Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä huudatus-unikoulu meneillään.

Vierailija
06.05.2007 |

Lapsi alle vuoden.

On koko elämänsä heräillyt pitkin yötä, harvoin vain 2krt, yleensä min 5krt.

Nyt en jaksa enää :/ Tavallinen unikoulu ei auttanut, tassutella saa koko yön.

Meni nukkumaan tänään 8.30, on herännyt jo 3krt.

Haukkukaa mut jos haluatte mut mä olen aivan loppu näihin heräilyihin..

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostava tietää...

Menenpä googlettamaan.

Vierailija
22/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi täyttäisi tarpeitaan 10 kertaa yössä ensimmäiset kolme vuotta.

Unohdat sen, että tolkuton valvominen on pahasta myös lapselle! Yöunelle on tosi tärkeä merkitys lapsen kehitykselle. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että tiheä vuosien heräämisralli voi vaikuttaa lapseen merkittävällä tavalla. Ei minkäänlaista keskittymiskykyä, ei mahdollisuutta käydä päivän tapahtumia unessa läpi, fyysisesti ja henkisesti väsynyt ja tyytymätön lapsi, kehitys laahasi perässä jne.

Kun yöunet saatiin ehjiksi, kaikki palautui hetkessä normaaliksi. Näissä ei aina kehityspsykologien hienot lauseet auta, terveellä järjellä pääsee pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ihan " pimeä" kun laitoin lapseni huutamaan, onneksi on muita yhtä " pimeitä" :). Huusi muuten 10min ja nukahti. Saa nähdä kuinka jatkossa.

Ja hei, TIEDÄN, täydellinen äiti ei tekisi näin. Pitäisi kaikkia lapsia koko yön tississä kiinni, viis siitä saisiko itse nukutuksi. Mut joo, täydellinen äiti pärjää ilman unta ja jaksaa olla päivisin tehokas ja iloinen. Pitäisi toisaalta kokeilla noita heimokulttuurien tapoja, muuttuiskohan elämä paremmaksi? Edes lapsille paremmaksi?

Ap

Vierailija
24/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki minulla on helpompi tilanne, lapsi on itse vähentänyt heräämisiä yöllä eikä siis ole vielä yhtäkään. Ei ole siis ollut tarvetta unikoululle, koska olen jaksanut alun väsymyksistä selviydyttyäni. Osasyyksi meidän lapsen hyville yöunille katsoisin kyllä saman kuin 19. Meillä lapsen päivä on selkeä ja jokseenkin toistuva. Ylimääräiset virikkeet on karsittu minimiin (ei tv:tä ollenkaan, radiosta vain rauhallista musiikkia) ja lapsen kanssa vietetään paljon aikaa lattiatasolla. Ja hän nukkuu kahdet pitkät päiväunet ulkona, joka päivä.

Mutta jos yöheräämisiä on kolme vuotiaaksi asti tietenkin on pakko keksiä joitakin muita keinoja. 17

Unohdat sen, että tolkuton valvominen on pahasta myös lapselle! Yöunelle on tosi tärkeä merkitys lapsen kehitykselle.

Vierailija
25/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti lapsellesi vai ei. Älä lankea epävarman äidin rooliin ja ota muiden erilaisia tapoja itseesi tai henkilökohtaisena loukkauksena. Saahan asioista keskustella...

Mut joo, täydellinen äiti pärjää ilman unta ja jaksaa olla päivisin tehokas ja iloinen. Pitäisi toisaalta kokeilla noita heimokulttuurien tapoja, muuttuiskohan elämä paremmaksi?

Vierailija
26/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri tavoin. Minä kuuntelin huvittuneena kun kaveri valitti kun vauva herää 3 krt yössä samoihin aikoihin kun omani heräsi n. 10 krt yössä. Ja vauvassani ei siis ollut mitään fyysistä vikaa. Kaverini ei vain kestänyt valvomista, mikä on täysin ymmärrettävää eikä sen perusteella voi arvottaa äitiyttä. 17

Vierailija
27/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niin kireä. Ja minä OLEN epävarma tuosta huudatuksesta, kuka nyt tykkäisi huudattaa lastaan? Tunnen itseni surkeaksi äidiksi kun en osaa tätä ratkaista muulla keinolla tai en kestä näitä yöheräilyjä.

Mulla katsokaas on mies muualla töissä, olen periaatteessa lähes yh. Vastuu painaa vaikkei saisi.

Ap

Vierailija
28/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinia omaan nassuun (jaksat paremmin unikoulu-vaiheen yli) ja unikoulua lapselle. Jos homma teillä toimii hyvä niin.

Vierailija
29/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi alle vuoden.

On koko elämänsä heräillyt pitkin yötä, harvoin vain 2krt, yleensä min 5krt.

Nyt en jaksa enää :/ Tavallinen unikoulu ei auttanut, tassutella saa koko yön.

Meni nukkumaan tänään 8.30, on herännyt jo 3krt.

Haukkukaa mut jos haluatte mut mä olen aivan loppu näihin heräilyihin..

Typerää ja tyhmää, lapsen kidutusta!

Kannattaisi pienestä alkaen opettaa unirytmi ja säännölliset ruoka-ajat.

Mikäli ei ole viitsinyt ei ton ikäistä voi alkaa huudattaa, järkyttyy!

Vierailija
30/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän hyvinkin omakohtaisesti, mitä tarkoittaa kun lapsi ei kertakaikkiaan nuku. Olen itse käynyt samat unikoulukokeilut läpi ja päätynyt siihen, että päivärutiinin rauhoittaminen on ainoa keino, joka tepsii (ainakin meillä!).

Asiaa, sinä viisas äiti!

Vierailija
31/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse on siitä että käyttää mua huvituttina. Aina kun herää niin haluaa tissin suuhun.

Kun mieheni nukuttaa niin kaikki sujuu helpommin. Vauva tietää että isältä ei tissiä heru ja nukkuu aika hyvin yönsä. Jos herää niin toteaa varmaan että " Jaa, tuossa on iskä, jatkanpa unia, maitoa ei saatavilla."

Ap

Aikoinaan kun itse lopetin tyttären imetyksen, isä hoti kolme yötä ja itse nukuin poikien huoneessa. Ei huutanut isälle ja oppi ettei yöllä tule maitoa. Imetin täysimetyksellä 6kk!

Hyvin meni!

Vierailija
32/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Typerää ja tyhmää, lapsen kidutusta!

Kannattaisi pienestä alkaen opettaa unirytmi ja säännölliset ruoka-ajat.

Mikäli ei ole viitsinyt ei ton ikäistä voi alkaa huudattaa, järkyttyy!"

-Herää noin 8.00, aamupesut, aamupuuro+tissimaito, leikkii itsekseen tai veljensä kanssa.

-Ulkoilemaan/kerhoon 10.00. Kotiin 11-11.30.

-Lounas noin 11-11.30+tissimaito

-Päikkärit 12-15 (joskus nukkuu 2h, yleensä pidempään)

-Välipalaksi jugurttia, hedelmäsosetta+tissimaitoa.

-Leikitään sisällä hetken, sitten pihalle taas ulkoilemaan (ulkoilulla muuten tarkoitan sitä että leikkii hiekkalaatikolla tai puistossa, en sitä että istua könöttää rattaissa)

-Päivällinen+tissimaito noin 17.00, leikkii sisällä veljensä kanssa/yksikseen.

-Pieni välipala noin 18-19, hedelmää+tissimaitoa

-Iltapuuro noin 20.00, iltapesut, sylittelyä.

-20.00-> Nukkumaan mennessä paljon tissimaitoa, nukahtaa helposti syötön jälkeen itsekseen omaan sänkyyn.

-Herää ekan kerran viim. 30min kuluttua, ei nukahda silittelyllä, tassuttelulla, hyssyttelyllä. Pitää antaa tissiä tai vähintään pidellä sylissä pitkään.

Lapsi on päivisin iloinen, virkeä ja tyytyväinen.

Ap

Vierailija
33/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä että lapsi heräilee yöllä, ei unirytmissä muuten ole vikaa???

Ap

Vierailija
34/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt ettei lapsi ole nukkunut pienestä saakka omassa sängyssään? Pässi

Vierailija
35/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasta saa huudattaa max. 2-3 min, jonka jälkeen pitää mennä " ilmoittautumaan" , eli laittaa käsi pepun , pään tai selän päälle ja sanotaan että nyt nukutaan. Jos huudatetaan pitempään, lapsi tuntee tulleensa hylätyksi.

Meillä tää auttoi. 8 kk vanha kuopuksemme herätti useita kertoja yössä ja söi tavan vuoksi. Siirsimme pojan omaan huoneeseen ja käytiin siellä parin minsan välein jos huusi. Eka yö meni valvoessa, mutta viikon päästä nukkui kuin enkeli ja osaa nykyään nukahtaakin suuremmitta mukinoitta.

Vierailija
36/38 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan sinnillä pidät loppuun sen unikoulun, sanoivatpa muut mitä tahansa. Se on aivan ihana tunne kun lapsi nukkuu koko yön heräämättä kertaakaan ;) Ja sen eron kyllä huomaa myös siinä lapsen olemuksessa, kun se on saanut levätä kunnolla ;) Ja myös se oma jaksaminen on aivan eri luokkaa sen jälkeen!

Viitonen

Vierailija
37/38 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni vielä 1½v heräsi 10-15 kertaa joka yö. En jaksanut mitään ja erokin meinasi tulla. 2v viimeisillä voimilla sain hänet nukkumaan yönsä. Ja 4 vanhempaa lasta oli lisäksi,heidän kanssaan piti myös jaksaa.

Vierailija
38/38 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkui aika hyvin, heräsi yöllä kerran. Syötin kun en voi olla varma ettei olisi nälkä?? Mistä senkin tietää..

No, yö sujui siis rauhallisesti, itse en silti osannut nukkua kunnolla. Vaatii totuttelua.

MISTÄ TIETÄÄ TARVIIKO LAPSI YÖLLÄ MAITOA? Onko se vaan niin että kun tulee tiettyyn ikään ja syö päivällä hyvin niin yön pitäisi pärjätä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä