Toukokuuta viikko takana!!! TOUKOT!
Taitaa meikämammaa sitten kumminkin jänskättää, kun ei uni nyt maistukaan. Kello on soimassa " vasta" 06.45, mutta kun ei niin ei.
Tänään sitten TAYSiin, jonne on ilmeisesti oikein ruuhkaa tältä poppoolta :-). Tsemppiä kaikille vauvanhakijoille ja ONNEA eilen vauvauutisia kertoneille sekä yön aikana jakautuneille!
Eilen illalla meinasi tulla itku silmään 4-vuotiaan puolesta, kun tuli mieleen, että hän on nyt viimeisiä hetkiä mun vauva ja (toivottavasti) tällä viikolla jo ISOsisko, kun on tähän saakka ollut pikkusisko. 7-vuotiaan rooli ei vars. tule muuttumaan, vain laventumaan, onhan hän sitten tuplaisoveikka :-)
Nyt pientä supistusta, vaan kun ei nämä itsellään kipeiksi muutu
T: kurpitsavatsa 40+2
Kommentit (33)
Tulin just lääkäristä. Mulla on ilmeisesti se poskiontelon tulehdus. Yleensä tuolla yksityisella ne ultraa, että onko vai ei, mutta nyt sattu se lääkäri joka ei ultraa. Mulla siis muutamalta kerralta kokemusta tästä poskiontelontulehduksesta. Jos olisin itse yhtään epävarmempi, että onko vai ei, niin olisin pyytänyt kuvausta, mutta nyt olen kyllä lähes varma, että on tulehdus, joten en pyytänyt lääkäriä kuvaamaan. Ainut mikä mietityttää, on nää lääkkeet. Lääkäri kirjotti mulle V-peniä eli penisiliiniä. Toinen lääkäri (johon luotan enemmän) on sanonut mulle aiemmin, että tästä asiasta on monta koulukuntaa, mutta hän itse ei usko, että penisiliini auttaa ontelotulehduksiin. En silti viitsinyt siitäkään alkaa väittelemään tämän lääkärin kanssa, kun hän heti sanoi, ettei raskauden takia oikein muutkaan lääkkeet sovi nyt mulle.
Kenelläs muulla oli se poskiontelontulehdus? Mitä lääkettä sinä sait?
Heidi kyseli lomarahoista. Kaikki paikat ei maksa lomia rahoina kun ihan pakon edessä eli jos irtisanoutumisaika on lyhyempi kun kertyneet lomat. Rahana maksettaessa jää yleensä ns. lomaraha saamatta. Eli saa ne kertyneiden lomien palkan, mutta se ylimääränen, jota ennen sanottiin lomaltapaluurahaksi, jää saamatta.
Mul on nyt aika ketutus täällä päällä, kun päätä särkee jne. Nenäkin on tosi arka ja pelkään että siinä on herpes. Mulle tulee joskus flunssassa huuliherpes nenän limakalvoille. Toivottavasti nyt ainakin vauva pysyisi sisällä vielä viikon verran, ettei saa näitä tauteja multa.
Miehelle kun sanoin äsken, että olen tänään ollut tosi kiukkuinen, niin se katsoi mua alta kulmien. Tais olla vihje, että miten se eroaa muista päivistä :)
Laru rv 36+5
Mies lähti pojan kans veljensä/äitinsä luo joten ihan yksin kotona... miten tulikin tylsää?koneellehan piti heti syöksyä!!:D
JANSKUL;voihan kurjuus kun et vielä päässyt synnytyspuuhiin,mutta hyvä näin vauvan parhaaks tietysti!tsemppiä ja jaksuja loppuodotteluun!
ALPUKAN tytölle paranemista!!Kylläpä on sitkeessä...huspois häätöä kuumeelle ja tyttö kuntoon pian!!toi on raskasta ku lapsi sairastelee:( jaksuja!!
MINNIKSELLE hyvän kokonen tyttö sitten tulossa:)
ONNIPAPUSEN vauva-arkea kiva kuulla :)
KEIJO.ANNIKKI Kiitti tosta linkistä syksyiseen keskusteluun:) oli kiva lukea niitä alkuraskauden kuulumisia ja muistella....voi älytön kun aika on menny loppujen lopuks äkkiä...varsinkin ku palautu siihen viime syksyyn tekstin mukana;)
Inhottava juttu tuo että saat pahottaa mieles äitisi takia kun ei ehdi poikkeamaan:( kyllä varmasti tuntuu pahalta ku ohi ajelevat ja lähellä ovat eikä voi poiketa:( jaksuja ja parempaa mieltä sinne!!!
Heidis23 kiva kuulla että synnytystapa-arvio meni hyvin ja alakautta pääset synnyttämään :)
Hui että alkaa olla meidän toukokuisten synnytykset jo niin käsillä ja moni jo synnyttänyt!apua nytkö tää odotus loppuu....mulla tulee kyllä kieltämättä ikävä näitä aikoja!vaikkei tää loppuaika niin herkkua oo,mut jotenki haikea mieli tulee kun enään ei ollakkaan raskaana!! hassu tää ihmismieli....;)
toymama jälleen
Kiitos, kun jaksatte tsemppailla!
Kai tässä nyt vielä viikko mennään, jos pikku-O ei suostu syntymään itsellään! Luulen kyllä, että jos ensi viikkoon asti mennään, en suostu enää ilman synnytystä lähtemään.
Onko teillä muilla näin epävarmoja nuo ultraajat? Mulle on kaksi kertaa sanottu, että vauva on yli 4000g ja kahdesti sanottu, että pienempi. Tänäänkin lääkäri antoi ensin tietävänä arvion 3500g mutta alkoi sitten peruuttaa puheitaan, kun luki papereista, että 4kilon arvion on tehnyt Tommi Vimpeli, joka on kai tosi taitava, kokenut ja arvostettu ultraaja. Lopulta lääkäri sanoi, että ehkä pitää hiukan enemmän uskoa Vimpeliä, koska tämä on erikoislääkäri. Mitä tuostakin nyt voi päätellä, paitsi ettei ko lääkäri luota itseensä yhtään tässä asiassa?
ALPUKAN tytölle parantavia tuulia kovasti!
K.A:lle voimia ja jaksamista uupumuksen kanssa!
MIITUA myös minä kaipailen!
Kovasti positiivisia tuulia teille kaikille!
Jansku 39+2
Meillä päivää ennen synnytystä arvioitiin vauva toisessa arviossa 4,5 kiloiseksi ja toisessa 4,2.... Ja sitten kun syntyi olikin 3,1kg. Etttä mulla ainakin luotto noihin on aika vähäinen.
Kaksostenkin odotusaikana heitti jonnin verran, ei tosin noin paljon. Olisko A:lle veikattu ennen syntymää 2,8 kg paino, oli syntyessään 3,2 kg ja sitten B:lle tais olla 3,5 tai 3,6. Oli sitten syntyessään 3,3 kg.
Toivottavasti eivät vain anna alakanttiin, se nyt on pahempi kuin yläkanttiin arviointi.
martina ja poika 2viikkoa ja 5 pv:)
sekaamassa teidän päiväjärjestystä...
Janskun ultraus kuulosti oikein tutulta. Ne erot saa helposti, esim. parin millin heitto päänympärystä mitatessa on jo sentin ympärysmitassa. Mä en oikein niihin luota, kun kakkosella ultrattiin 38+ ja sanottiin, että 3600-3700g. Poika syntyi 39+5 (eli reilu viikko ultrasta) ja painoi 5150g! Ja kun ei neidillekään saatu 4600g enempää, vaikka lääkäri kuinka yritti, käsiarvio oli sentään se 5 kg...
Mä täällä elättelen toiveita, ettei tarvis sinne äitipolille ens maanantaina mennä (sain ajan jo perjantaille, mutta piti siirtää, kun ei ollu hoitajaa). Sen tiedän, että jotain on alakerrassa tapahtunut, mutta mitä ja miten paljon, ei aavistustakaan. Jos vaikka kokeilis niitä kuuluisia ' ässiä' (tähän asti ei oo kyllä saunasta ollut mitään tuntuvaa apua) ja sitä eilistä nänni-juttua... Mutta toivossa on hyvä elää, sanoi lapamatokin. :) Aina silloin tällöin on tuntunut pieni suppari, jos niitä sitten sais jotenkin vähän tehokkaammiksi, että pääsis lähtemään.
Nyt on nimittäin iskenyt kyllästyminen, vaikka vaivoja ei edelleenkään oo. Tai nyt on tullut yks: mä hikoilen aivan mahdottomasti, varsinkin öisin. Pakko on ollut nukkua ilman yökkäriä ja peiton pää on silti ihan märkä. Melkein saa pyyhkeen kanssa nukkumaan, että voi välillä hikeä pyyhkiä, ettei koko sänky ui... Nyt siis kyllästyttää jo välillä niin, ettei mitään rajaa. Sitten seuraavaksi olo on kuin ei raskaana oliskaan. Aika kumma juttu näillä viikoilla. :) Hormonit kai on ne, joita saa syyttää.
Mutta taas löytyy tekemistä, joten palaan taas huomenna...
Äippä taas kerran
Juu, vauvaahan sitä sitten lähdettiin hakemaan ja pikkunen tytsy synty 4.5.2007 klo 22.24. Painoa oli 3640 g ja pituutta 49 senttiä. Tänään päästiin kotiin, ja nyt alkaa vauvan tuoksuinen arki. Kirjoittelen synnytystarinaa kunhan jaksan.
Tässä kuva pikkuisesta http://www.aijaa.com/v.php?i=540998.jpg
Onnittelut muillekin vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka vielä kääröä odottelevat.
Angeleyes ja pikkunen 3 päivää
Laru:
Kenelläs muulla oli se poskiontelontulehdus? Mitä lääkettä sinä sait?
Laru rv 36+5
Mulla ainakin. Sain amorion-antibiootit, on ilmeisesti penisiliinin sukuista ja tuntuu auttavan, tosin mulla ei ollut varma koko diagnoosi.
Mulla ollu kans poskiontelontulehduksia jo vuosien ajan aina silloin tällöin. Nyt raskauden aikana on ollu kolme kertaa. Kaksi ensimmäistä hoidettiin Amorion kuurilla toinen 10 pv toinen 7 pv kuuri. Viimeks 37 viikolla kävin lääkärillä neuvolan kautta ja sillion huomautti vaan et ootpa taas flunssainen ja kluulostaa niinku ois poskionteloissa. Kirjoitti sit Nasonex reseptin eli kortisonipohjaista nenäsumutetta..et jos on jotai allergista täs sairastelus. Tolla Nasonexilla lähtikin turvotus poskiont.limakalvoilta pienemmäksi..
empä oo kuullu et v-penillä kauheesti hoideltas poskiont.tulehd.mut se kai riippuu lekurista..yleinen toi Amorion tai Kefexin kuuri...
auttoko...terkuin Tintti rv 39+2
täällä ollaan reippailtu tänään..sain leivottua pakkaseen mariannekuivan kakun ja vadelmapiirakan ..sit vielä pesin 3 koneellista pyykkiä ja kävin illasta kirjastossa...laiska töitään luettelee:) :)
ja vaikka kuin toivois et synnytys lähtis käyntii ja niitä oikee kunno suppareita tulis..ei muuta ku selkäsärkyä ja ARMOTON kipu nivusissa ja reisiin vihloen jatkuu..mut ei ne oo suppareita:)
no koskaan ei tiedä mitä yö tuo tullessaan..(*odotellen ehkä taas käynnistytä..esikoinen 42+2 3.päivän käynnistyksellä*)
Nopeasti tulin kurkkaamaan teitä tänne.:) Olipas paaaljon tullut vauva uutisua. OIkein paljon onnea kaikille tasapuolisesti vauvoista!!:) Ihana homm.:) Muistankos oikein, että kaksosetkin oli tullut?:)
Onnipapuselle myös onnittelut prinssistä. Ootkin meistä ensimmäinen, joka vauvautui.:) Pikahvi hyvänä kakkosena. Onnea vauvanhakureissulle!!:)
Jansku: harmilus kun ei synnytystä käynnistetty.:/ paitsi, että mun mielestä teit oikein, kun vauvan parasta aattelit. toivotaan nyt, että synnytys käynnistyisi viikon sisällä ja että ei kovin isoa vauvaa oo kuitenkaan tulossa.:)
Tänne ei kummasempaa. Lauantaina (aamupäivällä heti) ekaa kertaa sain tuntea kunnon supistukset, jotka loppuivat kolmen tunnin kuluttua. Nyt on pientä selkäräskyä ollut liikenteessä ja limaa. Limaa toodella runsaasti. En tiiä onko limatulpaa vai mitä ja saako enää käydä uimassa? Vaaleeta/läpinäkyvää ja todella paljon välillä.hmm..
Noh, mut nyt lopetan. Jos ei musta kuulu, niin syy on tämä. Äiti on Saksasta käymässä ja vie aikaa.. En oo meinannu ehtiä ollenkaan koneelle saati sitten, että kirjoittamaan ehtisin.
Kaikille jaksuja vielä näihin vikoihin viikkoihin. Suppareita toivoville oikein pajon!:)
T: Daim ja pömppis rv 39 tasan (varmaan viihtyy tonne vk 42 asti mahassa.;))
Jansku: harmi ettet päässy vauvanhaku hommiin :( meilläkin esikoisesta arvioitiin yli 4kg laskettuna, mut 3,6kg sit oli ja rv 41+2 synty.
Tsemppiä vauvanhakijoille..
Olenko taas vähän herkkis :( neiti lähtee huomenna hoitoon, aloittelee lyhyempiä päiviä ja ens vkolla sit 7-16 päivät. Mua itkettää.. Mietin jo mielessäni, ettei siellä oteta ryhmään mukaan ja jää syrjään! On nuorin 3-5v ryhmässä.. Näen jo kuvia kuinka leikkii yksin nukeilla eikä kukaan huomaa.
Voitteko sanoa että olen pimahtamassa tms.. Mä luulen et neiti pärjää, mut PÄRJÄÄNKÖ MINÄ!! Eka siirtyi omaan huoneeseen yöt, nyt alkaa hoito ja ens vkolla olenkin jo sairaalassa! Mä en kestä.. vai kestänkö.. Ollaanko oltu kohta 3v tiiviisti yhessä, kumpikohan täs on kiinni kummassa :)
-kiitos että sain purkautua-
Laru: mullakin ollu hurjasti noita ontelotulehduksia ja aina saanu antibiootit. Ja raskauden aikana tota mikä jo mainittu yllä aijemmin.. Paranemisia!
Mitä voi tehdä sairaalassa päivän?
Kun maanantaina menen jo 12.20 äpolin kautta osastolle.. Kerkee aika käydä pitkäks, telkkaria ja lukemista.. Mut kun vaan odottaa seuraavaa päivää. Huh.
Ipo, kiitos vastauksesta. Joo, mäkin luin sen V-penin pakkausselosteen ja siellä luki että poskiontelon tulehdukseen määrätään. Että kai se on uskottava. Mulla on vaan herännyt just tohon lääkäriin sellanen epäilys, koska se on yleensä sellanen, että " päivää- jaaha- tossa resepti- hei hei" . Eli sisään ja ulos. Nyt se kyllä heti nappas kiinni siitä, kun kerroin päänsärystä ja mittas oikeen verenpaineen ja varmisti koska on seuraava neuvolakontrolli (torstaina). Että vähän tuntu paneutuvan asiaan.
AngelEyes, Onnittelut ihanasta pikku kääröstä! Voi että miten söpö. Mulla melkein itku tuli.
Onnipapunen, mä muistan Fraglit. Ne oli ihania. Mun mieskin muisti heti kun kysyin. Siinä oli niitä pikku rakentajia ja niitä isoja juttuja, jotka söi niiden pienempien rakennelmia. Eikö niin?
Joku juttu oli vielä...
Laru
Vastasin niin innoissani Ipon viestiin, että jätin loput vahingossa lukematta :)
Tintti ja Pikku-tyyppi, kiitos teillekin vastauksista. Mäkin olen aina ennen saanut antibioottia ja tiesin, että jotain voi raskausaikanakin syödä. Mutta, katotaan nyt jos toi V-pen auttais. Tosiaan ainakin pakkauksessa lukee, että myös poskiontelontulehdukseen ja sopii raskaana ja imetyksen aikana. Mä olen vaan tällanen epäilevä Tuomas joskus :) Kiitos.
3XÄippä74 Mulla on kans palannut toi hikoileminen kuvioon. Mutta olen ajattellut, että se johtuu tästä flunssasta. Mun ei tarvii kun ajatella jonkun jutun tekemistä, niin hiki virtaa. Yleensä hikoilen tosi vähän, mutta tän raskauden aikana on ennenkin tullut noita puuskia, varsinkin öisin.
Joku on aiemmin kirjottanut lonkan pettämisestä. Mulla on ollut nyt useampana päivänä päivällä just sellasta lonkkakipua istuessa, että iskee lonkkaan yht' äkkiä. Esim. pöntöllä istuessa on välillä salamoinut lonkassa :) Tänään meni yht' äkkiä jalka alta kun kävelin tässä kotona. Mielenkiintosta. Mihinköhän mä vielä rojahdan tän mahan kanssa.
Pikku-tyyppi, noi tunteet on ihan normaaleja kun lapsi alottaa hoidon. Ja raskausaikana sitä on vielä herkempi. Meillä kun poitsu alotti hoidon, niin mä olin ihan hajoomis pisteessä. Meillähän meidän poika meinas kuolla siihen keskosuuteen (kaksoisveli kuoli). Menettämisen pelko jäi pitkäksi aikaa ja olen ollut tosi kiinni meidän pojassa. Sillon kun poitsu alotti tarhan 2v 2kk, niin tunsin, että petin pojan. Olinhan vasta saanut pitää hänet vaikeuksien jälkeen ja nyt vein vieraille ihmisille hoitoon. Kyllä itekseni itkin monet itkut :) Pojalle tietysti esitin reipasta, koska en halunnut vaikeuttaa hänen tarhataivaltaan. Hyvin kaikki meni ja poitsu on viihtynyt hyvin tarhassa.
Laru
Mulla osui onneksi mukava lääkäri eikä tarvinut tapella synnytystavasta vaan sain itte valita haluanko sektiolla vaiko alakautta ja valitsin tietenkin alakautta ja päätettiin että 18 päivä menen aamusta käynnistykseen,ei kuulemma pikkuisen pitäisi kasvaa niin isoksi että ei mahtuisi mutta saas nähä sitten ,nyt painoarvio oli 2600g ja on kuulemma hoikka.Moni oli puhunut että lääkärit välttää kohdunsuun tilanteen tarkistusta näin loppuvaiheessa,mulla ainakin tilanne tarkastettiin ja arvatkaas sattuiko.Mutta sainpahan tietää että kohdun suu on 2 sormelle auki mutta kohdun seinää on 3cm jäljellä mikä kuulemma on ihan normaalia uudelleen synnyttäjälle.
JANSKUL: harmi ettet päässyt tosi hommiin jo tänään ,mäkin oisin mielummin jäänyt heti sisään mutta lääkäri totes etteivät halua nyt tehtävällä käynnistyksellä keskosta plaah vaan saan odottaa 18 päivään.Selkä on mullakin kipeenä ja mulle ainakin sanottiin että saan ottaa 4kertaa päivässä 2 panadolia.
Meillä on onneksi kaikki menot menty ja saan itte päättää menenkö ens viikolla neuvolaan koska perjantaina on kumminkin käynnistys.Mutta kämpässä riittää vielä kevät siivous hommia ja kesäkukatkin pitäisi istuttaa ja vaihtaa mullat loppuihin kukkiin.
( ) ei mitään uutta lääkärin ronkkimisien jälkeen on kivuliaita supistuksia satanut kuin vettä taivaalta täälläpäin elikkä aina välillä muistuttaa mitä on edessä.Sairaalassa kun käyriä otettiin niin vauvan sydänäänet oli 180 luokkaa melkein koko ajan elikkä lääkäri vaan nauroi että ei pikkuinen taida tykätä laitteista mutta kun alussa ja lopussa oli ihan ok lukemia ei uutta mittausta tehty.Viime yö meni ihan mönkään en saanut unta vasta kun 4.30 ensin närästi ja sitten alkoi selkään sattuun ja kyljellä kun on niin sattuu kylkiin huoh mutta onneksi pystyn nukkumaan puoliksi mahallaan joten edes jossain asennossa mutta sitten ei uni tullutkaan.Tän päivän oonkin sitten kulkenut pienessä horteessa ja neitikin kun oli mun mukana sairaalassa niin hermothan siinä meni. Mä sanoinkin sairaalassa jo että kun kysyttiin olotilaa niin että " en jaksa valittaa enään asiasta kun ei se mitään auta" .
Isyyslomista oli kyselyä, meillä mies pitää ainakin jonkin verran isyyslomaa mutta voi olla että vaihtaa firmaa että ottaa kesäälomaakin vähän ennen kun lopettaa.
Tietääkö kukaan millaisen korvauksen pitäisi saada jos ansaittua kesälomaa ei pidä ollenkaan vaan ottaa loman rahana?Tuleeko ihan normaali lomaraha vaan.
Mut nyt poistun keittään kahvia ja telkun pariin jotta jäis muillekkin tilaa.
HeidiS23 rv 36+4