kaupan ikkunoita,. "Voi, miten täällä kaupungissa on kauniita tavaroita! Meidän kylässä ei ole sellaisia." Kyseessä oli korkeille puolueen jäsenille tarkoitettu kauppa, johon tavallisilla kansalaisilla ei ollut pääsyä.

Beriozka oli turisteille, liekö tuolla kaupalla ollut joku muu nimi.

Vierailija
77/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Venäläinen pessimisti kävelee katua. Häntä seuraa salaa siviilivaatteissa kaksi optimistia.* Radio Jerevanilta on kysytty: ”Tuleeko kommunismissa olemaan KGB?”. Me vastaamme: ”Ei, siihen aikaan ihmiset ovat oppineet pidättämään itse itsensä”.

78/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoin jakelu.su:sta käytetyn Iittalovin sinkkiämpärin, mutta siinä ei ole tarraa. Onko toveri luokkavihollinen???

Vierailija
79/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni kävi lomalla Liettuan sosialistisessa neuvostotasavallassa. Siellä oli kuulemma hyvin siistiä joka paikassa ja ihmiset olivat hyvin pukeutuneita! Kahviloitakin oli peräti ollut. Kaupoissakin oli ollut vähän enemmän tavaraa kuin meillä. Venäläisistä ei kyllä oikein tykätty! 

Jaa, että kaupoissa oli enemmän tavaraa kuin täällä? Tuota en ihan heti usko, sillä kävin vuonna 1987 Viron neuvostotasavallassa ja aika ankealta ruokakaupoissa näytti: pölyisiä säilyketölkkejä ja neuvosto-Pepsiä puulaatikoissa...

Viro oli muuten silloin Neuvostoliiton varakkainta seutua.

Neukkuaikoina Baltian maihin, erityisesti Viroon tehtiin ostosmatkoja Venäjältä. Paikalliset myyjät laittoivat kuitenkin myytävät tavarat tiskin alle. Kaupan myyjät tuttavapiirissä olivat kullanarvoisia! 

Vierailija
80/91 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni kävi lomalla Liettuan sosialistisessa neuvostotasavallassa. Siellä oli kuulemma hyvin siistiä joka paikassa ja ihmiset olivat hyvin pukeutuneita! Kahviloitakin oli peräti ollut. Kaupoissakin oli ollut vähän enemmän tavaraa kuin meillä. Venäläisistä ei kyllä oikein tykätty! 

Jaa, että kaupoissa oli enemmän tavaraa kuin täällä? Tuota en ihan heti usko, sillä kävin vuonna 1987 Viron neuvostotasavallassa ja aika ankealta ruokakaupoissa näytti: pölyisiä säilyketölkkejä ja neuvosto-Pepsiä puulaatikoissa...

Viro oli muuten silloin Neuvostoliiton varakkainta seutua.

Jos tavaraa on vähän, se johtuu siitä, että ihmiset ovat niin varakkaita, että ovat ostaneet hyllyt tyhjiksi. Ei ole kapitalistimaissa asiat näin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän