Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset asiat ovat erityisen keskiluokkaisia?

Vierailija
29.03.2026 |

Saa ehdottaa. Yläpeukku jos olet samaa mieltä, alapeukku jos olet eri mieltä.

Kommentit (521)

Vierailija
361/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota ja IKEA. Puheissa Tesla ja Artek.

Töyota on köyhir ayto ei silä keskiluokka ajele.

Paskapuhetta......erittäin järkevä auto jokaiselle luokalle.

Niin ainakin jos haluaa poliisien huomiota. Mutta nykyään huomionkipeys toki sekin parasta. 

Vierailija
362/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai BMW on keskiluokkaista 😂. Tässä menee kyllä keskiluokka ja hyvätuloiset duunarit iloisesti sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tahansa asiat, joilla voi teeskennellä menestyjää ja esiintyä sellaisena. Idea kaikissa on näyttää sitä ulospäin, koska on tarve näyttää muille olevansa vähän enemmän. Se on joku kumma oikku, jotain lapsuuden vajeita hävetään niin paljon, että pitää vielä aikuisena todistella muille. Oikean menestyjän ei tarvitse todistella kellekään mitään, vaan elää.

Vierailija
364/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuskeskeinen elämä

Vierailija
365/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskeskeinen elämä

Ehkä näin. Keskiluokka ostaa palveluita. Syö ravintolassa, laitattaa kesärenkaat korjaamolla, teettää keittiöremonttinsa ammattilaisilla.

Vierailija
366/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskeskeinen elämä

Ehkä näin. Keskiluokka ostaa palveluita. Syö ravintolassa, laitattaa kesärenkaat korjaamolla, teettää keittiöremonttinsa ammattilaisilla.

Täytyy myöntää että tuo palvelujen ostaminen on keskiluokan ominaisuus. Vähän hävettää kun ei itse osaa tehdä mitään, pitää aina kutsua joku työväenluokan tosimies tekemään.

Vierailija
367/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota ja IKEA. Puheissa Tesla ja Artek.

Töyota on köyhir ayto ei silä keskiluokka ajele.

Sähköautot juu keskiluokan paremmilla alueilla ainakin.

Vierailija
368/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskeskeinen elämä

Täytyy myöntää että tuo palvelujen ostaminen on keskiluokan ominaisuus. Vähän hävettää kun ei itse osaa tehdä mitään, pitää aina kutsua joku työväenluokan tosimies tekemään.

Ei hävetä. Keskiluokkainen ymmärtää, että yhteiskunta toimii parhaiten, kun keskiluokkainen tekee työnsä, johon hänet on koulutettu ja palkallaan maksaa työväenluokkaisen vaihtamaan auton öljyt ja renkaat.

eri

Vierailija
369/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskeskeinen elämä

Ei hävetä. Keskiluokkainen ymmärtää, että yhteiskunta toimii parhaiten, kun keskiluokkainen tekee työnsä, johon hänet on koulutettu ja palkallaan maksaa työväenluokkaisen vaihtamaan auton öljyt ja renkaat.

eri

Kiitos. Nyt tuntuu paremmalta.

Vierailija
370/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Minä, Minä, naiset vastenmielisen näköisiä miehet esittelee autojaan ja pyöriään eikä osaa edes ajaa niillä.

Vierailija
371/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskeskeinen elämä

Miksi hävettäisi? Minä ainakin menin naimisiin tohtorin kanssa enkä kirvesmiehen. Kertoo siitä kumpaa arvostan aviopuolisona. 

Vierailija
372/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin keskiluokka on lompakostaan todella tiukasti kiinni pitäviä, eli hyväntekeväisyyteen ei anneta rahaa, hyvä jos pari ropoa liikenee työkaverin 50-vuotispäiväkeräykseen, sekin hammasta purren. Näitä tyyppejä tässä on katseltu vuosikymmeniä.

Vierailija
373/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tahansa asiat, joilla voi teeskennellä menestyjää ja esiintyä sellaisena. Idea kaikissa on näyttää sitä ulospäin, koska on tarve näyttää muille olevansa vähän enemmän. Se on joku kumma oikku, jotain lapsuuden vajeita hävetään niin paljon, että pitää vielä aikuisena todistella muille. Oikean menestyjän ei tarvitse todistella kellekään mitään, vaan elää.

Joku jossain lehdessä kirjoitti joskus 90-luvun laman aikaan, että vuokraisi jonkun kalliin auton ja alkaisi sen varjolla neuvoa köyhiä, että kuinka kuuluu elää.

Vierailija
374/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, Minä, Minä, naiset vastenmielisen näköisiä miehet esittelee autojaan ja pyöriään eikä osaa edes ajaa niillä.

Jotkut ajavat kuin omistaisivat koko tien, vaikkeivät omista edes autoaan.

Vierailija
375/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mökkiä, joista toinen ainakin saaressa, Volvo, BMW, palju, lapset harrastaa musiikkia ja urheilua.

Vierailija
376/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltava tietyt asiat: sähkö- ja muut isot autot, sähköpyörät, lasketteluvälineet, omakotitalo, palju, trampoliini, koira tai koiria, kaikenmaailman kodinkoneet (turhatkin, muodin mukaan mitkä milloinkin ja kohta kaapin perällä), merkkivaatteet, ravintolassa syönnit, tietotekniikkaa talo täynnä, kesämökki, vene ynnä muuta. Sitten kehdataan valittaa, kuinka kallista kaikki on, ollaan kuitenkin olevinaan ekologisia. Materialismin toteuttaminen on keskiluokan elämäntehtävä.

Vierailija
377/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälyily.

Vierailija
378/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perkeleen ruma design-valaisin, mikä meillä on keittiössä. Mutsi kuulemma tykkää siitä hurrrjan paljon. Minä en. Valaisin näyttää metalliselta ampiaispesältä. Kolisee mukavasti jos siihen vahingossa lyö päänsä. 😆

Vierailija
379/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo perkeleen ruma design-valaisin, mikä meillä on keittiössä. Mutsi kuulemma tykkää siitä hurrrjan paljon. Minä en. Valaisin näyttää metalliselta ampiaispesältä. Kolisee mukavasti jos siihen vahingossa lyö päänsä. 😆

Aalto riippuvalaisin A331 "Mehiläispesä" värivaihtoehto valkoinen-messunki. Tuo valaisin muuten maksaa noin 1200 euroa uutena. Eipä ole meidän perheessä pikkurahasta pulaa jos mutsi näitä ostelee.  

facepalm

Vierailija
380/521 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aalto riippuvalaisin A331 "Mehiläispesä" värivaihtoehto valkoinen-messunki. Tuo valaisin muuten maksaa noin 1200 euroa uutena. Eipä ole meidän perheessä pikkurahasta pulaa jos mutsi näitä ostelee.  

facepalm

Alempaa keskiluokkaa. Statusesine, jolla erottaudutaan työväenluokasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi