Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sointu Borg yllättää Myyrä ohjelmassa!

Vierailija
28.03.2026 |

Pois potkitun seksuaali rikollisen tilalle tullut Sointu Borg yllättää positiivisesti, reippaan ja mukavan oloisen juontamisen tähtenä. Hyvä Sointu!

Kommentit (1034)

Vierailija
941/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin epäilin Ollia Ja viime kaudella Tomasta :D varmaan Ainoakin Pyhin kaudella!

Vierailija
942/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hanad-havainnoista. Silti mulla on fiilis, että on toiminut tosi kilpailijan oloisesti (ehkä osaa tosi hyvin näytellä + tuotannon tekemät ratkaisut & leikkaiukset yms. siihen päälle). Hienoahan olisi, että olisi myyrä, koska mulla ei ole yhtään sellainen olo et olisi. Monet kilpailijat epäilevät tosiaan Hanadia, niin voi olla että ovat nähneet (ja tottakai ovatkin) sellaista, mitä me ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri on selvästi myyrä. Sen näkee selvästi. Liiankin selvästi.

Stan se ei joka tapauksessa ole, eikä ole, eikä Jesse. Ei se kyllä ole Timokaan.

Vaihtoehtoja on vain yksi ja se on Lauri.

Vierailija
944/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan epäillyt Jesseä, pudotus oli hämäystä

Vierailija
945/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin katsomaan jaksoja alusta uudelleen. Stan on jo heti eka jaksossa rooli päällä katsojille inserteissä - MIKSI? Ei vaikuta kilpailijamaiselta. Viivytteli kysymystehtävässä oman vastauksensa kertomista merkittävästi (siinä missä oli rannalla niitä koodisanoja) - jakso 1 siis. Jättäytyi jo tässä vaiheessa muista jälkeen, koska ei pysty juoksemaan (varmasti tottakin, mutta onhan tän tapasta ollut muulloinkin - milloin on käsi kipeänä yms tai jää muista jälkeen...). Voiko joku selittää mulle nämä, jos kyseessä on kilpailija? Valemyyräily ja oikeasti huono kunto ja katsojien viihdyttäminen??? :D Nyt kun vaihtoehdot ovat Stan/Hanad/Lauri, niin tän pitäisi olla ihan selvää viim. nyt. Itsekin olen aiemmin pitänyt Stania kilpailijana. Jospa Lauristakin löytyisi nyt vielä lisää havaintoja uusin silmin!

Laurista: sai ekana kirstunvartijuuden, koska oli ekana rannassa (ennakkotietoa?). Perusteli, että halusi nähdä miten muut myyräilee, no voi olla tottakin... insertissä: "pidä myyrä itseäsi lähellä", entä jos onkin itse myyrä :D

Vierailija
946/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen koko ajan epäillyt Jesseä, pudotus oli hämäystä"

Sama! Mutta Jesse tippui uudelleen.

Vierailija
947/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laurista: sai ekana kirstunvartijuuden, koska oli ekana rannassa (ennakkotietoa?)"

Oliko kirstunvartijan tehtävä myyrälle tuossa kohtaa jotenkin tärkeä, että Lauri hyödynsi sitä sabotoinnissa? Sointu sanoi että ensimmäinen rannassa saa edun.

Vierailija
948/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Sointu on hyvä tyyppi ja hänellä on fiksuja ajatuksia. Ihailen hänen rohkeuttaan.

N44

Jaa? On kannustanut TikTok:issa nuoria naisia ryhtymään tekemään OnlyFans:sia. Kuulemma helppoa rahaa ja voi elättää itsensä... Ei jatkoon tällaista naista!

Vierailija
949/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Hanad-havainnoista. Silti mulla on fiilis, että on toiminut tosi kilpailijan oloisesti (ehkä osaa tosi hyvin näytellä + tuotannon tekemät ratkaisut & leikkaiukset yms. siihen päälle). Hienoahan olisi, että olisi myyrä, koska mulla ei ole yhtään sellainen olo et olisi. Monet kilpailijat epäilevät tosiaan Hanadia, niin voi olla että ovat nähneet (ja tottakai ovatkin) sellaista, mitä me ei.

Hanad on kyllä tosi rento ja sen takia kilpailijan oloinen. Kaikki tällä kaudella ovat mun mielestä todella kilpailijan oloisia, mutta jokainen eri tavalla. Kaikki ovat tuoneet myös rahaa tilanteessa, jossa se on ollut myyrälle aivan turhaa. SIksi tää onkin ylivoimasesti vaikein näistä kausista.

Vierailija
950/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee Lauri-lista. En itse pidä häntä yhtään myyränä, mutta yritän nyt kuvitella, miltä Laurin myyräilyt voisivat finaalissa näyttää:
Levitti sanaa, että laatikossa 5 on jokeri, vaikka siellä oli -500.
Halusi sukeltaa kohti rantaa, jolloin retrogradi luettiin takaperin.
Sanaristikkotehtävässä yliviivasi sanoja jo ennen kuin ne oli löydetty.
Melontatehtävässä käytti aikaa jokerin ottamiseen.
Neuvontatehtävässä etsijien ohjeistus olisi ehkä voinut olla parempaa.
Tämän lisäksi Laurin myyräilyjä olisi voitu leikata pois ikonitehtävästä ja keuhkosairaalan valokuvatehtävästä.
Neuvottelutehtävässä Lauri valitsi immuniteetit, mutta puhui ryhmälleen ensin rahojen puolesta. Voihan hän tietysti finaalissa sanoa, että olisi valinnut immuniteetit huolimatta siitä, mitä autossa puhuttiin.
Mönkijätehtävässä Lauri oli niin tiiviisti Amiran kanssa, että siinä tuskin olisi saanut myyräiltyä mitään. Mutta ehkä jotain olennaista on leikattu pois. En muista tuota nyt kovin tarkkaa.
Ehkä joku Lauria epäilevä osaa täydentää listaa.

Vierailija
951/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luostari-/taidetehtävässä Stan ehdotti kaikille, mitä tehdään ennen kuin kukaan edes tiesi, mistä on kyse. Sitten otti siellä tauluja pois jo alussa omin päin!!! (Voiko enempää edes myyräillä, miten on mennyt niin ohi tämä)

Vierailija
952/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanad on kyllä tosi rento ja sen takia kilpailijan oloinen. Kaikki tällä kaudella ovat mun mielestä todella kilpailijan oloisia, mutta jokainen eri tavalla. Kaikki ovat tuoneet myös rahaa tilanteessa, jossa se on ollut myyrälle aivan turhaa. SIksi tää onkin ylivoimasesti vaikein näistä kausista.

Kyllä, mun mielestä eniten myyräilleet ja koheltaneet ovat tippuneet. Pakko olla Stan, mutta potissa on silti turhan paljon rahaa. Stan olisi voinut hidastella vaikka lukkokoodien kanssa eilisessä katsomoplus-jaksossa. 

Vierailija
953/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanista tehtiin jo lista, mutta tässä on mun versio. Jos Stan olisi myyrä, voitaisi finaalissa ihmetellä seuraavia:
Stan kulutti aikaa unohtamalla lempikirjailijansa.
Luokkatehtävässä Stan oli immuniteetin saaneiden joukossa.
Myös neuvottelutehtävässä halusi immuniteetit.
Stan perusteli sitä, että Jesseä ei kannata ottaa takaisin kilpailuun.
Neuvontatehtävässä Stanin neuvot etsijöille eivät olleet hyviä.
Stan ehdotti outoja sanoja Helios-tehtävässä.
Pakohuonetehtävässä Stan käytti aikaa leivän etsimiseen.
Vaikka kuinka Stan-lasit silmillä katsoisin, en näe punaisen tötsän sanomista junassa tai sinistä teippiä myyräilynä. Sanaristikkotehtävässä Stan on silti voinut myyräillä jotain.
Kaksi oikein oli mun mielestä huikea tulos vaikeasta Ithika-runotehtävästä. Jos Stan on myyrä, niin väärät vastaukset näytetään varmasti kuitenkin myyräilynä.
Lisäksi Stanin myyräilyjä on voitu leikata pois keuhkosairaalan kuvatehtävästä ja tanssitehtävästä.

Ja oli myyrä kuka tahansa, niin huutokauppa lasketaan myyräilyksi. Niinhän se oli Inallakin, joka ei hirveästi edes huutanut.

Vierailija
954/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko kirstunvartijan tehtävä myyrälle tuossa kohtaa jotenkin tärkeä, että Lauri hyödynsi sitä sabotoinnissa? Sointu sanoi että ensimmäinen rannassa saa edun."

Jos Lauri on myyrä, niin tietäisi varmasti, että ekana rantaan -> kirstunvartijaksi. En muista nyt, hyödynsikö tuossa vaiheessa tms., mutta täällä kirjoitettiin aiemmin, että tällä kaudella myyrä ei ole voinut pyrkiä vaikutusvaltaiseen rooliin tms (ei ihan näillä sanoilla). Laurilla on ollut muutenkin jotenkin ennakkotietoa, ja tarve hallita on jotenkin kohtuutonta. Hienoa, jos on kilpailijana heti noin reippaana tarttumassa etuun. Tulee kuitenkin vähän fiilis, että onko liian innokas kilpailija ollut alusta alkaen. Ihmiset ovat erilaisia, mutta itse olisin tuossa ohjelmassa kilpailijana alussa vähän ehkä enemmän taustalla enkä yrittäisi liikaa kerätä rahaa (jota en ehkä saa edes). Alussa olisi järkevää tarkkailla enemmän muita (toki joku on ekana rannassa jne.) Esillä toki kannattaisi olla, jos valemyyräilee (mutta sitä Lauri ei ole tehnyt oikeastaan ollenkaan). Lauri on ollut todella itsevarma jollain hämmentävällä tavalla.

Vierailija
955/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stan olisi voinut hidastella vaikka lukkokoodien kanssa eilisessä katsomoplus-jaksossa. "

Stan on tehnyt vaikka mitä muuta, katso vaikka jaksoja tai kommentteja uudelleen. On hidastellutkin tarpeeksi monesti. Ei liian ilmeinen voi olla muille osallistujille.

Vierailija
956/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä listauksia Laurista ja Stanista!

Vierailija
957/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni ollut tähän asti Hanad ja nyt uusimmassa jaksossa vielä epäilyt heräs lisää. Noissa välikohtauksissa näytetään tosi paljon leijonapatsasta ja tuon toisiksi viimeisen tehtävän yksi vastaus oli myös leijonatähtikuvio. Hanad on horoskoopiltaan leijona.

Kiinnitin tuohon Leijonan tähdistöön huomiota. Eikä oikein mene läpi, ettei tuntisi kompassia tai jos vaihtoehtoja on kaksi (etelä ja pohjoinen) tietäisi kummalla puolella on Aurinko. 

Stan edelleen ykkösehdokas, vaikka tämä jakso kyllä viittasi Hanadiin. Eihän tästä ota Erkkikään selvää. 

Vierailija
958/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuotannon vihjeet Hanadista olla vain hämäystä? Tuotanto on muutenkin jotenkin nextillä levelillä niin sanotusti nyt tällä kaudella. Oliko ne vihjeet muutenkaan kovin selviä edes vrt. aiempien kausien? En pidä Hanadia siis yhtään myyränä.

Vierailija
959/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas toi viimeisen jakso (9) lisäsi epäilyjä Staniin, vaikka koitin katsoa kaikkia tasapuolisesti enkeä siis Stania ole vahvasti epäillyt aiemmin.

Vierailija
960/1034 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos Lauri on myyrä, niin tietäisi varmasti, että ekana rantaan -> kirstunvartijaksi. En muista nyt, hyödynsikö tuossa vaiheessa tms., mutta täällä kirjoitettiin aiemmin, että tällä kaudella myyrä ei ole voinut pyrkiä vaikutusvaltaiseen rooliin tms (ei ihan näillä sanoilla). "

Niin siis esimerkiksi Ina käytti viime kaudella kirstunvartijuuden ryöstöä hetkellä, kun hän myyränä halusi itsensä tiettyyn rooliin. Tällä kaudella yksikään jäljellä olevista kilpailijoista ei ole valinnut itselleen kirstunvartijana avainroolia. Myyräilyt on siis suunniteltu niin, että myyrän ei tarvitse päästä mihinkään erityiseen rooliin tehtävissä eikä siten ole mitään syytä pyrkiä myöskään kirstunvartijaksi.
Jos Laurilla olisi ollut ennakkotietoa siitä, että ensimmäinen rannassa on kirstunvartija, olisi hän myös tiennyt, ettei tee sillä kirstunvartijuudella mitään. Ainakin muistelisin, että kirstunvartijana Lauri teki jotain joukkuejakoja ja ehkä valitsi myös itsensä sukeltaman. Sukellustehtävässä ei kahdella sukelluksella kuitenkaan tuonut jokeria eli ei myyräillyt.