***KOTILOT*** vk 19
Kommentit (32)
Viikonloppu meni siinä ilman myrkytysoireita.
Tänään pitäis silti soitella neuvolatätille (sijaiselle) kuulumiset ja paineet. Mittasin ne kun heräsin (vielä siis sängyssä) ja 133/90 tuo näytti. Ei siis vielä paha , mutta nousee..
Miehen kanssa käytiin lauantaina syömässä ja elokuvissa kattomassa se 300, kun mies sitä niiiiiiiiiiin halunnut nähdä jo pitkään.. ihan katottava, mutta ei noi " vikat" näytökset oo enään raskaanaolevia varten.. mietin jo puoli kakstoista että " jos laitan silmät kiinni niin huomaako kukaan" ? Purri ei tykänny elokuvan äänitehosteista.
Onneks mies sitten ajelutti meidät kotiin (100km).. yleensä minä joka kaupungissa ajaa.. ei riitä miehen keskittymiskyky liikenteen seuraamiseen..
Viime yön taas pyörin vaan.. Onneks edes Kuumetta oli saanu nukuttua!! Mulla alkaa niin toi liitoskohta ja lantio oleen kipeenä että kääntyminen on tosi hidasta ja hammasta saa purra kun sattuu!
Selällään tekis mieli nukkua kun se ei lantioon satu.. monesti yöllä heräänkin selältäni!
Mua on alkanu janottaa kamalasti.. nyt sit ajatus niistä sokeriarvoista että ne olis alkanu heittään.. däääääääm! tää loppuaika ON hanurista!
+tällä viikolla ultra
+taas parillinen luku tulee viikoissa täyteen
mani ja purri 35+4
Juu, eipä ihmeitä tännekään...Viikonloppuna meinasi pukkaa pientä flussaa...ja tänäänkin vielä tuntuu tukkoiselta ja päätäsärkee, mutta jospa se siitä.
Ihanaa, kun ainakin täällä on paljon lämpimämpää!!! Pitää kohta taas hipsiä lasten kanssa ulos.
Huomista neuvolaa odotellen.
Jaksamisia kaikille niin loppuun kuin alkuunkin!!
MR ja sintti 16+2
viikonloppu meni ihmetellessä, hieman siivottiin pihaa ja raivattiin pajupuskia pienemmiksi, en suosittele kenellekkään =) Täytyisi sitä vaan uskoa ettei kyykkiminen tässä vaiheessa raskautta tee hyvää.
Käytiin tytön kanssa lastentarvike kirpparilla ja tehtiin löytöjä, sitteri ym. muuta kivaa. Mies kyllästyi turvakaukalo valituksiini ja sanoi että hän hoitaa sen, käy kuulemma ostamassa uuden.
Neuvolassa kävin aamulla, paineet oli 105/78 hemppaa ei otettukkaan kun otettiin se viimeinen Rh- testi, painoa oli tullut 800g lisää...eli nyt siiten 5,5kg lähtöön. Alman sydän äänet kuuluivat reippaina, kovasti se yritti alta karkuun =) Vertasin juuri aikaisempiin äitiyskortteihin sf mittaa ja se on ollut sama (33) näillä viikoilla joka raskaudessa. Silti masu on aina tiellä, lisäksi issias on ruvennut vaivaamaan. Sanoikin lapsille että " äidillä on vain yksi hermo ja minä vielä istun sen päällä"
Tällä viikolla olisi lasten kevät juhla tarhalla, ja tädit varoittelivat ohjelmiston olevan varsin " itkettävää" tosi kiva...minä kun itken jo uutistenkin aikana, täytyy siis ilmeiseti varata nenäliinoja mukaan oikein kunnolla...tai jos ottaisin sideharsoja niitä kun olisi puhtaana vino pino.
Mukavaa viikkoa kaikille.
JB72 & Alma rv 36 (tänään varmistin neuvolasta...olisi tasan 4 viikkoa laskettuun aikaan)
Viikonloppu meni kasvimaalla ja pihaa " laittaessa" . Siis jos nenäliinan kokoista rivaripihaa voi sanoa pihan laitoksi...
Lisäks oon ollu niin huolissani tuosta tokasta, kun sillä on lähete hematologille, kun puna- ja valkosoluissa jotain häikkää ja hb 94. En oo siis jaksanu oikeen ees täällä lukea viestejä enkä kirjoitella. Nyt soitin nlaan ja varmistin, että lähete on 8-30pvän kiireellisyysluokkaa. Eli sitä ennen tämä kanaemo ei aio poksua. Laskettuun aikaan on tänään vissiin 37pv, joten hyvinkin mahdollista.
Muuten oon voinu hyvin. supistuksia ei rasituksessakaan oo tullu, joten oon päätyny siihen, että en voi itse ees estellä niit kipeitä supistuksia. Lähinnä ne on tullu aina niinä päivinä kun oon ollu huolesta soikeana, joten kaipa henkinen rasitus on pahempaa.
Mies ei oo erityisemmin mun mielestä pitäny melua siitä että kiinnostaako sitä masuvauvat meillä. Kyllä se siis ultrat ja kaikki sellaiset aina kyselee ja tulee mukaan, mut se ei oo mun mielestä koskaan oma-aloitteisesti ollu kiinnostunu silleen et lukis vaikka ruoka-ainelistaa joka on kielletty raskaana olevilta. Mut nyt viikonloppuna kasvimaalla kun tyrkytin sille puutarhahanskojani, niin se sanoi " pidä sä vaan mieluummin ne kun sulla on vauva" . Ja musta se oli tosi liikuttavaa! :D Vähänks mullakin hormonit pinnassa kun tollaisesta meinasin siellä parkua. :D
No, mut perjantaina ultra, ei kyllä sinänsä mitään uutta. Mullahan viime perjantainakin oli käynti NKL:lla ja siellä kaikki ok. Supistuksiakaan ei piirtyny käyrään vaikka olin kävelly reippaan matkan bussipysäkiltä.
Hulda 34+4
En oo tänne pinoon viimeaikoina kurkistellutkaan, joten ihan pihalla oon teidän jutuista..
Meillä oli ristiäiset eilen ja pojasta tuli Peetu Anttoni.
Vauva oli kiltisti koko tilaisuuden ajan ja isoveljet saivat kuivata vauvan pään kasteen jälkeen.
..jaahas ja nyt se Peetu huutelee vaunuista, joten on mentävä taas..
mammutti ja Peetu 2kk
Eli siirryn kuumeilijoista mukaan. Rv vasta hurjat 4+0, mutta kierto 24 pv eli tullee muuttumaan.
Olen piipahtanut täällä aina silloin tällöin josko entiset kuumeilijat olisivat poksuneet, ja ovathan ne! Onnea kaikille vauvansa saaneille! Itsellä vielä hetki jännitystä..
Oma historia seuraavanlainen: 08/06 yritys aloitettiin, mutta lopetettiin tuloksetta joulukuussa ja lähdin opiskelemaan. Aloitettiin taas 04/07 ja tärppi kävi heti. Vähän olen hämilläni, kun näin äkkiä kävi. Edellistä tehtiin lähes puoli vuotta. Meillä pojat 01 ja 03.
Edelliset raskaudet menneet hyvin raskausajan diabetestä lukuunottamatta. Taitaa olla edessä taas. Vähän pelottaa meneeköhän kaikki hyvin nytkin..
vuma
mutta hyvästä syystä. 2.5 kahden päivän käynnistyksen jälkeen rv 38+3 klo 2.43 syntyi tyttö 4015 g ja 51 cm, py 36 cm.
Käynnistykseen meni usko kahessa päivässä, kumpanakin päivänä ekaks 1/4 cytotec x 2 ja illalla 1/2. Ei muuta kuin kivuttomia supistuksia. Joku vaisto kyllä mulle sanoi, että kyllä se sieltä tulee, vaikka viiminen pilleri meni ja samat kivuttomat jatkui, kätilöt ei edes vaivautuneet kohdunsuun tilannetta tarkastamaan, sanoivat että ennen kotiinlähettämistä aamulla sit kattovat.. No, parin tunnin unen jälkeen heräsin sit kipeisiin suppareihin ja siitä alle kolmen tunnin neiti oli maailmassa. Nopeudestaan huolimatta aikas kivuton, ilokaasu riitti, eikä tullut kuin kaksi tikkiä, ponnistusvaihekin kesti vaan neljän ponnistuksen verran.
Ja kyllä syömisten kyttäily on maksanut vaivan, mulla oli vyötärönympärys viimeisimmin 118 cm, mutta nyt jo on huvennut siitä 25 cm, tosi hoikka olo (enää 10 cm alkuperäiseen).Oonpa siitä ilosta sit hillunu tuolla pihalla mielinmäärin, kun taipuu ja jaksaa taas!! Että tätä oloa voi sit ihmetellä joka synnytyksen jälkeen joka kerta yhtäpaljon.
Nyt harjottelen tätä yhen käden tekniikkaa, ei raaaski laskea lasta käsistään hetkeksikään. (kantoliinan kaivan naftaliinista, jatkaa vähän sellasta " raskausoloa" )
Neiti on uskomattoman paljon esikoisen näköinen, tumma paksu tukka, mutru suu ja tihrusilmät. Veljet on vieläkin vähän levottomia, mutta ehkä ennemmin äidin viiden päivän poissaolosta kuin vauvasta, joka on " rakas ja suloinen."
rv 0
Täällä jo odoteltukin tietoa! Tyttö päätti sit ettei siitä mitään vappuvauvaa tehdä. :)
Tervetuloa vumalle!
Mammutti: Peetu on hauska nimi, meilläkin tytöt on ehdotellu kovasti sitä nimeä vauvalle! :)
Miten lapalepankin vauva on jo kuukauden? Mä jotenkin oon koko ajan ajatellu, että vasta pari viikkoa, mut niin kai se aika on vierähtäny tässä johonkin. :D
Oon taas yksin kotona 3,5v:n kanssa. Ei saatu sitä hievahtamaankaan aamulla hereille, mut vähän hirvittää kun noita suppareita tulee herkästi ja tää kun on melko vaativa tapaus tällä hetkellä. Ja suoraan sanottuna pystyy pompottamaan meitä tällä hetkellä melko reippaasti, kun ollaan huolissaan siitä, että mikä sen anemian aiheuttaa... :/
Mut nyt suihkuun ja sit ajattelin siivota keittiön kaapit jos tuo napero ei kauheesti rääy tuolla sängyssä. :D
Hulda 34+5
Onneks olkoon leekolasselle!!!! Toivottavasti määkin pääsen sun joukkoon sitten sillä mahdollisella prinsessalla.. Onko hoito tuntunut " erinlaiselta" poikiin verrattuna? Ite ihan kauhuissani ja mies kanssa että jos on tyttö niin miten sitä osaa hoitaa!!!
Tervetuloa Vuma!! Kiva että teitä " vanhoja" alkaa tänne puolelle tuleen ennen kun ite täältä jakautuu pois=) SUllakin autto toi hetken opiskeluputki sitten vauvautuun=)
Ite oon niin kypsä kun ruskee Banaani!!!!!!
Yöt on ihan hanurista!!!!!!!!! ei tuu ihmisen elämästä mitään.. hiki valuu, kaikkiin paikkoihin sattuu ja mikään asento ei oo hyvä! OIkeesti toivon että pääsisin synnyttään 2 viikon päästä!!
On jännä miten ihminen unohtaakin kaikki nää raskauden " ihanuudet" ja väkisin vääntää mahan pystyyn.. mutta tää saa kyllä olla meidän perheen kuopus ja that´s it!
Torstain viimoista lääkärineuvolaa/ultraa malttamattomana odotan!!
(väsynyt) mani ja (vilkas) purri rv 35+5
Hauskaa lukea teidän " väsyneitä" viestejä niiin ihanasta raskausajasta!
Itselläni vielä niin ruusuiset kuvat tästä odottamisesta, vaikka kyllähän nää tästä taas palailee mieleen, kun lukee näitä juttuja loppuajan raskaudesta.
Olen edellisillä kerroilla voinut kohtuullisen hyvin loppuraskaudet, ollut töissä äippälomaan saakka, käynyt lenkillä, supistellut vähän. Ainoo mitä muistan, oli nää liitoskivut ja nukkuminen kyljellään, mitä en ollut harrastanut koskaan ennen. Nyt se kyllä sujuu.
Muistatteko, entiset kuumeilijat, auttoiko sitruunamehu saamaan niitä tyttöjä? =)
vuma rv 4+1
Huomenna poksuis taas yks viikko täyteen. Eilen tuli taas pitkästä aikaa kipeitä suppareita, mut se kipu oli tosi lievää. Vähän hirvitti ajatus, että tänään pitää kävellä 2,5km kun vien esikoisen eskariin tutustumaan ja sit päiväkotiin. Onneks ei oo enää liikkumiskieltoa. Täytyy vaan koittaa ottaa rauhallisesti. Mähän en vielä aio poksua, kun tokalla on se lääkärikäynti Jorvissa piakkoin.
Vuma: Meillä sikiön sukupuoleen on vaikuttanu puhtaasti hedelmöittymishetki suhteessa ovikseen. Eli tää poika oli täsmäajoitus oviksen kanssa ja tytöt oli laitettu uimaan aiemmin. ;)
Mani: Mulla oli tokan odotus yhtä piinallista kuin sulla nyt. Yöt meni ihan plörinäks ja olin koko ajan väsyny ja odotin kuin kuuta taivaalta sitä synnytystä. Muistan kyllä miten rankkaa se oli... Nyt oon ollu päällisin puolin positiivisella mielellä, kun öisin saan nukuttua, ei särje mihkään ja päivisinkin yleensä saan nukkua, jos on tarvetta. Sähän voisit kyllä kokeilla jotain unilääkettä tai edes panacodia? Mulla ne viimeksjopa käynnisti synnytyksen sit, kun olin niin väsyny ja sain vihdoin unta 2,5h putkeen, niin johan supparit innostu. ;)
Mä näin viime yönä unta, että poika syntyi 36+4! Joten jännäks käy. :D Mut mieshän on vitsaillu mun kaa sitäkin, että ehkä se syntyykin jo äitienpäivänä, kun meillä esikoinen syntyi isänpäivänä ja 11.pvä (sunnuntai). Toka syntyi 12.pvä (sunnuntai) ja tälle siis sopis 13. sunnuntai. Mut äitienpäivä ei kyllä muuten sovi mun aikatauluihin...
Pakko lähtee valmistautumaan lähtöön. Siis sinne eskariin.
Hulda 34+6
ONNEA leekolasselle tyttären syntymän johdosta :o)
Hiljaista täällä... Mä olen ahkerasti ehtinyt käydä lukaisemassa kotiloiden kuulumisia, mutta mitään en ole ehtinyt kirjoittamaan. Johonkin se aika nyt hukkuu. Peppi nukkuu tosi paljon, syötönväli on aivan sama yöt ja päivät, eli 2-3h. Öisin kyllä heti syötön jälkeen nukahtaa ja nostan mimmin takaisin nukkumaan, eli ei mua haittaa tuollaiset 5-15min. syötöt, kun niiden välissä nukutaan hyvin =) Mä en jostain syystä onnistu makuulla imettämisessä, joten nojatuolissa imetän öisinkin. Mutta enpähän nukahda vauva kainalossa, jospa oppisi nukkumaan vallan omassa pinniksessä kuten keskimmäinenkin (silloin sama juttu, että makuulla imettäminen oli jotenkin älyhankalaa)... Esikoista imetin makuulla epparihaavan takia, ja aikamoinen äidin kainalossa tuhisija tuosta tulikin ;o)
Mä olen yllättänyt itseni, eli nyt kolmannen lapsen kanssa olen innostunut kestovaipoista. Se on niin yllättävän helppoa, että tyytyväisyys vain kasvaa, myös miehellä joka oli niin kestovaippavastainen kuin olla voi. Peppi on meidän kolmesta lapsesta ainoa, jolla ei ole vaippaihottumaa! Vallan ihaillaan pepun ihoa aina vaipanvaihdossa =) Kestoillaan kauppa-, kylä- sekä kerhoreissut, öisin käytetään kertavaippaa.
Aika menee ihan älyttömän nopeasti, eli Peppi tulee tänään tasan kuusi viikkoa! Kuinka pitkältä tuntuikaan rv:t raskaana kun odotin lisää viikkoja, nyt menee aika siivillä =)
Mulla tulee haikea olo kun luen raskaana olevien kertomuksia, ja salaa haaveilen, että saisin olla joskus vielä raskaana. Mutta en taida enää uskaltaa, pelkään että raskausmyrkytys vain pahenee kerta kerralta. Keskimmäisellä odotuskerralla raskausmyrkytys todettiin rv 40+2 (käynnistys) ja nyt vikalla rv34+5, käynnistys rv37+4. Eka syntyi spontaanisti rv41+1. Miten sitten neljännellä kerralla...? Jos joku voisi kertoa, että kaikki menee yhtä hyvin kuin nyt vikalla kerralla niin mikäs siinä sitten, mutta mitäs jos raskausmyrkytys todettaisiin aina vain aikaisemmin? Uskaltaisiko riskeerata tulevan lapsen terveyttä tai omaa terveyttään? Kaikkea sitä pohdiskeleekin ja tämä ihanaakin ihanampi toukka on vasta 1.5kk... Mä heitin miehelle sterilisaation mahdollisuutta ilmaan jommalle kummalle, niin tultiin siihen tulokseen, että se on aivan liian lopullista kuitenkin. Mutta tällaisia mietintöjä siis tänne...
Aurinkoista odotusta kaikille ja terkkuja kaikille muille nyytin kanssa kotona oleville! Meillä ristiäiset helatorstaina, ihanaa saada ne sitten vihdoinkin pois alta =) Mutta Peppi on siis Peppi, meillä ei ole koskaan ollut nimi salaisuus, vaan nimi on ollut heti syntymästä käytössä :o)
T:Anttuli kera Pepin 6vkoa
Leekolasselle onnittelut pienestä prinsessasta! :)
Eilen oli taas pitkästä aikaa neuvola. Siellä paineet ja pissa ok. Hb 128. Sf mitta 32 (kasvanut 4vko:ssa 1cm). Painoa tullut +900g/vko, yhteensä 11,5kg :/ Nyt alkaa " laihis" ! Ei tarvis enää paljon tulla! :) Vauva RT:ssä pää vielä aika korkeella, syke 137. Sain tietää tiistain labratuloksetkin, ja hiivaahan tuo on ja uusi kolmen päivän kuuri. On sitkeä tapaus! :(
Seuraavaks olis lääkärineuvola kahden viikon päästä, pääsee vähän kohdunsuun tilanteen tasallekin :) Sit onkin joka viikko neuvola.
Mulla ruvennut kanssa yöunet menee huonommiks. Kuopus nukkunut isosiskon kanssa samassa huoneessa, ja herännyt kerran yössä kun tutti hukkuu tms. Sitten vielä toi hiiva vaivaa :( Ja lonkkia särkeää jos nukkuu liian kauan toisella puolella. Ja eilen vielä meni selkäkin tosi jumiin oikealta alhaalta, vihlasee ikävävästi vähän väliä, ei voi painoa ottaa kunnolla sille puolelle :( Noh, tää on tätä..
Mutta kohta se on jo meidän kuukausi :) Ja tuolla kesäkuisissakin jo eka nyytti syntynyt :) Ei oo enää pitkä aika kun saa oman nyytin kainaloon :) Kumma miten nää vaivat unohtuukin.
Onko kukaan muuten kuullut Baby Pacesta? Neuvolan ilmotustaululla oli ilmotus tollasesta jumpasta, joka tarkotettu synnyttäneille äideille (vauvan voi ottaa mukaan) ja siellä keksitytään just niihin rempallaan oleviin lihaksiin. Kuulostaa ihan hyvälle. :) Tarkotus olis päästä painoon ennen esikoista :D
PP 34+4
Jospa minäkin jotain rustaisin aikani kuluksi, odottelen kaveria ja sitten lähdetään vaunujen kanssa lenkille! Täällä on ihana aurinkoinen ilmakin tänään joten mikä sen mukavampaa kuin mennä ulkoilemaan.
Meillä olis sunnuntaina ristiäiset. Pidetään ne kirkossa, joten sen puolesta ei ole mulla paniikkia siivousten ja muiden kanssa ja juuri sen vuoksi ne pidetään siellä kirkossa.
Meille ei muuten mitään ihmeempää, vauva kasvaa kovaa vauhtia ja on jo 1 kk ja 6 pv vanha niin se aika vaan menee. Kiltti tapaus tämäkin on, syö ja nukkuu pääosin, välillä hereillä syömässä ja kattelemassa ja sitten taas jo uni alkaa painamaan ja täytyy päästä ulos vaunuihin koisimaan. Yötkin nukkuu hyvin, herää syömään kerran tai kaksi, riippuu mihin aikaan mennyt illalla nukkumaan. Esim. viime yönä nukkui 22.50-3.40, sitten söi ja nukkui 7.15 asti, joten tämä äippäkin saa ihan kunnolla nukuttua.
Kyllä täällä pinossa on tällä hetkellä hirveesti loppusuoralla menijöitä, tsemppiä vaan kaikille tulevaan koitokseen, ihanaa kun tulee kesä eikä tarvitse näitä pikkusia niin paljon pukea.
Aika siinäkin suhteessa mennyt nopsaa, että juuri muistan kun AIHA, PikkuPilu, Hulda ym plussasi ja nyt jo loppusuora häämöttää kaikilla.
On tää kuulkaas melko haikeeta tämä vauvaelämä kun tämä todellakin on meidän viimeinen lapsi. Melkein joka päivä ajattelen haikeudella raskausaikaa kaikkine vaivoineen ja pelkoineen (en todellakaan haluaisi taas raskaana), vaikka se on raskasta ja pelottavaa niin silti jotenkin niin ihanaa ja se on nyt sitten minun elämässäni ohi tämä juttu. Mutta sitten taas ajattelen, että vaikka nämä vauvat kuinka ihania onkin niin en kyllä enää jaksais neljättä on se sitten jo sen verran iso lapsimäärä.
Mulla on jälkitarkastus 29.5 ja silloin laitetaan samalla kertaa hormonikierukka, mulla ei oo sellaista ennen ollutkaan joten uus juttu mulle.
Missäs muuten Luna ja Aarre kuppaa, ei oo rouvaa näkynyt sitten aikoihin?
No nyt kaveri tulee joten lähden lenkille, se on moro!!!
LapaLepa kera prinssin 1 kk 6 pv
Taas uus viikko poksahti. :D Jotenkin jännästi tuntuu vauva tuosta vatsan läpi. Vedet hävinny tai sit joku aivan järkyttävä kasvuspurtti... Huomenna on ultra, joten sittenpähän tiedetään.
Yö meni taas hyvin, joten ei voi valittaa mistään. Eilen kävelin 2,5km kun esikoinen piti viedä eskariin tutustumaan ja eipä nyt erityisemmin supistellu. :D Uskallan siis tänäänkin hakea lapset päiväkodista vähän aiemmin.
Kesäkuisissa tosiaan eka nyytti syntyny. Ja itekin eilen tai joskus ekan kerran tajusin, et hei meillehän on tulossa vauva ja sehän voi kohta olla jo käsissä! :O Vastahan mä plussasin. En tiiä oonko synnytyskammon takia siirtäny tuota ajatusta synnytyksestä koko ajan taaemmas, mut nyt se tosiaan pukkaa päälle, että tässä tosiaan kohta pitäis taas sellainenkin hoitaa. Nykyään tosin taidan pelätä enemmän sitä osastolla oloa kuin synnytystä. Ja mietin sitäkin, että kun keskimmäinen menee tonne Jorviin tutkimuksiin kun oon 37+0 niin kehtaiskohan vaihtaa vielä synnäriäkin tässä vaiheessa, niin pääsisin sitten lääkärille mukaan vaikka osastolla olisinkin just silloin. :D
Juu, pikkaisen aikataulu-ongelmaa pukkaa kun toukokuut on tällaista hässäkkää, kun on edellisiäkin lapsia. Pitäis kauppaankin ehtiä jossain välissä, mut joka ilta on niin täys ohjelmaa... Ja mä niin haluaisin ostaa lisää kukkia tohon pihalle. Ostin siihen sunnuntaina yhteen purnukkaan vaalenapunaisen daalian ja pari murattia roikkumaan ja ne on niin kivan näköinen paketti, et täytyy varmaan tehä niit lisää.
Mut nyt mä meen vaihtaa kukkia isompiin ruukkuihin, kun sekin on yks näitä mun projekteja jotka oon päättäny tehä ennen synnytystä. Sit ku ne kaikki projektit on tehty, niin pääsen valittamaan, kun mitään ei tapahdu. Eli 37+1 varmaankin. :D (Siihen asti on tanssiesitystä, kevätjuhlaa, vanhempainiltaa, lääkäriä yms...)
Ei kai AIHA oo synnyttäny, kun ei siit oo kuulunu mitään???
Hulda 35+0
Mullakin alkaa olee haikee fiilis, että tää on tosiaan viimeinen kerta tässä tilassa. Senkin takia mulla ei nyt oo mikään hirvee kiire synnyttämään. Etenkin kun oon voinu tosi hyvin nyt monta viikkoa. Mut en tod enää sen verenvuodon takia oo uskaltamassa raskautua IKINÄ. Mut silti tosiaan nää on niin erityisiä aikoja. Hassua ajatella, että pitää alkaa keskittymään elämässä muuhun ja seuraava mitä mun naisen ruumiissa tapahtuu on VAIHDEVUODET! Vaikka sinne on vielä matkaa, kun täytän elokuussa vasta 27. :D
Nyt niiden ruukkujen kimppuun...
Heips vaan!!
Jaaha, viikko on mennyt nopeesti...tiistaina oli siis neuvola ja kuuluihan siellä sydän äänet hienosti, syke 150.
Ai joo...ekaks tietty lämpimät onnittelut Leekolasselle tytöstä!!!!
Ja sitten oli tullut joku uusikin...nikki taas hukassa, joten sorry...mutta lämpimästi tervetuloa joukkoon!! Mukavaa, kun kirjoittelet kuulumisia heti alkutaipaleella...itsekin vasta alussa, vaikka noista viikoista tuntuu, että on jo ikuisuus.
Jeps, siis neuvola takana, seuraavaksi 31.5 olis rakenne uä. Masu jo vähän kasvanut, mutta ei nyt vapun jälkeen juurikaan. Liikkeitäkään en edellen voi sanoa, että tuntisin. Ehkä jotain sinne päin , joskus. Painoa oli lähtenyt aloituspainoon -1,5kg. No, sekään ei ollut yllätys, kun aiemmissakin raskauksissa on tullut vaan 6-7kg. Ei tee enään sillai mieli herkkuja. Ne " RASKAUSKILOT" TULEE SITTEN VAUHDILLA MUUTAMAN KUUKAUDEN PÄÄSTÄ KUN ON SYNNYTTÄNYT...SE ON KAMALAA...äääh, anteeks, ei ollut tarkoitus, että teksti tulis kokonaan isolla...
Niin ja hb oli hyvä 138. Verenpaine ok.
Voisin oikeestaan sanoa, että olen nyt elämäni kunnossa!! Odotusaika sopii mulla :) Niin, ja mitä vauvakuumeeseen tulee..mä olen IHAN HULLU en ole edes saanut kolmatta raskautta puoliväliin, kun jo mietin neljättä....siiiiiiis ihan hullua!! Muilla näin???? Mies on sitä mieltä (ei nyt ihan ehdottomasti) että nää on tässsä, mutta luulen, että jos tää on poika niin sitten suostuu vielä " heposti" yhteen...toivon siis poikaa ;) (vaikka ei sillä oikeesti ole väliä) olisihan se ihanaa jos olis vaikka 2 poikaa ja 2 tyttöä, tai vaikka 4 poikaa. Sama se. Mulla parill karverilla 4 lasta tai toinen on saamassa neljättä, joten " mallia " on.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Ai joo, Hulda, taivottavsti kuopuksen anemian syy selviää pian! Jospa on jotain imeytymis häikkää ja " olisi helpolla" korjattavissa. pidän peukkuja!!
MR ja sintti 16+5
aurinko paistaa ja tuulee, harmi kun ei voi pyykkiä kuivata ulkona siitepölyn takia. Esikoisen allergia on nyt pysynyt jotenkin aisoissa, kiitos jo maaliskuussa alkoitetun lääkityksen vähän se näyttää väsyttävän mutta se on aika pieni paha. Atopia hieman vaivaa mutta siitä selvitään onneksi rasvauksella.
Hieman olen yrittänyt siistiä nurkkia, laitellut talvivaatteita pois ym. Hiekkaa ja pölyä vaan tuntuu kerääntyvän sitä mukaa kun imuroi ja pyyhkii kostealla, neliöitä on 300 joten on täysi mahdottomuus saada kaikkea pysymään järjestyksessä. Anoppi ja äiti sanoivat tulevansa siivoamaan kun " alma" on syntynyt....(kivaa???) en oikein tiedä, ovat verrattavissa niihin brittiläisiin siivoustäteihin jotka ovat telkkarissa. Ei sen puoleen ettenkö olisi kiitollinen...mutta tiedätte varmaan tunteen. Silloin kun esikoinen syntyi oli aivan mahtavaa tulla kotiin kun tuo " teho kaksikko" oli känynyt siivoamassa, olivat vahanneet lattiatkin joten se kertoo varmaan tasosta =) ettei vaan pölyrättiä heilutella. Kakkosesta sentään tehtiin siivous viikkoa ennen synnytystä siten että olin itse kotona ja äiti oli auttamassa, mies sitten teki pikku siivouksen ennen kuin haki meidät kotiin.
Hieman kyllä houkuttaisi, antaa kaiken olla ja odottaa että toiset tulisivat siivoamaan...mutta kehtaisiko?
Alma pyörii ja rytkyttää iltaisin aivan kamalasti, varsinkin jos istun siitä ei tykkää ollenkaan luultavasti tila on käynyt ahtaaksi joten on raasulla tukalat oltavat, kaksi piippuinen asia tulisi jo ulos ja toisaalta ei ihan vielä =)
Tään edessä itketys kevät juhlat.
JB72 & Alma rv 36+3
Onnea vauvan saaneelle! nimimerkki jo unohtu....
Paljon on porukkaa loppusuoralla, voimia teille loppuaikaan.
itselle ei mitään kummempia. Pahoinvointi on onneksi ruvennu helpottamaan mutta tilalle tuli sit liitoskivut. en aivan vielä niitä odotellu viikkoja kun on nyt 14+6. Mietityttää kuinka niiden kans pärjää loppuun asti kun näin varahin alkasivat. Hoitaja kun olen niin työ on paljon kävelyä, nostamista ym. Mutta yritetään sitkeästi.
Nyt lapset vasta uskovat että meille on tulossa vauva vaikka jokin aika sit asiasta kerroimme. Appivanhemmille kerroimme pari päivää sitten ja lopulle suvulle sanomme la, tai eipä sitä kertoa tartte jos yhtään osaa kattoa.
Ahdistuin ostamaan äitiysfarkut kun mitkään housut ei mahdu jalkaan enää, mahan kohdalta ahdistaa niin että on tosi hankala olla.
et semmosta. nyt pitää lähteä hakemaan esikoista eskarista ja sit kukka ostoksille sunnuntaita varten.
OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!
72oinas 14+6
Ajattelin aloittaa uuden pinon tälle viikolle kun ei vielä näyttänyt olevan.
LapaLepa kera pikkuprinssin 1 kk 3 pv