Muutin 8 v. maalaiselämän jälkeen takaisin kaupunkiin ja olen häkektynyt, miten epäkohteliaita kaupunkilaiset ovat.
Olen lähtöisin isosta kaupungista. En muista, että kanssaeläjät olisivat sillon olleet tällaisia persnaamoja. Nyt pitkän tauon jälkeen tuntuu että kaikki rynnivät päin, eivät pyydä mitään anteeksi, eivät vahingossakaan edes katso silmiin ja ovat yleisesti ottaen aivan naama norsunvitulla. Enpä taida jäädä.
Kommentit (6)
Itse olen Helsingistä kotoisin, mutta asunut viimeiset 10 vuotta Pusikossa, eli paikassa missä pysäköidään kahden metrin välein. Ns. maalaisparkkialueella.
Kun käyn stadissa, itseäni hämmästyttää pikemminkin miten mukavia kaikki on. Puhun tuntemattomille matalalla kynnyksellä. Saatan kysyä vaikka hsl:n maksukäytännöistä tai miten pääsen parhaiten paikkaan x. Eli juttuja mitkä paikalliset selvittää puhelimella, tai jos asia ei selviä, eivät ainakaan ole niin hulluja että puhuisivat. lol.
Pyydä ap apua. Helsinkiläiset rakastaa auttaa pulassa olevia.
En tietenkään katso silmiin jotain random ihmisiä. Ihan helvetin outoa kun pitäisi katsoa päivittäin sataa tuntematonta silmiin vaikka ei ole edes aspa
Juu. Se on pelottavaa. Kaupungissa on kivoja ja jyrääviä.
Ap ei muista koska on ollut itse samanlainen. Muutama vuosi muualla on muuttanut hänen tapaansa suhtautua tuntemattomiin. Ei siinä mitään, se on täysin ymmärrettävää.
Joo töykeitä ovat. Minäkin muutin maalta helsinkiin ja mitä ne kaupunkilaiset tekeekään; tönivät hevosia ja lampaita pois tieltään. Ei mitään häpyä, toisten eläimiin ei saa koskea!
No töykeät on jotain junantuomia.