Järkyttävä ryhmäpainostus vielä nelikymppiselläkin kun lopettaa alkoholin juomisen ilman hyvää syytä " Ethän sinä voi nyt olla selvänä!"
" Ota edes yksi siideri"
"Mikä risteily se selvinpäin on?"
"Älä oo jengipetturi"
Järkyttävää ettei keski-iässäkään hyväksytä sitä,että joku on selvinpäin ellei ole raskaana tai päällä joku lääke joka ei sovi alkoholin kanssa.
Kommentit (45)
Minä lähden sinne puistoon pussikaljoittelemaan ystävien kanssa,mutta ostan alkoholitonta siideriä. Jos joku alkaisi pakkotuputtaa omia juomiaan, harkitsisin ystävyyden lopettamista. On surullista ettei ei osata pitää hauskaa ilman alkoholia.
Aloitus kertoo erinomaisen selvästi, millaisilla ihmisillä ap on itsensä ympäröinyt.
Tuota se on dokuporukassa. Sama nistien kanssa.
Suomi on täynnä juoppoja. Näkeehän sen siitäkin että viini ruuan kanssa tarkoittaa lärvejä. Ulkomailla tilataan ravintolassa viinipullo,kiskotaan se vauhdilla naamaan ja sitten örvelletään ja pilataan lisää suomalaisten mainetta.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään lainaus ei onnistu`? Mutta siis, kun minulla ei ole syytä. Ei vaan enää ole kivaa kännissä ja krapulatkin ihan kauheita. Voin kyllä lähteä pussikaljalle tai pubiin limsalinjalla.
Ap
Miksei tuo muka ole syy? Tai siis toki siinä on kaksi syytä, mutta kuitenkin.
Miksi oot tuollaisessa seurassa? Estä ja vaihda.
Nykyisin on toisin päin. Ihmetellään jos on kännissä.
Hanki uusia kavereita.
En edes tiedä ketkä omista kaveristani juo alkoholia ja ketkä ei, koska kukaan ei koskaan kyttää toisten juomisia. Kertoo enemmän sinun kavereista, jos kokevat tärkeäksi sen, että kaikki on kännissä.
Oisko se just nimenomaan tuo ikäluokka? Jos olet nelikymppinen, olet sitä vuosituhannen vaihteen nuorisoa, joka kuulemma joi todella paljon, ja kännääminen oli trendikästä?
Itse olen kymmenisen vuotta nuorempi, ja kun minä tulin täysi-ikäiseksi, oli baareissa tupakointi jo loppunut ja kännäämisen kulttuuri muutenkin lässähtänyt. Vähän vanhempien kavereiden jutuista olen ymmärtänyt, että heille kännääminen on The Juttu. Yhäkin tuntuvat vähän glorifioivan sitä, juovat känniin asti, ovat krapulassa jne.
OLET KUSESSA
Jos olet oikeasti 40v, ja vielä sulle on toisten mielipiteet noin tärkeitä, niin voihan kekäle sentään.
Kumpaa elämää elät, omaa vai toisten
Vierailija kirjoitti:
Näköjään lainaus ei onnistu`? Mutta siis, kun minulla ei ole syytä. Ei vaan enää ole kivaa kännissä ja krapulatkin ihan kauheita. Voin kyllä lähteä pussikaljalle tai pubiin limsalinjalla.
Ap
"Ei vaan enää ole kivaa kännissä ja krapulatkin ihan kauheita."
No vastaa näin. Jos joku väittää edelleen vastaan, niin sano, ettet sinä aio tehdä oloasi paskaksi jonkun muun mieliksi.
1. Miksi hengailet noin typerien ihmisten kanssa? 2. Miksi välität siitä mitä joku 100% urpo sinulle laukoo?
Limpparin juojissa on yleensä se vika, että he jaksavat istua siellä baarissa noin 20min ja lähtevät sitten autollaan kotiin.
Jotenkin tylsää pyytää tuollaista henkilöä lähtemään "iltaa viettämään". Itse juon illan aikana yleensä 2-4 lonkeroa. Tykkään istua rauhassa ja jutella muiden kanssa.
Trolloti lolloti, niin varmaan. Tai ehkä jopa totta jos liikut jossain wt-piireissä.
Miksi ihmiset eivät juo alkoholia siten, ettei krapulaa tule? Yksilöllisiä asioita nämä jossain määrin ovat, mutta paljon voi vaikuttaa siihen, että alkoholin juomisen jälkeen ei tule kankkusta. Kun syö tarpeeksi juomisen aikana eikä juo ylimakeita juomasekoituksia, luulisi krapulan pysyvän poissa.
Nuoruudessani harrastin jonkin verran ns. drinkkejä, joissa oli sekaisin sitä sun tätä, ja usein oli seuraavana aamuna krapula. Jossain vaiheessa vuosien mittaan aloin juoda alkoholia vain veden kanssa. Sen jälkeen en ole krapuloista kärsinyt. Siiderit ja muut semmoiset ovat asia erikseen, mutta niitä juon niin harvoin ja vähän kerrallaan ja ilman humaltumistarkoitusta, ettei niistä krapulaa voisi tulla muutenkaan.
Usein saa lukea kuvauksia alkoholinkäytöstä, että nuorena sitä jaksoi, mutta nykyään ei jaksa kun heti tulee kkrapula ja seuraava päivä on pilalla. Minulla se meni jostain syystä toisinpäin: ennen oli seuraava päivä krapulainen ja varattu toipumiselle, nykyään ei tarvitse ajatella tällaisia enää lainkaan.
Sanoin jo yläasteella muille, että en juo. Ei ole ollut koskaan ongelmana se, että en juo. Miksi ap sinusta ei ole vielä aikuisenakaan sanomaan, että et juo ja suut poikki?
Vierailija kirjoitti:
I feel you ap. Luulisi, että tällainen lapsellinen painostus olisi jäänyt sinne opiskelijavuosiin. Sama jatkuu vielä näin 50-v työpaikan kekkereissä: no ota nyt edes yksi! Tai mielellään kaksi! Miksi et lähde jatkoille?
Mikä siinä on että ollaan hirveän kiinnostuneita siitä, mitä toiset kaataa kurkustaan mahalaukkuun? Mulle on ihan sama mitä ja kuinka paljon joku juo.
no kun siinä rupee se oma ottaminen vissiin aiheuttamaan omantunnontuskia..samasta syystä en itsekään juurikaan käy missään kehittämispäivien aftereilla kun ei jaksa sitä ihmettelyä että miksi et juo, koska en halua. Ja ei muiden ottaminen ei ole ongelma, tosin mitään pitkiä illanviettoja en jaksa koska se juttujen taso alkaa menemään osastolle en jaksa selvinpäin :D
"Limpparin juojissa on yleensä se vika, että he jaksavat istua siellä baarissa noin 20min ja lähtevät sitten autollaan kotiin."
No tuo nyt taitaa kertoa enemmän sitten seuran tasosta kuin henkilön juomattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Limpparin juojissa on yleensä se vika, että he jaksavat istua siellä baarissa noin 20min ja lähtevät sitten autollaan kotiin.
Jotenkin tylsää pyytää tuollaista henkilöä lähtemään "iltaa viettämään". Itse juon illan aikana yleensä 2-4 lonkeroa. Tykkään istua rauhassa ja jutella muiden kanssa.
Ei minun kaveri piirissäni ollut tuollaisia "limpparin juojia." Lähes aina kuskiksi lähtenyt jaksoi istua seurassa koko illan. Yhden kaverin kanssa jouduin kesken illan lähtemään kotiin, koska kun yökerhon ovesta sisään päästiin, en nähnyt häntä enää loppu iltana. Muut kaverit yleensä pitivät kuskillekin seuraa.
Suomalainen alkoholikulttuuri on outoa. Monessa muualla on aivan normia juoda sitä viiniä ruoan kanssa mutta on yhtä normia olla juomatta.
Suomalaiselle se on joku numero jos juo tai on juomatta.