Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko joku viiniä ruuan kanssa oikeasti vain maun takia?

Vierailija
29.03.2026 |

Tekeekö joku oikeasti näin? Ostaa kalliita viinejä vain ruokajuomiksi? Miksi? En tajua millään. 

Halvallakin viinillä saa ruokailun yhteydessä kivan nousuhumalan, jos haluaa. Ja tällöin yleensä ruokailu ja tilanne on heti parempi.

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta paskaa viininlipittäjät suoltavat. Tavallinen alkoholisti joka keksii tekosyitä alkoholin juomiselle. 

Vierailija
122/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä lipittävät vain hienostelevat kermaperseet. Nekään eivät todellisuudessa erottaisi vuosikertapunkkua punajuurimehusta tai tiskivedestä. Pikkusormet koukistuisivat, äänet narisivat ja välillä suunsa olisivat tärkeässä mytyssä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeita mielipiteitä täällä. Puolustellaan viinin juomista, vaikka koulutetut ihmiset tietävät viinin olevan myrkkyä kuten kaikki muukin alkoholi. Kielletään oma alkoholismi, mutta sitä se viinan kiro teettää :( 

Jos ei osaa nauttia enää ruoastakaan ilman viiniä, kuuluu AA-kerhoon. 

Onko joku täällä väittänyt, että juo JOKAISELLA aterialla viiniä ruuan kanssa, koska maku? Ei ole. Vedät nyt taas mutkia suoriksi kun haluat vain provosoida. 

Alkoholisti ei PYSTY olemaan juomatta. Terve ihminen pystyy juomaan lasin viiniä kerran viikossa aterialla miettimättä asiaa sen enempää. 

Vierailija
124/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiniä lipittävät vain hienostelevat kermaperseet. Nekään eivät todellisuudessa erottaisi vuosikertapunkkua punajuurimehusta tai tiskivedestä. Pikkusormet koukistuisivat, äänet narisivat ja välillä suunsa olisivat tärkeässä mytyssä ;)

No kylläpä sitä ollaan happamia. 

Vierailija
125/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeita mielipiteitä täällä. Puolustellaan viinin juomista, vaikka koulutetut ihmiset tietävät viinin olevan myrkkyä kuten kaikki muukin alkoholi. Kielletään oma alkoholismi, mutta sitä se viinan kiro teettää :( 

Väitätkö tosiaan, että olen alkoholisti kun juon pari kertaa kuukaudessa lasillisen ( 12) viiniä ruuan kanssa?

Siinä tapauksessa minä väitän, että olet narkkari, kun juot kupillisen kahvia.

Minulle alkoholisti on henkilö, joka ei pysty pitäytymään yhdessä lasissa vaan on pakko jatkaa niin kauan kunnes pullo (tai useimmiten kaikki pullot) on tyhjä.

Vierailija
126/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani sanoi, että hänelle on aivan sama mitä muut juovat ja saavat juoda halutessaan vaikka piimää. Itse kyllä kohottaisin kulmiani, jos joku joisi hienoilla illallisilla tai juhlissa piimää. 

Täytyy olla paha addiktio piimään, jos siitä ei pysty olemaan erossa edes hienommissa tilaisuuksissa, joita tuskin on kovin montaa kertaa vuodessa.

Vierailija
127/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta paskaa viininlipittäjät suoltavat. Tavallinen alkoholisti joka keksii tekosyitä alkoholin juomiselle. 

Uskomatonta paskaa sinä täällä spämmäät. Sinä taidat itse olla alkoholisti tai muuten jonkun läheisen alkoholismista pahasti traumatisoitunut.

Vierailija
128/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku täällä väittänyt, että juo JOKAISELLA aterialla viiniä ruuan kanssa, koska maku? Ei ole. Vedät nyt taas mutkia suoriksi kun haluat vain provosoida. 

Alkoholisti ei PYSTY olemaan juomatta. Terve ihminen pystyy juomaan lasin viiniä kerran viikossa aterialla miettimättä asiaa sen enempää. 

Eli jokaisella hienolla illallisella mielestäsi pitää juoda viiniä, oli mikä vain? No mene ottamaan harmaamustasientä ravintolasta ja ota viiniä sen kanssa. 

Vierailija
129/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani sanoi, että hänelle on aivan sama mitä muut juovat ja saavat juoda halutessaan vaikka piimää. Itse kyllä kohottaisin kulmiani, jos joku joisi hienoilla illallisilla tai juhlissa piimää. 

Täytyy olla paha addiktio piimään, jos siitä ei pysty olemaan erossa edes hienommissa tilaisuuksissa, joita tuskin on kovin montaa kertaa vuodessa.

Minä olen kyllä suvaitsevampi. Jos jonkun ateria ei ole täydellinen, ellei saa ruokajuomaksi piimää tai maitoa, se hänelle sallittakoon. Eilen illalla hienossa ravintolassa kahdelle pöytäseurueemme jäsenelle tarjoiltiin maitoa ( saattoi kyllä olla piimääkin, valkoista kun oli). Ei se minun ateriaani pilannut. Hekin kehuivat ruokaa maittavaksi Tarjoilijat kaatoivat maidon heidän laseihinsa yhtä kohteliaasti kuin viinin ja veden meille muille. Kukaan ei juonut humalaan saakka.

Vierailija
130/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jokaisella hienolla illallisella mielestäsi pitää juoda viiniä, oli mikä vain? No mene ottamaan harmaamustasientä ravintolasta ja ota viiniä sen kanssa. 

No enhän mä missään kohtaa ole noin väittänyt?

Vierailija
131/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostan viiniä, jonka ajattelen sopivan ruuan kanssa. Viimeksi la. Oli lasagnen kanssa raikas valkoviini. Sopi hyvin lasagnen täyteläisyyteen.

Vierailija
132/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän mä missään kohtaa ole noin väittänyt?

Piti mennä kommenttiin 101. 

Vierailija
133/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan piimää, tai ainakin pyydän sitä, olinpa missäpäin vaan ruokailemassa. 

Olen maatilan emäntänä aina tottunut juomaan ruuan kanssa piimää ja tahdon olla oma rahvaanomainen itseni myös ns. hienostopiireissä. 

Jokainen juokoon sitä mikä maistuu. 

Vierailija
134/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi lisää ruokahalua joten ainakin ravintoloilla on hyvä syy tarjota sitä

Lihavat ihmiset yleensä ottavat viiniä tai olutta ruuan kanssa. Hoikemmat useimmiten vettä. 

Tietävät alkoholin kalorit, eivätkä tahallaan syöpöttele itseään tyrnäväksi.

Tuokin, että alkoholi antaa hirveät ruokahalut. 

Vierailija
135/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin makaroonilaatikon tai muusin kera valkoviinistä tykkään. Viini antaa potkua myös edullisempiin kotiruokiin. Kun hörppää pitkän kulauksen viiniä, menee siinä alas kehnommankin kokin kokkaukset. 

Vierailija
136/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille olisi parasta kun alkoholia ei olisi koskaan keksittykään

Niinpä. Suomalainen tarttuu hanakasti jopa pontikkaan ja paremman puutteessa sen esiasteeseen, harmaaseen juomaan.

En ole ennen kuullutkaan lonkeroa kutsuttavan pontikan esiasteeksi...

Lonkkuu tai kiljuu, harmait kumpikii ! 😁 

Kummast sie tykkäät enemmän?

Vierailija
137/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitettu hienostelijoille. Tosimies juo ruoan kanssa lasin yhden tähden jallua ja jälkkäriksi pullon kolmen tähden jallua. 

Vierailija
138/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntö-Suomi iskee näköjään jo piimän juojiinkin! Missä tilanteissa piimää saa juoda ja missä ei? Sinun kulmien kohottelusiko asian ratkaisee?

En välitä viininlippittäjän kulmakarvojen asennosta. Kohotelkoot kaikessa rauhassa. 

T. Se maitotilan emäntä joka juo piimää.

Vierailija
139/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kalliita viinejä vaan erinomaisia. Hinta ei takaa laatua. Käyn yleensä hakemassa suoraan tiloilta.

Tänään parsarisoton kanssa Provencen punaista, ihan kelvollista viiniä. 

Vierailija
140/148 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on niiiiiin hyvää 😆 etikkaa hapanta karvasta kitkerää 

Oluen ymmärrän viini ei kyllä maistu. Ja aika huonosti maistuu mitkään kirkkaat alkoholit. Känniin tulee kyllä mutta juoko joku jotain kossua ihan maun vuoksi tai jallua tai viskiä. Kaikki alkoholi maistuu myrkyltä, oluessa alkoholi pitoisuus on niin matala että se ei maistu yleensä pahalta 

Jos totuttaa juomaan koko ajan niin sillon alkaakin kaikki maistua hyvältä.  No rommi kola voi olla hyvänmakuinen juoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi