Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räppäri Ahti jyrähti

Vierailija
27.03.2026 |

Suuttui Sannille ja teki oman kappaleensa. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Sanni on varmaan vähän sellainen ettei sillä oikein mikään normaali arki sujuu.

Esim tuo koirista vittuilu varmaan tarkoittaa että inhosi Shirleyn koiria kun olisi pitänyt ihan kävelylle lähtee.

Miten ihmeessä joku voi nähdä tuon Sannin biisin sanat vittuiluna?

Ihmettelen samaa asiaa! Monesti artistit, jotka tekevät omat biisinsä, kertovat niissä omista kokemuksistaan ja tunteistaan. Siitä kuinka hän maailman kokee ja näkee, tai on kokenut ja nähnyt. En minä näe Sannin biisissä mitään moitittavaa.

Vierailija
62/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Sanni on varmaan vähän sellainen ettei sillä oikein mikään normaali arki sujuu.

Esim tuo koirista vittuilu varmaan tarkoittaa että inhosi Shirleyn koiria kun olisi pitänyt ihan kävelylle lähtee.

Koirista vittuilu? Minusta tuo Sannin teksti kuulosti enemmän sellaiselta miten sinulla menee nyt pohdinnalta - ja koiraviittaus lienee viittaus hänen ja Shirlyn erilaisiin rytmeihin. Taiteilijat on usein, ei aina, ilta-tai yöihmisiä tai keikkaelämä stressaa niin että tietää ettei koira sovi siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanattomaks vetää että aikuisilla on aikaa tällaiseen pelleilyyn. Pakko olla jokin tuotantoyhtiön markkinointikikka tämäkin "biiffi".

Takuulla on, sama levy-yhtiö näillä.

Vierailija
64/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ahti! Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. En edes pidä räpistä, mutta Ahdissä on jotain herkkää ja nöyrää mistä pidän. Ei ole sellanen cheekki sun muut veijarit. 

Vierailija
65/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sannin satunnaiskuuntelija ja tykkään joistakin hänen kappaleistaan. Poitsu on hyvä, melodia, teksti on aivan upea (on äitiä, koirii jne).  En kokenut kappaletta syyttäväksi tai ilkeämieliseksi tehdyksi. 

 

Ahti on yks suosikkiräppäri ja odotin vastakappaletta. Jäi tosi orvoksi biisi. Puolisoon kohdistuva osuus oli hyvä (Disney prinsessa, missi, kynnet). Mutta laimee, poitsumainen jyrähdys. 

Vierailija
66/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten melko tuntemattomilla "höpöttäjillä" on varaa miljoonalukaaleihin, hienoihin autoihin ynnä muihin arvo-omaisuuksiin? Levymyynti on lähes olematonta ja suoratoistokorvaukset ovat vaatimattomia. Voivatko keikat olla niin tuottoisia, kun osa konsertti- ja festarijärjestäjistä on uutisten mukaan toisinaan selvitystilassa? Ei kai keikkapaikat ja -järjestäjät maksa itseään kipeäksi sen takia, että "höpöttäjillä" olisi kehuskeltavan paljon fyffee tilillä?

Maailmanluokat tähdetkin kiertueillaan keräävät tärkeän tuoton paitamyynnillä ja muulla sälällä? Mitä suomalaiset popparit kauppaavat?

Entisajan suurilla suomalaistähdillä oli usein enemmän verovelkaa kuin isoja omaisuuksia. Ehkä musiikkibisneksellä menee nykyaikana paremmin kuin silloin ennen?

Vierailija
68/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdin ansiotulot olivat 2024 120822 euroa. 

Ahdin ja Hugon superhitti Väärään aikaan on nostanut Ahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/78 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla levy-yhtiön hämmennyssoppa tämä tämmöin poitsu.

Vierailija
70/78 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tvofin valmentajana Sanni on osoittautunut mielestäni ihan fiksuksi ihmiseksi. Hänen biisiensä sanoitusten perusteella olin saanut hänestä ihan toisenlaisen käsityksen. En jotenkin voi ottaa vakavasti hänen laulujaan kun sanoitukset ovat aina vaan samaa teinimeininkiä pikkuoravan äänellä laulettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/78 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa tehdä exästä tuommoinen biisi! Kertoo vaan että ei ole päässyt yli toi Sanni tosta erosta! Ois vaan jättänyt tekemättä tuon. Toki tykkäsin kyllä tuosta Ahtin vastaiskusta.

Vierailija
72/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä tarkottaa "käytättekö koirii"

Sulla ei varmaan ole koiraa. Just sanoin kaverille, voisitko käyttää Lunan pissillä.

(Että saan rauhassa lukea tän ketjun :) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahti:

 

Ne pojittelee poikii, mut en tytöttele tyttösii,

Toiset puhuu paskaa, toiset tekee listaykkösii.

 

Poitsu-kappaleen kertosäkeellä räpätään näin:

 

Pyyhin kerrostalon pölyt kaupungist ja ostin miltsin kartanon,

indeksit on menny semi kuumaks.

Daami näyttää Disney-prinsessalta missivartalos,

kynnet kii mun selässä, mä sanon sitä puumaks.

Jos haluut pelastaa sun uran, neiti rakas sä voit sanoo kaikille, että mä oon poitsu.

Jos biisit ei lähe, käytä mun nimee, nii sä pääset takas listoille, se toimii niinku loitsu

Ei tosikaan. Mitä se poitsu luulee itsestään. Siitä en ole ikinä kuullut mitään. Sanni  taas on artistien ja lauluntekijöiden parhaimmistoa.

Niin iloinen, että Sannilta tuli taas uutta musaa. Onneksi Voicessa häntä on saanut nähdä.

Aloin sit googlettamaan tuota Ahtia. Ei mistään kotoisin ja tuo Poitsu-biisi ihan pohjanoteeraus.

Vierailija
74/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Sanni on varmaan vähän sellainen ettei sillä oikein mikään normaali arki sujuu.

Esim tuo koirista vittuilu varmaan tarkoittaa että inhosi Shirleyn koiria kun olisi pitänyt ihan kävelylle lähtee.

Miten ihmeessä joku voi nähdä tuon Sannin biisin sanat vittuiluna?

Ei ne kyllä v..ttuilua ole. Enemmänkin kertoo tarinaa, jossa on tullut jätetyksi kolmannen osapuolen tultua kuvioihin. Kyllä sellaisessa tilanteessa pulpahtaa suru ja katkeruus, ymmärrettävää. Ja taiteilijahan ottaa kokemuksiaan tuotostensa aiheeksi. Mutta ei hän v...ttuile.

Toi käytättekö koirii. Ai kauhee, vasta tajusin, miten sen voi ymmärtää. Ei ole kyllä Sannikaan tuota väärintulkinnan mahdollisuutta ajatellut :)

 

Koiranomistajilla normi ilmaisu: käytän koiran ulkona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella noloa tehdä exästä tuommoinen biisi! Kertoo vaan että ei ole päässyt yli toi Sanni tosta erosta! Ois vaan jättänyt tekemättä tuon. Toki tykkäsin kyllä tuosta Ahtin vastaiskusta.

Kyllä sen saa sanoa ja näyttää. Hän on ihminen siinä missä me muutkin.

Mielestäni ihana kokonaisuudessaan.

Vierailija
76/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih. Ketju luettu ja joihinkin kirjoituksiin kommentoitu.

Ja koira käytetty ulkona :)

Sitten nukkumaan ja Sannin uudet biisit soimaan.

Vierailija
77/78 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vieläkin tulla lisäämään.

Sannin tuotannosta Sinkku on mielestäni pohjanoteeraus ja väkisin väännetty. Niitä biisejä ei vaan jatkuvasti synny eli olikin tauon paikka.

Aiempi tuotanto oli hänen ikäiselleen sopivaa. Mietinkin, miten aikoo uudistautua. Täysi 10. Sinä ja se poitsu vielä entistä tyyliä. Julkaistiinkin "erillään muista". Loput uutta tyyliä.

Ahti Poitsu-räpissä hankki kartanon maalta, etteivät lukuisat kamerat häiritse heitä. Eiköhän se kamera räpsähtänyt sen takia, että pussasi Sannin kumppania. Ei sitä nevöhöödiä muuten olisi kuvattu. Sen kookkaan "kartanon" hankki kauempaa Hesasta alhaisemman hintatason vuoksi, eiköhän näin.

Vierailija
78/78 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selkeä eri sukupolvien ja aikakausien yhteentörmäys. Ymmärrän täysin miksi Ahti suuttui biisistä. Tuollainen pojittelu ei ole nykypäivää. Entä jos laulu olisi ollut nimeltään "Sinä ja se typy". Se olisi koettu todella loukkaavana naisia kohtaan. 

Tämä kommentti ottaen huomioon että olen aina pitänyt Sannista ja hänen musiikista ja pidän myös tuon laulun melodiasta ja tyylistä. Aikuinen ihminen olisi kuitenkin edes jotenkin pahoitellut sanavalintaansa siinä vaiheessa kun toinen loukkaantuu. Toisaalta Ahtin "terapiabiisi" olisi pitänyt myös jättää julkaisematta. Se puolestaan on loukkaava ja esineellistävä Shirlyä kohtaan. Toki tässä kohdin täytyy sanoa etten pysty kuuntelemaan juurikaan nykyräppiä koska niissä aika usein leuhkitaan rahalla, autoilla ja naisilla. Ja tätä tekee ne jotka on ollu joku kaksi vuotta kuuluisia, joten lähinnä säälittää ja herättää äidillisiä tunteita itsessä ne uhoamiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan