Mies haluaa kanssani rantalomalle ulkomaille vaikka olen työtön.
On siis muitakin lähdössä.
Sanoin, että en voi lähteä, koska olen työtön ja pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Ei ole varaa nyt karenssiin, kun on opintolaina yms. maksettavana.
Mies inttää ja jankkaa ja sanoo, että olen nynny.
Mä en jaksa tällaista. Ihan tarpeeksi ärsyttää koko tilanne muutenkin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihan vääränlainen mies tai siis ei miehessä varmasti vikaa ole, mutta se on sinulle vääränlainen kuten sinäkin olet hänelle vääränlainen.
Teillä ei ajatus- ja arvomaailma kohtaa ja ehkä moraalista ym sellaisesta on myös turhan erilainen käsitys.
Ei tässä mistään moraalista ole kyse. Työtön saa kyllä matkustaa, kunhan hakee töitä ja on työmarkkinoiden käytettävissä. Miten se työnhaun kannalta muka olisi eri asia, oletko muutaman päivän käymässä Pariisissa vai Utsjoella?
Tuon yhden jankkaajan logiikalla stadilainen työtön saisi pahemmat huudot Virossa kuin kotimaassa Lapissa olosta.
Minä ole käynyt työttömänä mieheni kanssa viikon ulkomaanmatkalla. Eikä se ole mikään ongelma, jos työkkäri sattuu soittamaan, niin vastaa vain vaikka siellä ulkomailla, mitä väliä sillä on missä vastailee puhelimeen, laiturinnokalta Suomessa tai ulkomailta. Lisäksi minulle ainakin tulee useita päiviä ennen tekstiviesti-ilmoitus siitä, milloin työkkäri soittaa, kellonaika ja pvm. Työkkäri soittelee minulle 3 kk:n välein. No problem.
JOS sattuisi saamaan työpaikan, niin yleensä työnaloitus on sovittavissa, eikä työt ala heti seuraavana päivänä puhelusta...
Karenssia ei tule kun vastailee aina puhelimeen ja tekee sovitusti annetut tehtävät.
Hyvin yksinkertaista on välttää karenssi.
Nim. 7 kk työtön
Tämä onkin toinen syy. Maksaisiko mies sinun matkan?