Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
"vastaus 1012 tunnin päästä"
Kuulostaa tutulta😑
Viivat katoaa kun copy-pastettaa AI:n tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Noin se menee ihan oikeasti meille tinderissä.
T. Mies
Ai että saat 2 päivässä 7 matchia? Tuohan on loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tinderin käyttö miehenä on aivan totaalisen erilainen kokemus, kuin sen käyttö naisena.
Olen itsekin nimittäin tuollaisen kokeen tehnyt, silloin aikanaan kun feikkiprofiilin vielä pystyi helposti tekemään.
Miten muka? Mä sain naisena n 10 matchia kuussa. Aika monen kanssa tyrehtyi juttelu nopsaan.
PS. Vaikka naisille väitettäisiin ilmaisversiossa, että on tullut tunnissa tuhat tykkäystä, se ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin artikkelin missä miehet kertoivat tinder kokemuksistaan. Ei se miesmallikaan saanut kuin 5 tykkäystä päivässä ja se oli britanniassa missä väestömäärä on ihan eri luokka kuin suomessa.
Ihan naurettavaa että rumallakin naisella on paremmar oltavat kuin miesmallilla.
Ihan naurettavaa että rumallakin naisella on paremmar oltavat kuin miesmallilla.
Miten hitossa on "paremmat oltavat", kun suurin osa näistä matcheista on tyhjiä matcheja?? Joko massamatcheja, jotka on yhtä kuin ei-matchia, tai sitten panomatcheja, joita kukaan nainen ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.
Niin. Ja miehet ja naiset käyttäytyy eri lailla. Miehet swaippaa oikealle profiileja lukematta . Naiset keskittyy ja matchaa muutaman kanssa ja tutustuu niihin. Jos näistä ei tule mitään, niin jatketaan etsintä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.
"vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle"
Tinderin omien tilastojen mukaan 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta, ja 60% KAIKISTA naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle, noin 10% "eliittimiesten" joukolle.
Eli Tinderissä 50% miehistä on tilanteessa, jossa sillä ei ole mitään merkitystä, juttelevatko he naiselle kuin ihmiselle, koska heillä ei ole yhtään matchia, jolle jutella yhtään mitään :D
Jos mies on swaipannut oikealle tuhansia naisia, rankaisee Tinderin algoritmi häntä. Tämä on ihan tiedossa. Kantsii olla valikoiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.
Tinderin omien tilastojen mukaan 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta, ja 60% KAIKISTA naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle, noin 10% "eliittimiesten" joukolle.
Eli Tinderissä 50% miehistä on tilanteessa, jossa sillä ei ole mitään merkitystä, juttelevatko he naiselle kuin ihmiselle, koska heillä ei ole yhtään matchia, jolle jutella yhtään mitään :D
Ja tämä edelleen siksi että SUURIN.OSA käyttäjistä on miehiä. 75% tinderkäyttäjistä on miehiä.
75% tinderin käyttäjistä on miehiä, se on ihan totta. Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että 50% Tinderin mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä, ja että Tinderissä naisten antamat tykkäykset keskittyvät erittäin vahvasti hyvin pienelle joukolle miehiä.
Kun ymmärtää nuo yllä mainitut asiat, ymmärtää miksi Tinderin dynamiikka on sellainen kun se on. Tinder on täynnä katkeria miehiä jotka eivät saa sieltä mitään, täynnä katkeria naisia jotka kilpailevat verisesti niistä muutamasta eliittimiehestä, ja sitten siellä on muutama eliittimies, joille tinder on todellinen karkkikauppa ja jotka nauttivat täysin siemauksin.
Tinder ei edes näytä kaikkia profiileja naisille. Miten se on sitten naisen vika, etteivät matchaa sellaista profiilia mitä eivät edes näe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä edelleen siksi että SUURIN.OSA käyttäjistä on miehiä. 75% tinderkäyttäjistä on miehiä.
Eli jokaista naista kohden siellä on kolme miestä.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Kaikille miehille ei yksinkertaisesti riitä naista Tinderissä.
Miksi sinkkunaiset eivät ole Tinderissä?
- Eivät halua parisuhdetta?
- Tinderissä tulee liikaa epäasiallisia viestejä miehiltä?
- Liikaa vaihtoehtoja?
Reaalimaailmassa naisia ja miehiä on lähes yhtä paljon.
Tinderissä naisten antamista tykkäyksistä n. 60% menee samalle, noin 10% joukolle miehiä.
Vaikka on ihan totta että 75% käyttäjistä on miehiä, noin voimakas tykkäysten kasautuminen pienelle eliittimiesten joukolle on suhteessa paljon suurempaa, kuin mitä mies- ja naiskäyttäjien määrän ero antaisi perustetta.
