Vauvakuumetta... Vieläkö kannattaa ryhtyä " vauvarumbaan" kun lapset ovat jo 6- ja 8-vuotiaat?
Minä olen 31-vuotias.
Jos päättäisimme mieheni kanssa alkaa yrittämään kolmatta lasta, kuka tietää, kauanko kestäisi raskautua (jos edes onnistuu) ja siihen raskauskuukaudet päälle. Ikäeroa kuopukseen tulisi ainakin 7 vuotta.
Mitä sanotte? Tyytyäkkö tähän vai vielä haikailla kolmatta?
Kommentit (10)
Mitä hyviä ja huonoja puolia näet siinä, että kahteen ensimmäiseen ikäero on noin suuri?
ap
vauvakuume iskee kun vanhemmat lapset aloittavat koulun. Ainakin se hyvä puoli, että saa sitten olla mammalomalla kotona, kun koulunkäyntiä alotellaan ja vanhemmillaki lapsilla kivempi tulla kotiin ku äiti odottelee. Mutta onhan siinä hommaa silti. Itse teen nyt putkeen vielä kolmannen ja siihen saa jäädä, ainakin vuosiksi! :)
Vierailija:
Jos päättäisimme mieheni kanssa alkaa yrittämään kolmatta lasta, kuka tietää, kauanko kestäisi raskautua (jos edes onnistuu) ja siihen raskauskuukaudet päälle. Ikäeroa kuopukseen tulisi ainakin 7 vuotta.
Mistä kukaan tuota nyt voisi tietää????????? Äly hoi....
on ollut ihanaa saada iltatähden. Vanhemmat lapset olivat 8,9 ja 11 kun kuopus syntyi (nyt jo 3v) ja me olemme kaikki nauttineet hurjasti hänestä. Olin jo 36 kun hän syntyi, kesti 3kk ennen kuin olin raskaana.
Niinpä! Olisi ihanaa vielä kokea vauva-aika ja olla isommille lapsille kotona oleva äiti. Ei tarvitsisi iltapäivähoitoa jne.
Mutta miksi ihmeessä ryhtyisin vielä vauvaa hankkimaan, kun nuo kaksi ovat jo niin helppoja ja heidän kanssaan voi tehdä monenlaisia juttuja? Vauva olisi " jarruna" aika pitkään.
Mutta taas toisaalta...vauva toisi uudenlaista rikkautta perheeseen. Huoh. Toisaalta ja toisaalta :)
ap
Vierailija:
Mistä kukaan tuota nyt voisi tietää????????? Äly hoi....
KESKUSTELUPALSTALLA voi keskustella monista erilaisista asioista. Jopa jakaa ajatuksiaan perheen koosta. Kai nyt jokainen aikuinen ihminen sanomattakin ymmärtää, että itsehän ne päätökset on tehtävä :)
Kunhan tässä jahkaan ja pohdin " ääneen" kaikenlaisia. Mukava kuulla, miten muut isolla ikäerolla lapsen saaneet kokevat asiat.
ap
Oletteko kokeneet, että pienimmäinen olisi ollut " jarruna" ?
Vauvaikäinen kuitenkin sitoo äitiä ja rajoittaa elämää -no ei tietystikään kauan, mutta kuitenkin.
ap
pienimmäisen päiväuniaikaan...paitsi jos ovat kovin hiljaisia. Isommat ovat nauttineet pikkuisesta aina ja nyt heistä on jopa hoitoapua (ihan vapaaehtoista).
T. 2
Vierailija:
Oletteko kokeneet, että pienimmäinen olisi ollut " jarruna" ?
Vauvaikäinen kuitenkin sitoo äitiä ja rajoittaa elämää -no ei tietystikään kauan, mutta kuitenkin.
ap
Nyt kun kuopuskin on 2v mietimme että vieläkö sitä jaksaisi neljännen kanssa ;) ...itselläkin ikää 34 ja miehellä 37.