Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Jumala huumorintajuinen?

Vierailija
29.03.2026 |

Eli ymmärtääkö ja hyväksyykö mitään ihmisten huumoria?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yritimme lasta 10 vuotta. Sitten saimme hedelmöityshoidoilla yhden ja muutaman vuoden päästä toisen. 

Toisen lapsen ollessa kahden kuukauden ikäinen tulin ensimmäistä kertaa elämässäni luomusti raskaaksi. Olin tuolloin 41-vuotias. Meistä tuli viisihenkinen perhe.

Vierailija
2/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yritimme lasta 10 vuotta. Sitten saimme hedelmöityshoidoilla yhden ja muutaman vuoden päästä toisen. 

Toisen lapsen ollessa kahden kuukauden ikäinen tulin ensimmäistä kertaa elämässäni luomusti raskaaksi. Olin tuolloin 41-vuotias. Meistä tuli viisihenkinen perhe.

Mitä tekemistä tällä on huumorin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan sadisti.

Vierailija
4/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on pyhä, hän on rakkaus, hän antaa iloa ja hyvää oloa omilleen. Jumalan huumorin peräänkuuluttaminen on yritys taivuttaa Jumala ihmisen tahtoon. Jumala ei toimi niin. 

Vierailija
5/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä, että ihminen käyttää yli 10 vuotta elämästään (aikaa, vaivaa, paljon rahaa) lapsen tekemiseen. Sitten ensimmäisestä kierrosta toisen lapsen syntymän jälkeen tulee yllätysraskaaksi, 41-vuotiaana.

Vierailija
6/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on pyhä, hän on rakkaus, hän antaa iloa ja hyvää oloa omilleen. Jumalan huumorin peräänkuuluttaminen on yritys taivuttaa Jumala ihmisen tahtoon. Jumala ei toimi niin. 

Luejan raamattusi niin saatat muuttaa mielesi jumalan rakkaudesta ja hyvän olon antamisesta

Vierailija
7/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lun ei semmoista ole. Onneksi. 

Vierailija
8/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema Raamatussa on huumoria eli luulisi toisinsanoen että myös Jumala on huumorintajuinen

Vierailija
9/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
10/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvät asiat, joita olen rukoillut l. manifestoinut, ovat toteutuneet. 

Vierailija
11/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, sillä on luonut persut.

Vierailija
12/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee siitä, mitä kukin jumalalla ymmärtää.

Jokaisella käsityksensä asiasta ja hyvä niin.

Vierailija
13/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ainakin Raamatun kuvsuksen perusteella se jumala on narsistinen psykopaatti. Harva psykopaatti lienee huumorintajuinen. Mutta suomalaisten omissa jumalissa on varmasti myös huumorintajuisia tyyppejä.

Vierailija
14/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös huumori ole myöskin juuri iloa? 

Ja raamatussa ei pommin varmasti sanota asiasta mitään 

Vierailija
15/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan ongelmanratkaisukeinot tuntuvat olevan jotenkin yksipuolisia.

Minä käsken sinua päästämään poikani minua palvelemaan. Jos kieltäydyt päästämästä häntä, minä surmaan sinun esikoispoikasi.

Sinä yönä minä kuljen läpi Egyptin ja surmaan Egyptin jokaisen esikoisen, niin ihmisten kuin eläintenkin. Minä, Herra, annan tuomioni kohdata kaikkia Egyptin jumalia. 

Minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät sodalla, niin että teidän vaimoistanne tulee leskiä ja lapsistanne orpoja.

Turvassa asettuvat levolle Israelin köyhät, maattomat lepäävät kuin karja minun niityilläni. Mutta sinut, Filistea, minä näännytän nälkään ja surmaan rippeetkin, joka ainoan.

Minä ajan asukkaat maan kaupungeista, heitän heidät niiden porteista, niin kuin viskaimella heitetään viljaa tuuleen. Minä surmaan lapset, hävitän kansani, koska se ei kääntynyt pois pahoilta teiltään.

Sen tähden Herra Jumala sanoo: Minä kohotan käteni ja hävitän Edomista ihmiset ja eläimet, minä muutan koko maan rauniokasaksi ja surmaan joka ainoan ihmisen Temanista Dedaniin asti.

Efraim on lyöty! Sen juuret ovat kuivuneet, se ei enää kanna hedelmää. Ja vaikka äidit vielä synnyttäisivätkin, minä surmaan heidän kohtunsa kalliit hedelmät.

Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä. Hän sanoi: -- Iske pylväänpäihin, niin että portinpielet vapisevat! Lyö ne murskaksi heidän päähänsä! Viimeiset minä surmaan miekalla. Yksikään heistä ei pääse pakoon, ei kukaan selviä hengissä. 

Vierailija
16/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa äärettömän monta eläinlajia.

Ne ovat kaikki ihania ja hellyyttäviä.

Jotkut eläimet toimivat niin hassunkurisesti, että on tullut mieleen, että Jumalalla on loistava huumorintaju.

En tiedä onko, enkä uskalla sanoa. Mutta  tällainen on tullut mieleen.

Vierailija
17/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös huumori ole myöskin juuri iloa? 

Ja raamatussa ei pommin varmasti sanota asiasta mitään 

Huumori tuppaa usein olemaan sitä, että pilkataan jotain, esim. Ihmisryhmää. Tai sitten tasoa pieru-kakkahuumori. Jos joku osaisi määritellä, millaista olisi Jumalan mielen mukainen huumori, niin kertokaa. Kristinuskon ydin on Jumalan antama armo poikansa kautta, joka sovitti meidän syntimme, se on vakava asia. Toisaalta, kun telkkari on monen jumala, niin siellähän niitä huumorisarjoja riittää. Vaan naurattaako ketään. 

Vierailija
18/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä, että ihminen käyttää yli 10 vuotta elämästään (aikaa, vaivaa, paljon rahaa) lapsen tekemiseen. Sitten ensimmäisestä kierrosta toisen lapsen syntymän jälkeen tulee yllätysraskaaksi, 41-vuotiaana.

Niin no, huumoria se kai on vittuiluhuumorikin.

Vierailija
19/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luejan raamattusi niin saatat muuttaa mielesi jumalan rakkaudesta ja hyvän olon antamisesta

Jumala ei ole tyhjännauraja. Mihin sana huumori viittaa, klovneihin, onko ne hauskoja? Jumala on iloinen ja leikkisäkin, mutta käsite huumori on nykymaailman ihmisen keksintöä. 

Vierailija
20/27 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan ongelmanratkaisukeinot tuntuvat olevan jotenkin yksipuolisia.

Minä käsken sinua päästämään poikani minua palvelemaan. Jos kieltäydyt päästämästä häntä, minä surmaan sinun esikoispoikasi.

Sinä yönä minä kuljen läpi Egyptin ja surmaan Egyptin jokaisen esikoisen, niin ihmisten kuin eläintenkin. Minä, Herra, annan tuomioni kohdata kaikkia Egyptin jumalia. 

Minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät sodalla, niin että teidän vaimoistanne tulee leskiä ja lapsistanne orpoja.

Turvassa asettuvat levolle Israelin köyhät, maattomat lepäävät kuin karja minun niityilläni. Mutta sinut, Filistea, minä näännytän nälkään ja surmaan rippeetkin, joka ainoan.

Minä ajan asukkaat maan kaupungeista, heitän heidät niiden porteista, niin kuin viskaimella heitetään viljaa tuuleen. Minä surmaan lapset, hävitän kansani, koska se ei kääntynyt pois pahoilta teiltään.

Sen tähden Herra Jumala sanoo: Minä kohotan käteni ja hävitän Edomista ihmiset ja eläimet, minä muutan koko maan rauniokasaksi ja surmaan joka ainoan ihmisen Temanista Dedaniin asti.

Efraim on lyöty! Sen juuret ovat kuivuneet, se ei enää kanna hedelmää. Ja vaikka äidit vielä synnyttäisivätkin, minä surmaan heidän kohtunsa kalliit hedelmät.

Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä. Hän sanoi: -- Iske pylväänpäihin, niin että portinpielet vapisevat! Lyö ne murskaksi heidän päähänsä! Viimeiset minä surmaan miekalla. Yksikään heistä ei pääse pakoon, ei kukaan selviä hengissä. 

Niin, Jumala voi tehdä mitä haluaa, hän armahtaa kenet haluaa tai ei armahda. Kapinointi ei auta, ennemmin luulisi ihmisten pyrkivän toteuttamaan Jumalan tahtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme