Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäkokoisia lapsia olette kuskannut polkupyörän lastenistuimessa?

Vierailija
07.05.2007 |

Onkohan 3v 20kg poika liian iso?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onkohan 3v 20kg poika liian iso?

Vierailija
2/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä matkoja poika ei jaksa itse pyöräillä. Ja uimareissuille kesällä on pitkä matka kävellä vaikka olisi rattaat käytössä. Minulla ei ole päivisin autoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskaan 5-vuotiasta 17-kiloista. Riippuu pyörästäkin: ennen minulla oli ¿tavallisen¿ kokoinen naistenpyörä, nyt ¿iso¿ (siis isot renkaat, en osaa paremmin sanoa), ja tällä isommalla on paljon vakaampi kuljettaa lasta.

Vierailija
4/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuimissa (ainakin uudemmissa) se painoraja, joten vielä painon puolesta menee. Mutta turvavyöt alkaa olla vähän piukeat..

Vierailija
5/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä sujuu. Polkee kyllä omaakin pyörää, mutta ei hirmu pitkiä matkoja enkä kyllä ole vielä uskaltanutkaan lähteä hänen kanssaan niin että ajaisi itse omalla pyörällä ja minä omalla. Hieman on nimittäin vielä harjoittelua liikennekäyttäytymisessä..

Tykätään tehdä lenkkejä fillareilla ja silloin molemmat lapset kyydissä.

Muistelisin että Hamaxin istuimissa olis ollut 24kg painoraja... ennenminkin musta tuntuu, että esikoisen jalat alkaa olla aika pitkät tuohon istuimeen, vyöt kyllä saa kiinni ihan ok.

Vierailija
6/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri koitettiin meidän melkein 5 v kanssa, eikä siitä meinannut

tulla enää mitään. Painoa n. 17 kg, mutta kengät eivät mahtuneet

kunnolla enää telineisiin ja polvet olivat aikas myttyrällä.

Istuin joutaa siis myyntiin ainakin meidän tapauksessa.

Vierailija
7/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kertoja hän oli vielä kyydissä, esim. kun ei jaksanut iltamyöhällä polkea kyläpaikasta kotiin. Painoraja riippuu vähän myös ajan ja lapsen kokonaispainosta, koska pyörä on aika kovilla, jos ajajakin painaa enemmän.

Ap:lle täytyy sanoa, että lapsen syntymäpaino ei ole verrannollinen myöhempään painoon. Omat lapseni ovat painaneet syntyessään 4,5 kg ja 4850 gr eivätkä he ole yltäneet 20 kiloon kuin vasta viisivuotiaina.

20 kg on tosi paljon 3-vuotiaalle. Suosittelen vilpittömästi omatoimista pyöräilyä!

Vierailija
8/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat toki erilaisia, ja varmaan on niitä, jotka ovat saaneet järkevän liikennekäyttäytymisen armolahjan jo syntyessä.

Mutta tuon ikäisellähän kääntyy pyörän ohjaustanko samaan suuntaan kuin katsekin, joten penkkaan menee ja usein.

Vierailija
9/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarakalla matkustaa yleensä poika 1½v, tyttö 3v polkee itse vieressä mutta jaksan kyllä häntäkin kuljettaa tarakalla. Siis istuimessa tottakai.

Vierailija
10/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg painoista tyttöä. Jos vaan mitenkään mahtuu:) Siis silloin jos halutaan itse lähteä oikealle pyörälenkille. Asutaan sellaisessa paikassa, että tytön omatoiminen pyöräily on toistaiseksi vähän nihkeää.

Vierailija
11/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. viimeeksi eilen 6 km matkan 3-vuotiaansa kanssa pyöräillyt

Vierailija:

Mutta tuon ikäisellähän kääntyy pyörän ohjaustanko samaan suuntaan kuin katsekin, joten penkkaan menee ja usein.

Vierailija
12/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mahtuisivat, mutta sitten ei enää äitee mahdu polkemaan...

Miten tämä ketju muuten taas kääntyi äitien leuhkinnaksi?

Ihan saman tekevää, minkä ikäisinä tenavanne ovat oppineet ajamaan itse ja minkä ikäisinä itse olette siihen panostaneet ja antaneet liikkua itsenäisesti.

Ap ei kysynyt sitä. Vaan turvaistuimessa istumista.

Onko teillä laajemminkin luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia...?

Vierailija
13/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei ole kiinnostunut itse ajamaan pyörällä ollenkaan, joten ollaan unohdettu se kokonaan vähäksi aikaa.

Vierailija
14/14 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörän edessä olevassa tavarakorissa