Raamattu on kasvutarina
Vanha testamentti kertoo maailmasta ilman vapaata tahtoa
Uusi testamentti kertoo maailmasta vapaan tahdon kanssa
Kommentit (14)
Raamattu on laki -ja pelottelukirja, jonka avulla aikanaan (joidenkin kohdalla edelleen) hallittiin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on laki -ja pelottelukirja, jonka avulla aikanaan (joidenkin kohdalla edelleen) hallittiin ihmisiä.
Raamattu on myös uskonnollinen kirja, aikansa yhteiskuntajärjestyksen kirja, fantasiakirja ja aika monille lohtua tuova kirja.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kätköpaikkani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
Tuo Raamatusta, minusta lohduttavaa, ei pelottavaa
Uusi Testamenttikin kertoo Jumalan tahdosta, eikä siitä että ihminen saa elää ihan kuten itse haluaa. Vaan täytyy elää Jumalan tahdon mukaan, jos haluaa olla osallinen Jeesuksen sovitusta Golgatan ristillä.
Raamattu on kokonaisuus.
Raamattu alkaa maailman luomisesta ja päättyy nykyisen maailman loppuun ja uuteen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusi Testamenttikin kertoo Jumalan tahdosta, eikä siitä että ihminen saa elää ihan kuten itse haluaa. Vaan täytyy elää Jumalan tahdon mukaan, jos haluaa olla osallinen Jeesuksen sovitusta Golgatan ristillä.
Raamattu on kokonaisuus.
Raamattu on muinaisten valtaapitävien keino pitää ihmiset ruodussa, uskollisina ja tuottavina.
Kokoelma tarinoita ja legendoja, huhuja ja satuja.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on satukirja.jos uskot Joulupukkiin niin uskot Raamatun kirjoituksiin kun.
Kirja, jonka sanojen välityksellä Jumala puhuu ihmisen henkeen
66 kirjaa, jotka muodostava kuitenkin yhtenäisen kuvion, pelastussuunnitelman ihmistä varten. Huikea kokoelma!
Raamattu on ensimmäisiä kirjallisia tuotoksia muinaisajoilta. Kun ei oteta niitä savitaulujen kappaleita huomioon. Sellaisena mielenkiintoinen, vaikka juoni on ensisijaisesti uskonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on kokonaisuus.
Raamattu on muinaisten valtaapitävien keino pitää ihmiset ruodussa, uskollisina ja tuottavina.
Ei ne aina pysyneet ruodussa eikä uskollisina. Tuottavuutta on vaikea arvioida. Kohtalaisen hyvin tulivat kuitenkin ilmeisesti toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Aikansa ihmisten puhetta ja viisauksia.
Vanha testamentti kertoo Israelin kansan vaiheista ja Uusi testamentti Jeesuksesta. Vapaa tahto löytyy molemmista tarinoista ja molemmissa nähdään miten se on samaan aikaan siunaus ja kirous.