Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
29.03.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (419)

Vierailija
261/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan tavallinen mies, 178cm, hieman ylipainoinen amk-insinööri. Saan aivan riittävästi matcheja ja mukaville treffeillekin pääsen. Pari hieman pidempääkin suhdetta on syntynyt, mutta meillä oli sen verran erilaiset toiveet elämässä, että niistä sitten lopulta ei mitään tullut. Tällä hetkellä käyn treffeillä kun mukavia tulee vastaan, ja nyt on yksi todella mukavan tuntuinen nainen jonka kanssa olen käynyt kolmesti treffeillä. 

Minusta ap:n 7 matchia kahdessa päivässä on todella paljon. 7 kahdessa kuukaudessakin on jo ihan riittävä. Se keskusteluyhteys pitää vain osata avata niin, että se antaa hyvän kuvan, ja että siihen on toisen helppo lähteä mukaan. 

Vierailija
262/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee itseään naiseksi. Vilkaisu peiliin voi auttaa. 

Tämä.

Tsemppiä ap, kyllä se siitä. Hyväksy itsesi miehenä😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on mies joka esittää naista joka esittää miestä.

Its complicated!

Vierailija
264/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väärää tuossa on että nainen haluaa tietyn mittaisen, tuloisen ja ehkä enemmän mielikuvituksella varustetun yksilön joka avaa keskustelun eri tavalla kuin sadat muut miehet? Kuule miehet, tervetuloa vaan naistenkin maailmaan, yhtä paljon kriteereitä pitäisi täytellä. 

Vierailija
265/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väärää tuossa on että nainen haluaa tietyn mittaisen, tuloisen ja ehkä enemmän mielikuvituksella varustetun yksilön joka avaa keskustelun eri tavalla kuin sadat muut miehet? Kuule miehet, tervetuloa vaan naistenkin maailmaan, yhtä paljon kriteereitä pitäisi täytellä. 

Ei siinä ole mitään väärää. Noin minäkin ajattelen. 

Jos en saa sitä mitä haluan, niin olen mieluummin yksin, kuin tyydyn siihen mitä pystyn saamaan. 

Vierailija
266/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mutta jos se on samanlainen kuin kymmenillä muilla miehillä niin miksi kukaan viitsisi panostaa sen perkaamiseen että löytyykö sieltä taustalta jotain oikeasti kiinnostavaa?"

Ja mitä se kiinnostava sitten on? Tosissanneko luulette, että 60-vuotisessa suhteessa toinen omaa niin paljon substanssia, että pystyy viihdyttämään ja ylläpitämään kiinnostustanne kuin joku syötti? Parisuhde ei perustu tähän vaan yhteistyötaitoihin, yhteisiin arvoihin (perhearvot) ja päämäärään (esim. monogaminen ydinperhe tai dynastia). Se elämän kiinnostavuus ja mielekkyys EI synny siitä kumppanista vaan yhteisestä päämäärästä ja sitä kohti kulkiessa tapahtuvista asioista.

Teillä on täysin vinksahtanut käsitys koko parisuhteesta ja kohtelette näitä kumppaneita kuin jonain netflix-sarjana, jonka pitää viihdyttää ja herättää teissä tunteita.

Tietysti. Miksi minkään muunlaiseen suhteeseen pitäisi kenenkään kanssa alkaa? 

Tuo minun oma mieheni kiinnostaa minua aivan joka ikinen päivä vielä näin vuosikymmenienkin jälkeen. Upea ihminen. 

Olisin mieluummin yksin, kuin ihmisen kanssa josta en ole kiinnostunut. 

Vierailija
267/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään väärää. Noin minäkin ajattelen. 

Jos en saa sitä mitä haluan, niin olen mieluummin yksin, kuin tyydyn siihen mitä pystyn saamaan. 

Tuossahan on vain se että mikään ei ole niin varmaan kuin se että jos saat sata mätsiä naisilta niin yhtäkään niistä sadasta ei kiinnosta pituutesi. Tuo koko pituus juttu on täysin huuhaata. Miksi en ole koskaan törmännyt tuohon vaikka olen mätsännyt tinderissä parin viime vuoden aikana varmaan 300 naisen kanssa?

Vierailija
268/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mutta jos se on samanlainen kuin kymmenillä muilla miehillä niin miksi kukaan viitsisi panostaa sen perkaamiseen että löytyykö sieltä taustalta jotain oikeasti kiinnostavaa?"

Kuinka monella ihmisellä sukupuolestaan riippumatta on mitään tosi kiinnostavaa tai uniikkia, minkä lisäämisellä profiiliin erottuisit muista tavallisista suomalaisista?

Aivan jokaisella. Me ihmiset emme ole toistemme kopioita. 

Vierailija
269/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! 

Mistä sä löysit ne kuvat profiiliin? Asetitko sijainniksi ison vai pienen kaupungin?

Vierailija
270/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron oman kokemukseni:

Olen ollut Tinder on/off n. Kolmen vuoden ajan. Olen käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa. Näistä miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. 1/3:lle minä annoin pakit. Mutta näistäkin muutama oli sellainen, että heistä huomasi, että en ollut heidän mielestään kiinnostava parisuhdemielessä vaan pikemminkin seksikumppanina. 

Jos miehillä oikeasti olisi niin mielettömän vaikeaa löytää treffiseuraa, niin ei he kovin matalalla kynnyksellä antaisi pakkeja ainakaan lyhyen tutustumisen jälkeen . 

Vierailija
271/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.

Toisaalta, noista miehistä ehkä puolet oikeasti edes etsii sieltä treffiseuraa. Loput on Tinderissä ihan vaan huvikseen.

Vierailija
272/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

"vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle"

Tinderin omien tilastojen mukaan 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta, ja 60% KAIKISTA naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle, noin 10% "eliittimiesten" joukolle.

Eli Tinderissä 50% miehistä on tilanteessa, jossa sillä ei ole mitään merkitystä, juttelevatko he naiselle kuin ihmiselle, koska heillä ei ole yhtään matchia, jolle jutella yhtään mitään :D

Ja tämä edelleen siksi että SUURIN.OSA käyttäjistä on miehiä. 75% tinderkäyttäjistä on miehiä. 

75% tinderin käyttäjistä on miehiä, se on ihan totta. Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että 50% Tinderin mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä, ja että Tinderissä naisten antamat tykkäykset keskittyvät erittäin vahvasti hyvin pienelle joukolle miehiä. 

Kun ymmärtää nuo yllä mainitut asiat, ymmärtää miksi Tinderin dynamiikka on sellainen kun se on. Tinder on täynnä katkeria miehiä jotka eivät saa sieltä mitään, täynnä katkeria naisia jotka kilpailevat verisesti niistä muutamasta eliittimiehestä, ja sitten siellä on muutama eliittimies, joille tinder on todellinen karkkikauppa ja jotka nauttivat täysin siemauksin. 

Hyvä analyysi.

Vierailija
273/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.

Se riippuu paikkakunnasta. Esim jossain Turussa miehiä on ehkä 69%, kun taasen Savitaipaleella 90%

Vierailija
274/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Tinder on/off n. Kolmen vuoden ajan. Olen käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa. Näistä miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. 1/3:lle minä annoin pakit. Mutta näistäkin muutama oli sellainen, että heistä huomasi, että en ollut heidän mielestään kiinnostava parisuhdemielessä vaan pikemminkin seksikumppanina. 

Jos miehillä oikeasti olisi niin mielettömän vaikeaa löytää treffiseuraa, niin ei he kovin matalalla kynnyksellä antaisi pakkeja ainakaan lyhyen tutustumisen jälkeen . 

Olen nähnyt sun kirjoittavan ennenkin tänne tästä samasta aiheesta. 

Ihan uteliaisuudesta, pakko udella: 

Kuinka usein näillä sun treffeillä olet tuntenut ihan aitoa, molemminpuolista seksuaalista kipinää ilmassa? Tiedät varmaan mitä tarkoitan, esim. pitkiä katseita toisienne silmiin, perhosia vatsassa, kosketus tuntuu sähköiseltä, mieleen alkaa tulla seksuaalisia ajatuksia jne jne..

Onko tuollaisia treffejä ollut, ja jos on, niin kuinka usein?

Vierailija
275/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt sun kirjoittavan ennenkin tänne tästä samasta aiheesta. 

Ihan uteliaisuudesta, pakko udella: 

Kuinka usein näillä sun treffeillä olet tuntenut ihan aitoa, molemminpuolista seksuaalista kipinää ilmassa? Tiedät varmaan mitä tarkoitan, esim. pitkiä katseita toisienne silmiin, perhosia vatsassa, kosketus tuntuu sähköiseltä, mieleen alkaa tulla seksuaalisia ajatuksia jne jne..

Onko tuollaisia treffejä ollut, ja jos on, niin kuinka usein?

No aika harvan kanssa heti synkkaa noin hyvin. Mutta siis suurin osa treffikumppaneista on ollut tosi kivoja ja järkeviä miehiä. Se riittää minulle. En kaipaa voimakasta kemiaa heti 1-2 treffien aikana.

Vierailija
276/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta minä olen kokenut tinderin todellakin karkkikauppana. Olen 40v mies ja tällä viikollakin on useammat Tinder treffit, minut haluaisi tavata neljä eri naista enkä oikein ehtisi, sekä se on liikaa. Olen kerran sopinut treffit kahden eri naisen kanssa samalle päivälle ja ei enää koskaan samalla tavalla. Onko oikeasti mistään helpompaa saada nainen ihan mihin tarkoitukseen tahansa kuin tinderistä? On vain fiksumpi kuin ne muut 99/100 niin niitä naisiahan on nopeasti niin paljon että saa alkaa huonoimpia ghostaamaan pois. Tulee niitä mätsejä kuitenkin joka päivä useita.

Vierailija
277/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei kestäisi mikrosekuntiakaan kunnollisen ja kiltin miehen elämää. Tuo tinder-testi todistaa miten vaikeaa se on komealle liikunnalliselle chad-miehelle, mutta kaverittomalle ja yksinäiselle kiltille miehelle elämä on huomattavasti helvetillisempää. Ja tämä kaikki on naisten ja feminismin pilaaman yhteiskunnan syytä. 

Mutta pian mekin saamme oikeutta ja sen mitä meille kuuluu seksirobottien yleistymisen myötä. Vielä tulee päivä jolloin länsimainen nainen maksaa teoistaan.

Täh? Eiköhän kaikki naiset ole vain tyytyväisiä jos sinunlaisesi pysyttelevät korpitorpissaan niiden seksirobottien kanssa? 😅 

Fiksut ja kunnolliset miehet pitävät naisista ihmisinä. Heitä onneksi on pilvin pimein, vaikka sinunlaisesi elämistämme katoaisivatkin. 

Vierailija
278/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä johtuu, mutta minä olen kokenut tinderin todellakin karkkikauppana. Olen 40v mies ja tällä viikollakin on useammat Tinder treffit, minut haluaisi tavata neljä eri naista enkä oikein ehtisi, sekä se on liikaa. Olen kerran sopinut treffit kahden eri naisen kanssa samalle päivälle ja ei enää koskaan samalla tavalla. Onko oikeasti mistään helpompaa saada nainen ihan mihin tarkoitukseen tahansa kuin tinderistä? On vain fiksumpi kuin ne muut 99/100 niin niitä naisiahan on nopeasti niin paljon että saa alkaa huonoimpia ghostaamaan pois. Tulee niitä mätsejä kuitenkin joka päivä useita.

Jos on noin hyvä tilanne, Niin on varmaan vaikeaa pysähtyä yhden naisen kohdalle ja malttaa tutustua rauhassa, kun kutkuttaa se ajatus, että jospa kuitenkin sieltä Tinderistä löytyisi vielä vähän parempi nainen.

Vierailija
279/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallisena naisena en ainakaan jaksa tyrkyttää itseäni top10% eliittimiehille ja kilpailla kauniimpien naisten kanssa heidän huomiostaan. Minulle riittäisi ihan hyvin tavallinen mies , mutta kun nämä tavalliset miehet taasen haluavat kilpailla näistä upeista naisista. 

Vierailija
280/419 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te mammat vastailette näin ilmiselvään provoon? Tajuatteko, että koko aloitus on tekoälyllä tehty? Sen tunnistaa jo siitä että kukaan oikea ihminen ei jaksaisi naputella omin käsin noin pitkää jollotusta palstalle, jolla puolet aloituksista poistetaan parissa minuutissa. 

Miksi ei? Hauskaahan tässä on katsella mitä uutta tuo torvelo aina keksii.