Mikä on nykyään sellainen taksiyhtiö, josta saa tilattua ilman ennakkovarausta turvallisen taksin nuorelle naiselle?
Helsingissä siis. Haluaisin, että 16v tyttäreni pääsee turvallisesti iltamenoistaan kotiin, ja olen luvannut että maksan taksin joka kerta, ettei joudu tulemaan kävellen tai julkisilla. Mutta millä firmalla olisi varmasti luotettavat kuskit?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sattunut aina tosi asiallisia ja mukavia taksikuskeja.
Toki mä en mikään ihan teini enää ole.
Muistan kun olin just 18-19 v ja opiskelijana kävin baarissa paljon. Ei ollut rahaa taksiin niin lähdin aina kävelemään kotiin n. 3km.
Jos olin tosi kännissä, niin usein liftasin kyytiä kotiin.
Usein ne jotka pysähtyivät olivat sellaisia 20-30 vuotiaita miehiä, jotka veivät kotiin ja matkalla muistuttelivat että pitää olla varovainen kaupungin yössä.
Aika riskinhän mä olen ottanut kun oon noussut ihan ventovieraiden kyytiin humalassa.
Kerran kotiin kävellessä joku ulkomaalaistaustainen mies lähti kävelemään perään ja seurasi mua kotiin asti. Kun huomasin, että se seuraa mua, soitin kaveri miehelle ja laitoin kaiuttimelle. Lähempänä kotipihaa kaivoin avaimet valmiiksi esiin ja juoksin pihan poikki alaovelle. Sain vedettyä sen kiinni sen miehen nenän edestä.
Meni nyt vähän off topic. Oon käyttänyt taksia lähinnä päiväsaikaan ja usein on kuskina ollut joku jo pidemmän uran taksikuskina tehnyt henkilö.
Kiva, että sulla on positiivisia kokemuksia takseista, pitää muistaa että valtaosa onkin ihan ok. Itselläni on huonoja kokemuksia, ja mitä olen ymmärtänyt, niin en ole yksin tämän kanssa. Kerran olin päiväaikaan taksin kyydissä, menossa firman kesäjuhliin ja lyhyempi mekko päällä. Istuin takapenkillä, mutta kuski tästä huolimatta kurotti taakse ja laittoi käden reidelleni.
Tämä on surullista ja ihan villi länsi. Äitinä ei tiedä, miten päin olisi. Päästänkö tyttären kävelemään kotiin vai laitanko taksin kyytiin. Millä tavalla saa hänet turvallisesti kotiin, kun ei aina pääse hakemaankaan. Tytär myös kokenut ahdistelua, ei taksissa vaan muuten, niin kyllä tämä on nykyään mennyt ihan kauheaksi. Ap
on se nyt kumma, kun naiset halusivat niitä ulkomaisia taksikuskeja suomeen ja nyt ei sitten kyyti naisille enää kelpaakaan.
Saadaanko me nyt sitten lähettää ne naisten tänne haluamat ulkomaiset taksikuskit takaisin kotimaihinsa, kun ne eivät naisille kelpaakaan?
Mulle on sattunut aina tosi asiallisia ja mukavia taksikuskeja.
Toki mä en mikään ihan teini enää ole.
Muistan kun olin just 18-19 v ja opiskelijana kävin baarissa paljon. Ei ollut rahaa taksiin niin lähdin aina kävelemään kotiin n. 3km.
Jos olin tosi kännissä, niin usein liftasin kyytiä kotiin.
Usein ne jotka pysähtyivät olivat sellaisia 20-30 vuotiaita miehiä, jotka veivät kotiin ja matkalla muistuttelivat että pitää olla varovainen kaupungin yössä.
Aika riskinhän mä olen ottanut kun oon noussut ihan ventovieraiden kyytiin humalassa.
Kerran kotiin kävellessä joku ulkomaalaistaustainen mies lähti kävelemään perään ja seurasi mua kotiin asti. Kun huomasin, että se seuraa mua, soitin kaveri miehelle ja laitoin kaiuttimelle. Lähempänä kotipihaa kaivoin avaimet valmiiksi esiin ja juoksin pihan poikki alaovelle. Sain vedettyä sen kiinni sen miehen nenän edestä.
Meni nyt vähän off topic. Oon käyttänyt taksia lähinnä päiväsaikaan ja usein on kuskina ollut joku jo pidemmän uran taksikuskina tehnyt henkilö.