Eli siellä on kaksi ilmiöitä käynnissä samaan aikaan: miehiä on paljon enemmän kuin naisia, ja naiset pommittavat tykkäyksillään pientä, laadukkaimpien miesten joukkoa.
Onkohan nyt oikeasti kyse mistään eliittimiehistä, vai siitä että näiden miesten profiilissa lukee jotain muutakin kuin ikä ja pituus?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Tinder ala vähentää profiilin näkymistä, jos pyyhkii jatkuvasti oikealle? Ainakin joskus muistan lukeneeni näin. Eli sovellus ei edes
näytä profiilia kenellekään, niin vaikeahan siitä on tykätä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.
Mun ystävä on kohta nelikymppinen, suht kaunis vuoroviikkoäiti Helsingistä. Hän sai muutamassa viikossa Tinderissä useita tuhansia tykkäyksiä. Ja olen siis nähnyt hänen profiilinsa ja sen saamat tykkäysmäärät itse omin silmin, eli tämä ei ole pelkkää kuulopuhetta.
Niin, ja mistä se johtuu? Siitä, että miehet laittaa tykkäyksiä kaikille suunnilleen summanmutikassa ja vasta jos tulee mätsi niin katsotaan kiinnostaisko oikeasti edes sen vertaa että viitsisi sille asialle jotain tehdä. Naiset taas lukee profiilit ja laittaa tykkäyksen vain, jos kuvat ja tekstit miellyttää. Naiset ja miehet panostaa myös eri paljon profiiliensa laatuun sekä tekstiin että kuviin. Miehet ei panosta, naiset kirjoittaa enemmän ja laittaa mietitymmät, esteettisesti kaikin puolin miellyttävämmät kuvat.
Karkeasti näin. Yleistyksiä, mutta isossa joukossa pätee.
Ok, mutta miksi toi toinen naiskommentoija sitten sanoi, että oli kahdessa päivässä saanut vain 7 tykkäystä? Jos miehet antavat tykkäyksen kaikille, miksei hän saa niitä tykkäyksiä kuin muutamia? Joku ei nyt täsmää.
Hän sai 7 matchia, ei tykkäystä. Pitääkö vielä muistuttaa mitä eroa näillä on?
Olen tavallinen 40 v mies. Sain 10 osumaa viime joulukuussa ja olen täs talven aikana tapaillut yhtä naista. Olen 167 cm pitkä. Ollaan käyty naisen kanssa syömässä ja uimahallissa saunomassa ja uimassa muutaman kerran. Sit luontokävelyä meren rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Tinderissähän ei ongelma selvästikään ole se, että miehet saa vähän mätsejä, vaan se, että miehet itse tykkää "kaikista" ja sehän ei voi olla niin. Miehet on ilmeisesti epätoivoisia ja yrittävät jokaista josta pulssi löytyy.
Miesten pitää alkaa tuolle naisten linjalle, eli tykkäävät vaan niistä, jotka oikeasti kiinnostaa.
Tässähän ei ongelma nyt ole naiset ja heidän käytöksensä, vaan miehet ja heidän käytös, mutta naisia kai siitäkin pitää päästä syyttämään :(
Miehet on Tinderissä, kuin lapsi karkkikaupassa, ahneuksissaan kaikki käy ja siitähän ei hyvää seuraa. Pitäisi pitää maltti ja valita vain se, jotka oikeasti kiinnostaa ja joista oikeasti tykkää.
Miten se lisää miehen saamia tykkäyksiä, et se ei ite tykkää niin monesta :( ?
Tinderin angoritmi rankaisee massatykkääjiä eikä näytä heidän profiilejaan naisille.
Mutta mietitään miten osa miehistä siellä lähestyy naista, on todella epäasiallista ja osaa hakee flingejä, vaikka moni nainen haluaisi pysyvää. Kai sitä jotkut raamit on oltava, mitä hakee. Varsinkin kun miesten profiileita katsoo,on mt-ongelmaisia, rullatuoli-ihmisiä, narkkeja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä väärää tuossa on että nainen haluaa tietyn mittaisen, tuloisen ja ehkä enemmän mielikuvituksella varustetun yksilön joka avaa keskustelun eri tavalla kuin sadat muut miehet? Kuule miehet, tervetuloa vaan naistenkin maailmaan, yhtä paljon kriteereitä pitäisi täytellä.
Ei siinä ole mitään väärää. Noin minäkin ajattelen.
Jos en saa sitä mitä haluan, niin olen mieluummin yksin, kuin tyydyn siihen mitä pystyn saamaan.
Tuossahan on vain se että mikään ei ole niin varmaan kuin se että jos saat sata mätsiä naisilta niin yhtäkään niistä sadasta ei kiinnosta pituutesi. Tuo koko pituus juttu on täysin huuhaata. Miksi en ole koskaan törmännyt tuohon vaikka olen mätsännyt tinderissä parin viime vuoden aikana varmaan 300 naisen kanssa?
Et varmasti ole :D. Aika omahyväistä ja olet ruma.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on puhdasta matematiikkaa. Jos Tinderissä on 80% miehiä ja 20% naisia niin tietysti miehen tykkäyksen saaminen on paljon vaikeampaa kuin naisen. Itsetuntoa ei kannata perustaa mihinkään Tinder tykkäyksiin, koska ne perustuu vain ja ainoastaan ulkonäköön. Miesten kannattaa etsiä sitä kumppania tosielämästä niin voisi löytyäkin.
Tämä se on minua aina ihmetyttänyt näissä jutuissa. Paljon puhutaan tykkäysten määristä. Ei kai niillä määrillä ole väliä, kunhan löytyis se yksi sopiva. Helpompi seuloa pienestä joukosta kuin sadoista. Toki ilman yhtään tykkäystä jää ilman yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on puhdasta matematiikkaa. Jos Tinderissä on 80% miehiä ja 20% naisia niin tietysti miehen tykkäyksen saaminen on paljon vaikeampaa kuin naisen. Itsetuntoa ei kannata perustaa mihinkään Tinder tykkäyksiin, koska ne perustuu vain ja ainoastaan ulkonäköön. Miesten kannattaa etsiä sitä kumppania tosielämästä niin voisi löytyäkin.
"Itsetuntoa ei kannata perustaa mihinkään Tinder tykkäyksiin, koska ne perustuu vain ja ainoastaan ulkonäköön'
En ole täysin eri mieltä, mutta kyllä sillä ulkonäöllä on aika iso vaikutus pariutumiseen myös tosielämän puolella.
Jos ulkonäkösi ei riitä saamaan Tinderissä yhtään tykkäyksiä, niin tuskin sä silloin olet mikään megahitti naisten keskuudessa myöskään tosielämän puolella.
No ihan eri kuvan voi antaa livenä, kuin kuvana, oli se näkö minkälainen tahansa. Kun se käytös vaikuttaa suuresti. Toki pitää osata käyttäytyä sit myös.
Annan nyt vanhana panomiehenä vinkin kaikille miehille jotka etsivät kumppania. Jos arviot oman ulkonäkösi olevan vaikka 7 asteikolla 1-10, etsi naista joka on suurinpiirtein 4-5. Naiset arvioivat oman ulkonäkönsä käytännössä aina n. 2 numeroa paremmaksi kuin ovat todellisuudessa. Tämä ei ole pelkästään oma havaintoni vaan ihan tutkittu juttu. Eli jos haikailet suurinpiirtein ulkoisesti omantasoistasi, naisista valtaosa kokee, että et paini ihan samassa sarjassa.
Tätä kutsutaan realiteettien tunnustamiseksi. Jos haluat oman tasoisesi, sinussa pitää olla jotain poikkeuksellista; hyvä ammatti, paljon rahaa, olet julkkis tai menstyvä urheilija/ taiteilija tms.
Tai sitten haet puolison ulkomailta. Suosittelen Filippiinejä tai Thaimaata.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kestäisi mikrosekuntiakaan kunnollisen ja kiltin miehen elämää. Tuo tinder-testi todistaa miten vaikeaa se on komealle liikunnalliselle chad-miehelle, mutta kaverittomalle ja yksinäiselle kiltille miehelle elämä on huomattavasti helvetillisempää. Ja tämä kaikki on naisten ja feminismin pilaaman yhteiskunnan syytä.
Mutta pian mekin saamme oikeutta ja sen mitä meille kuuluu seksirobottien yleistymisen myötä. Vielä tulee päivä jolloin länsimainen nainen maksaa teoistaan.
Onko tässä maassa näin katkeraa porukkaa :D, heistää nyrkkiä ja uhkailee jollain seksiroboteilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te mammat vastailette näin ilmiselvään provoon? Tajuatteko, että koko aloitus on tekoälyllä tehty? Sen tunnistaa jo siitä että kukaan oikea ihminen ei jaksaisi naputella omin käsin noin pitkää jollotusta palstalle, jolla puolet aloituksista poistetaan parissa minuutissa.
Huomaatko, etteivät täällä läheskään kaikki kommentoi aloitusta, vaan puhuvat aiheesta, jonka aloittajatrolli/AI toi esille.
Kuulostaa lähinnä siltä, että sinä yliarvioit oman tasosi. Sinun tasosi on täsmälleen se, jonkalaisen puolison pystyt saamaan. Jos "ylemmän tason" naiset eivät sinusta kiinnostu niin sitten et yllä heidän tasolleen.