Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö tää ihan oikein? Päivystyskokemus...

Vierailija
30.03.2026 |

Otin eilen iltaa vasten samaa antihistamiinia, jota söin viimeksi joulukuussa ongelmitta. Puoli tuntia kului ja sain jonkun reaktion, eli vatsa meni rajusti kuralle ja rintakehä punoitti. Terveysneuvonta käski päivystykseen, menin. 

Sairaalassa mittasivat paineet, 184/113! Olo oli kuin joku olisi tuikannut adrenaliinia, kädet vapisi jne. Käskivät odotustilaan, istuin siellä pari tuntia kunnes olo alkoi helpottaa. Sitten istuin vielä lisää. Kertaakaan ei tultu mittaamaan paineita uudestaan tai tsekkaamaan vointia, pyysin lopulta itse että paineet katsotaan uudestaan. Olivat laskeneet sen verran että vihjailivat kotiinlähdöstä. Odotustilassa ei ollut enää muita lisäkseni, ja kaikki olivat päässeet lääkärille paitsi minä. 

Mitä mieltä, menikö ihan kuten piti?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari huomiota:

Kaikki työ mitä hoitajat tekee EI NÄY ulkopuolisille. Se "istuskelu kansliassa" voi olla tietojen tai sänkypaikkojen hakemista/kirjaamista, chat-neuvontaa ym. TIES MITÄ. 

Minä olen anafylaksian saanut, sittemmin tuli (toisesta jutusta) allergiaoireita (punoitusta, syke nousi jne.) otin taksin varmuudeksi päivystykseen (+allergialääkettä kotona) ja siellä em. oireet hoitaja 'diagnosoi' jäin aulaan istumaan (aikanaan poistuin mun koin ettei tarvetta olla enää ollut) mutta HALUSIN olla tuolla JOS olisi mennyt pahemmaksi, koska kotona olisin ollut yksin (puoliso töissä). 

Se etten "saanut hoitoa" ns. koko ajan oli fine, pahimman varalta halusin olla, jos ei olisi lähtenyt lientymään vaan pahenemaan...

Joo, toki. Aulassa odottaminen ei olisi haitannut, jos ne paineet ei olisi olleet niin korkeat. Ihan jo hoitosuosituksen mukaan noin korkeilla paineilla oleva tulisi laittaa makuulle. 

Vierailija
22/24 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetauti ei ala yhtäkkiä, eikä toi arvo ole hetkellisesti mitenkään vaarallinen. 

Mikään sun oireista ei viitannut mihinkään henkeä uhkaavaan, lähinnä seurantaa vaativaan. Pystyit kävelemään ja ilmeisesti myös istumaan, mitkä kertoo jo jotain. Pitivät sut seurannassa käytävällä, thats it, aina ei saa mitä haluaa. Jos olo huononeen, siitä käydään sanomassa. Voit olla aivan varma, että jos olisit tippunut tuolilta, olisit saanut apua nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiinit terästetty grafeiinioksidilla? Äidilleni taisi käyhdä vähän samanl tapaus äskettäin

Vierailija
24/24 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tiedän toisenkin jonka oireet verenpaineen ja sykkeen äkillisen nousun suhteen oli vähän samanl. tuote tosin eri. Cabal paniikissa terästää nyt kaikkea pharmakeaa grafeiinoksidilla, varsinkin injektoitavia, CV19 vax on myös puudutusaineissa. Varoisin myös kaikkea pharmaa mitä sumutetaan nenään (kuten vauvojen VC19 pedonmerkki).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän