Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää. Kun heteronainen haluaa pariutua, heteromiehen kanssa, se onnistuu helposti. Mutta kun heteromies haluaa pariutua heteronaisen kanssa, se ei onnistu, ei sitten millään.
Kenen kanssa ne naiset siis pariutuvat?
Eli kun muodostuu heteropari, siihen kuuluu mies ja nainen, mutta kuitenkin vain nainen löytää kumppanin, mies ei.
En ymmärrä.
Tätä olen vahvasti miettinyt myös.
Keitä ne pariutuvst miehet sit on, kun ei kukaan kerran kelpaa???
Joskus olin itse tinderissä ja valitsin vain niitä jotka olisivat voineet oikeasti itseä kiinnostaa. Löysin pinosta n.10 kiinnostavaa.
Matsejä ei tullut kuin 4.
Oli helppo keskustella ja keskittyä niihin neljään ja parisuhdekkin löytyi. Eli tinderissä nyt 1 mies vähemmän
Joo tämä incel-matematiikka on minustakin kiinnostavaa. Siis naisille ei kuulemma kelpaa kuin alle 10 prosenttia miehistä, ja silti kaikista yli 30-vuotiaista selvä enemmistö on parisuhteessa. Ketä nää kaikki pariutuneet on?
Ni riippuu varmaan miten ton matikan rakentaa. Suurin osahan löytää kumppanin jo välillä 16-25v. Sit ne perheen perustamiset ymssit. Mutta jos katotaan sitä Tinderiä ns. aikuisten vinkkelistä, eli vaikka nyt 35v+. Tuolloin game on totally different. Silloin nainen tietää mitä haluaa, ja sanon tuon osittain sarkastisesti. Tietää että haluaa sen urheilevan, sosiaalisesti lahjakkaan keskustelijan, vähintään nelisen tonnia tienaavan ja sitä rataa. Ja vaikka kriteerit ei olekaan ikään kuin paperilla ns. liian kovat, niin tuota massaa edustaa se 10% miehistä. Mutta nuorena se on ollut eri peli. Kaikki oli solakoita, rahattomia opiskelijoita jne.
Jos sinä kirjoitat Tinderiin samalla tavalla mitä tuohon, niin en yhtään ihmettele, että et saa mätsejä. "Tuolloin game on totally different", etkö tosiaan osaa kirjoittaa suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan nyt vanhana panomiehenä vinkin kaikille miehille jotka etsivät kumppania. Jos arviot oman ulkonäkösi olevan vaikka 7 asteikolla 1-10, etsi naista joka on suurinpiirtein 4-5. Naiset arvioivat oman ulkonäkönsä käytännössä aina n. 2 numeroa paremmaksi kuin ovat todellisuudessa. Tämä ei ole pelkästään oma havaintoni vaan ihan tutkittu juttu. Eli jos haikailet suurinpiirtein ulkoisesti omantasoistasi, naisista valtaosa kokee, että et paini ihan samassa sarjassa.
Tätä kutsutaan realiteettien tunnustamiseksi. Jos haluat oman tasoisesi, sinussa pitää olla jotain poikkeuksellista; hyvä ammatti, paljon rahaa, olet julkkis tai menstyvä urheilija/ taiteilija tms.
Tai sitten haet puolison ulkomailta. Suosittelen Filippiinejä tai Thaimaata.
Jännä tää tasoteoria, kun siinä tasot määrittyvät miesten mieltymysten mukaan, mutta naisten mieltymyksillä ei näy olevan mitään merkitystä. Eli miehet määrittävät sekä naisten että miesten tasot, ja jos naisten mieltymykset eivät noudata miesten toivomaa tasoasteikkoa, todetaan naisten toimivan "väärin". Miesten tasokäsityksissähän ei tietenkään voi olla mitään vikaa...
Tämä on sitä kuuluisaa miesten "logiikkaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan nyt vanhana panomiehenä vinkin kaikille miehille jotka etsivät kumppania. Jos arviot oman ulkonäkösi olevan vaikka 7 asteikolla 1-10, etsi naista joka on suurinpiirtein 4-5. Naiset arvioivat oman ulkonäkönsä käytännössä aina n. 2 numeroa paremmaksi kuin ovat todellisuudessa. Tämä ei ole pelkästään oma havaintoni vaan ihan tutkittu juttu. Eli jos haikailet suurinpiirtein ulkoisesti omantasoistasi, naisista valtaosa kokee, että et paini ihan samassa sarjassa.
Tätä kutsutaan realiteettien tunnustamiseksi. Jos haluat oman tasoisesi, sinussa pitää olla jotain poikkeuksellista; hyvä ammatti, paljon rahaa, olet julkkis tai menstyvä urheilija/ taiteilija tms.
Tai sitten haet puolison ulkomailta. Suosittelen Filippiinejä tai Thaimaata.
Jännä tää tasoteoria, kun siinä tasot määrittyvät miesten mieltymysten mukaan, mutta naisten mieltymyksillä ei näy olevan mitään merkitystä. Eli miehet määrittävät sekä naisten että miesten tasot, ja jos naisten mieltymykset eivät noudata miesten toivomaa tasoasteikkoa, todetaan naisten toimivan "väärin". Miesten tasokäsityksissähän ei tietenkään voi olla mitään vikaa...
Todistetusti asiat eivät ole niin kuin lainaamasi kirjoittaja väitti.
Naiset eivät niinkään arvioi omaa tasoaan yläkanttiin, vaan miesten tason alakanttiin. Naisten silmissä 80% miehistä on keskivertoa rumempia, kun taas miehet arvioivat naiset Gaussin käyrän mukaisesti. Seiskan nainen näkee ysin miehen seiskan miehenä, eihän ysin mies ole täydellinen kalsarimalli, vaan juuri hänen makuunsa oleva raamikas ja jykevä tavallinen mies.
Tämä ei kuitenkaan johda siihen, että naiset pääsisivät pariutumaan (tällä viittaan monogaamisiin parisuhteisiin) Tinder-tasojen perusteella ylöspäin, koska pariutuminen tapahtuu livenä. Jos niin olisi, että seiskan ja kasin naiset veisivät ysin ja kympin miehet, keiden kanssa ysin ja kympin naiset sitten pariutuisivat?
Tämä johtaa siihen, että naisilla on valtavasti "Tinder-suosiota", mutta jostain kumman syystä ne valitut miehet eivät olekaan vakavissaan kiinnostuneita.
121212
Voi helvata mitä paskaa.
aiheen sivusta, mutta jännä miten naisille on tosi vaikea tunnustaa, että heille ei kelpaa ”perus-mikko”. Enkä sano sillä että pitäisikään kelvata, sanon vain että tuon tunnustaminen on naisille ylivoimaisen vaikeaa. Ehkä eivät tajua sitä itse. Tai sitten ajatellaan, että ”perus-mikko” on jotain aivan muuta kuin mitä se oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
aiheen sivusta, mutta jännä miten naisille on tosi vaikea tunnustaa, että heille ei kelpaa ”perus-mikko”. Enkä sano sillä että pitäisikään kelvata, sanon vain että tuon tunnustaminen on naisille ylivoimaisen vaikeaa. Ehkä eivät tajua sitä itse. Tai sitten ajatellaan, että ”perus-mikko” on jotain aivan muuta kuin mitä se oikeasti on.
Määrittele perus-Mikko, joka ei mulle kelpaa? Lähes kaikki ihmiset ovat joku perus, ja suurin osa on kelpuuttanut. Mikä on tää mystinen mikko, josta mun tarttis tunnustaa, ettei kelpaa? Tosin ei siis suurin osa kelpaakaan. Kyllä sen tarvii olla vain se yksi, joka kiinnostaa. Jos kiinnostaa useampi yhtäaikaa, silloin yksikään ei ole tarpeeksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele perus-Mikko, joka ei mulle kelpaa? Lähes kaikki ihmiset ovat joku perus, ja suurin osa on kelpuuttanut. Mikä on tää mystinen mikko, josta mun tarttis tunnustaa, ettei kelpaa? Tosin ei siis suurin osa kelpaakaan. Kyllä sen tarvii olla vain se yksi, joka kiinnostaa. Jos kiinnostaa useampi yhtäaikaa, silloin yksikään ei ole tarpeeksi hyvä.
Suomessa se perus-mikko on 175cm ja 89kg keskivartalolihava pottunokkainen mies, jolla on alkava pälvikalju ja karkaava hiusraja niissä ohuen hentoisissa hiuksissaan. Leukaa on yhtä paljon kuin hjalliksella ja parta ei kasva tasaisesti. Luonteeltaan introvertti, joka ei puhu kuin humalassa. Silloinkin juttelee lähinnä autoista ja musiikista. Töissä konepajalla, palkka jää kolmoseen, lisien kanssa toki vähän yli. Käy pelaamassa sählyä kerran viikossa, JOS polveen ei särje. Sellainen on ihan tavallinen perus-mikko. Hän haluaa puolisokseen ihan tavallisen perus-minnan.
Ok, tunnustan, ettei mulle kelpaa perusmikko, jos on sellainen, et puhuu vain humalassa ja silloinkin autoista. Mut mistä keksit väitteen, et naiset eivät tunnusta...kun ei tuollaista sinun kuvailemaa tyyppiä ole missään yleisesti määritelty ja sitten äänestetty, kelpaako vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö niaten hyväntekeväisyyttään vastailla miehille, joista ei ole kiinnostunut? Vai mitä ihmettä tarkoitat?? Ja olet aiis loukkaantunut naisille, jotka eivät kiinnostu feikkiprofiilista? Kenen kuvia käytit? Luvalla?
Miksi pitää roikottaa löysässä hirressä miehiä joista ei ole kiinnostunut???
Voisitteko olla vielä vähän enemmän toksisisa!!!!
Miten sen voi muutaman kuvan perusteella tietää?
Miehenä pidän n. 90 % oman ikäisistä naisista potentiaalisina kumppaneina.
Siksi on vaikeaa ymmärtää miten naiset käyttäytyvät niin kylmästi pelkän ensivilkaisun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa se perus-mikko on 175cm ja 89kg keskivartalolihava pottunokkainen mies, jolla on alkava pälvikalju ja karkaava hiusraja niissä ohuen hentoisissa hiuksissaan. Leukaa on yhtä paljon kuin hjalliksella ja parta ei kasva tasaisesti. Luonteeltaan introvertti, joka ei puhu kuin humalassa. Silloinkin juttelee lähinnä autoista ja musiikista. Töissä konepajalla, palkka jää kolmoseen, lisien kanssa toki vähän yli. Käy pelaamassa sählyä kerran viikossa, JOS polveen ei särje. Sellainen on ihan tavallinen perus-mikko. Hän haluaa puolisokseen ihan tavallisen perus-minnan.
Ok, tunnustan, ettei mulle kelpaa perusmikko, jos on sellainen, et puhuu vain humalassa ja silloinkin autoista. Mut mistä keksit väitteen, et naiset eivät tunnusta...kun ei tuollaista sinun kuvailemaa tyyppiä ole missään yleisesti määritelty ja sitten äänestetty, kelpaako vai ei.
Aivan. Ei kelpaa ei. Ja jos rehellisiä ollaan, niin suurin osa suomalaisista naisistakaan ei ole mitään suupaltteja. Introversio on tyyppillistä suomalaisuutta. Mutta silti naiset hakevat kumppanistaan sitä ekstroversiota, ihan kuten sporttisuutta, semihyviä tuloja ja pituuttakin.
Ehdotan miehille villan sijasta Bichon friseeta. Syy? Näyttelykehissä on nuoria omillaan toimeentulevia naisia. Täyttää muutenkin ehtonne: hiljainen ja hajuton. Joudutte silti yhtälailla ravaamaan trimmaajalla noin kerta kuukauteen. Vaahtomainen kuivashampoo pikapesuja varten. 8vkosen saa tuoda: https://www.royalkennelclub.com/litter-adverts/published-litter-advert/… JA https://www.royalkennelclub.com/litter-adverts/published-litter-advert/…
Vieläkö tämä lapsellinen provo on täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö niaten hyväntekeväisyyttään vastailla miehille, joista ei ole kiinnostunut? Vai mitä ihmettä tarkoitat?? Ja olet aiis loukkaantunut naisille, jotka eivät kiinnostu feikkiprofiilista? Kenen kuvia käytit? Luvalla?
Siksi on vaikeaa ymmärtää miten naiset käyttäytyvät niin kylmästi pelkän ensivilkaisun perusteella.
Minusta on omituista, että sinulle kelpaa lähes kuka tahansa. Olen itse elinaikanani ihastunut ehkä viiteen mieheen, eli prosenttilukuni on todella alhainen. Ja ennenkuin alat nillittää, tämä ei tarkoitä että vain nuo miehet olisivat mielestäni komeita.
Onko ns.normaali nainen Tinderissä?
Mut mut, eihän se tinder ole mikään oikea todellisuus. Tai siis oikeat suhteet ja oikeat ihmiset on tuolla ulkona, oikeassa elämässä. Ei jossain äpissä jota käyttää suomessa ehkä 8000 ihmistä yhteensä.
Eikö kaikki tinderiä käyttävät ole jo tietoisia siitä, että siellä etsitään nykyään vain sugardaddyjä. Parempia deittipalvelimiakin on. Ja se kaikkein paras ois mennä puhumaan ystävällisesti ja kiinnostuneesti arjen tilanteissa ihmisille, tutustua ihmisenä eikä datana.
Hmm en nyt osta tuota teidän viimeaikoina toitottamaa "vain soisiaalinen, pitkä urheileva massikeisari-insinööri kelpaa naisille".
Viidettä vuotta nyt naimisissa intovertin perisuomalaisen kalastajamiehen kanssa, ei turhia urheile, tienaa 2100e/kk, pituus 175cm ja pikku kessi, kuten kaikilla muillakin tuntemillani suomalaisilla miehillä.
Ihan on silti ihana tyyppi, en vaihtais mihinkään bemariherkulekseen ikäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Monella on kiireinen elämä ja Tinder on helppo tapa etsiä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
on täällä sen joskus jotkut naiset tunnustaneet että ennemmin ovat osa komean miehen haaremia kuin olisivat uskollisen tavallisen Mikon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on omituista, että sinulle kelpaa lähes kuka tahansa. Olen itse elinaikanani ihastunut ehkä viiteen mieheen, eli prosenttilukuni on todella alhainen. Ja ennenkuin alat nillittää, tämä ei tarkoitä että vain nuo miehet olisivat mielestäni komeita.
Mikä siinä on omituista että miehet pitävät naisista? Ilman sitä ihmiskunta olisi jo kuollut. N. 80% naisista on saanut jälkikasvua mutta vain n. 40% miehistä. Ymmärrätkö eron ja mistä se johtuu? Et.
Heh, millaista se olisi jos miehet käyttäytisivät kuin naiset...
Taitaisi olla lottovoiton todennäkyisyys että parisuhde syntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Monella on kiireinen elämä ja Tinder on helppo tapa etsiä seuraa.
Naisillehan se mies ja parisuhde tupsahtaa elämään ihan noin vaan. On se helppoa kun ihmiset vain sponttaanisesti alkaa juttelemaan ja pitää kaikkea mitä sanoo mielenkiintoisena. Toista se on miehille.
Ei kukaan Mies tai Nainen ole missään Tinderissä, sehän on tyly hätähuuto tyhmyydestään.