Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Jumala huumorintajuinen?

Vierailija
29.03.2026 |

Eli ymmärtääkö ja hyväksyykö mitään ihmisten huumoria?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti! Heitän sellaista läppää, että toivoisin Pietarinkin olevan taivaanportilla 😅

Vierailija
22/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa äärettömän monta eläinlajia.

Ne ovat kaikki ihania ja hellyyttäviä.

Jotkut eläimet toimivat niin hassunkurisesti, että on tullut mieleen, että Jumalalla on loistava huumorintaju.

En tiedä onko, enkä uskalla sanoa. Mutta  tällainen on tullut mieleen.

Tuo kuvaa mielestäni nimenomaan Jumalan rakkautta luotujaan kohtaan. Eläimet voivat kyllä olla hauskoja ja huvittavia, mutten osaa vetää tästä suoraan johtopäätöstä Jumalan huumorintajusta. Huumorintajusta kertoo kai esim sellainen, että Jumala olisi piilottanut jonkun salaisen merkityksen näiden eläinten leikkimiseen, mutta Jumala ei salaa mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne asiaa.

Vierailija
24/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuolla jossain ole joku Jumala joka on nimenomaan huumorintajun Jumala. Jumalia riittää vaikka muille jakaa. Käy vaikka Intiassa.

Vierailija
25/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yritimme lasta 10 vuotta. Sitten saimme hedelmöityshoidoilla yhden ja muutaman vuoden päästä toisen. 

Toisen lapsen ollessa kahden kuukauden ikäinen tulin ensimmäistä kertaa elämässäni luomusti raskaaksi. Olin tuolloin 41-vuotias. Meistä tuli viisihenkinen perhe.

Mitä tekemistä tällä on huumorin kanssa?

No sitä, että ihminen käyttää yli 10 vuotta elämästään (aikaa, vaivaa, paljon rahaa) lapsen tekemiseen. Sitten ensimmäisestä kierrosta toisen lapsen syntymän jälkeen tulee yllätysraskaaksi, 41-vuotiaana.

Jumala ei piruile, se on se toinen. On myös mahdollista, että Jumala näki sinun olevan sovelias äidiksi ja siksi antoi kolmannen lapsen ilman raskaita hoitoja. 

Vierailija
26/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lun ei semmoista ole. Onneksi. 

huumorintajua?

Vierailija
27/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lun ei semmoista ole. Onneksi. 

huumorintajua?

huumorin taju

kuulijanko vastuulla

poistun rannalle

kuikat uivat ohitse

nauravat jutuilleni

Vierailija
28/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yritimme lasta 10 vuotta. Sitten saimme hedelmöityshoidoilla yhden ja muutaman vuoden päästä toisen. 

Toisen lapsen ollessa kahden kuukauden ikäinen tulin ensimmäistä kertaa elämässäni luomusti raskaaksi. Olin tuolloin 41-vuotias. Meistä tuli viisihenkinen perhe.

No sitä, että ihminen käyttää yli 10 vuotta elämästään (aikaa, vaivaa, paljon rahaa) lapsen tekemiseen. Sitten ensimmäisestä kierrosta toisen lapsen syntymän jälkeen tulee yllätysraskaaksi, 41-vuotiaana.

Jumala ei piruile, se on se toinen. On myös mahdollista, että Jumala näki sinun olevan sovelias äidiksi ja siksi antoi kolmannen lapsen ilman raskaita hoitoja. 

Syynä oli miehen hitaat siittiöt, minussa ei ollut vikaa. Nämä asiat on moneen kertaan klinikalla tutkittu :) 

Jumala nopeutti miehen siittiöitä vanhemmiten. Näin myös huonospermainen mies kelpuutettiin isäksi.

Vierailija
30/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, huumori joka nousee rakkaudesta ja yhteydestä toisiin. Jumala on rakkaus!

Vierailija
32/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on pyhä, hän on rakkaus, hän antaa iloa ja hyvää oloa omilleen. Jumalan huumorin peräänkuuluttaminen on yritys taivuttaa Jumala ihmisen tahtoon. Jumala ei toimi niin. 

Jumalan ongelmanratkaisukeinot tuntuvat olevan jotenkin yksipuolisia.

Minä käsken sinua päästämään poikani minua palvelemaan. Jos kieltäydyt päästämästä häntä, minä surmaan sinun esikoispoikasi.

Sinä yönä minä kuljen läpi Egyptin ja surmaan Egyptin jokaisen esikoisen, niin ihmisten kuin eläintenkin. Minä, Herra, annan tuomioni kohdata kaikkia Egyptin jumalia. 

Minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät sodalla, niin että teidän vaimoistanne tulee leskiä ja lapsistanne orpoja.

Turvassa asettuvat levolle Israelin köyhät, maattomat lepäävät kuin karja minun niityilläni. Mutta sinut, Filistea, minä näännytän nälkään ja surmaan rippeetkin, joka ainoan.

Minä ajan asukkaat maan kaupungeista, heitän heidät niiden porteista, niin kuin viskaimella heitetään viljaa tuuleen. Minä surmaan lapset, hävitän kansani, koska se ei kääntynyt pois pahoilta teiltään.

Sen tähden Herra Jumala sanoo: Minä kohotan käteni ja hävitän Edomista ihmiset ja eläimet, minä muutan koko maan rauniokasaksi ja surmaan joka ainoan ihmisen Temanista Dedaniin asti.

Efraim on lyöty! Sen juuret ovat kuivuneet, se ei enää kanna hedelmää. Ja vaikka äidit vielä synnyttäisivätkin, minä surmaan heidän kohtunsa kalliit hedelmät.

Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä. Hän sanoi: -- Iske pylväänpäihin, niin että portinpielet vapisevat! Lyö ne murskaksi heidän päähänsä! Viimeiset minä surmaan miekalla. Yksikään heistä ei pääse pakoon, ei kukaan selviä hengissä. 

Niin, Jumala voi tehdä mitä haluaa, hän armahtaa kenet haluaa tai ei armahda. Kapinointi ei auta, ennemmin luulisi ihmisten pyrkivän toteuttamaan Jumalan tahtoa. 

Kuulostaa allahilta

Vierailija
33/41 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kysyisi, että onko ihmiskunnan kollektiivisella tietoisuudella huumorintajua.

No, nauraako amerikkalaiset samoille jutuille kuin intialaiset?

Tai saksalaiset vs gambialaiset?

En usko universaaliin huumoriin.

Vierailija
34/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä huumorintajua on, pakko olla kun kattoo millasia esim. merielukoita se on luonut. 

Vierailija
36/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä huumorintajua on, pakko olla kun kattoo millasia esim. merielukoita se on luonut. 

Tämä! Ajatellaan vaikka kirahvia 🦒Tosikko tyyppi ei tollasta tekisi 😄

Vierailija
37/41 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taikka kuvitteellisen jumalan?

Vierailija
38/41 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri dimensiot. Korkeilla tasoilla ei harrasteta törkyhuumoria, suut puhdistettu. Pitää olla hyvällä maulla.

Vierailija
39/41 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on pyhä, hän on rakkaus, hän antaa iloa ja hyvää oloa omilleen. Jumalan huumorin peräänkuuluttaminen on yritys taivuttaa Jumala ihmisen tahtoon. Jumala ei toimi niin. 

Jos jumala on olemassa niin sillä voi olla niin erikoinen huumorintaju ettei me ymmärretä sitä. Uskovaiset on siinäkin huvittavia ette luulevat tajuavansa jumalastaan jotain. Eihän kuolevaisella ole mitään mahdollisuuksia kaikki valtiasta vastaan. Sehän on täysin kissa hiiri leikki. Mutta niin mahtava kuin onkin siis jos on edes olemassa niin yhteen asiaan ei jumalasikaan pysty. Ei nääs kykene tukistamaan kaljua henkilöä. Ennen sanottiin kaljua miestä mutta voihan nainenkin olla kalju.

Vierailija
40/41 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuolentoko?