Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä ryhmäpainostus vielä nelikymppiselläkin kun lopettaa alkoholin juomisen ilman hyvää syytä " Ethän sinä voi nyt olla selvänä!"

Vierailija
28.03.2026 |

" Ota edes yksi siideri"

"Mikä risteily se selvinpäin on?"

"Älä oo jengipetturi"

Järkyttävää ettei keski-iässäkään hyväksytä sitä,että joku on selvinpäin ellei ole raskaana tai päällä joku lääke joka ei sovi alkoholin kanssa. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisit vaan rehellisesti syyn.

Vierailija
2/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä ryhmässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lainaus ei onnistu`? Mutta siis, kun minulla ei ole syytä. Ei vaan enää ole kivaa kännissä ja krapulatkin ihan kauheita. Voin kyllä lähteä pussikaljalle tai pubiin limsalinjalla. 

Ap

Vierailija
4/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen omenalihava.

Voin tilata baarissa limpparin ja kaikki olettaa että olen paksuna.

Vierailija
5/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia uusia kavereita. Olen 37v, lopetin alkoholin 2v sitten eikä se ole kertaakaan ollut kenellekään ongelma. Keskustelut ovat olleet luokkaa: "otatko oluen?" 

"Ei kiitos, en juo nykyään"

"Ok"

Vierailija
6/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you ap. Luulisi, että tällainen lapsellinen painostus olisi jäänyt sinne opiskelijavuosiin. Sama jatkuu vielä näin 50-v työpaikan kekkereissä: no ota nyt edes yksi! Tai mielellään kaksi! Miksi et lähde jatkoille?  

Mikä siinä on että ollaan hirveän kiinnostuneita siitä, mitä toiset kaataa kurkustaan mahalaukkuun? Mulle on ihan sama mitä ja kuinka paljon joku juo.

Vierailija
7/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääriä kavereita sinulla.

Vierailija
8/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä puhuva ukko kertoo englanniksi miksi känniläiset eivät pidä selvääjistä.

Vierailija
9/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän tylsää kun vaimo on luopunut viinistäkin täysin. Istu siinä nyt sitten lauantai-iltana päivällispöydässä yksin nauttimassa. Ei se yhtä kivaa ole. 

Vierailija
10/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän tylsää kun vaimo on luopunut viinistäkin täysin. Istu siinä nyt sitten lauantai-iltana päivällispöydässä yksin nauttimassa. Ei se yhtä kivaa ole. 

Miksi sen viinin juomiseen tarvii toisenkin juoda 😁. Voihan sitä ottaa eri annokset ruokaakin.

Vierailija
11/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kaveripiiri?

Lopetin juomisen 51-vuotiaana. Kertaakaan ei ole kenellkäkään ollut ongelmaa asian kanssa, vaikka kaveripiirissäni on niitäkin, jotka kupittelee reippaasti. 

Vierailija
12/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut alkoholia käyttävät, eivät siedä silmissään raittiita ihmisiä, koska raitis ihminen heidän kuvitelmissaan tuomitsee heidät huonommiksi ihmisiksi. Voihan raitis todellakin tuomita alkoholia käyttävät ihmiset huonommiksi, mutta alkoholia käyttävä joka tätä miettii, tuomitsee itsekin itsensä huonommaksi ihmiseksi. Ei tosi juoppo muiden mielipiteestä välitä.

Pelkäävät raittiin kaverin saavan vielä jonkun muunkin raitistumaan lähipiiristä.

Vierailija
13/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös varautua siihe, että menetät muutaman ystäväsi. Minulle kävi 15 vuotta sitten niin, kun lopetin juomisen.

Vierailija
14/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisit vaan rehellisesti syyn.

Syy: alkoholi on paskan makuinen karsinogeeninen liuotin, josta ei 40v+ tule edes hyvä olo. Ja seuraavat päivät ekstrapaska fiilis kaupan päälle.

Vierailija
15/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tosiaan tälläisen painostuksen jääneen teinivuosiin,mutta ystävän 50vuotis synttäreilläkin kauhisteltiin olenko raskaana kun sanoin,etten juo ja sitten koetettiin maanitella, että ota edes yksi siideri.

Vierailija
16/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ryhmässä. 

Surullista mutta totta. - Kun elää tai on elänyt omassa kuplassaan, niin kuplasta toiseen pääseminen saattaa olla yllättävän hankalaa. 

Moni pelkää, että jää yksin, jos kyseenalaistaa sen mitä kaverit ja ystävät jaa muut läheiset ajattelevat ja pitävät oikeana. 

Kuten nyt vaikka normaaliksi muodostuneen tavan alkoholinnkäytöstä vapaalka ja osana hauskan pitoa, niin, että tulevaisuydessa hauskaa pitäus ilman alkoholia

Ei helppoa kn tuo alkoholi on sitä ennen saattanut olla vuosia tai vuosikymmeniä omaakin hauskanpitoa. 

Sinkkumies

Vierailija
17/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. Olen aina käyttänyt alkoholia tosi vähän. Humaltumisen tunne ei ei anna mulle oikein mitään ja sellainen teennäinen " onpas nyt kivaa" ei taas itseäni yhtään huvita.

Esim yhden siskoni kutsuilla en edes viitsi usein mennä kun se alkoholin tuputus alkaa heti kun ovesta astuu. Ja kun sanoo että nyt otan vain kiitos vettä enää, niin alkaa sellainen vitsailu. Jotenkin itsestä se on jotenkin vähän noloa häneltä, mutta tympii silti.

Vierailija
18/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain wt-amisten reissulta tuommoinen pakkojuominen.

Vierailija
19/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo enempi sun kaveripiiristä.

Vierailija
20/45 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oudot kaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi