Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan perkele! Jos teidän pennut saa traumoja siitä, että menivät pimputtelemaan vieraan ihmisen ovea ja siellä olikin kiukkuinen ihminen vastassa, kun oli vuorotyön takia nukkumassa, viekää se pentu heti terapiaan!
Onpa sulla pipo kireällä vuorotyön takia, mene terapiaan.
En minä käy vuorotyössä, oli vain edimerkki! Mutta, jos itse laitat lapsesi pimputtelemaan vieraitten ihmisten ovia ei sinulle itsellesi auta terapia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tämmöistä on vain lapsiystävällisellä vauva-foorumilla. Oikeassa elämässä lapset käyvät virpomassa ja aikuiset osaavat käyttääntyä.
Oikeassa maailmassa vątipää teinit käy kerjäämässä karkkia tai ihan rahaa ihmisiltä joita ei pääsiäinen tai muukaan uskishömppä kiinnosta
Oikeassa maailmassa istuu kerjäläiset joka kaupan ulkopuolella ja sinne onkin kiva jakaa rahaa, mutta auta armias jos omat lapset kerran vuoteen virpovat , tuli jumalaton hässäkkä täällä tästä.
Kuka tykkää antaa kerjäläisille rahaa? En minä ainakaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin ekaa vuotta kyltin että ei saa virpoa.
Minä en halua kuluttaa sunnuntaita ovikellon ääntä kuunnellen, ja karkkiakaan ei ole. Sori siitä.
Me otettiin ovikello pois päältä. Emme kuitenkaan vihaa lapsia. Virpominen ja pitkin päivää pimpottelu raivostuttaa. Oli sitten kyseessä se yksi päivä vuodessa, niin raivostuttaa.
Isoa jötikkämunaa vaan sekä vanhemmille että lapsille, jotka laittavat lapset sitä kerjäämään. Kerjäämään siis isoa jötikkämunaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kurjaa että teillä meni noin. Meillä taloyhtiön someryhmässä oli lista asunnoista joissa saa virpoa. Lapseni kävi niissä kaikissa, ja joissain rapuissa kun kuulivat että virpoja talossa niin saattoivat huutaa naapurista että tule meillekin. Myös parvekkeelta huudettiin virpomaan kun jostain talosta oli jo lähtenyt. Minä laitoin meidän ulko-oveen lapun että meillä saa virpoa ja summerin numeron.
Summerin numeron? Taloyhtiö kiittää 😑
No kait tajusit, että sen asunnon summerin numeron?! Esim.8
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin ekaa vuotta kyltin että ei saa virpoa.
Minä en halua kuluttaa sunnuntaita ovikellon ääntä kuunnellen, ja karkkiakaan ei ole. Sori siitä.
Me otettiin ovikello pois päältä. Emme kuitenkaan vihaa lapsia. Virpominen ja pitkin päivää pimpottelu raivostuttaa. Oli sitten kyseessä se yksi päivä vuodessa, niin raivostuttaa.
Ei nämä kakaraäidit sitä tajua!
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytiin kaikki pihapiirin talot ja asunnot. Olen opettanut että ensin kysytään kohteliaasti, että saako virpoa. Ovikelloa soitetaan kerran ja sitten seuraavalle ovelle jos ei avata. Helppo välttyä virpojilta kun jättää oven avaamatta.
Kaikki sujui hyvin, monessa paikassa sai virpoa ja etenkin vanhukset ilahtuivat. Ensi vuonna sama uusiksi. Ja ison kaupungin halvassa lähiössä asutaan.
Välttyy pimpottelulta, kun ei ovea avaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhemmat sen vertaa kestä lapsen turhautumista, ettei joku antanut namuja tai rahaa, että siitä pitää tehdä ihan aloitus?
Alapeukuttaja jäi kiinni! Ei kestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuu enimmäkseen alempi yhteiskuntaluokka. Ei niihin kannata mennä virpomaan. Kannattaa valita paremman porukan omakotialue, niin saa virpoa joka kodissa, kunhan siellä muuten on aikaa.
Ha haa! Miten perustelet? 😂
No vaikka sillä, että täällä pyörii poliisi ja ambulanssi jatkuvasti. Kuukausi sitten yksi kuoli huumeisiin. Viime viikolla poliisit pisti yhden rautoihin ja taluttivat maijaan. 3 kämppää on ollut 4 vuotta myytävänä, mutta kukaan ei tule katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan perkele! Jos teidän pennut saa traumoja siitä, että menivät pimputtelemaan vieraan ihmisen ovea ja siellä olikin kiukkuinen ihminen vastassa, kun oli vuorotyön takia nukkumassa, viekää se pentu heti terapiaan!
Onpa sulla pipo kireällä vuorotyön takia, mene terapiaan.
Minä olisin kans suuttunu, koska olin yön töissä. Mieheni otti ovikellon pois päältä.
Jos ette halua, että teille tullaan virpomaan, laittakaa ovikello pois päältä tai kieltolappu oveen. Simple as that? Turha täällä on raivota ja kertoa kostofantasioita 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuu enimmäkseen alempi yhteiskuntaluokka. Ei niihin kannata mennä virpomaan. Kannattaa valita paremman porukan omakotialue, niin saa virpoa joka kodissa, kunhan siellä muuten on aikaa.
No vaikka sillä, että täällä pyörii poliisi ja ambulanssi jatkuvasti. Kuukausi sitten yksi kuoli huumeisiin. Viime viikolla poliisit pisti yhden rautoihin ja taluttivat maijaan. 3 kämppää on ollut 4 vuotta myytävänä, mutta kukaan ei tule katsomaan.
Ei täällä Helsingin Oulunkylässä tuollaista tapahdu. Sitä paitsi asunnot ovat niin kalliita, ettei monella ole niihin varaa!
Perustele paremmin!
Kyllä on pitkä ketju. Ongelman ydin on se, että valtaosa virpojista ei edes tiedä, miksi virpovat, eikä heille ole selvästikään opastettu asiaa. Ei olla nähty yhtään vaivaa ja ahnehditaan vain, kuten halloweenin aikaan.
Jos lapset ovat pieniä (alle 10v), tehneet kauniit oksat, käyttäytyvät hyvin, ja ovat pukeutuneet kauniisti (ei tarvitse olla noidan asua, niin ovat palkkansa ansainneet. Eikå tulla isona laumana yhden oksan kanssa.
Viime vuosina ainakin mun ovella on käynyt älämölöä pitäviä porukoita joilla on tavalliset (mustat) ulkovaatteet, oksa jopa ilman edes sitä yhtä höyhentä, ja ryttyinen muovikassi. Pimpottavat pitkään ja hakkaavat ovea. Yhtään asiallista virpojaa en ole nähnyt. En enää avaa ovea, katsoin vain ovisilmästä, keitä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Oi, ihan ylempi yhteiskuntaluokka siellä kirjoittelee
Eikö ylemmässä yhteiskuntaluokassa pitäisi olla lukemassa klassikkokirjoja ja mahtailla sillä!
Oli ihanaa kun eilen kävi ovella pieniä virpojia. Vitsojen koristelussa ja pukeutumisessa oli nähty vaivaa ja lapset käyttäytyivät mallikelpoisesti. "Saako virpoa?" kysyttiin ensimmäisenä, vaikka olin laittanut taloyhtiön faceen etukäteen, että meille todellakin saa tulla virpomaan. Tokmannilta olin hakenut ison läjän Kindereitä, olivat hyvässä tarjouksessa. Virpomislorut oli hyvin opeteltuna, pienimpiä jännitti aika lailla. Hyvä mieli jäi eilisestä.
Olen alun perin Itä-Suomesta kotoisin ja meillä virpominen kuului luonnollisesti pääsiäisen alle. Tosin nykyisestä poiketen virpomispalkat haettiin vasta pääsiäisenä, koska palmusunnuntaina on vielä paastonaika.
Nykyään riehutaan keskusteluissa siitä, miten suomalaisten pitää piilottaa traditioitaan, mutta maahanmuutajat saa ylläpitää omiaan. Tämäkin ketju on täynnä kommentteja, joissa ei arvosteta pätkääkään tätä meidän omaa, varsin harmitonta ja hyväntahtoista perinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette halua, että teille tullaan virpomaan, laittakaa ovikello pois päältä tai kieltolappu oveen. Simple as that? Turha täällä on raivota ja kertoa kostofantasioita 🤔
Ne penskat ei tottele sitä kieltolappua.
Yhtä lailla täällä saa kommentoida ne, jotka ovat kyllästyneet herkkukerjäläisiin, kuin kerjäläisten vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
No sitten potkitaan ovea! Eikö olisi vaan helpompaa, että ei tulla soittamaan tuntemattomien ovikelloa?
Pitäisikö siihen kieltolappuun vielä perustells miksi ei kannata tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin yläluokkainen ihminen asuu tuollaisella alueella? 🤔
Meillä ei enää käy virpojia, kun omassa talossa ei asu enää virpomisikäisiä lapsia ja ulko-ovet on lukossa.
Harmillista. Taas joutuu itse syömään herkut, koska varmuuden vuoksi tuli taas ostettua.