Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touhukasta torstaita huhtikuiset pääsiäispupujen odottajat

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaivasi niin kun en löytänyt vielä ja päivä on jo pitkällä. Missähän kaikki huhtikuiset luuraa. Ilmeisesti on aika touhukas torstai kun ei ehditä koneelle. Itsellä kyllä on aikaa nyt ku oon saikulla. Tarkotus ois ommella vielä vauvalle lakanoita ja ehkä pestäkin niitä. Oon ajatellu että samahan tuo on pestä kun ei nyt oo muutakaan niin tärkeää tekemistä. Eilen sain valmiiksi pinnasuojan ja pakkohan se oli heti asentaa sänkyyn. Suloinen vaikka ite sanonki :)

Mun päivät on aika vaisuja kun liikkuakaan ei sais älyttömästi ja yksikseni täällä nökötän.

Semmonen tuli muuten mieleen kun kävin eilen neuvolassa ja sf mitta ei ollu juuri kasvanu kolmessa viikossa mutta lääkäri sanoi, että hyvin on kasvanu. Tosin vauva oli mennyt raivotarjontaan, mikä voi varmaan vaikuttaa asiaan mutta aika jännä homma. Onko muilla samanlaista. Missä asennossa teidän vaavinne on?

lyyli rv 28+5

Vierailija
2/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona tässä jo lasten kanssa käytiin vähän touhuilemassa. Sää vain on hiukan ikävä: pakkasta ei juuri ole, mutta kostea viima. Noin tunti vain ulkona viihdyttiinkin; iltapäivällä uusi yritys! Kuitenkin saatiin hiukan happea, ja koiralle heiteltiin keppiä, mikä käy hauvelin tämän päivän lenkkeilystä (on nimittäin NIIN liukasta, ettei juuri huvita lenkille lähteä!).

Me nukuttiin tänä aamuna lasten kanssa oikein ennätyspitkään; puoli yhdeksään! Yleensä ollaan viimeistään seiskalta ylhäällä. Taitaa univelat painaa, joita kertyi tossa lasten ollessa kovassa flunssassa. Noh, nyt niitä on hiukan sitten tasoiteltu!

(.) ei mitään uutta kuulu tänään. Eilen oli vähän hiljaisempi päivä, ja tänä aamunakin ollut vain hentoista liikehdintää. Eilen, kun iltapäivällä lenkitin koiraa ja työnsin lapsia rattaissa, niin lantionaluetta/alavatsaa kivisteli liki koko matkan, liekkö ollut suppareita? Mä olen aivan ulalla näistä tuntemuksista, kas kun ei mulla aiemmissa raskauksissa ole mitään ollut!

Mutta eipä tänään pidempiä jorinoita näin " aamutuimaan" , täytyy lähteä mannapuuron keittoon!

Hauskoja torstaitouhuja siis!:)

tilda 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin viime neuvolassa, että vauva oli raivotarjonnassa jo. Ja mikäli sf-mittaa on mitannut eri henkilö kuin edellisella kerralla, niin luvut voivat heittää kovastikkin, joten ei kannata murehtia asiasta.

Vierailija
4/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä vielä uusi huhtikuinen päätti kirjoitella kuulumisia. Ahkerasti olen seurannut keskusteluja, mutta ajattelin nyt että jospa saatais pinoa suuremmaksi!!!:) Viikkoja nyt 28+2..huhtikuun 4. ois la! Minulla supisteluja ollut viikolta 18 lähtien. Pariin otteeseen säännöllisiä ja kipeitä, tullut ihan 2-4 min välein, rauhottunut sitten parin tunnin jälkeen. Veden juonti ensiapuna. Eilen sitten menin äitipolille. Lepoonhan minut määrättiin. Paikat pehmeät, kohdunkaula lyhentynyt 4.2cm>2.5cm, ulkosuu sormelle auki, sisäsuu onneksi vielä kiinni! Pääsin kuitenkin kotiin, vaikka lääkäri ehdottikin osastolle ottamista. Lupasin levätä kotona..vaikka töitähän tuo 1,5v esikoinen teettää...nyt eletään päivä kerrallaan.

Onko muilla vastaavaa...tarviiko mun olla hirveän huolissaan!!!???

Myöhemmin lisää...kitinästä päätellen päiväuniaika!!:)

-elli 28+2

Vierailija
5/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas tänä aamuna huomasi, että Olli on ollut mummilassa -ja eilen illalla. Kaikki asiat mitkä on olleet ei piti testata, jos vaikka olisi la-ti välillä muuttuneet. Muuten oli kyllä ollut ilmeisesti vähän ikävä, kun en tiistai- iltana edes vessaan saanut mennä. Sylissä melkein istui, kädet kaulan ympärillä ja hoki " Ai-ai" :)

Söpöä!

Pitäisi kai potalla ruveta pikkuhiljaa käymään, ettei sitten huhtikuussa olisi kahta täyttä vaippahousua. Alkaa tuo ensimmäinen vuosi kuitenkin olemaan melkein lopussaan. Toisaalta kesällä olisi helpoin -pitää vähän miettiä :)

Maha- asukilla edelleen sama meininki. Supistuksia yms. on hetkittäin paljon ja tekevät kipeää -mutta pitäis olla harjoitusta vaan. Jos tämä nyt jatkuu tälläisenä, niin kyllä jossain vaiheessa on pakko tapahtuakin jotain. Ei kyllä vielä muutamaan viikkoon ainakaan :)

8.2 on neuvola, että on siihen mennessä jotain tapahtunut jos on tapahtuakseen. Mutta vielä oli kuitenkin tiistain lääkärissä kaikki " mitoissaan" ja kiinni.

Neuvolasta tulikin mieleen... Tämä entinen täti lähti opiskelemaan vanhoilla päivillään ja nyt on sijaisena sitten loppu ajan ihan kivan tuntuinen täti. Sijaisen on itse saanut valita, että eiköhän tuo ole aika samanlainen kuin Anne kunhan ensin vähän tutustuu paremmin.

Jaahas! Kai sitä täytyisi noihin askareisiin palata, ettei päivä mene ihan hukkaan :)

Muuten meillä paistaa aurinko!!!!!!!

-viivi_84

Vierailija
6/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on kaunis, ulos en silti oikeen uskaltaudu ku täällä on käynyt tyypillisesti: kaikki lumet on sulaneet jääksi. Luistimilla lähinnä uskaltautuis ulkoileen...

Mun yöt on alkanu oleen tosi risaisia, herään joka kyljen käännöllä, vessassa ei onneksi tarvi juosta ihan päntiönään, mutta tosiaan tuo mahan veivaaminen aina toiselle puolelle kääntyessä alkaa rasittaan. J a kaiken lisäksi siippa ei herää kelloonsa, vaan mun täytyy sanoo et sammuta se. Ja siinä karkaa viimonenkin uni. Korvaukseksi otinkin tuossa aamupäivällä tunnin unoset. Jopas teki hyvää.

Täällä kans vietettiin masussa eilen lepopäivää, piti välillä oikeen heilutella mahaa että ollaankos siellä ollenkaan menossa mukana. No, tänään on sitten enemmän taas tuntunu liikkeitä, mutta taas on sintti jalat alaspäin, mulla se tietää sitä että ei ne liikkeet tuunnu kun muljuntana ja sitten potkuina tonne alas. Kun jalat on ylöspäin niin sillon saa metsästellä kantapäitä ja liikkeet näkyy tosi hyvin päällepäinkin.

Elli: mulla on suht sama tilanne kun sulla, neuvolalääkäri sanoi et auki sormelle, synnärin päivystävä (kävästiin maanantai-iltana) sanoi et ei se auki ole, pehmennyt ja kuopalla muttei saa sormea kanavaan. Luotan kuitenkin enemmän siihen synnärin lääkäriin, on kuitenkin erikoislääkäri. Tilanne on kuullema enemmän kuin tyypillinen uudelleensynnyttäjällä. Tokasta mulla oli sama tilanne samoilla viikoilla, mut en ehtiny lepäileen kun esikoinen oli vuoden. Ja silti meni kaks päivää la yli. Eli toiveikkaana ja suht luottavainen ite oon. Lepolinjalla täälläkin ollaan, ei kuitenkaan vaadi täysmakuutusta eikä sairaalahoitoa. Sain myös supistuksenestolääkettä, lääkärin mukaan pitäis hillitä kohdun supisteluherkkyyttä. Sen ne tekeekin. Edelleen supistelee, muttei niin paljon eikä ollenkaan niin napakasti.

Nyt opintojen pariin jotta sais valmista ennenkuin sintti päättää maailmaan tulla.

käärö3 ja sintti 28+1

Vierailija
7/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu taas, tuntuu meitä olevan muitakin jotka on lepoon määrätty.

Minä taas vielä huonolla omallatunnolla vein pojankin (5v) hoitoon tytön eskarin ajaksi, että saan tosiaan levättyä. En tiedä, kun jotenkin olen tottunut pitämään lapset kotona jos olen itse sairaslomalla, niin vaivaa tuo asia aina vaan! Paitsi, meinaan pitää poikaa äitiysloman alkaessa hoidossa 3x4 tuntia/vko, eli juuri tuon tytön eskarin ajan, samassa paikassa kun ovat hoidossa. Tytön päivähoitosopimus päättyy kun äitiysloma alkaa. Kyllä tuota pojan hoitoasiaa on pähkäilty! Jos kyseessä olisi jotain kaksi-kolmevuotias, pitäisin kotona vauvan kanssa, mutta tuon ikäisellä on jo se oma kaveripiiri muodostunut.

Keskustelin tästä asiasta pitkään meidän kunnan päivähoidon päällikön kanssa, ja hän suositteli, juuri tuon iän huomioon ottaen, että poika jatkaa osa-aikaisena hoidossa kun olen äitiyslomalla. Ja toinen asia, mikä painoi vaakakupissa, oli ensi syksynä alkava eskari pojalla. On kuulemma paljon vaikeampi aloittaa taas sitäkään elokuussa, mikäli sitä ennen on " vaan" kotona puoli vuotta, kun kuitenkin ne samat tutut hoitokaverit jatkavat saman paikan eskarissa. Sovittiin sitten niin, että kun tytöllä loppuu eskari touko-kesäkuun vaihteessa, niin siitä alkaa myös pojalla kesäloma sinne eskarin alkamiseen asti. Että kesän vietämme sitten tiiviisti yhdessä :) Ja silloin on muutenkin helppo sitten tavata kavereita, vaikkeivat hoidossa näekään.

Ja apua, minun pieni tyttöni aloittaa ensi syksynä koulun :) Luultavasti äitiä jännittää enemmän kuin lasta... Meillä on sillä lailla kivasti nuo tulevat koululuokat, että samassa eskarissa olleet pääsevät samalle luokalle, niin on tuttuja kavereita jo ennestään.

Kylläpä tulikin taas juttua isommista lapsista! Miten te muut, joilla on lapsia ennestään, meinaatte hoidot ja muut järjestää kun äitiysloma alkaa, vai otatteko isommat kotiin? Kun minä täällä hoen itselleni kuin mantraa, että en ole huono äiti vaikka poika jatkaa sen 3x4 tuntia viikossa ryhmiksessä ja minä olen kotona... no, ehkä minä vielä jossain vaiheessa uskon itseäni, kun kerran se päivähoidon päällikkökin sitä suositteli.

Oma napa voi edelleen hyvin ja paksusti, olossa ei edelleenkään ole valittamista, siksi tämä sairasloma niin hullulta tuntuukin! Olen pessyt tänään kaikki 50-ja 60-senttiset vaatteet tulokasta varten, lakanoita ajattelin kanssa vielä pestä. Kyllä meillä niitä vaatteita vaan onkin, kun kaikki on isommilta säästetty. Otettiin silti äitiyspakkauskin, onpahan vauvalle jotain omaakin. Ja tulee varmaan vielä jotain vaatetta silti ostettua, vaikkei tosiaan tarvittaisi ensimmäiseen vuoteen mitään. Ja varmaan niitä saadaankin taas kun vauva on syntynyt.

Minä muuten huomasin tänään uuden asian itsessäni: rinnoista tihkuu jotakin maidon esiastetta tai vastaavaa, sellaista vaaleampaa kuin varsinainen maito. Meinasi miehellä kai mennä kahvit töissä väärään kurkkuun, kun juuri kahvitauolla hänelle soitin kertoakseni tämän " uutisen" . Mies vastasi puhelimeen ihan normaalisti, ja minä vaan töksäytin " mun tissit vuotaa" . Toivottavsti ei ollut volumet kovin isolla luurissa, ettei koko kahvihuone kuullut :) Mutta se vaan tuntui jotenkin niin isolta ja tärkeältä asialta sillä hetkellä, että oli pakko kertoa heti! Varsinkin kun aikaisemmissa raskauksissa en muista tällaista tapahtuneen, ja muutenkin minulla ei ole missään vaiheessa imetystä maitoa mitenkään liikaa tai liian helposti tullut.Tuntuu jotenkin ihanalta tämä nyt jo, antaa uskoa tulevaan imetykseen :)

Kylläpäs minä tosiaan innostuin kirjoittamaan, tämän siitä saa, kun joutuu viettämään aikaa yksin kotona... Pitää lähteä hakemaan lapset kotiin, eipä taas sen jälkeen ole tekemisen puutetta!

Eusenia 27+3

Vierailija
8/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin tuulee aika raskaasti ja vesikeli kun on,niin piha on ennätysliukas.Käytin sitä sitten tekosyynä,enkä lähtenyt muksujen kanssa pihalle tänään ollenkaan...Sain molemmat päiväunillekin joten tänään saan istua hetken koneellakin rauhassa.Kivaa!

Vatsakuulumisia ei oikein ole jaettavaksi,siellä se pörrää ettei tartte huolestua...Mahtaa istuskella takamuksellaan.Istukoot vielä,kunhan ennen huhtikuun puoliväliä kääntyis!

Aurinkoa odotellessa,voikaa hyvin.

Vierailija
9/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näkyykin olevan jo sairaslomalla, minä olin ajatellut selvitä töissä ihan tuonne normaali äitiysloman alkuun, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tietenkin riippuu minkälaista työtä tekee, itse teen ihan istumatyötä ja sen kyllä välillä huomaa selän väsymisenä.

(.) Vauva tuntuu pyörivän vielä kuin hyrrä, tai sitten en erota käsiä jaloista. Potkut alavatsaan tuntuvat kyllä todella epämukavilta, odotan että kääntyisi oikeaan asentoon ja pysyisi siinä, en kyllä yhtään muista edelliskerroista milloin näin on tapahtunut. Huomenna olisi neuvola/lääkäri saapi nähdä mitä sanoo.

Tuossa jonkin aikaa sitten kirjoittelin että olin kadottanut äitiys korttini niin olinkin jättänyt sen neuvolaan edelliskerralla, huh onneksi löytyi, olisi ikävä kadottaa kaikki alkuraskauden merkinnät.

Tuohon sisaruksien hoitoasiaan vielä, onneksi en joudu sitä nyt miettimään iso-veljet kun ovat jo 11 ja 13v. Silloin kun nuorimmainen syntyi esikoinen kyllä oli kotona, mutta hänhän oli vasta 1v ja 10kk eli ei kaivannut päiväkoti kavereita.

Vierailija
10/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pakerran, ja koko ajan pieni ajatus kulkee viimeisen keskeneräisen koulutyön pariin... Viime viikonloppu meni flunssaa potiessa, eli loistava tilaisuus tehdä homma loppuun meni siinä, kun ajatus ei oikein kulkenut.

Masu juttuja: Eilen oli epelillä vähän rauhallisempaa, mutta aina välillä osuu jonnekin jokin liike. Ukko-kulta tapansa mukaan taas tarttui lujaa tisseistä kiinni ja yllätys oli melkoinen kun paitani kastui! Melkoinen lypsyote, auts. Olen kerran aiemmin huomannut pienet täplät paidassa, joskus joulunpyhinä. Tämä herra naureskelemaan että maltas nyt vielä muutama kuukausi, mutta mitäs hän kiusaa pienen eväitä, rupeaahan ne siitä pitelemisestä kuvittelemaan ties mitä.

Sitten olisi jo kiiiru lapsivakuutuksen kanssa, täytyy vielä soitella sukulaiselle, että mistä ovat kaikille viidelle ottaneet...

Hauskaa ja aurinkoista päivänjatkoa!

Huliana ja nupero rv 25+3

Vierailija
11/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveikkaasti ajattelin meneväni jo tiistaina töihin. Lääkäri käski elää nyt tämän viikon normaalisti ja niinhän sitä sitten on eletty. Paitsi että päiväunet täytyy tietysti nukkua :-) Tänään olen siivoillut lastenhuonetta ja vaihdoin petivaatteet. Tuli jotenkin sellainen siivousfiilis kun ulkonakin paistaa aurinko. Ihanaa miettiä, että parin kuukauden päästä on jo kevät!

Noista päivähoitoasioista: Meillä lapset ovat olleet nyt hoidossa 3 päivää viikossa kun itse olen ollut saikulla. Kotipäivinä helposti kysellään kavereiden perään ja ihan mielellään nuo ovat tarhaan lähteneet ja päivät sujuneet hienosti. Isompi 5v. tykkää pelata kavereiden kanssa sählyä ja jalkista sekä leikkiä ritarileikkejä. Nuorimmainen täyttää huhtikuussa 3v ja innoissaan lähtee leikkimään kotileikkejä ottaen oman nuken mukaansa. Muskarista ja liikuntasalissa möyrimisestä juttelee myös tohkeissaan kotona.

Äitiysloman ajan nuo molemmat jatkavat tarhassa sen 3 pv viikossa ja jäävät tod. näk. kesälomalle sitten toukokuun lopussa.

Jaaha, nyt täytyy alkaa vielä päivätorkuille ja sen jälkeen ehtii vielä paistamaan sämpylöitä ennenkuin lähden ulkoilemaan ja hakemaan nuo lapsukaiset kotiin.

Torstain jatkoa ja aurinkoista mieltä!

Pikkis rv 28+2

Vierailija
12/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä,että Huhtikset ovat taas aktivoituneet.Kiva lukea muiden kuulumisia!!

Meillä täällä on aurinkoinen ilma ja niin keväinen.Ikkunasta katsottuna.Ulos mentäessä sitten saisikin olla oma hiekkasäkki mukana.Liukasta riittää ja olinkin heittää nurin niskoin autosta kauppaan kävellessä.

Muutenkin,kun tuo kävely on sellaista ankkamaista,niin viipottavammaksi menee,kun saa varoa askeliaan jäisellä tiellä kulkiessaan.

Isäntä makaa vällyjen välissä ja potee ankaraa päänsärkyä.Ilmeisesti nyt vuorostaan tulossa flunssaan,jonka minä ja poika jo podettiin=(

Kurjaa,jos loppu talviloma menee sairastaessa...

Oma napa on ollut eilis illasta saakka hyvin hiljainen.Pientä vaimeaa liikettä on tuntunut,Ilmeisesti lepopäivä pienellä,että jaksaa sitten lauantaina juhlia veikan synttäreitä=)

Huomenna olisi vihdoin neuvola.Ihan ekana aijon pyytää sen Hb mittauksen.Kunpa ei olisi enää laskenut.4 viikkoa sitten oli 101...Väsymyksestä päätellen kyllä ollaan tultu taas alaspäin,vaikka kuinka noita rautatabuja syön.

Onko kenelläkään turvotus ongelmia?

Minä olen yrittänyt kaiken suolaisen laittaa niin minimiin,kuin mahdollista ja juoda paljon vettä,mutta silti turvottaa.

Jalat ovat sellaiset pökkelöt,että kyykkyyn on vaikeaa päästä ja jos lattialla pitää istua,niin en alkuunkaan saa koipia takapuolen alle.

Sormet on kuin hk:n siniset ja käsivarret alkavat pikku hiljaa muistuttamaan kippari kallen räpylöitä=D

Mieheni sanoi,että jos tästä vielä paljon aijon turvota,niin seuraava ultra joudutaan tekemään vaalimaan rekan läpivalaisu laitteessa...Hyvähän se on noiden ukkojen leukailla=D

Nyt ei auta muu,kuin aloittaa juhla siivoilut.

Niksu78 28+5

Vierailija
13/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eusenia kyseli noista hoitohommeleista: mulla on molemmat lapset kotona, ja pysyvät myös sitten, kun vauvi syntyy. Esikoinen 4v ja nuorimmainen 1½v, eivät itseasiassa ole vielä koskaan olleet tarhassa. Kun mä olin esikoisen ja juniorin välissä töissä, niin mun tätini hoiti esikoista kotona. Ja nyt viime syksynhän mulla oli kaverini lapset hoidossa täällä meillä.

Ei sun kannata tuntea huonoa omatuntoa siitä, että lapset ovat tarhassa, vaikka itse oletkin kotona! Se on heille varmasti kaivattua arkiruttiinia, ja ystävien kanssa peuhaamista.

Mulla sen sijaan on huoli siitä, että saako 4-vuotias riittävästi ikäistänsä seuraa ja touhua. Me käydään kaksi kertaa viikossa yhteisissä kerhoissa, ja sitten hänellä itsellään on kerran viikossa 4-vuotiaiden srk.kerho. Onneksi tuossa pihassa on myös lapsia aina iltapäivisin leikkikavereina. Yritän ajatella, että olemme tehneet päätöksen hoitaa lapset kotona, enkä kyllä haluakkaan viedä heitä hoitoon. Mutta silti mietin välillä, että teenkö hallaa lapsilleni? Sitten taas ei tietenkään tiedä, kun tämä masuvauva on täyttänyt 1½-2 vuotta, ja täytyisi taas alkaa ajattelemaan työmarkkinoille palaamista... HUI!

Niksu: mullakin on hb matalalla. Viimeksi neuvolassa se oli 100. Näin mulle aina käy raskausaikana, ja sit viikko pari synnytyksen jälkeen se taas pompsahtaa sinne 140-150:een! Don´t worry!:)

..ja näin TAAS tarinoi tilda...

Vierailija
14/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

aurinko paistaa niin ihanasti. Oli oikein mukava kävellä tuonne Keskussairaalalle, ei ollut niin liukastakaan kuin pelkäsin.

Meikäläisellä oli siis tänään se piikityksen opettelu. No, eihän tuolla sairaalalla ollut Klexanea, joten ihan papereista joutuivat neuvomaan. Mutta ei tosiaankaan pitäisi olla kummoinen juttu. Hoitajan kanssa kyllä naureskeltiin, että minä en saa mahasta minkäänlaista poimua irti, kun on niin pinkeä. Joten kunhan tuikkaan sen neulan kärjen jonnekin mahan tai kainalopoimun seutuville.

Harmi, kun ei ollut mies mukana, kun lääkäri kuitenkin ultrasi. Viimeksi sanottiin, että opettelen vain piikityksen hoitajan kanssa. No, kuitenkin. Meidän vauveli on edelleen sen 1½ viikkoa isompi laskettuun aikaan verrattuna, vastasi nyt viikkoja 28. Painoarvio oli 1,2 kiloa. Sukupuoltahan me ei viimeksi saatu selville, ja tälläkin kertaa lääkäri joutui veikkaamaan. " Voi olla osa kivespusseja tai sitten häpyhuulet." Niinpä niin. Päätyi kuitenkin siihen, että veikkasi tyttöä todennäköisemmäksi. Ja ihan niin kuin olin arvellutkin, niin vauva on perätilassa.

Tässä lyhykäisesti tämän päivän kuulumiset. Mukavaa päivän jatkoa toivotteleepi,

Elliina 26+4

Vierailija
15/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mittaaja oli sama lääkäri! Tähän asti sf-mitta on huidellut ylimmällä käyrällä mutta viimesimmän mukaan ois tippunu nyt keskimmäiselle käyrälle. Huolta vähä lievittää tuo asennon muutos, koska edellisellä kerralla lääkäri sanoi vauvan olevan perätilassa tai poikittain (mikä kuulemma kasvattaa sf-mittaa) ja nyt se oli kääntyny raivotarjontaan. No jospa se kumminki ois kasvanu ihan tarpeeksi.

Vierailija
16/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen ekaa päivää saikulla (lääkäri määräsi kaks päivää) ku on ollut supistelua.

maanantaina oli lääkäri ja silloin todettiin että kohdun (jompikumpi: sisä- tai ulko) suu on auennut sentin (tai sormelle) ja on kuulemma hyvin tavallinen tilanne uudelleen synnyttäjälle, eikä tarvitse huolestua, mutta supistelut otetaan tosissaan ja lepohoitoon määrätään.

no, niin vain alkoi suppareita sitten tulemaan (aikaisemmin tässä raskaudessa ei ole ollut) ja lääkäriltä sairaslomalappu.

elli-81: meillä on sama LA (4.4.). ja sanoitko, että sulla on eka lapsi puoltoista vuotias? meillä odotellaan kolmatta.. esikoinen 3-vuotta ja kuopus 1vuosi 8 kk:tta.

onneksi lapset on päivähoidossa, joten saan levättyä nyt pari päivää kotona, mutta on sitä touhua sitten iltaisin senkin edestä. onneksi et joutunut jäämään osastolle vielä. minä olin kuopusta odottaessa lepohoidossa osastolla 11 päivää ja oli melko rankkaa (silloin oli viikot jotain 32-33) niin ja lapsi syntyi sitten vasta 40+4!

olen tässä miettiny, ku tosi moni huhtikuinen on nyt suppareiden takia saikulla ja lepohoidossa, että kuinkahan moni meistä vielä tuskailee täällä lasketunajan jälkeen? itselläni on jotenki tosi ristiriitainen olo, kun tottakai olen vaavin tilasta huolissani ja haluan pientä vielä kasvattaa masussa isommaksi, mutta sitten turhauttaa tämä varovaisuus, kun jotenkin tuntuu että yli ajan menee kuitenkin.

no, päivä (ja rv) kerrallaan kohti huhtikuuta ja kevättä!

kaikille hyvät päivän jatkot!

lotta, rv 28+2

Vierailija
17/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen päivä täällä etelä suomessakin!!!

Aamulla oli keskiraskauden lääkäri neuvolassa. Hb oli taas laskenut 106:teen, painoa omasta mielestäni oli tullut liikaa....Olen ollut hoikahko ja nyt jo painoa tullut n.13kg, kiitos himojen:(( Onneksi terkka ei ole sanonut mitään painonnoususta, hänellä itsellään on viisi lasta ja on mallia pyöreä. Pissat ja muut oli ok.

Sitten lääkäriin, joka oli eri kuin alkurask. lääkäri ja taisi olla paljon nuorempi kuin minä.. Nyt jälkeenpäin tuntui lääkärikäynti turhalta. Lääkäri kuunteli sydänääniä yhdestä kohtaa mahaa, eikä ollut löytää niitä, itse en alkanut panikoimaan, koska tunsin liikkeitä samaan aikaan, lääkäri tuumas että sai ne äänet, mutta vauva häipyi jonnekkin, eikä seurannut doplerilla. Häpyluu säryistä ei osannut sanoa juuta tai jaata eikä muistakaan vaivoista. Kohdun ulkiosuu oli sormelle auki, muuten paikat taisi olla kiinni..Itse useasti synnyttäneenä en panikoinut siitäkään, kun tuumas sf mitan olevan liian ison, 26cm, en ees usko että oma terkka olisi saanut niin isoa lukua.

Oma (.) : Pidin loppupäivän töistä vapaana, menin katsomaan alesta jotain vaatetta ja löytyihän sieltä muutama vauvallekin. Supistelikin kotimatkalla oikein mojovasti:-o

Masukki taitaa kanssa istuskella kohdussa, pari päivää on pissattanut jatkuvasti ja potkut tuntunut kohti virtsarakkoa.

Sisarusten hoidosta on ollut täällä puhetta, meillä lapset jatkavat puolipäiväsenä, kun jään töistä pois, isompi on eskarissa ja poika täyttää maaliskuussa 5, kaipaa kavereitaan ja tohinaa päiville, kun meillä ei päiväsaikaan ole pihallakan isompia lapsia.

Visio keväältä on, että kun pääsen mahasta ja pääsen vihdoinkin liikkumaan, karistan mahd. nopeasti raskauskilot vauvaa työnnellen pitkin maita ja mantuja, saas nähdä riittääkö energia toteutukseenkin;-)

Ponnari & Masukki 26+5

Vierailija
18/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yritti aamulla vähän aurinko pilkistää pilvien välistä, mutta eipä se ennättänyt kunnolla edes nousta, kun pilvet piilottivat auringon kokonaan. Sitten onkin ollut todella ankean harmaata ja tuulista. Lisäksi tiet ovat karmivan liukkaat, joten varovainen saa kyllä olla, jos ulos uskaltautuu. Välillä on täällä satanut vettä, välillä räntää.

Minullakin on alkanut esimaitoa herumaan. Olin ihan ihmeissäni, että eihän esikoisen odottajalla voi näin varhaisessa vaiheessa mitään maitoa herahdella. Niin sitä kuitenkin näyttää tulevan. Lähinnä yöllä, sänkyyn asensinkin lakanan alle vielä pyyheliinan suojaksi, ettei kovin patja sotkeutuisi. Vaatteisiin ei ole päivän aikana juuri tullut, enkä ole vielä sen vuoksi liivinsuojuksia joutunut käyttämään. Toivottavasti heruminen ei vilkastu enää ennen synnytystä, ettei ihan turhaa joudu värkkäämään kaiken maailman suojien kanssa. Toisaalta, elättelen toiveita, että maitoa nyt sitten alkaa ihan mukavasti ja riittävästi tulla vauvan synnyttyä.

Vähän minua jänskättää se huominen ultra, jossa tarkastetaan paikkojen todellinen tilanne. Neuvolalääkärihän arvioi, että on epätavallisen paljon jo pehmennyt kohdunkaula. Sinällään hassua, kun olen ollut erityisäitiyslomalla jo syyskuun puolesta välin, joten lepoa on ainakin ollut. Saa nyt nähdä, mitä lääkäri huomenna sitten tuumaa. Olisi mukava, jos samalla vilaistaisiin vauvaakin lähemmin. Olisimme halunneet tietää vauvan sukupuolen jo rakenneultrassa, mutta vauvan asennon vuoksi sitä ei silloin voinut edes arvuutella. Jospa nyt näkyisi edes vähän??? Vaikka tärkeintä minulle nyt kyllä on, että vauvalla olisi kaikki kunnossa, eikä mitään ihan hälyttävää havaittaisi. En todellakaan haluaisi vuodelepoon joutua jo tässä vaiheessa!

Yllättävän monella meistä on kyllä jo ongelmia ollut suppareiden kanssa, toivottavasti kuitenkin selviydymme masuasukkainemme sinne lähelle huhtikuuta kuitenkin. Olisihan tuo jotenkin mukavampaa synnyttää vauva normaaliaikaan ja saada pian sitten kotiinkin.

Kissankello 28+0

Vierailija
19/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin valuu tisseistä maitoa..valu edellisessäkin raskaudessa jo viikolla 15+..miehelle on hauskaa kun maitoläikät välillä paidassa, enkä oo huomannu=)

Vierailija
20/22 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ryydytään lentokentällä kun blondi matkavaraaja ei ollut tajunnut ottaa mulle muutoskelpoista lippua :-( Olin jo aamulla palaverissa Oslossa, ja sitten iltapäivällä täällä Tukholmassa. Nyt sitten joudun venaamaan melkein kolme tuntia kotimatkaa, kun en saanut vaihdettua aikaisemmalle lennolle....grrrr.

Onneksi ei kukaan ole kysynyt vatsastani mitään. Hankin kyllä lääkärintodistuksen, mutta tämä sama näppärä sihteerikkö ei sitten faksannut sitä lentoyhtiöön kun en lennäkään Finnairilla vaan SASilla ja todistuspohjassa oli Finskin logo...Jepjep. Olen tehnyt koko viikon pitkää päivää, esikoinen on kipeä ja herää x kertaa yössä joten olen nukkunut max. 5-6 tuntia/yö koko viikon (ja senkin pätkissä) ja tänään olen lähtenyt kotoa jo kuudelta... Ymmärrätte varmaan, etten ole ihan huipputuulella.

Onneksi olo on hyvä, zombie-väsymystä lukuunottamatta. Ei supisteluista tietoakaan täällä vaikka kakkosta jo odotan.Käyköhän taas niin, että ekat supistukset tulevat vasta kun oksitosiinitippa tuikataan käteen...Sitten se onkin menoa - en muista tytön synnytyksestä kuin yhden 7 tuntia pitkän supistuksen...Auts.

Heppuli tuntuu viihtyvän raivotarjonnassa mikä sopii mulle mainiosti. Turvotusta ei ole vielä, viimeksi säästyin siltä kokonaan *koputtaa puuta*. Aamulla olisi neuvola pitkästä aikaa. Hemppaa ei meidän neuvolassa oteta kuin kerran alussa ja kerran lopussa, pissanäyte sentään joka kerta. Mies oli kultainen ja vei mun näytteen aamulla neuvolaan kun itse lähdin jo ennenkuin avasivat. Oletteko jo käyneet monta kertaa neuvolassa? Mulla on huomenna vasta neljäs kerta, " virallisesti" vasta kolmas. Luulisi käyntien tihenevän pikku hiljaa, mutta mistä sitä tietää. Tuntuvat olevan aika säästölinjalla ainakin täällä meillä.

Jaahas, jos kävisi katsastamassa kauppojen tarjonnan ja sitten tekisi hetken töitä vielä. Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti masukit pysyvät vatsassa vielä muutaman viikon!

Pipsukka 28+4