jos olisitte minun tilanteessani, mitä tekisitte?
olen vanhempainvapaalla esikoisestamme, mieheni on työtön mutta etsii aktiivisesti töitä. minulla taas on vakituinen työpaikka. mies on tällä hetkellä 3 kk karenssissa, joten ainoa tulonlähteemme on tällä hetkellä vanhempainraha.. omaisuutta meillä on asunto, josta omistan n. 1/3, loput on pankin omaa. maksan erästä kulutusluottoa pois 200 euroa kuukaudessa, se on maksettu pois lokakuussa jolloin tilanne varmaankin helpottaisi.
mitä tekisitte jos olisitte minä?
1) lemppaisitte miehen pihalle jolloin kulut puolittuisivat
2) vähentäisitte kuluja radikaalisti, mutta silloin esim. toinen puhelin jouduttaisiin sulkemaan (joka vaikeuttaisi työnhakua), autoa tai muita rahasyöppöjä meillä ei ole.
3) myisitte asunnon ja muuttaisitte kaupungin vuokrataloon
4) menisitte töihin (työnantaja vaatii saada tietää 2 kk etukäteen, eli töihin pääsisin vasta heinäkuussa)
5) jotain muuta, mitä?
Kommentit (27)
Eli maksaisit vain pelkkiä korkoja seur. puoli vuotta. Toisaalta, jos suurin osa tuosta 600 eurosta on jo nyt pelkkää korkoa, niin ei se paljoa tilanteeseen auta.
Mutta että erota hyvästä isästä ja miehestä puolen vuoden tiukan jakson takia? Et ole halukas myymään asuntoa noin lyhyen ajanjakson takia, mutta eroa harkitset...
Voisitkö neuvotella kulutusluoton maksuaikataulua uudelleen, jotta saisit kuukausierät pienemmäksi?
saako töistä palata takaisin vanh. vapaalle tai jäädä hoitovapaalle, mikäli mies saisikin töitä?
jos on omistusasunto! jos myisin asunnon, olisi rahahuolet toki mennyttä mutta äkkiäpä sen 50 000 saa menemään pelkkiin vuokriinkin. ei välttämättä paras ratkaisu, ainakaan pitkällä tähtäimellä.
että törkeetä väkee täällä taas!
Mies on siis automaattisesti ulkomaalainen luuseri, kun ei töitä saa? Ja karenssin voi saada vain lusmuilijat? Joopa joo... olen itse saanut karenssin aikoinaan vaikka minulla oli lääkärintodistus työn sopimattomuudesta.
Nämä ulkomaalaiset pyörii äijäporukoissa keskenään kaupungilla ei niitä pahemmin työnhaussa näy.