Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla ero pikkulapsiaikana helpotti sun arkea?

Vierailija
28.03.2026 |

Olen lukenut, että vanhempien ero lasten ollessa pieniä (tarkoittaa alle kouluikäisiä) on melko yleistä tai ainakaan ei kovin harvinaista. Onko täällä AV:lla ihmisiä , jotka ovat itse eronneet puolisostaan pikkulapsiaikana tai silloin kun lapsi on ollut alle 10-vuotias? Millä tavalla se sun arki helpottui eron jälkeen? Koska jos mä mietin asiaa järjellä, niin luulisi sen hankaloittavan sun elämää, jos susta tulee se lähihuoltaja ja sä hoidat arjessa YKSIN ne asiat, jotka olit ennen hoitanut YHDESSÄ tai kuta kuinkin PUOLIKSI sun lapsen toisen vanhemman kanssa (päikkyyn viemiset ja hakemiset, kotityöt, ruuanlaitto). Ja lisäksi joudut maksamaan kaiken yksin: asumisen, auton, laskut, ruuan jne. Ei ne lapsilisät ja elarit hirveän isoja yleensä ole, että niillä kattaisi kasvaneet kulut. Ja jos sä olet se etävanhempi, niin et saa mitään sosiaalitukia, mutta silti joudut maksamaan lasten menoja puoliksi ja hankkimaan riittävän ison asunnon, johon kaikki lapset mahtuvat asumaan. Ja joudut ehkä vielä maksamaan elareita, niin eihän keskituloiselle enää jää mitään rajaa itselle käyttöön.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ero helpottanut omaa arkea?

Vierailija
2/2 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään ero helpottanut omaa arkea?

Olen jo vastannut tähän samaan kysymykseesi täällä, ei kiinnosta uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi