Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on nykyään sellainen taksiyhtiö, josta saa tilattua ilman ennakkovarausta turvallisen taksin nuorelle naiselle?

Vierailija
28.03.2026 |

Helsingissä siis. Haluaisin, että 16v tyttäreni pääsee turvallisesti iltamenoistaan kotiin, ja olen luvannut että maksan taksin joka kerta, ettei joudu tulemaan kävellen tai julkisilla. Mutta millä firmalla olisi varmasti luotettavat kuskit?

Kiitos etukäteen vastauksista.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut aina tosi asiallisia ja mukavia taksikuskeja.

Toki mä en mikään ihan teini enää ole.

Muistan kun olin just 18-19 v ja opiskelijana kävin baarissa paljon. Ei ollut rahaa taksiin niin lähdin aina kävelemään kotiin n. 3km.

Jos olin tosi kännissä, niin usein liftasin kyytiä kotiin.

Usein ne jotka pysähtyivät olivat sellaisia 20-30 vuotiaita miehiä, jotka veivät kotiin ja matkalla muistuttelivat että pitää olla varovainen kaupungin yössä.

Aika riskinhän mä olen ottanut kun oon noussut ihan ventovieraiden kyytiin humalassa.

Kerran kotiin kävellessä joku ulkomaalaistaustainen mies lähti kävelemään perään ja seurasi mua kotiin asti. Kun huomasin, että se seuraa mua, soitin kaveri miehelle ja laitoin kaiuttimelle. Lähempänä kotipihaa kaivoin avaimet valmiiksi esiin ja juoksin pihan poikki alaovelle. Sain vedettyä sen kiinni sen miehen nenän edestä.

Meni nyt vähän off topic. Oon käyttänyt taksia lähinnä päiväsaikaan ja usein on kuskina ollut joku jo pidemmän uran taksikuskina tehnyt henkilö.

Vierailija
22/48 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin just 18-19 v ja opiskelijana kävin baarissa paljon. Ei ollut rahaa taksiin niin lähdin aina kävelemään kotiin n. 3km.

Usein ne jotka pysähtyivät olivat sellaisia 20-30 vuotiaita miehiä, jotka veivät kotiin ja matkalla muistuttelivat että pitää olla varovainen kaupungin yössä.

Aika riskinhän mä olen ottanut kun oon noussut ihan ventovieraiden kyytiin humalassa.

Kerran kotiin kävellessä joku ulkomaalaistaustainen mies lähti kävelemään perään ja seurasi mua kotiin asti. Kun huomasin, että se seuraa mua, soitin kaveri miehelle ja laitoin kaiuttimelle. Lähempänä kotipihaa kaivoin avaimet valmiiksi esiin ja juoksin pihan poikki alaovelle. Sain vedettyä sen kiinni sen miehen nenän edestä.

Meni nyt vähän off topic. Oon käyttänyt taksia lähinnä päiväsaikaan ja usein on kuskina ollut joku jo pidemmän uran taksikuskina tehnyt henkilö.

Kiva, että sulla on positiivisia kokemuksia takseista, pitää muistaa että valtaosa onkin ihan ok. Itselläni on huonoja kokemuksia, ja mitä olen ymmärtänyt, niin en ole yksin tämän kanssa. Kerran olin päiväaikaan taksin kyydissä, menossa firman kesäjuhliin ja lyhyempi mekko päällä. Istuin takapenkillä, mutta kuski tästä huolimatta kurotti taakse ja laittoi käden reidelleni. 

Tämä on surullista ja ihan villi länsi. Äitinä ei tiedä, miten päin olisi. Päästänkö tyttären kävelemään kotiin vai laitanko taksin kyytiin. Millä tavalla saa hänet turvallisesti kotiin, kun ei aina pääse hakemaankaan. Tytär myös kokenut ahdistelua, ei taksissa vaan muuten, niin kyllä tämä on nykyään mennyt ihan kauheaksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi Helsinki

Vierailija
24/48 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se nyt kumma, kun naiset halusivat niitä ulkomaisia taksikuskeja suomeen ja nyt ei sitten kyyti naisille enää kelpaakaan.

Vierailija
25/48 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko me nyt sitten lähettää ne naisten tänne haluamat ulkomaiset taksikuskit takaisin kotimaihinsa, kun ne eivät naisille kelpaakaan?

Vierailija
26/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaanko me nyt sitten lähettää ne naisten tänne haluamat ulkomaiset taksikuskit takaisin kotimaihinsa, kun ne eivät naisille kelpaakaan?

Ei saada. Ja uudet naisille tarkoitetut taksit tekevät suuren osan näistä taksikuskeista työttömiä. He jäävät tänne ja he saavat takuueläkkeen 3 vuoden olemisen jälkeen. 

Vierailija
27/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosituhannelta saa turvallisen taksin. Berner uudisti ja kokoomus vielä viimeisteli ja sai intohimoiset kyydinantajat alalle. Työstä pitää nauttia, ei riitä, että sen tekee hyvin.

Takseista tehtiin matalapalkkatyö ja sitä varten pitää tuoda kielitaidottomia kehitysmaalaisia ajamaan autoa. 

Vierailija
28/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosituhannelta saa turvallisen taksin. Berner uudisti ja kokoomus vielä viimeisteli ja sai intohimoiset kyydinantajat alalle. Työstä pitää nauttia, ei riitä, että sen tekee hyvin.

Takseista tehtiin matalapalkkatyö ja sitä varten pitää tuoda kielitaidottomia kehitysmaalaisia ajamaan autoa. 

Mahtaakohan kaikkien eksoottisten kuskien ajokortitkaan olla ihan sellaisia kuin Suomessa taksikuskeilla muinoin kaikilla piti olla..........

Vierailija
29/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi helsingin kanssa ei ole ollut ongelmia minulla eikä kellään tuntemallani ihmisellä. 

Vierailija
30/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan kaikkien eksoottisten kuskien ajokortitkaan olla ihan sellaisia kuin Suomessa taksikuskeilla muinoin kaikilla piti olla..........

Ajotyylistä ja sääntöjen noudattamisen perusteella heidän ajokorttinsa on suorittanut joku muu. 

Vierailija
31/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi loiste, suomalaiset kuljettajat, hyvät autot ja sovellus, joka toimii helposti.

Vierailija
32/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joilla ei ole mitään muuta osaamista tai ammattitutkintoa kuin autolla ajo. 

Vierailija
33/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kusi tuonkin asian.

Vierailija
34/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut viime aikoina valitettavan paljon taksilla kodin ja sairaalan väliä. (Joka on niin lyhyt että kelataksia ei kannata ottaa) 

Käytin aluksi Uberia koska se oli halpa. No sitten sattui kuljettaja jonka kanssa oli ihan senttien päässä kolari kun hän ei katsonut eteensä. Eikä osannut muitakaan liikennesääntöjä. 

Sit ajoin hetken lähitaksilla kunnes sieltä ei saanut autoa joskus aamuyöstä. Kuljettajat oli kanssa vähän niin ja näin, esim osa laittoi minut kävelemään kauemmas kyydin perässä. (Vaikeaa kun olin sairas) 

No sit latasin Taksi Helsingin sovelluksen ja heillä on ollut parhaat kuskit ja kyyti on aina löytynyt. Täältä tilaan tulevaisuudessakin, jos on tarve.

Vierailija
35/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksei naiset nouse kapinaan ja mielenosoituksiin tästä asiasta. Onhan  se sietämätöntä että Suomessa ei uskalla enää ottaa taksia  kuin tietyistä yhtiöistä. Kauhea älämölöö ja maalitus alkoi kyllä jonkun jääkiekkoilijan  pelipaidasta muttei taksiasiasta ole vastaavia näkynyt.

Vierailija
36/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistohan se niitä turvattomia kuskeja hakee tänne kuitenkin.

Onko EK vihervasemmiston järjestö? 45000 uutta haluavat vuosittain.

Vierailija
37/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut viime aikoina valitettavan paljon taksilla kodin ja sairaalan väliä. (Joka on niin lyhyt että kelataksia ei kannata ottaa) 

Käytin aluksi Uberia koska se oli halpa. No sitten sattui kuljettaja jonka kanssa oli ihan senttien päässä kolari kun hän ei katsonut eteensä. Eikä osannut muitakaan liikennesääntöjä. 

Sit ajoin hetken lähitaksilla kunnes sieltä ei saanut autoa joskus aamuyöstä. Kuljettajat oli kanssa vähän niin ja näin, esim osa laittoi minut kävelemään kauemmas kyydin perässä. (Vaikeaa kun olin sairas) 

No sit latasin Taksi Helsingin sovelluksen ja heillä on ollut parhaat kuskit ja kyyti on aina löytynyt. Täältä tilaan tulevaisuudessakin, jos on tarve.

Vähän off-topic, mutta kyllä Kela-taksi kannattaa ottaa, jos arvelet, että 300 euron suuruinen vuosikatto täyttyy. Lyhyetkin matkat kerryttävät tuota kattoa, eli pikku puroista syntyy joki.

Vierailija
38/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksei naiset nouse kapinaan ja mielenosoituksiin tästä asiasta. Onhan  se sietämätöntä että Suomessa ei uskalla enää ottaa taksia  kuin tietyistä yhtiöistä. Kauhea älämölöö ja maalitus alkoi kyllä jonkun jääkiekkoilijan  pelipaidasta muttei taksiasiasta ole vastaavia näkynyt.

Naiset eivät mieti puolustautumista, koska naisten turvallisuus on aina ollut miesten tehtävä. Aikaisemmin naiset eivät päässeet päättämään asioista. Nyt naiset pääsevät päättämään asioista, mutta he eivät vieläkään mieti edes omaa turvallisuuttaan. Tämä turvattomuus on seurausta siitä.

Vierailija
39/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persulle mielekäs tarina  👍🏻

Vierailija
40/48 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persulle mielekäs tarina  👍🏻

Älä vähättele toisten kokemuksia. Persut ovat olleet oikeassa koko ajan ihan kaikessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi