¤¤¤ALKUVIIKKOON SYYS04¤¤¤
Kommentit (45)
Oikein mukavaa synttäripäivän iltaa!
Eilen olimme " lähi" kaupungissa Antsan kanssa lääkärissä. Lähete saatiin parisen kuukautta sitten punoittavien poskien takia. Oli mies maininnut tk:ssa kahdestaan pojan kanssa käydessään samalla, että poika ei anna rasvata poskiaan, vaan sitä yritettäessä raivoaa, itkee ja lopulta oksentaa. Tk-lääkäri oli aivan uusi ja nuori (niinkuin täällä lähes kaikki tk-lääkärit) ja oli sitten tosiaankin varannut meille ajan " allergiatesteihin" . Koko päivä oli buukattu erilaisia vastaanottoja alkaen psykologista ja sosiaalityöntekijästä ;) Olivat hiukan ihmeissään siitä, miksi heille oli lääkäri ajan varannut. Tainnut mies aivan hämmennyttää tk-lääkäriraukan puhuessaan Antsan reaktioista...Kun heille selvisi, että Antsa on kolmas lapsemme ja he näkivät meidät ja pojan, kommentoivat, että me kyllä osaamme toimia pojan kanssa. " Allergiatestit" olivat lopulta " rasva-altistus" isin sylissä poskiin lääkärin seuratessa tilannetta (Minä rasvasin posket=> poika vaihtoi aurinkoisuutensa huutoon ja lopulta melkein oksennukseen). Lääkäri sanoi oitis, että kyseessä on vain uhmaikäisen kiukkureaktio. Lopputulos: 360 km autolla ajoa, 5 tuntia sairaalassa, joista 3,5 tuntia odottelua eri väleissä..Mutta pääsimmepä käymään kirpparilla...Niin..ja posket ovat ihan kunnossa ja silmän rähmiminen tasaisin väliajoin oletetaan olevan ahdas kyynelkanava.
Juu, että tälläistä...
Mukavaa iltaa muillekin!
Saamuska, kunnolliseksi äidiksi todettu ;)
Kokeilaa kylpylöiden mökkejä! Niitä ollaan saatu myöhäänkin vielä juhannukseksi varattua. Ikaalinen, Imatra jne.
Onnea nuori Enkeli! :) Toivottavasti kesäkurpitsa ei pistä elämää ihan sekaisin.
Oltiin muskarin kevätjuhlassa. Olipa touhua. Kaikki ryhmät oli samassa, joten esityksiä ja väkeä piisasi vähän liikaakin. Taisi kaikki olla onnellisia, kun pääsi lähteä kotiin. Eihän toi kestänyt oikeasti kuin tunnin verran, mutta monilla oli myös pieniä sisaruksia mukana. Meillä myös neiti joka ei ois halunnut istua yleisössä, vaan mennä siskon viereen. Sitten könysi mun sylissä koko ajan. Hartiat huutaa armoa!
Koira on todettu terveeksi ja sai rokotukset. Haima tosin väijyy tulehduksineen, mutta se onkin loppuiän riesa. Lähinnä korvat nyt jälkitarkastettiin.
T: Ynis
Nimittäin " paljastaa" sen kummilapsen, jolla on neljä jalkaa ja joka asuu ulkona. Te kyllä tiedätte sen jo. Jatun auto :)
Kaikkea hyvää kaikille - käyn lukemassa vaikken juuri saa itse kirjooootettua.
Lapsoset nukkuu toista yötä samassa huoneessa ja mamma valvoskelee kun isäntä on töissä. Hyvin meni ainakin tuo eka yö samassa huoneessa (koputtaa puuta... ettei nuolaisisi ennen kuin tipahta.) Saa itse katsoa rauhassa makkarissa TV:tä kun ei tyttökään enää ole häiriintymässä.
Aika kuluu lasten kanssa ja hermot milloin löysemmällä milloin kireämmällä. Venni on ruvennut kirkumaan ja juoksen monta kertaa päivässä toisesta huoneesta kun kauhea huuto kuuluu. Itse komentaen samalla " LENNI MITÄ TEET?" ja sitten aurinkoinen tyttö kirkuu huvikseen lattialla, kun ei pääse (raukka) vielä liikkeellä ja isoveli vieressä touhuaa omiaa, eikä ole lähelläkään siskoa. Sitterissä kun tyttö ei viihdy enää yhtään ja pakko on joskus omia hommiakin tehdä ja vähän turvattomalta se tuntuu pieni puolivuotias isoveljen kanssa " samalla lattialla" . Hauskan näköistä tuo tytön makoilu lattialla, kova yritys konttausasentoon ja jalat sutii, mutta ei ota vielä alle ja käsivarsien varassa töröttää. Ei mene kauan kun on jo veljen perässä menossa ja sitten se sota vasta leluista! syttyykin.
Onnea Enkeli!!! Kiva sitä on vaikka vähänkin juhlistaa lisääntyviä vuosia.
Hyvät voinnit kaikille ja kevättä rintaan.
Reeli ja uinuvat Lenni (syyspoju) ja Venni (kohta 6kk)
Puheterapeutti oli eilen tehnyt esikoiselle jotain kielelliseen kehitykseen liittyviä testejä ja niiden mukaan neiti on jo 7v tasolla ja vasta täytti 5v! Oih:) Saa kyllä nähdä miten koulun aloitus tulee sujumaan aikanaan, kun luultavasti osaa jo hyvin lukea ja kirjottaa siinä vaiheessa. Onneksi tyttö on kovin ylpeä silloin, kun kokee osaavansa jotain, joten ehkä osaaminen koulussa tekee vaan hyvää. Usein vaatii niin kovasti itseltään ja turhautuu ja pettyy, jos ei onnistukaan.
Jätän uutisoinnin tähän, muuten alkaa tulla taas ärsytysjuttuja.
Omanapaista kirjuuttelua!
Meillä kasvetaan huimaa vauhtia,eilen neuvolassa mun pieni vauvani oli tasan 5kg ja 57cm pitkä.Kohta ollaan ihan isoja jo....ja ikää siis vasta 6 vkoa.
Yökin meni kivasti,nukahti 22.30 ja söi nopeasti klo 02 ja 04.Niihin väleihin rauhallista unta ilman kähinää.Toivottavasti pian löytyy unirytmiä ainakin yöhön.Päivään tuskin niin tarkkaa rytmiä tulee kun paljon joudun vauvaa mukana kantamaan kun kuskaan isompia milloin minnekkin.
Silloin kun tytöt oli pieniä,siis nämä 3 ekaa lasta,oli niin kellon tarkat rytmit meillä että nyt jälkeenpäin ajatellessa ihan huimaa.Herättiin syötiin ja nukuttiin aina kellon tarkkaan.Mutta ehkä se oli pakko kun oli 3 alta 3v samaan aikaan.Ilman rytmiä olisi ollut täydellinen kaaos.
Meidän kesäloma suunnitelmat ovat tämän kuun lopussa toteutuva 2 viikon kyproksen matka.Ja sitten myöhemmin kesällä ajelemme joko ruotsin lasten kohteisiin tai sitten uudelleen lego-landiin(lapset kovin toivoneet kun viime reissulla ei sää suosinut ja satoi kaiken aikaa)
Muuten sitten ollaan ihan kotiympyröissä.Rantaretkiä ja pihalla grillausta.
Miehellä on ihanasti lomaa.Nyt ensin 3 viikkoa ja sitten heinä-elokuussa 5 viikkoa.On ihanaa kun hän on aamuisin apuna.Normaalina arkena tämä aamu on mun pyöritettävänä kun niin ajoissa lähtee työhön.
Eilen keskusteltiin tästä lapsilukuasiastakin=)
Kummatkin jotenkin nautimme joka kerta vaan enemmän tästä vauva ajasta.Ehkä se että olemme jo nähneet niitä haasteita jotka tulevat lapsen kasvaessa ettemme pienen vauvan pienistä itkuista niinkään turhaudu vaan vauva aika tuntuu niin ihanalta ja leppoisalta.
Ihan emme heti kärkeen ehkäisyä jätä mutta kyllä meille yksi vielä saa tulla.Suunnitella näitä ei voi mutta pikkuisen suuntaa antaa,ideaali ikäero olis varmaan 2v.
Syysherrasta tullut varsinainen pulinapoika.
Vauvan tutin varastaa ja nauraa:`aalon on tuttilitali`
Neuvolassa kyllä eilen puhuttiin myös syysherrasta ja hänen rauhattomuudestaan.3v neuvola kun on lääkärineuvola,sovittiin että sielä sitten tarkemmin katsotaan.
Tässä hiukan tätä arkea kera kuuden lapsosen=)
Leanna, on kyllä onni että sinä ja miehesi olette löytäneet toisenne. Tarkoitan teidän yksimielisyyttä lapsista, että molemmat haluavat monta lasta. Meillä oli aikamoisen vännön takana tämä toinen lapsi. Minä pehmitin miestä aika kauan silloin.
Enkelille synttärionnittelut ja peukut on pystyssä kesäkurpitsa kokeiluun.
Lenkkeilin illalla kaverin kanssa huoltikselle kahville
otettiin possumunkki puoliks, et oli sitten hirveen tehokasta kuntoilua :)
Hitsi, olen paisunu kevään aikana 4 kiloa ja ne tarttis saada pois.
Hilu
Onnea Enkelille näin jälkikäteen! Toivottavasti Minille sopii kesäkurpitsa, ja ihanaa oli lukea miten Nea tykkää siskostaan.
Ida vahingossa potkasi tänään Aaroa, kun jumppaili liian lähellä vauvaa. Kamala huuto ja lopulta Aaro nukahti. Ida ihanainen kun herätti meidät kaikki klo 7, vaikkei eilen edes nukkunut päiväunia... tai no eihän se niitä yleensäkään nuku. Nyt sataa, niin ei päässy Ida edes puistoon, pitkä päivä tiedossa...
Vitsit Leanna, oon ihan kade kun teillä on niin yhtenevä mielipide lapsimäärästä. Meillä mies sano joskus et yks on ihanne, kaks maksimi... Nyt on kyllä sanonu et asiaa voidaan katsoa uudestaan sit ku ollaan molemmat valmistuttu jne. Eli joskus viiden vuoden päästä, no siihen asti mulla on kyllä tämä kierukkakin.
Kesäg: Muumimaailma, koska se on tossa lähellä. Sit laivalle, Idan kummien luo Tampereelle (ja särkänniemeen). Ehkäpä käydään miehen veljen luona, heille on ne kaksoset tulossa nyt ihan muutaman vkon päästä. Varmaan sit käydään Lintsillä ym. Eipä varmaan muuta, miehellä ei oo lomaa, muuta ku elokuussa vko ja sit alkaakin taas koulut.
Aaro on nyt muutaman kerran kääntyny mahalleen, ja osais ryömiä jos hoksais miten käsiä liikutetaan. Nyt vaan tunkee eteenpäin ja kädet jää mahan alle, kamala meteli koko ajan ku yrittää liikkua. Kiinteät maistuu aika nihkeästi, hedelmäsoseesta kyllä tykkää. Yön nukkuu muuten hyvin mut sit ku herää syömään, niin kälättää tunnin verran hereillä --> Ida herää just ku Aaro nukahtaa --> Aaro herää ku Ida juttelee... Eli ei näitä varmaan voi ikinä laittaa samaan huoneeseen :/
Ida kävi äsken pissalla potalla... Baby bornin potalla... no ei se pissa sinne pottaan sopinu joten pääsin siivoamaan lattiaa. Juhannukseen asti Ida saa pitää ulkoiluvaipat (mikä sana!) sit puisto menee kiinni ja Ida saa opetella ilman vaippaa ulkoilemaan. Tuolla puistossa kun ei oo kunnollista vessaa ja tädeillä aika kiire monen lapsen kanssa.
Aaro nukkuu jo toista tuntia sisällä, ihme poika! No oli se väsynytkin kun Ida sen kesken kaiken herätti. Nää pitkät unet nyt vaan tarkottaa sitä et loppupäivä nukutaan 30-45min joten en pääse ite päikkäreille. Ida kuitenkin varmasti tänään nukahtaa, kun oli niin lyhyt yö.
Ai niin, Ida oli eilen isänsä kanssa kaupungilla, tulivat kotiin ja Ida sano et minä olin ostamassa lahjaa :)) Äitienpäivähän lähestyy...
Me saatiin miehen kans lahjakortti Naantalin kylpylään, se pitää käyttää toukokuun aikana ARKIPÄIVÄNÄ, mut en tiedä ehditäänkö sinne ku miehel alkaa koeviikko ja sit se jo meneekin töihin.
Toivottavasti Rosalle löytyisi sopiva ab, samoin Nöösän elämän soisin jo helpottavan!
Ida kitisee, pitää mennä seuraksi. Kohta syömään, Ida on käytännössä kohta vkon ollu syömättä, sillä on vissiin joku kesäkuntoon-projekti menossa... Syö ehkä kaks lusikallista ja sit alkaa sättääminen
Petra, Ida ja Aaro
Ai niin Marille onnea työpäikasta ja toivottavasti yöt rauhottuisivat!
Kun aurinko paistelee ja vettäkin sataa aina välillä, kuten nyt. Hyväähän tuo vesisade tekee. OIkein hurinalla on nuo mun tulppaani-narsissi-krookus viritelmät alkaneet kasvaa!
Pihahommia olis mutta mistä aika? No helatorstai viikkis on pitkä, kun mies on to-su kotona, silloin on pakko tehdä. Kukkapenkki uusiksi kokonaan, siinäkin riittää puuhaa. Vieläkin on haravointi jämät pihalla. Ei Onnin kanssa ole mitään nopeaa puuhaa tuo roskien pois vienti kun meidän pitää kiertää takapihan roskien kanssa aika kaukaa. Ja kun eilen innostui vähän Onnin kapealla haravalla tonkimaan koko pensasaidan juuren... Siis sillain, että sain kaikki vuosien lehtijämät pois. Ja tulipa puhdasta!
Ihailen minäkin Leannan perheen yhteisymmärrystä lapsiluvusta! Puhumattakaan tuosta ihanasta asenteesta ja jaksamisesta:)
Käytiin tänään katsomassa Työväen näyttämöllä jotain pelle -esitystä avoimen pk:n kanssa. Heti kun ne pellet (2kpl) tuli lavalle, Onni sanoi, että lähdetään kotiin. Arvelinkin, että saattaa pelätä. Katsoi mun sylissä 30minsaa mutta sitten se toinen pelle lähti kohti yleisöä ja Onni otti jalat alleen ja oli ihan hädissään. Jouduttiin lähteen siis vähän ennen loppua. Toivottavasti ei tule ensi yön uniin!
Tänään saatiin pitkästä aikaa nauttia pitkistä aamu-unista, heräiltiin vasta 8 jälkeen. Ihanaa!
Enkelille myöhästyneen synttärionnittelut!!!! Oletpas sinä tosiaan nuori vielä:) Vaikka ollaanpas tässä itsekin vielä 1kk ja 1 päivä alle 30, eli nuorisoon kuulun vielä:)
Nyt paimentamaan Onnia, josko sen sais pian päiväunille.
T-P
Kun tulen lauantaina sinne Helsinkiin (aivan kuin kaikki syysmammat olisivat Helsingistä... enkä edes tule Helsinkiin vaan Espooseen, heh heh..), tapaan siis ystävän, jota en ole kahteen vuoteen nähnyt. Haluaisin viedä jotain hänelle, mutten tiedä mitä?!?! Jotain yleispätevää ehkä. KUn tuon kahden vuoden aikana heille on syntynyt kolmas lapsi, jota en ole nähnyt mutta onhan se outoa viedä vaan yhdelle lapselle kolmesta jotain. Antakaas vinkkejä tuomisiksi. Mielellään ehkä tälle veljeni vaimon siskollekin jotain, koska hän majoittaa mut. Mitäs sanotte?
T-P
Tomera, olen kade. Minä saan varmaan viettää äitienpäivän kämpässä jota ei siihen mennessä ole siivottu yli 2 viikkoon. Lahjoista lienee turha haaveillakaan. Miehen kanssa eilen muutamalla lauseella puhuttiin arjen työnjaosta. Mies kun oli unohtanut esikoisen puheterapiavihkon ja orakojeen kotiin eilen, kun en ollut laittanut niitä portaille valmiiksi. Minä urvelsin, että mitään ei tapahdu, jos minä en huolehdi. Mies kysyi, että kuinka monta kertaa minä olen putsannut ja lääkinnyt koiran korvia. En kertaakaan ja tarkoituksella, kun kaiken aina joudun huolehtimaan. Mies siihen, että eihän tän pidä olla mitään kilpailua siitä kumpi joutuu tekemään enemmän. Joo, ei, mutta siihenhän on aina hyvä vedota, jos minä koen vastuuni vähän liian väsyttäväksi ja epäreiluksi. Mies ei esim. vaivaudu edes lukemaan päiväkodin tiedotteita, vaikka nenän eteen vien. Miten voisi siis tietää edes mistään mitään.
Siivoamisen suhteen olen todella kypsänä. En viitsi siivota, kun ei meillä kukaan kunnioita pätkääkään sitä kuitenkaan. Mies siivouksenkin suhteen vetosi siihen, että kyllähän hänkin saattaa ruveta auttamaan, kun huomaa mun alottaneen siivoamaan. Että oma-alotteinen mies, vai mitä. Sitten seuraavana päivänä heti jättää maitopurkit pöydälle, postit hujan hajan jne.
Ensi ma-ti mies on reissussa ja joutui pyytämään meidän äidin hakemaan lapsia tarhasta maanantaina. Kiva, jos joutuu sinne meidän sotkujen keskelle taas. Enkä todellakaan kestä enää sitä, että meidän omat äidit tulee siivoamaan miehen sotkuja. Sehän se miestä opettaa huolehtimaan jäljistään.
ARGH. Aina tätä samaa, mutta minkäs teet.
T: Kypsä Ynis (miksi tää tuntuu vaan itsensä toistamiselta)
Ps. ja taas tulee sellanen olo, että ollaan ainoita joilla elo tuntuu tällästen asioiden suhteen niin ankealta. Muut viettää vaan iloista perhe-elämää...
Pullo viiniä, kukkapuska? Lapsille hiekkaleluja, niin sopis kaikille (paitsi tietty ihan pienelle vauvalle). Tai cd-levy lapsille, kirja?
Ynikselle helpotusta Ärsytykseen... jos yhtään lohduttaa niin ei munkaan mies siivoa tai tee mitään oma aloitteisesti. Sen työjuttujakin saan yhtämittaa huolehtia.
Työt alkaa nopeammin kuin ehdin edes ajatella. Maanantaina olisi eka hoito/työ päivä. Jännää monelta kannalta.
Kesäsästä tuli mieleen viikonloppuna nähtiin jo pääskysiä.
Viemisten kanssa olen aina niin huono eli en oikein osaa auttaa, miten ne Yniksen ehdottamat hiekkalelut ja vaikka kukat.
Mari
Ilosella mielellä,meidän tosi hyvät ystävät sai asunnon tästä läheltä,alle kilsan päästä :-))))) Muutavat heinäkuunlopulla kun talo valmistuu!!!!
Muuten kyllä elo tökkii,mun flunssa pahenee...ja jalka ei ota toipuakseen.Varvasta särkee vähän mut kävely on tosi hankalaa...siis pohje on jotenki jumissa ja polveakin vihloo.Mä kai kävelin niin kauan sillee pahasti et nyt ei oikee kävely suju?!
Yöllä katos uni...Syksy mietityttää.Pojalla onneks ip hoito mut miten se koulu...Poika lukee,laskee,kirjottaa...mutta se kaikki muu!!!Olla paikallaan ja kuunnella ja toimia yms.yms.
HElpotus et typyllä on hoito ja tarha tuttu!Mua vaan niiiiiin ärsyttää tää johtaja uudistus ja surettaa et se ihana,ihana johtaja ei enää siellä jatka :-( Muutenki mietityttää et ketä siel sit jatkaa hoitajina..
ja se suuri ahdistus oma työ...Paikkojahan on mut en tahtos vuorotyötä ja mielellää viel aamustaa vaa sen 6tuntia!No,eihän sellast ole...
Sit se et pojan hoitovapaan jälkee ku menin töihin ni se ryhmä,työkaverit oli jotenki tosi nihkeitä...Sairastin paljon ja siel oli yks superhoitaja joka oli töissä keuhkoputketulehuksessa vaik ääni vaa pihisi!ja sen sai soittaa lomaltaki töihin....multa ei moista omistautumista löydy :-/ Yks ei sairastanu ikinä ja mua kummeksuttii...ku soitin et oon sairaalas antibioottitipas ni sillo sanoivat et " ai oot oikeesti kipee" AARGHHHHHH!!!!!EN kestä!
TiPi:mä kans oisin jotain kukkaa ehdottanu..Yniksen vastaus hyvä!
Ynis:meil on just sellasta!!!Mä laitan kaikki valmiiks,aina!VAstuu on täysin mulla!!!Myös kissankynnet ja kopin siivous....kun niistä koiran korvista puhuttiinPläääh!
Niin,syysmammoissa sitä saattaa päätyä jopa auton kummiksi ;-))
Täytys kai joskus kummille näyttäytyä...
Nyt neitonen ylös....
jatu
Pitäs varmaan sulkea kone.
Kiitti Ynis. Huomaatte varmaan, ettei mulla ole enää mitään aivotoimintaa, kun ei tullut mitään noista Ynksyn ehdotuksista itsellä mieleen..:) Viinipullo passaa kumpaakin paikkaan oikeastaan, varsinkin sinne, minne majoitun:) Hiekkalelut on kans hyvä. Perheessä on koululainen plus 2v5-vuotias ja 8kk ikäiset tytöt. Kiitos.
Nukkuukohan Onni. On kyllä 1,5h tuolla ollunna. Puoli tuntia sitten ei nukkunut vielä.
AI NIIN! Soittivat sieltä hotellista, jonne eivät tarvinneet kesäksi ketään. Heinäkuuksi nyt ainakin olis osa-aikaista työtä (kiireapua). Ajattelin mennä, koska sitten syksyllä aukaa puoleksi vuodeksi respan paikka. Josko ottaisivat mut siihen! Näin ne asiat lutviutuu.
T-P
Mariakin on pitänyt onnitella työpaikasta ja Jatua autosta! Lahopää ei toimi.
Pomo oli soittanut, kun olin hetken puhe-elimen ulottumattomissa. Jotenkin stressaa, ettei ala ehdottelemaan uusia kuvioita. En enää ennen syksyä halua mitään uutta.
Nyt rupean lähtemään kotiin...
taas kerran Ynksy. Juuri aamulla mietin, että miksi mies pääsee kaikesta aina niin helpolla ja olenko opettanut sen siihen kun itse olin kotona. On raskasta ottaa kaikesta vastuu ja muistaa kaikki. Siivousärsytyskin on jatkuvaa - että näin ihanasti meillä :-)
Typy oli aamulla puolestaan ihqu: päiväkotiin lähdettäessä halasi mua kun oli saatu ulkovaatteet päälle ja sanoi rakastavansa äitiä, kun äiti on iloinen. (No, siinä vaiheessa en ollut iloinen, mutta onneksi pystyin olemaan kerrankin näyttämättä sitä lapselle. Miehen kun piti viedä Typy tänä aamuna hoitoon ja olin aika rasittunut, kun tehtävä jäikin mulle, vaikka olin kaikenlisäksi herännyt itse normaalia aikaisemmin ehtiäkseni tehdä työjuttuja, jotka siis piti keskeyttää.)
Mies ja ystävänsä vielä suunnittelevat polttareita tulevan viikonlopun, joten äitienpäivääkin pääsen viettämään yksinhuoltajana... Että plääh siitäkin :-)
Onneksi töissä oli mukava päivä ja mukavia uutisia.
Leannan ja miehen suunnitelmat kuulostavat mainioilta. Ihanaa, että pystytte nauttimaan vauva-ajasta uudelleen ja uudelleen. Ja vaikka toistan itseäni, niin ihanaa, että uskallatte ajatella vielä uusia vauvoja.
Hilu: tuollainen kunnonkohotus sopii mullekin :-) Oikeasti rempparyhmä kutsuu, sillä makeanhimo on vaivannut koko kevään.
TiPi: Onnea kesätöistä, tuollainen pehmeä lasku on varmaan ihan hyvä tilaisuus ja sitten voi samalla miettiä sitä syksyä ja mahdollista jatkoa :-)
Keilin
Päätä särkee ni täällä notkuminenhan se auttaa :-/
Onnea T-P töistä :-)
kiitos Ynis mökkivinkistä.MEidän piti vuokrata mökki Keuruulta käydä samalla srk:n kesätapahtumassa,mut ne nyt on menny.Tekis mieli johonki kuiteski päästä,jos vaik kyselis kylpylöistä...
Mä kans oon kade Leannan ja miehen yhteisymmärryksestä lapsiasiassa..Ehkä tiesittekin et meillä yhteistä mielipidettä ei ole :-/
Ja vauva-aikaa mies ei ainkaan halua :-(
Meidän pihalla on lapsivainot.Oli oikein lappu tullu lapsiperheille et mitä ei saa tehdä!Yks eukko tahtoo kukkia,kukkia,kukkia...lapset hävitköön!
Tosi kiva!Nii,talkoot oli meilläkin vklna,arvatkaa osallistunko?!
jatu
Mies on työmatkalla ja minä lasten kanssa yksinäni loppuviikon. Kävin äsken hammaslääkärissä (yksi reikä), otin Lillin kainaloon ja pojat saivat pärjätä keskenään jääkiekkoa katsellen. Minun isot :-)
Ihan kamala huono äiti -fiilis. :-(((((((((((((Ette ikinä arvaa mitä tein eilen. En anna ikinä itselleni anteeksi, en ikinä. Vieläkin puistattaa, mitä olisi voinut tapahtua. Kävin Lillin kanssa kaupassa. Lastasin ostokset autoon ja sitten istahdin autoon ja lähdin ajelemaan kohti kotia. Liikennevaloissa katsoin takapenkille, että mites on niin hiljaista. No, mamma oli UNOHTANUT Lillin kauppakärryyn! Ei kun äkkiä uukkaria, soitto nollakakkosen kautta kauppaan että äkkiä hakemaan se lapsi sieltä ennen kuin juoksee auton alle, rukous yläkertaan suojelua pyytäen, ja kun saavuin parkkipaikalle niin siellä Lilli istui kärryssään ihmeissään, ja joku vanhempi rouva (ajattelen häntä Jumalan lähettämänä enkelinä) jutteli hänen kanssaan. Rouva oli sattumalta osunut paikalle ja ihmetellyt miten pikkutyttö istuu yksin rattaissa ja kyselee mammaa..? Mitä rouva minusta ajatteli ja ajattelee, en uskalla edes ajatella, mutta minä ajattelen häntä enkelinä.
Aloin kyllä miettiä että nyt tämä työ - ensi syksyn työ - opiskelu - muut murheet musertaa tämän mamman kun tällaista en ikinä villeimmissä kauhukuvitelmissanikaan olisi voinut kuvitella. Onneksi Lilli ei tuntunut kovin paljon kärsivän, tosin hän tuli kyllä yöllä viereen mikä on äärimmäisen harvinaista, mutta kuitenkin.
Sellaista meille kuuluu.
Onnea TiPille työtarjouksesta! Siitä se lähtee.
Ihanaa että Leanna nauttii katraastaan. Seiskan yritykseen tekemisen iloa ;-)
Keilin, totta tuo pionin siirtämisen hankaluudesta. Olen kuitenkin onnistuneesti kerran siirtänyt pionin niin että se kukki vielä samana kesänä, joten elän toivossa :-).
Huoh, tenttiin pitäisi lukea. Kevään viimeinen tentti ensi tiistaina. Opintopisteitä näyttää olevan kasassa 48, ja kymmenen opintopistettä on vielä rekisteröimättä vaikka olen ne hyväksytysti suorittanut. Ei huono tahti näin työn ohessa vaikka itse sanonkin. Nyt, ja varsinkin eilisen jälkeen olen kyllä levon tarpeessa ja sitä lepoa aion ottaa. Lapset saavat olla hoidossa (Milo leirillä) kaksi ekaa viikkoa ja minä NUKUN. Niin ja ehkä kirjoitan vähän gradua...
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Synttäri onnittelut Enkelille! ihana lukea että teillä menee hyvin! kurja miehen selkä.
Aalla oli tänään neuvola. 78cm n. 10kg. Kovin ihmeissään oli TH:kin Aan kovasta menosta. hetken aikaakatseltuaan totesi ettei meidän lasten hoitaja tule helpolla palkkaansa saamaan :) Unikoulua suositteli lämpimästi, lupasi perhetyöntekijän meille yöksi jos ei ite saada onnistuu (eli jos en itse jaksa, kun olen lähipiirissä ainoa joka sen pystyy tekemään)
Serkku perheineen kävi kylässä, heillä puolivuotta aata vanhempi tyttö ja oppivat samaan aikaan käveleen. Nyt heille tulossa pikku kakkonen.
Mari ja pojat