Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joiden sairautta on epäilty ensisijaisesti psyykkiseksi vaikka lopulta oireiden syyksi on paljastunut somaattinen sairaus

Vierailija
26.03.2026 |

Olen aika järkyttynyt siitä minkälaista alentuvaa kohtelua sain, kun oireita pidettiin "huolestuneisuutena" ja suositeltiin jo psykiatrin vastaanottoa!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö psyykkiset sairaudet eivät olekaan sitten oikeita sairauksia teidän ãmmmien mielestä? Koittakaa jo päättää!

No eihän tässä siitä ole kyse. 

No mene Maria Nordinille hoidettavaksi sitten. 

Vierailija
42/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit työskentelevät kokemuksen perusteella ja heillä on erittäin vankat todisteet siitä että naisten ongelmat ovat usein henkisiä. Siinä ei muutaman hysteerisen akan ulina somaattisesta sairaudesta todista mitään. 

He valitsevat tilastollisesti todennäköisimmän vaivan. Ei ole aikaa eikä resursseja tutkia perusteellisemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lääkäri ei kuulemma saa sanoa naisille että sairaudet johtuvat lihavuudesta ja pitää laihduttaa. Se on vihapuhetta. 

Esim tuo kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihomista. Aineenvaihdunta hidastuu. Kilpparin liikatoiminta taas laihduttaa. 

Se on hysteerinen sometrendi ja kaikkein arvostetuimmat lääketieteen auktoriteetit sanovat asian olevan sitä ja ylidiagnosoitua. Samaan sarjaan alhaisen ferritiinin ja vitamiiniarvojen ja muka-keliakian kanssa. 

Esa Soppi sanoo, että Suomen raudanpuutepotilaat ovat heitteillä. Kaikki eivät enää parane vaurioista, mitä pitkäaikainen puutos tekee keholle.

Vierailija
44/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä käykö noin vain lääkärissä joka pikku vaivasta ramppaaville. Minulle ei ole käynyt, kerron oireet selkeästi, ei koskaan ole epäilleet että minulla olisi psyykkistä ongelmaa. 

Entäs tämä: Menen lääkäriin koska on kovia nivelkipuja, niin mitä tekee lääkäri - kirjoittaa Triptyliä joka siis on jonkin sortin mielialalääke ja "nostaa kipukynnystä". Eli ei hoideta kivun syytä vaan nostetaan kipukynnystä? Mitähän vi***a? 

Monien esivaihdevuosien nivelkivut paranisivat hormoneilla paremmin kuin Triptylillä, jota ei saa käyttää kolmea vuotta kauempaa päivittäin, koska se kasvattaa dementiariskiä 50%. 

Vierailija
45/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pidettiin rytmihäiriö, joka on nyt diagnosoitu krooninen rytmihäiriö. Hoitaja piti psyykkisenä vaivana ja oli niin kirjannutkin. Pääsin EKG:hen vasta kun huijasin, että on rintakipua. Ekg:n ottaja sanoi heti, että nyt olisi paras lähteä päivystykseen. Jääkiekkoilija Hiirikoski kertoi ip-lehdessä, että hänenkin rytmihäiriötä oli pidetty mt-ongelmina. En ihmettele, että ihmiset jättävät hakeutumatta hoitoon sydänoireittenkin vuoksi, kun suhtautuminen on tällasta.

Vierailija
46/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit työskentelevät kokemuksen perusteella ja heillä on erittäin vankat todisteet siitä että naisten ongelmat ovat usein henkisiä. Siinä ei muutaman hysteerisen akan ulina somaattisesta sairaudesta todista mitään. 

He valitsevat tilastollisesti todennäköisimmän vaivan. Ei ole aikaa eikä resursseja tutkia perusteellisemmin. 

Tilastoihin saadaan harha kun valitaan aikaisempien virhediagnoosien perusteella seuraavallekin potilaalle se masennus ja kirjoitetaan masennuslääkkeet. 

Vierailija
47/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lääkäri ei kuulemma saa sanoa naisille että sairaudet johtuvat lihavuudesta ja pitää laihduttaa. Se on vihapuhetta. 

Esim tuo kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihomista. Aineenvaihdunta hidastuu. Kilpparin liikatoiminta taas laihduttaa. 

Se on hysteerinen sometrendi ja kaikkein arvostetuimmat lääketieteen auktoriteetit sanovat asian olevan sitä ja ylidiagnosoitua. Samaan sarjaan alhaisen ferritiinin ja vitamiiniarvojen ja muka-keliakian kanssa. 

Oli juttu tytöstä, jolla todettiin dementia alle 20v. Liittyi juuri näihin "trendeihin". 

Vierailija
48/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen liikatoimintaa hoidettiin masennuksena, vaikka oireet olivat suoraan oppikirjasta. Jännästi ne eivät myöskään kadonneet mielialalääkkeillä.

Toivon todella, että kaikki hypotyreoosia muotisairaudeksi väittävät sairastuvat siihen itse. Sittenpä tietävät, miten toivotonta elämä on, kun väsymys ei katoa nukkumalla, ajatus ei kulje sen vertaa, että saisi muodostettua järkeviä lauseita, kolmen peiton alla palelee joka yö ja paino nousee, vaikka söisit kaksi salaatinlehteä päivässä. Samaan aikaan lääkäri toisensa perään väittää, että olet terve. Viisi vuotta kesti ennen kuin sain lääkityksen. Valitettavasti menetin viisi vuotta elämästäni lääkitystä odotellessa, eikä siitä ajasta ole juurikaan edes muistikuvia. Muutenhan se ei niin haittaisi, mutta se oli myös viisi vuotta minun lapseni lapsuudesta.

Vierailija
49/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssissa sanottiin että mun sydänkohtaus on oikeasti paniikkihäiriö (koska mulla oli käytössä masennuslääke)

Kardiologi lätkäisi sydänultran jälkeen sellaiset pillerit ettei vuosikymmenen vaivanneet sydänvaivat enää vaivanneet.

M43

Vierailija
50/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiva mennä lääkäriin, kun joka kerta vastaanotto tuntuu siltä, että on jossain kuulustelussa todistelemassa syyttömyyttään.

Tämä. Onneksi hammaslääkäri ei epäile hammassärkyä mielialaongelmaksi.

Vierailija
51/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hammaslääkärissä jouduin useasti käymään ja sanottiin että voisin miettiä muita asioita kun hampaita kun ei ole ongelmaa niissä, lopuksi olikin koko juuret tulehtuneet. Olin flunssassa kuumeessa ja minulle sanottiin että onko minulla henkisesti kaikki  hyvin kun vaikutan flunssattomalta, no sanoin, että ihan kuumetta on 😀 

Vierailija
52/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korjataan heti virhe, sairastan siis vajaatoimintaa, en liikatoimintaa.

T. 49

Vierailija
53/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi epäilee tämän jumalasta seuraavan mieslääkärin laittaneen oman "hysteerisen ja ulisevan akkansa" kylmäksi. Kyllä lääkäri aina tietää parhaiten, varsinkin jos on mies.

Rikoksesta epäilty mies on tunnettu hahmo Keski-Suomessa: hän on tehnyt pitkän uran erikoislääkärinä ja yksityislääkärinä ja toimii edelleen lääkäriyrityksen toimitusjohtajana. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011906867.html

Vierailija
54/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä käykö noin vain lääkärissä joka pikku vaivasta ramppaaville. Minulle ei ole käynyt, kerron oireet selkeästi, ei koskaan ole epäilleet että minulla olisi psyykkistä ongelmaa. 

Entäs tämä: Menen lääkäriin koska on kovia nivelkipuja, niin mitä tekee lääkäri - kirjoittaa Triptyliä joka siis on jonkin sortin mielialalääke ja "nostaa kipukynnystä". Eli ei hoideta kivun syytä vaan nostetaan kipukynnystä? Mitähän vi***a? 

Monien esivaihdevuosien nivelkivut paranisivat hormoneilla paremmin kuin Triptylillä, jota ei saa käyttää kolmea vuotta kauempaa päivittäin, koska se kasvattaa dementiariskiä 50%. 

No en syönyt sitä päivääkään päivittäin, ihan väärä lääke. Eikä niillä nivelvaivoilla ole tekemistä vaihdevuosien kanssa, sen verran nuoresta asti kärsitty. 

Vierailija
55/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetillistä selkäkipua epäili työterveys lääkäri lorvikatariksi. Naureskeli, vihjaili ja suorastaan vittuili että on mennyt vissiin loma pitkäksi yms paskaa. Ei meinannut millään uskoa etten ole niin hyvä näyttelemään vaan en todellakaansaa kunnolla edes hengitettyä. Pitkän väännön ja lopulta huudoksi muuttineen väittelyn saattelemana suostui (erittäin vastahakoisesti ja alentuvasti turhista kustannuksita lässyttäen) laittamaan MRI kuvaukseen. No kuvaus tehtiin ja tämän jälkeen kyseinen Mengel soitti mulle kotiin. Aloitti puhelun kertomalla että hän on äärimmäisen häpeissään suhtautumisestaan ja pyysi hyvin syvästi anteeksi täysin asiatonta ja vähettelevää suhtautumistaan tilanteeseen joka olikin nyt osoittautunut hänen vitsiensä ja piikittelyjensä sijaan vakavaksi, kävelykyvyn vaarantavaksi, äärimmäsen kivuliaaksi ja helvetin kiireelliseksi "saman tien sairaalaan" tilanteeksi. 

Vierailija
56/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti Pertin tähänkin ketjuun oksentaa naisvihansa. Mene lenkille.

Vierailija
57/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva mennä lääkäriin, kun joka kerta vastaanotto tuntuu siltä, että on jossain kuulustelussa todistelemassa syyttömyyttään.

Tämä. Onneksi hammaslääkäri ei epäile hammassärkyä mielialaongelmaksi.

Odotapa vaan. Hoidoksi saat Triptyliä, jotta herkistynyt hermostosi ei lähetä niin voimakasta kipusignaalia.

Vierailija
58/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pidettiin rytmihäiriö, joka on nyt diagnosoitu krooninen rytmihäiriö. Hoitaja piti psyykkisenä vaivana ja oli niin kirjannutkin. Pääsin EKG:hen vasta kun huijasin, että on rintakipua. Ekg:n ottaja sanoi heti, että nyt olisi paras lähteä päivystykseen. Jääkiekkoilija Hiirikoski kertoi ip-lehdessä, että hänenkin rytmihäiriötä oli pidetty mt-ongelmina. En ihmettele, että ihmiset jättävät hakeutumatta hoitoon sydänoireittenkin vuoksi, kun suhtautuminen on tällasta.

Mähän taannoin säikähdin että onko jotain infarktia ilmassa ja menin päivystykseen, pääsin kyllä hyvin sisään ja tutkittavaksi mutta kommentoitiin että "miten sä tänne lauantaina tulet"? 

Vierailija
59/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö psyykkiset sairaudet eivät olekaan sitten oikeita sairauksia teidän ãmmmien mielestä? Koittakaa jo päättää!

Kyllä kiukuttaa, onko verensokerit alhaalla?

Vierailija
60/75 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan