Tuntuu ettei mitää järkee ees käydä töissä enää kun on velkakierre ja yli 45 tonnin velat
Painan duunia hikihatussa tulot ei niin suuret mutta jää niin vähän rahaa ettei riitä ees kk ja kokoajan ongelmia auto hajoo ja on vanha vielä hävettää ajaa, tuntuu ettei saa mitää enää elämässä, mutta en halua lopettaakkaan töitä
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Osta hamppuköyttä 3m pätkä.
Sä oot ihan sairas, osta ite ja aja auton alle
Eihän 45000€:n laina(t) ole edes erityisen paljon. Monella on asuntolainaa vähintään sanan verran. -Ja yhä useammalla pelko siitä, että saa jatkaa töissä, koska pelkällä työmarklinatuella ei kovin paljon lyhennä asunto tai mitään muutakaan velkaa.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Eihän 45000€:n laina(t) ole edes erityisen paljon. Monella on asuntolainaa vähintään sanan verran. -Ja yhä useammalla pelko siitä, että saa jatkaa töissä, koska pelkällä työmarklinatuella ei kovin paljon lyhennä asunto tai mitään muutakaan velkaa.
Uskovainen mies
On se, 2-3 v ei ole toinen laina lyhentynyt yhtään ja velka vain kasvaa, ongelmia kokoajan on niin isot korot ettei pääoma lyhene, maksan 3 erilainaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
On se, 2-3 v ei ole toinen laina lyhentynyt yhtään ja velka vain kasvaa, ongelmia kokoajan on niin isot korot ettei pääoma lyhene, maksan 3 erilainaa
Sen ymmärrän mutta mä oon niin poikki omasta työstä etten tuu jaksamaan ees varmaa 10 v töitä tekemällä
Vierailija kirjoitti:
45 000€ pystyy maksamaan pois
MIten, en halua maksaa 12-13 v?
Mikä on vaihtoehto? Lopettaa työt ja antaa mennä ulosottoon? Sinuna pitäisin työpaikasta viimeiseen asti kiinni, uuden löytyminen on epätodennäköistä.
Niin kauan kuin velat on alle 100 000 € ongelma on hallittavissa. Voi esimerkiksi yrittää hakea toista työpaikkaa tai viritellä yritystoimintaa että saa vähän ekstraa, jonka voi sitten käyttää kokonaan velkojen maksuun.
Ei kannata hävetä vanhaa autoa. Ei ihmisen tarvitse koko ajan hankkia uutta, oli velkaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
Sen ymmärrän mutta mä oon niin poikki omasta työstä etten tuu jaksamaan ees varmaa 10 v töitä tekemällä
Laihduta ja kuntoile niin jaksat paremmin.
Jos saisin yhdistelylainan mulle jäis enempi käteenkin ja velan maksaisin 7 v pois
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hävetä vanhaa autoa. Ei ihmisen tarvitse koko ajan hankkia uutta, oli velkaa tai ei.
No mä asun pk-seudulla melkein kaikilla on hienot autot, en sovi porukkaan
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin velat on alle 100 000 € ongelma on hallittavissa. Voi esimerkiksi yrittää hakea toista työpaikkaa tai viritellä yritystoimintaa että saa vähän ekstraa, jonka voi sitten käyttää kokonaan velkojen maksuun.
Mulla on ei silti velka lyhene
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaihtoehto? Lopettaa työt ja antaa mennä ulosottoon? Sinuna pitäisin työpaikasta viimeiseen asti kiinni, uuden löytyminen on epätodennäköistä.
En ole lopettamassa töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ihan sairas, osta ite ja aja auton alle
Miksi pitää olla 3 metriä köyttä kyydissä auton alle ajaessaan? 🤔