Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna liikkuu virpojia! Oletko varautunut?

Vierailija
28.03.2026 |

Meillä on tänäkin vuonna etävirpomispiste jättämällä vitsan saa ottaa tietyn määrän herkkuja. Viime vuonna kaikki meni hyvin ja saatiin monen monta vitsaa. Jännä seurata montako vitsaa huomenna saadaan. En viitsi pitää ovikelloa huomenna päällä kun sit ovikello soi vähän väliä ja kissaparat stressaantuu turhaan. 

Oletko juuri sinä valmiina huomiseen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ovea en avaa. Mutta itselleni olen ostanut pääsiäiskarkkeja ja herkkuja. Tämä on mun palmusunnuntaiperinne.

Vierailija
22/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Owi on lucossa kuten aina enkä aijo päivystää, meinaan olla itse ulkona tykkäämässä säästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen varauduin mutta nykyisin taloyhtiön alaovi on aina lukossa ja rapussa ei asu lapsiperheitä niin en ole enää muutamaan vuoteen varautunut kun virpojat ei rappuun pääse.

Vierailija
24/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ovi lukossa ja verhot kiinni koko päivän.

Vierailija
25/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata noitasapattia. Tahdon olla kitkemässä tuota hapetusta irti täältä

Vierailija
26/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut, eilen ostin kaupasta karkkeja ja lakritsia.

Vierailija
27/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut, palkan saa perinteen mukaan viikon kuluttua sunnuntaina. 

Vierailija
28/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varaudu koskaan, koska en avaa ovea tuntemattomille. Patteri on pois, joten siinähän soittelevat äänetöntä ovikelloa. En pidä tällaisista perinteistä ollenkaan.

Kerran en avannut ovea, kun en ollut varautunut virpojiin, niin alkoi ihan helvetinmoinen oveen potkiminen. 

Samoin kävi kerran mullekin, lapset päätti että ovelle tulemattomuus ei ole vaihtoehto ja alkoi hillitön koputtelu kun ovikello ei tehonnut.

Vierailija
29/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla oikeasti jokin merkki mistä tietää onko virpojat tervetulleita. Vaikka jokin koriste portinpielessä tai ovessa. Meillä on virpojat selvästi vähentyneet viime vuosina kun omat  lapset ovat kavereineen  jo ylittäneet virpomisiän, mutta yllättävän moni täälläkin vielä uskaltaa päästää lapsensa tuntemattomien oville.

Vierailija
30/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut, enkä avaa ovea. Onneksi kerrostalon alaovella on numerolukko, ettei ulkopuoliset pääse sisään. Ennen pikkuvirpojat oli kivoja. He olivat pukeutuneet asiaankuuluvasti noidiksi, vitsat oli koristeltu monivärisillä höyhenillä ja nauhoilla, nykyään tullaan farkuissa ja hupparissa, oksat koristeltu yhdellä serpentiininauhalla, jos silläkään. Karkit ei kelpaa pitäisi saada palkaksi vain rahaa.

Virvon varvon tuoreeks terveeks...

Vierailija
31/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
32/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Poistan ovikellon käytöstä koska yhden lapsen isä tuli ripittämään mut kun olin jalka kipsissä nätisti sanonut lapselle, että pahoittelen, nyt ei voi virpoa. Siitä on vuosia mut en sen jälkeen ovea ole virpojalle avannut.

Vierailija
33/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varautunut, palkan saa perinteen mukaan viikon kuluttua sunnuntaina. 

Annatko sitten viikon päästä palkaksi yhden raa'an kananmunan kuten naapurin täti antoi minulle aikoinaan?

Vierailija
34/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen. Poistan ovikellon käytöstä koska yhden lapsen isä tuli ripittämään mut kun olin jalka kipsissä nätisti sanonut lapselle, että pahoittelen, nyt ei voi virpoa. Siitä on vuosia mut en sen jälkeen ovea ole virpojalle avannut.

Iskä varmaan kerjäs piiskaa omalle pyllylleen, et vaan ymmärtäny vinkkiä.

Vierailija
35/35 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan lapsettomat naiset täällä katkerina ja vihamielisinä lapsia kohtaan. Ilman munaa pääsiäinen ei ole hyvä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä