Kokeiltiin jättää keittiöstä yläkaapit pois, että pärjääkö ilman. Hyvin pärjää
Yläkaappia mahtuisi vajaa pari metriä mutta tuntuu että huone menisi "tukkoon", kun keittiössä on tummanruskea puukatto. Mutta hyvin on pärjätty ilmankin, ei edes kuivauskaappia ole ollut ikävä, harvoin käsin pesee mitään ja silloin kuivaa ja laittaa paikalleen saman tien. Moni ei varmaan tykkää mutta meille sopii. Ja jos joskus mieli muuttuu niin saahan niitä laittaa jälkikäteenkin.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkaapiton keittiö olis huippu. Kuka jaksaa kurkottaa joka kerta, pitää ottaa tuoli alle et ylettyy. Kuka lie keksinyt yläkaapit? Meiltä lähtee kans jossain vaiheessa. Tulee pieneen keittiöön tilan tuntua ja sen voi sisustaa paremminkin.
Käsittääkseni kaapeista saa siirrettyä hyllyjä ylemmäs tai alemmas. Eikä kukaan pakota laittamaan tavaroita ylemmille hyllyille. Sille korkeudelle kun yltää. Tosin joku voi olla sen verran pitkä, että ylähyllyt paremmat kun alakaapin hyllyt. Sitä itse taas en ymmärrä, että vaikka olohuoneen kattokorkeus on siellä viidessä tai kuudessa metrissä,et miten sieltä vaihdetaan palanut lamppu? Harvoin kyllä. Mulla on keittiössä käsien ulottuvilla ne mitä tarvitsen päivittäin. Korkeimmilla hyllyillä kausi tuotteet. Vaikka jouluservetit.
Juu tiedän. Mulle tärkeintä on keittiössäkin estetiikka ja meillä on erittäin vähän astioita kahden hengen taloudessa. Siksi yläkaapit ei viehätä.
Minun mielestäni keittiö ilman yläkaappeja on alastoman ja vajavaisen näköinen, estetiikka kaukana.
Tulee mieleen uudet kerrostaloasunnot jotka on suunniteltu lähinnä ajatellen pelkästään voittojen maksimointia. Jätetään keittiö rakentamatta ja laitetaan keittökaapit olohuoneen seinälle. Tämä voidaan markkinoida upeana avokeittiönä! Sitten jätetään vielä yläkaapit kokonaan pois. Kun jättää puolet kaapeista ostamatta niin sehän on paljon halvempi rakentaa! Sitten markkinointiosasto yrittää keksiä miten tämä myydään asiakaalle upeana modernina parannuksena.
Tuo mitä kuvailit on hyvin kaukana siitä miltä meidän keittiö näyttää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun makuun ankean näköistä. Riippuu tietysti myös minkälainen asunto muuten. Noissa moderneissa keittiöissä näyttää ainakin kolholta. Tyhjät korkeat seinät ja alataso seinästä seinään, ja ehkä saareke.
Olemme etsiskelleet kerrostaloasuntoa ostotarkoituksessa ja vaikka olisi vasta rempattu keittiö ilman yläkaappeja, se putoaa heti ehdokkaista pois.
Yläkaapit ja kuivauskaappi ovat kyllä yksi vaatimus asunnolle, avokeittiötä en myöskään halua.
Avokeittiö itselle myös ehdoton ei, mutta yläkaappien puutteen vuoksi ostamatta jättäminen silkkaa hölmöyttä jos muuten asunto sopiva.
Jospa ei heti halua remontoida, vaan muuttaa suoraan mieleiseen asuntoon? Remontteihin menee kumminkin ylimääräistä rahaa, jolle todnäk olisi paljon muutakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun makuun ankean näköistä. Riippuu tietysti myös minkälainen asunto muuten. Noissa moderneissa keittiöissä näyttää ainakin kolholta. Tyhjät korkeat seinät ja alataso seinästä seinään, ja ehkä saareke.
Olemme etsiskelleet kerrostaloasuntoa ostotarkoituksessa ja vaikka olisi vasta rempattu keittiö ilman yläkaappeja, se putoaa heti ehdokkaista pois.
Yläkaapit ja kuivauskaappi ovat kyllä yksi vaatimus asunnolle, avokeittiötä en myöskään halua.
Avokeittiö itselle myös ehdoton ei, mutta yläkaappien puutteen vuoksi ostamatta jättäminen silkkaa hölmöyttä jos muuten asunto sopiva.
Jospa ei heti halua remontoida, vaan muuttaa suoraan mieleiseen asuntoon? Remontteihin menee kumminkin ylimääräistä rahaa, jolle todnäk olisi paljon muutakin käyttöä.
No sitten varmaan valitsee asunnon niiden kaappien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkaappien puuttuminen ratkaisee asuntokaupat? Aika pienestä on ostopäätös kiinni.
Näin on, emme halua tehdä remonttia.
Ja kyllä enemmän on asuntoja yläkaapeilla kuin ilman.
Ei se nyt ole suuri vaiva hankkia muutama yläkaappi. Joutuuhan yleensä ainakin pinnat paikkaamaan tai uusimaan edellisen asukkaan jäljiltä. Puhutaan kuitenkin satojentuhansien eurojen hankinnasta. Meidän kolmio maksoi 510.000 euroa, tehtiin siihen 65.000 euron remontti mm.uusi keittiö, vaikka se oli vain 10 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkaappien puuttuminen ratkaisee asuntokaupat? Aika pienestä on ostopäätös kiinni.
Ei se nyt ole suuri vaiva hankkia muutama yläkaappi. Joutuuhan yleensä ainakin pinnat paikkaamaan tai uusimaan edellisen asukkaan jäljiltä. Puhutaan kuitenkin satojentuhansien eurojen hankinnasta. Meidän kolmio maksoi 510.000 euroa, tehtiin siihen 65.000 euron remontti mm.uusi keittiö, vaikka se oli vain 10 vuotta vanha.
Asenteesi kuvastaa hyvin nykyisten nuorten aikuisten ajatusmaailmaa. Eihän se nyt mitään haittaa, yksi ylimääräinen 65.000 euron lisäsumma lainoihin. Sitten jonkun ajan päästä tolkuton parkuminen, kun ei selviydytäkään lainoista. Eipä ihme, että monella on oma talous täysin retuperällä. Sillä remonttisummalla hommaisit vaikka mitä muuta, ostaisit vaikka paremman auton kuin sen 20 vee vanhan ruosteläjän ja laadukkaampaa ruokaa jne. Miksi muuten ylipäätään pitää 10 vee vanha keittiö uusia, vastahan se on sisäänajettu?
Vierailija kirjoitti:
Yhdistäkää keittiö ja wc samaan tilaan, toimii!
Wc-istuimet siihen ruokapöydän ympärille. Win-win
Vierailija kirjoitti:
Yhdistäkää keittiö ja wc samaan tilaan, toimii!
Kyykkää vaan lavuaariin jättää ritilän ppis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkaapit on ihan asiaa, jos ne eivät ole liian korkeat. En ole koskaan käsittänyt, että mikä virka on korkeilla yläkaapeilla, kun ylähyllyt ovat niin korkealla ettei yletä mitään sieltä ottamaan ilman jatkojalkoja. Meillä ylähyllyt täynnä saattohoito tavaraa mitä ei juurikaan käytetä.
Korkeat kaapit on käytännöllistä säilytystilaa tavaroille joita käytetään harvoin. Esimerkiksi mehumaija, ruokakuivuri, juhla-astiat kuten isot tarjottimet tai vaikka boolimalja. Nämä on sellaisia sesonkitarvikkeita jotka tavallisesti on monta kuukautta käyttämättömänä. Kuitenkin hyödyllisiä olla olemassa.
Meidän yläkaappeihin (silloin kun niitä oli) ei koskaan mahtuneet syvyyden puolesta ne harvoin käytettävät tavarat. Kuinka syvät yläkaapit teillä on? Meillä taisi olla ihan ne standardit eli joku 35cm, ei niihin mahtunut isoa uunipataa tai vaikka just noita tarjottimia.
Ap
Mulla ne kaapit on yhtä syviä kun uuni, tai uuni ei edes välttämättä ole yhtä syvä kun kaapit. Ja uunin alla on pellit. Yläkaapit siis yhtä syviä kun pelti laatikosto. Eli meillä mahtuu isot uunipadat kaappeihin.
Aika erikoista, yläkaapisto siis yhtä syvä kuin alakaapisto? Uuni/liesi on yleensä kai sen 60cm syvyydeltään.
Ap
Kyllä minä pärjäisin kun olen lyhyt. Mutta sitten pitäisi olla tarpeeksi tilavia laatikoita joihin saisi kuiva-aineet hyvin mahtumaan ja tietenkin kattilat jne. Ja joku avohylly paljon käytössä oleville kupeille, lautasille jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten varmaan valitsee asunnon niiden kaappien mukaan.
Asunnon kokonaisuus ratkaisee, esim olen käynyt asunnossa, missä keittiön (uudehkot) kaapit ovat kirkuvan punaiset ja kylppäri musta.
Vaikka asunto muuten olisi hyvä, se ei kyllä puhuttele minua.
Toki, jos mielessä on heti esim keittiöremontti, silloinhan asunnon pohja ja sijainti vain merkitsevät.
Just vaihdettiin keittiö uuteen ja asennettiin keittiöön yläkaapit takaisin sen jälkeen, kun edellinen asukas ne poistatti. Huh sitä jumalatonta työmaata, kun sai tiskata jokaisesta työtasolla ja avohyllyllä olleesta purnukasta ensin paksun kerroksen rasvapölyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pärjäisin kun olen lyhyt. Mutta sitten pitäisi olla tarpeeksi tilavia laatikoita joihin saisi kuiva-aineet hyvin mahtumaan ja tietenkin kattilat jne. Ja joku avohylly paljon käytössä oleville kupeille, lautasille jne
Minusta noi vetolaatikot on ihan käytännöllisiä paikkoja säilyttää usein tarvittavia juttuja. Yksi hellanvieruslaatikko on pyhitetty mausteille. Muut kuiva-aineet on kaikki melkein ruokakaapissa.
Ap