Kannattaako rahastoja nyt ostaa
Kannattaako nyt ostaa rahastoja? Merkitä osuuksia.
Kommentit (27)
En tiedä. Minulle on alkanut tulla tunne, että tästä ei tulekaan enää nousua. Kaikki on niin varmoja että vielä tulee, mutta minä pelkään että maailmantalous kyykkää nyt niin pahasti että rahastojen arvot ei tule toipumaan pariin kymmeneen vuoteen ja sitten se sijoittaminen olikin yhtä tyhjän kanssa.
aika pihalla täytyy olla jos nyt aikoo pankin tuotteisiin sijoittaa
Mulla lähtenyt laskuun osakkeet ja rahastot. Varmaan hyvä aika ostaa.
Tässä maailmantilanteessa treidaaminen on ainoa vaihtoehto, nopeita in ja out👍👍
Kannattaa aina säännöllisesti sijoittaa, kuitenkaan ikinä viimeistä penniä sijoittamatta.
Ykkösen vastaus kannattaa sivuuttaa ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minulle on alkanut tulla tunne, että tästä ei tulekaan enää nousua. Kaikki on niin varmoja että vielä tulee, mutta minä pelkään että maailmantalous kyykkää nyt niin pahasti että rahastojen arvot ei tule toipumaan pariin kymmeneen vuoteen ja sitten se sijoittaminen olikin yhtä tyhjän kanssa.
maanantaina rommaa kunnolla hutit sulkee hormusin ja punaisen meren
Vierailija kirjoitti:
mielummin osakkeita, rahastoissa on niin suuret kulut, että häviää aina. Tai siis tietenkin pankki joka myy rahastoja voittaa.
Jeh. Indeksirahastoissa on luokkaa 0.2% vuosikulut
Kannattaa maksaa velat pois ja alkaa hoitaa kuntoa.
Aina ne joskus nousee kun jaksaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
mielummin osakkeita, rahastoissa on niin suuret kulut, että häviää aina. Tai siis tietenkin pankki joka myy rahastoja voittaa.
On olemassa täysin kuluttomia ja matalakuluisia rahastoja myös. Siinä olet asian ytimessä, että sellaisiin ei kannata sijoittaa, missä kulut syö tuotot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maanantaina rommaa kunnolla hutit sulkee hormusin ja punaisen meren
Itse uskon maanantaina olevan mean reversion pumpin ja dumppia taas loppuviikosta👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeh. Indeksirahastoissa on luokkaa 0.2% vuosikulut
Ja on jopa täysin kuluttomiakin rahastoja
mulla menee s-bonus rahastoon, muuten ostan ja myyn osakkeita
Kannattaako täällä kysellä neuvoja???
Rahastoissa kuluja, mutta on osakkeissakin yleensä joku merkintäpalkkio.
Mulla on rahantarpeita lähivuosina, joten mun ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin! Periaatteesta en laita rahastoihin koska silloin menettää omien rahojensa hallinnan...vuosi sitten keväällä se viimeksi nähtiin kun kiinteistö arvot laski ja iso määrä ihmisiä olis tahtonut minimoida tappiona ja ottaa fyffet vekka...eivät saaneet.!